Sterk geweest, zo lang, maar nu zo zwaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:53

Weer een kleine update, vandaag ben ik erg moe. De kerstdagen gingen ontzettend goed, zowaar uitgeweest tot 3 uur, dat is al heel wat voor mij :D Maar daar moet ik nu dus de prijs voor betalen, ben de hele week al moe. Met mijn moeder gaat het overigens al weer beter, dat neemt ook een boel stress weg.
Therapie vlot nog niet zo, wacht nog steeds op behandeling bij de psych, en dat zal langer gaan duren omdat ze aan het bezuinigen zijn in het ziekenhuis...
Vanaf volgende week krijg ik een tweede therapie erbij, ontspanningstherapie. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Nummus

Re: Sterk geweest, zo lang, maar nu zo zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:07

Oeh ontspanningstherapie is ook wel een fijne denk ik, kun je in ieder geval wat korter dan een week moe zijn gok ik. :(:)

Wel goed van de kerstdagen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:57

Ik hoop dat het idd ontspant, want ik ben nu zo moe, t lijkt ineens veel erger te zijn geworden...

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:24

Krijg je wel eens een massage van je vriend?
Sprak iemand die zeg maar wat jij hebt in het kwadraat heeft en die wordt regelmatig even door hem gemasseerd, heel zachtjes anders doet het te veel pijn, maar het helpt toch ontspannen!

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:34

Heel herkenbaar. Dat verdriet en moe zijn vooral. Veel sterkte. Ik probeer zelf een beetje in een ritme te leven, maar valt niet altijd mee omdat ik onregelmatig werk.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:10

Ben wel benieuwd naar je ontspanningstherapie, zou je misschien wat tips hier neer willen zetten? Kan ze zelf ook goed gebruiken op het moment :o

Hoop voor je dat de "echte" therapie ook niet al te lang meer op zich laat wachten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:06

Zal ik doen Sassol ;)
Naomi, ik heb idd ook veel behoefte aan regelmaat, dat werkt voor mij het beste. Ik heb gister een pb gekregen van iemand over een levend bloed analyse, en ik ga dat misschien toch ook nog laten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:27

Afgelopen week op wintersport geweest. Prima volgehouden :)
Dinsdag naar de psycholoog, ik ben zo bang...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:49

En ik ben nu als de dood om naar bed te gaan, ik blijf maar druk bezig op bokt om er niet teveel over hoeven na te denken. Help, ik wil wegrennen, ik wil niet! :(

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:58

Ik kan je niet helpen, zit zelf ook aan de grond om eerlijk te zijn :=

Maar wil je wel een hart onder de riem steken :(:) Jij komt in je posten over als een heel sterke en eerlijke vrouw. Jij gaat hier uit komen, ook al gaat het waarschijnlijk veel moeite kosten en veel tijd. Laat je bij hulpverleners niet met een kluitje in het riet sturen en blijf in jezelf geloven!

Heel veel sterkte!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:01

Hopelijk nog een beetje kunnen slapen Joolien?

Hoop dat het een beetje een goeie psych is die met je klikt. Dat is (voor mij dan toch) heel belangrijk als je je hart moet uitstorten bij iemand.
Sterkte Joolien, you can do it! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:47

Ik heb even goed uitgehuild bij vriendlief en toen was ik al een stuk rustiger, voel me nu ook al wel beter. Was even vergeten dat morgen een intake is, dus is het nog niet zo zwaar.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:18

Beste Joolien, ik lees je topic net pas...
Ik heb 2 jaar geleden hetzelfde mee gemaakt, ik was zo depressief dat ik zelfs niet meer kon werken.
Het enige wat ik wilde was in bed liggen met mijn hoofd onder de dekens.
Een ernstige depressie wens je je ergste vijand nog niet toe.

Wel wil ik je zeggen dat ik door middel van therapie uit ben gekomen, ik heb 10 maanden 3 dagen in de week therapie gehad (deeltijd) en ik heb er echt ontzettend veel aan gehad.
Ik heb niet je hele topic gelezen maar in het begin staat dat je geen medicijnen wilt slikken omdat je anders je gevoelens blokkeert, daar ben ik het niet helemaal mee eens...
Het kan natuurlijk zijn dat je ongelukkig voelt door een situatie of een gebeurtenis, misschien heb je wat in je jeugd meegemaakt waardoor je nu deze gevoelens er vaart.
Zeker als je een moeilijke jeugd hebt gehad kan het zijn dat je chemische huishouding in je hersenen niet goed ontwikkeld is en dat bepaalde stoffen zoals serotonine niet meer goed functioneren (of verkeerd).
Zo kan je makkelijker een bi-polaire of een emotieregulatiestoornis ontwikkelen.
Deze ziekten zijn te genezen door therapie en door jezelf anders te "programmeren" maar medicijnen kunnen wel helpen om bijvoorbeeld je serotonine op peil te houden zodat je niet helemaal de afgrond in gaat.

Doe je op het moment ook zoiets als de VERS-training, G-training of een toekomstgerichte training?
Ik denk dat dit voor jou ook heel goed zal zijn en je hebt er voor de rest van je leven wat aan.
Heel veel sterkte en kracht gewenst in je strijd, je zal het wel al vaker hebben gehoord maar mocht je wat kwijt willen of wat vragen je mag me altijd pben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:42

Dank je wel Arabel.

