verhaal achter UGG's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 17:52

terlygert schreef:
Denk je dat Uggs eerlijk antwoord gaat geven dan, ALS het niet op de door jouw aangegeven manier gebeurd? Ofwel, villen terwijl ze nog niet dood zijn. Lijkt me niet, dan krijgen ze gelijk allerlei dierenbeschermingsorganisaties over zich heen. Merino's lijken me ook geen schapen die ze gebruiken voor consumptie? Wat er over blijft zal heus gebruikt worden, maar denk niet dat consumptie de hoofdreden van het slachten is bij deze schapen.

Nou...als dat zo was zou de bio-industrie ook wel een stuk op mogen knappen....

Ik zou sowieso geen Uggs kopen, vind ze echt heel lelijk :o Maar het is best logisch om erover na te denken waar het wol vandaan komt. Ik bedoel, het moet zo goedkoop mogelijk, zodat ze meer winst maken. En tsja, dan houden ze helaas niet altijd rekening met de dieren noch de werknemers... :n

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 17:57

overigens lijkt 't me ook niet dat zo'n groot bedrijf als Ugg hun sheepskin gaan halen bij illegale bedrijven(sinds december 2010 is mulesing verboden in aus.)

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:48

Bizzybijtje schreef:
terlygert schreef:
Denk je dat Uggs eerlijk antwoord gaat geven dan, ALS het niet op de door jouw aangegeven manier gebeurd? Ofwel, villen terwijl ze nog niet dood zijn. Lijkt me niet, dan krijgen ze gelijk allerlei dierenbeschermingsorganisaties over zich heen. Merino's lijken me ook geen schapen die ze gebruiken voor consumptie? Wat er over blijft zal heus gebruikt worden, maar denk niet dat consumptie de hoofdreden van het slachten is bij deze schapen.

Nou...als dat zo was zou de bio-industrie ook wel een stuk op mogen knappen....

Ik zou sowieso geen Uggs kopen, vind ze echt heel lelijk :o Maar het is best logisch om erover na te denken waar het wol vandaan komt. Ik bedoel, het moet zo goedkoop mogelijk, zodat ze meer winst maken. En tsja, dan houden ze helaas niet altijd rekening met de dieren noch de werknemers... :n

Bio-industrie is te groot om direct effect te krijgen als de dierenbescherming achter ze aan komt.
Het verschil in effect zit hem in dat Uggs ''maar'' 1 bedrijf (merk) is. Krijgt die grote problemen, dan kunnen de deuren wel dicht.

Verder ben ik het geheel met je eens ;)

evanescence

Re: verhaal achter UGG's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:10

Ik heb mijn UGG's uit Nieuw-zeeland. Deze zijn van merino wol gemaakt.
Volgens het lebel wat er aanzat zijn deze dieren op natuurlijke wijze gehouden en geslacht voor het vlees. De huid wordt dus niet weg gegooit maar tot zalige schoen verwerkt. Overigens was alles onbewerkt en diervriendelijk.
Dit is volgens mij ook het proses bij de australie's UGG's. :)

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 18:35

Illusion schreef:
het ''vlees van de kont afsnijden'' is al 'n tijdje verboden in Australië.

maar ze doen het alsnog....

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 04:39

duur,slecht voor je voeten vaak,snel kapot,duur en duur...

koop ''normalere'' schoenen voor de helft van de prijs die even leuk zijn en goed lopen en langer meegaan :) doe je de mannen ook een gunst door eens een keer wel geld te hebben :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:41

souL1991 schreef:

koop ''normalere'' schoenen voor de helft van de prijs die even leuk zijn en goed lopen en langer meegaan :) doe je de mannen ook een gunst door eens een keer wel geld te hebben :P

Relatief gezien zijn ze goedkoop. Op de goedkopere UGGs van , ik dacht, EMU zit een veeel grotere marge en op de neppers van de Bristol zat het meeste... Namelijk 18x (fabricage kosten x 18 = verkoopprijs) ! Dus relatief gezien word je erger genaaid als je dr Bristollers koopt dan UGGs :+

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:38

unamie schreef:
Sidera schreef:
Maar wat is het idee achter levend villen dan? Gewoon omdat het makkelijker is? Lijkt me niet toch..
Krijg je dan 'betere' bont?

Na een heel naar filmpje gezien te hebben wil ik het eigenlijk niet eens weten. Ik hoop dat de wereld ooit nog eens dier/mens vriendelijk wordt

In de buitenlandse bontindustrie (China) krijgen ze een klap of slag op hun kop en zodra ze uitgeschakeld zijn beginnen ze met villen
Dit betekend dat de dieren vaak nog gewoon leven
en zelfs na het villen nog enige tijd blijven leven als ze bij elkaar op een grote hoop liggen zonder vacht
Te gruwelijk voor woorden :r
In Nederland gebeurd dit niet.. althans dat mag ik aanenemen

Filmpje ga ik niet kijken :o
Wil graag nog slapen straks

Dat doen ze ook met wasberen, was een paar jaar geleden hier ook een gruwelijk fimpje in omloop. Niet gezien, veel te erg.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:41

Ja, ach, de meeste mensen kopen om het merk...
Maakt het hen wat uit dat hier veel dieren voor hebben geleden.

