Winter 2011/2012 extreem koud en veel sneeuw?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 13:05

heee bah..
ik ben ook een zomermens.. ik leef echt het hele jaar voor die ene week die ik op vakantie ga naar de zon.
en dit jaar in nederland helemaal geen zon gezien.

als het zo erg sneeuwt en vries is het OV ook altijd zo ontregelt.. het is me nu al 2 jaar op rij gebeurd dat ik op amsterdam centraal stond en álles plat lag.. sta je dan, met 100.000 man die zo ongeveer een moord willen begaan om maar in een trein te komen..
ik voorzie weer vertragingen en vaak te laat komen op de studie door dat winter weer..

en bij mn bijrijdpony hebben we niet eens een bak.. alleen maar weiland.. dat is natuurlijk niet te doen..
is nu al regelmatig niet te doen omdat het veel te nat is..
ponybeest is helaas ook absolúút niet verkeersmak (en de wei grenst aan een landweg waar om de minuut vrachtwagens voorbij sjezen.. echt, ze rijden als gekken daar :S) dus een rijbak in de buurt opzoeken is ook al niet zo'n succes.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 13:19

Rebeccaa schreef:
Oh ik niet, lange broek en trui. Maar ik ben echt kou kleum eerste klasse, maar geeft niet, ik vind de winter best fijn. Fijne sjaals, wanten, dikke sokken. Ahhhh heerlijk! *\o/*

Ik ook! (lange broek en trui)
En, het is weer warm en wàt is meteen weer terug?? Die K*Tmuggen!!! Bah! nee hoor, kom maar op met die winter MET sneeuw en ijs en schaatsen!! Wij Nederlanders passen ons wel weer aan de sneeuw. Ik heb er zin in!! :brr:

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 13:40

getverdemme, ik haat de winter en vooral die sneeuw. Droog vriezend weer prima, van mijn part -20, daar kan je je op kleden, maar die vieze gladde rot sneeuw haat ik :( Dit jaar in ieder geval wel winterbandjes onder autootje, want verleden jaar heb ik regelmatig doodsangsten uit gestaan. En ik lees dat de weg naar de stal waar ik naartoe ga op het laatste stuk niet gestrooid wordt, dus binnenkort maar eens op pad voor winterbandjes.

Miranda40

Re: Winter 2011/2012 extreem koud en veel sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:05

Vandaag was toch een lekker temperatuurtje? Korte broek, hempje aan, slippers. Dit mag van mij nog wel een paar dagen aanhouden ;)

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 08:15

Vanaf november gaan de winterbandjes er hier weer onder. De muggen hebben wij gelukkig niet heel erg lang, maar wel erg veel!! Jullie hebben geen idee :P Een dag hebben we zo'n 60 muggen uit ons huis opgestofzuigd. En ik ben zo'n muggenslachtoffer, ik zat onder de bulten en rode plekken. Mijn winterjas is binnen, ik doe er een vest en een longsleeve iets onder en mijn warme replay laarzen. Ik hoop dat dat genoeg is, maar ik ben eerlijk gezegd al een beetje vergeten hoe koud het vorig jaar was, dus ik zal wel weer overvallen worden door de temperaturen die gaan komen :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 08:16

Ow wij hebben ook enorm veel muggen! Blugh!
Ze zitten overal!!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:10

Ik heb er gister eentje doodgemept, was de eerste die ik dit jaar heb gezien :')

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:11

Kom eens naar Finland en je klaagt nooit meer over de muggen in Nederland. Met al die meren hier is het echt niet te doen!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:38

Ik zit nog steeds te wachten op de eerste mug... de zeeuwse muggen hebben zeker niet gelezen dat er een muggenplaag zou komen? :P

Deze temperaturen vind ik zelf ook heerlijk hoor :D
Maar toch begint de zin in de winter ook al te kriebelen ;)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 21:59

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:01

Oi oi dat is niet zo fijn als 'ruiter die het paard thuis heeft staan' -O-

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:06

Lang leve de binnenbak haha.
Alleen wel een gedoe met naar stal komen.

Hoorde trouwens toevallig van de week mensen op stal over speciale zooltjes tussen je ijzers, waar het ijs niet in blijft hangen maar er meteen weer uitgaat, waardoor je gewoon het bos inkan e.d.
Of dat nou echt zo goed werkt weet ik ook niet haha.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:12

ik ben zo jaloers op de mensen die al voor en seizoen zin hebben in dat seizoen... ik begin net aan de zomer te wennen... is het al weer herfst )-:
dat zijn zeker ook de ochtendmensen die elke dag fluitend hun bedje uit komen.... mij niet gezien

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:17

Ach gos, dat veulen...Maakt me nog blijer dat we voorverwarmd water hebben, zelfs buiten. De luxe...kan geen binnenbak tegenop, wat mij betreft...mja, bijna dan.