Gelukkig komen mijn depressieve buien in vlagen voor, ik ben dus niet constant depri al voel ik mezelf wel steeds verder zakken.
Morgen heb ik intake, ik hoor wel wat ze allemaal te zeggen heeft, ik wil al het mogelijke doen om aan mezelf te werken en mijn vermoeidheid te verminderen.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:08

Als je met jezelf aan de slag gaat dan weet ik voor 99% zeker dat je je beter gaat voelen!
Ik heb het bij genoeg andere mensen gezien, uitzonderingen daar gelaten helaas.
Wat mij ook erg heeft geholpen is dat ik in groepstherapie zat, dan heb je ook nog steun aan elkaar en je kan een beetje keten en lachen wat je ook goed doet! :')
Volgens mij ben jij ook wel een type die van een geintje houd dus dat moet goed komen.
Ik heb eerlijk gezegd best een leuke tijd gehad tijdens mijn therapie, ondanks dat er ook vervelende dingen zijn gebeurd kijk ik er met een warm gevoel op terug. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:50

Zo vandaag het gesprek gehad, ik moet ook een persoonlijkheidstest doen.
Ze is heel aardig maar wel confronterend, ze zal meteen dingen zeggen die in haar opkomen. Mijn vriend was ook mee, en dat was wel even goed. Waarschijnlijk zal ik aan 15 tot 20 behandelingen moeten denken.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:33

Ik hoop dat het gaat werken en je snel weer jezelf bent.
uiteindelijk komt alles goed, en jou gaat het zeker lukken! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:19

Like_peres schreef:
Ik hoop dat het gaat werken en je snel weer jezelf bent.
uiteindelijk komt alles goed, en jou gaat het zeker lukken! :)

Dank je :)
Vandaag heb ik het wel even moeilijk. Ik ga vanavond met collega's naar het theater, maar ik voel me totaal niet top, moe en niet lekker. Maar ik ga toch, want afzeggen vind ik nog psychisch zwaarder op dit moment. En het zal toch ook weer een overwinning zijn als ik het wel volhoud. :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:40

Ik denk dat dat wel goed voor je is hoor, om dingen heen draaien brengt eigenlijk niemand iets goeds... :=

Succes vanavond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:44

Idd, en dan ben ik alleen maar down denkende dat ik het niet trek enzo... T is ook een cirkeltje. Dank je :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:31

Cirkeltje wordt uiteindelijk wel doorbroken hoor, komt echt goed! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:44

Het gaat redelijk, ben alleen best moe waardoor ik moeite krijg met praten, zo irritant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:04

Vandaag bij de psych geweest. Er is wel een boel duidelijk weer geworden. Heb gister een persoonlijkheidstest gedaan, en daarin is duidelijk te zien dat ik me anders voordoe dan ik ben, en dat is puur uit zelfbescherming. Ik wil me niet kwetsbaar opstellen, waardoor ik emoties niet beheers en die soms niet eens kan uiten. Ik kan bijvoorbeeld nooit boos worden, ik dacht dat dit normaal was, maar de graad waarin ik dat heb is uitzonderlijk, wat betekend dat ik het uitgeschakeld heb.
Verder is mijn levensritme veel te hoog, ik ren mezelf keihard voorbij. Ik probeer alle ballen zo snel mogelijk terug te kaatsen, alles pak ik heel snel aan, om maar weer van me af te zetten. Ik denk te snel, loop te snel, praat te snel, wil te snel. Ik begin aan alles, maar ik maak niks af en leef op impulsiviteit. Daardoor acteer ik op 110% elke dag, waardoor ik ook niet de kans krijg om te herstellen en dus altijd moe ben.

Na dit gesprek kwam ik thuis en heb ik alles van me af gezegd en mijn hoofd leeggemaakt. Dat ging verrassend goed, ik kon de rem erop zetten en kwam helemaal tot rust. En ik voel me nu nog steeds bijzonder rustig en relaxed. Wel moe, maar niet de vermoeidheid zoals ik m al die tijd heb gehad.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:22

Als eerste heel veel sterkte en laten we hopen dat je bezoek aan de psych goede resultaten opleverd en je weer gauw de oude bent met hier en daar een bijgeschaafd kantje ;) en rust in lijf en geest.....
Toen ik dit topic opende en je profiel foto zag dacht ik meteen aan het jurkjestopic....dat heb ik destijds als "oude"vrouw met een glimlach van oor tot oor gevolgd :D en blijft me altijd bij,voor de rest ben je me eigenlijk nooit opgevallen op bokt {bedoel ik niet verkeerd hoor} dus toen ik je verhaal las was ik zeer verbaast dit was een heel andere Jolien dan in het humoristische jurkjestopic.

Ik ben al wat ouder {47 :o } en ik ken de gevoelens die je nu hebt.Krop het niet op,huil maar ook al wil je het niet huilen geeft lucht.
Praten met een vreemde ook,iemand die je niet te dicht naast staat en dus zijn je bezoekjes aan de psych helemaal niet verkeerd.
Go for it girl,het leven is echt wel de moeite waard maar soms moet je gewoonweg effe over een flinke rothobbel heen. En misschien nog wel het belangrijkste van alles,neem er de tijd voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:29

Dank je wel Binky, ja dat is dezelfde Jolien. Heel dubbel eigenlijk he, ook weer een masker, zoveel humor en grappen. Maar die humor behoudt ik wel hoor :')
Ik laten gaan vind ik ontzettend moeilijk, zelfs als ik alleen ben, ik prop het net zo lang op totdat ik er echt niet onderuit kom, dan barst de bom.

Maar bedankt voor je woorden :)