UGG is gewoon een goed merk, en hoe het wol vanbinnen erin is gezet daar wordt niet naar gekeken.

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:10

Focussed schreef:
souL1991 schreef:

Relatief gezien zijn ze goedkoop. Op de goedkopere UGGs van , ik dacht, EMU zit een veeel grotere marge en op de neppers van de Bristol zat het meeste... Namelijk 18x (fabricage kosten x 18 = verkoopprijs) ! Dus relatief gezien word je erger genaaid als je dr Bristollers koopt dan UGGs :+

wie koopt die vlutdingen van bristol nou weer :') net als nep nikes kopen...dat is zo slecht man....koop dan iig nog the real deal

maar ik vind ze duur hoor, dus jij vind 150euro voor n paar sloffen die snel kapot gaan,onkeerbaar vies kunnen worden en dus er niet uitzien om te dragen een goede deal? geen mij dan maar mn supra's....100euro en zijn van TUF(soort van leer) wat makkelijk af te wassen is en de binnenzolen zijn goed in elkaar gestiched zodat ze lekker lang meegaan :)
http://www.suprafootwear.com/ moet je ff naar tuf gaan ECHT super spul, ik heb 2paar staan thuis !

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:17

Uggs zijn niet alleen sloffen he :)) ik heb 1 paar "sloffen" met goede profiel zolen, 2 paar (vind ik) leuke uggs die je bijna niet ziet, niet een sloffen model, en 1 paar slippers, zonder bont of iets in die richting en ze lopen goddelijk :P Uggs is dus ook niet alleen sloffen...

Dat filmpje over die wasberen heb ik gezien, is nog steeds op mijn netvlies gebrand

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:38

souL1991 :

Snel stukgaan en onkeerbaar vies worden? Zeker een uitspraak van iemand die nog nooit UGGS heeft gehad.
Mijn eerste zijn al 3 jaar, en zien er nog steeds geweldig uit! En dat voor 150 euro (Classics). Komt neer op 50 euro per jaar, voor hele fijne en warme winterschoenen! Niet bepaald duur ;)

En vies... ja het is suede. Dan moet je nooit een schoen van suede kopen... Met een waterbestendige spray houd je ze ook prima schoon. Iig de mijne zijn niet vies en ik loop er rustig mee door sneeuw, water en modder.

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:01

precies, suede...dat is zon poedersuiker stof...mja mij boeit het geen ene hol hoor of jullie uggs kopen, ik vind ze zelf lelijk bij de meeste meisjes...bij heeel weinig staan ze ook leuk, en die bolletjes erbij..nee gadver :') lijkt wel alsof je een dood dier(is ook zo ofc) er net op hebt geplakt en ze teelballen erbij hangen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:06

souL1991 schreef:
precies, suede...dat is zon poedersuiker stof...mja mij boeit het geen ene hol hoor of jullie uggs kopen, ik vind ze zelf lelijk bij de meeste meisjes...bij heeel weinig staan ze ook leuk, en die bolletjes erbij..nee gadver :') lijkt wel alsof je een dood dier(is ook zo ofc) er net op hebt geplakt en ze teelballen erbij hangen

Mooi taalgebruik :')

Maar ik heb genoeg andere suede schoenen, dus dat is niet alleen een UGG-kwaal. Ik heb ook suede laarzen en suede ballerina's, die worden net zo snel vies. Is inderdaad gewoon een moeilijke stof, maar met goede sprays hou je ze echt goed schoon.

En UGGs met bolletjes eraan? Ik ken maar 1 paar en die zijn nooit in Nederland verkocht enkel in de VS ;)

En een dood dier... leren jasje is ook dood dier, mijn ballerina's ook.. dus dat snap ik niet helemaal wat daar mis mee is.

En daarnaast draag ik alles zo'n beetje omdat ik het zelf mooi vind :) Ik snap het nooit dat mensen zeggen: "ik vind het zooo lelijk". Prima draag je het toch niet? Als ik alleen mocht dragen wat een ander mooi vindt dan kon ik beter in m'n nakie lopen, want de een vindt dit, en de ander dat. :')

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:10

oh die zijn hier wel degelijk verkocht of iig mee rond gelopen, in de stad vlogen ze je tegen het hoofd
en ik vind t gewoon goor een dood dier aan je schoenen XD of iig het haar ervan :P geef mij maar nylon en katoen enzo :') leren jasje heb ik ook niet, leren schoenen niet ..nee niet mijn ding ;)
en ik snap het ook niet dat jij er moeilijk over doet dat ik t niet mooi vind, tis een vicieuze cirkel :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:12

souL1991 schreef:
oh die zijn hier wel degelijk verkocht of iig mee rond gelopen, in de stad vlogen ze je tegen het hoofd
en ik vind t gewoon goor een dood dier aan je schoenen XD of iig het haar ervan :P geef mij maar nylon en katoen enzo :') leren jasje heb ik ook niet, leren schoenen niet ..nee niet mijn ding ;)
en ik snap het ook niet dat jij er moeilijk over doet dat ik t niet mooi vind, tis een vicieuze cirkel :)

Nou dan zijn het neppers, want zoals ik al zei: Er bestaat geen model met ballen ;) Enkel 2 jaar geleden een die alleen in de VS te koop was...