Enfin, on topic, heb het ook gehoord en zoals bij alle voorspellingen, eerst maar eens zien en dan kijk ik wel of ik het geloof. Al hoop ik, als poolbeesje, stiekum wel op weer een ouderwetsche degelijke winter. Als de sneeuw maar van goede kwaliteit is kunnen de paarden hier er best mee overweg, heb ze zelfs nog nooit zien glibberen. Winterjassen hebben ze al, die worden dan alleen maar dikker. En nog meer luxe, ze staan zo dichtbij dat dat zelfs nog makkelijk te wandelen is. Al ben ik dapper genoeg om gewoon de fiets te pakken. Net als die ouwe Chinees destijds op tv die over een ijsvlakte croste op een oud barrel, gewoon gaan en zen zijn.

sallandval, ik kom normaal niet eens fluitend mijn bedje uit, eerder met nog halfdichte ogen 'koffie' kreunend...Tenzij er een dik pak sneeuw ligt. Dan bezorg ik de kat een hartverzakking door al huppelend en joelend de slaapkamer uit te rennen. :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:19

xClairex schreef:
Hoorde trouwens toevallig van de week mensen op stal over speciale zooltjes tussen je ijzers, waar het ijs niet in blijft hangen maar er meteen weer uitgaat, waardoor je gewoon het bos inkan e.d.

Die werken super!!!

Afbeelding

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 08:37

Grit schreef:
xClairex schreef:

Die werken super!!!

Afbeelding

Zie hier: [BEH] Ervaringen sneeuwzooltjes onder ijzers voor alle info!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 08:58

*Komt huppelend binnenvallen.*

Wieeej, paarden in wollige wintervachtjes, op de paddock of wei met een laagje sneeuw op hun rug, sneeuw eraf vegen en sneeuwrit zonder zadel, lekker warm aan je kont en dan over de dijk galoperen, naar het strand, zoooo mooi. :D

Sneeuw is leuk. :))

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:00

Bij ons gingen gisteren al de eerste geluiden op voor een snertrit :D. En uiteraard vond ik het gisteren héérlijk om nog 's avonds een buitenrit te kunnen maken en kan ik ik straks véél minder. Maar ja, 't is niet anders. Ik heb er ook niet € 100,- p. maand extra voor over om op een stal met een binnenbak te gaan staan ;).

Soms hou ik mijn hart een beetje vast bij de weersvoorspellingen. Mijn paarden staan 24/7 buiten. Ze hebben 24u per dag toegang tot ruwvoer maar weinig schuilmogelijkheden (de ruif staat in open land en ze verkiezen de ruif boven een beetje beschutting te zoeken onder de bomenrij langs het land). Maar goed, vorig jaar is het ook prima gegaan, geen kuchje, snotje of niets. Dus we maken er maar weer het beste van.

Wij hebben trouwens in het land waterbakken met een bal in een smalle opening die ze naar beneden moeten drukken om te drinken. Het water bevriest nooit. Alleen als ze teveel knoeien op de bal, wil die nog wel eens vastvriezen :D.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 17:48

Grit schreef:
xClairex schreef:

Die werken super!!!

Afbeelding

Aha, hebben jullie die ook in gebruik gehad? Waar kun je die kopen? want tja, het zou toch fijn zijn als ze zonder ijsklompjes in de wei kunnen deze winter. Zeker als er inderdaad zo veel sneeuw komt.

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 17:51

Ik ben echt een wintermens <3 Laat die winter maar komen!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 20:54

Hier nog 1 :D
Alhoel ik nu ook wel geniet hoor als mijn dochtertje in d'r blote buik en een kort broekje lekker buiten aan het spelen is, lekker ijsje eten samen in het zonnetje en misschien nog varen van het weekend :)
Maar toch begint het ook stiekem wel te kriebelen, de drang naar sneeuw :P

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 20:56

en het was al zo koud op de fiets vorrig jaar |( :n

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:12

Oh wat heerlijk! Nog meer wintermensen!! Ik ben echt een wintermens. Ik vind de temperatuur wel lekker nu, maar van mij hoeft het niet meer... Laat maar komen die winter! :D

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:01

Oke, het staat vast. ik ga kost wat het kost mijn vader overhalen om dit jaar weer te overwinteren in Egypte :| Brrr.. Ik zit echt tegen die koude blauwe handen op.. Blauwe handen, blauwe lippen, rode neus, koude oren.. verschrikkelijk.. vooral die pijn als het moet ontdoien. En warme handschoenen en wanten werken gewoon niet.. En zoals mijn vader zegt dat beter is zonder is al helemaal niet te doen.. Kijk sneeuw is een paar daagjes best leuk hoor.. Door het raam ernaar kijken of een dagje in de sneeuw spelen en kunstwerken bouwen. Schaatsen is ook leuk. Maar alsjeblieft in de vakanti of in de weekenden.. Wij moesten vorige winter met 30 cm sneeuw voor de deur gewoon naar school, wat dus geen doen was want we moesten lopen..(Ik durf dus niet te fietsen als het zo glad is en loop voorzichtig omdat ik dus snel uitglijd) Ik ben de hele week te laat gekomen ondanks het bijna een uur eerder vertrekken en het nablijven voor straf is me nog goed bijgebleven.. Ik ben echt een koukleum.. joewel ik winter ook wel weer wat vind hebben hoor.. Prachtig allemaal, maar het mag wel iets korter duren van mij..

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 09:41

vur schreef:
Aha, hebben jullie die ook in gebruik gehad? Waar kun je die kopen? want tja, het zou toch fijn zijn als ze zonder ijsklompjes in de wei kunnen deze winter. Zeker als er inderdaad zo veel sneeuw komt.

[BEH] Ervaringen sneeuwzooltjes onder ijzers
Gewoon bij je hoefsmid bestellen. ;)