Overigens zijn de sneakers in je profiel wss wel van leer, tenminste 9 van de 10 van dat soort sneakers zijn gewoon van leer (de buitenkant). Maar dat je het niet mooi vindt is prima, ik vind andere dingen weer niet mooi. Waarom alleen het 10 keer in iemands gezicht wrijven :) ?

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:15

dus je wilt zeggen dat je niet van uit nederland iets in de vs kan kopen? :') mijne zijn niet van leer, er zijn wel inderdaad modellen van leer ja :)

Afbeelding

:') :') :') :') :') :') :') :') :')

Afbeelding

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:17

souL1991 schreef:
dus je wilt zeggen dat je niet van uit nederland iets in de vs kan kopen? :') mijne zijn niet van leer, er zijn wel inderdaad modellen van leer ja :)

Natuurlijk wel, ik weet alleen dat heel weinig mensen dit doen, dus kan me bijna niet voorstellen dat iedereen bij jou in de stad ze uit de VS heeft gehaald. Maar wat een discussie, lekker boeiend :+

Overigens vind ik die sneakers die je postte wel ontzettend leuk, zeker die Nike Air Force 1 High achtige. Ik vind die alleen weer zo moeilijk te combineren, zeker voor een meisje (ik zou niet weten hoe ik dat moet matchen met een jurkje en een panty :+ )

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:19

woon jij in de stad of in n dorp? want dan t heb je grandioos fout :)
kom maar eens in scheveningen een wandeling maken, het is ent als met nickelson, IEDEREEN hier draagt dat, hoe duur zijn die jassen? 200 minimaal meestal dus om nou schoenen van 150 vanuit amerika te laten vliegen is helemaal niet zo gek hier ;) ik doe het ook met mijn schoenen want hier hebben ze zowat geen goede modellen die goed lopen..met broeken idem,ik heb al jaren geen broek van n winkel gekocht :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:20

ik heb die lelijke dingen nog nooit van mijn leven gezien en ik kom in denhaag, scheveningen, leiden, amsterdam etc :+ gelukkig maar, wat een afzichtelijke yetischoenen!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:21

souL1991 schreef:
woon jij in de stad of in n dorp? want dan t heb je grandioos fout :)
kom maar eens in scheveningen een wandeling maken, het is ent als met nickelson, IEDEREEN hier draagt dat, hoe duur zijn die jassen? 200 minimaal meestal dus om nou schoenen van 150 vanuit amerika te laten vliegen is helemaal niet zo gek hier ;) ik doe het ook met mijn schoenen want hier hebben ze zowat geen goede modellen die goed lopen

Het gaat niet om het geld hoor, maar om het gedoe. Het is namelijk veel goedkoper in de VS, maar het kost veel tijd en moeite en ze liggen vaak lang bij de douane. Maar zoals ik al zei: Boeiend .
Overigens is mijn ervaring dat 9 van de 10 Nickolsondragers een paar neppe UGGs hebben, dat was iig zo op mijn oude middelbare school _O-

Overigens woon ik in een dorp, maar zit ik 9 van de 10 uren in de stad, ik studeer namelijk in Amsterdam :) Dus ik zie wel redelijk wat van de wereld hoor :)

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:23

nou ik nodig jullie uit, loop eens door scheveningen of in duindorp...als je daarna niet zoals ik over die schoenen en jassen en petjes denkt geef ik je een hand met 150euro mag je er zo n paar kopen en verbranden in mijn naam :')

en dat duane valt heel erg mee hoor...ik heb een tijd terug een boksbeugel besteld uit amerika die was er binnen 8dagen ....dat voor een wapen!

schoenen ook binnen een week en broeken komen grotendeels uit duitsland maar dat zit zo aan de 5dagen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:25

Ik was zaterdag nog in scheveningen :') naast de vreselijke irritante mensen op het strand die verdikkeme gewoon voor mijn neus gaan staan te fotograferen terwijl ik een fotoshoot had met het betreffende paard op het strand, geen lelijke schoenen gezien :')

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:25

souL1991 schreef:
nou ik nodig jullie uit, loop eens door scheveningen of in duindorp...als je daarna niet zoals ik over die schoenen en jassen en petjes denkt geef ik je een hand met 150euro mag je er zo n paar kopen en verbranden in mijn naam :')

en dat duane valt heel erg mee hoor...ik heb een tijd terug een boksbeugel besteld uit amerika die was er binnen 8dagen ....dat voor een wapen!

schoenen ook binnen een week en broeken komen grotendeels uit duitsland maar dat zit zo aan de 5dagen

_O- zoiets?
Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:26

Iewl :')