Drugsgebruik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 15:26

Ik vind natuurlijk van wel.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 15:26

Ersina schreef:
sweetheart schreef:
Weet je wat het is... ditzelfde verhaaltje kun je ook voor alcohol geven. Zoals eerder gezegd, helaas is alcohol (veel) meer 'geaccepteerd'.

Was het maar een verhaaltje...
De TS vroeg over drugsgebruik. Dat er gevonden word dat alcohol hetzelfde veroorzaken kan, doet dan in mijn ogen even niet ter zake.
Als iemand een topic start over alcohol gebruik geef ik weer dáár mijn mening over.

Sorry als het verkeerd overkwam wat ik zeg. Zie nu dat het misschien wat banketstaaf overkomt op het scherm. Ik bedoelde het niet naar jou persoonlijk.
Ik bedoelde meer dat je goede en slechte ervaringen met drugs hebt, zoals met alles eigenlijk. En dat 'af en toe' niet zo'n probleem is, maar dat 'te veel' altijd een probleem is, of dat nu drugs is, alcohol of wat anders. Meer algemeen dus. Ook probeerde ik aan te geven dan alcohol eigenlijk ook een drug is en in principe hier ook in deze discussie thuis hoort, maar omdat het nu eenmaal maatschappelijk meer geaccepteerd is, het niet als drugs wordt gezien. Terwijl precies hetzelfde verhaal zoals hierboven ook voor alcohol kan gelden. Waarom maken we dan onderscheid als het resultaat hetzelfde is. Snap je wat ik bedoel? In mijn ogen is er eigenlijk geen onderscheid in drugs en alcohol, alleen de wet maakt er wel onderscheid in. Nogmaals, sorry het was echt niet persoonlijk. Ik vind het echt erg wat er met je nicht gebeurt is, helaas zijn er te veel van die verhalen.

Ik vind dat Knoffer het heel mooi omschrijft. Als je al slecht in je vel zit, moet je niet naar "verdovende middelen" grijpen. Als je gewoon eens benieuwd bent naar een nieuwe ervaring, zou je het kunnen overwegen. Maar ken jezelf en wees er voorzichtig mee.

Er is imo een groot verschil tussen een verslaafde en iemand die af en toe een pilletje neemt. Net zoals er een verschil is tussen een alcoholist en iemand die in het weekend graag bij het eten een wijntje drinkt of iemand die elke dag friet en een vette kroket eet en iemand die dat maar eens in de twee weken doet. Er bestaan gradaties, niet alles is zwart-wit. Er zijn een boel grijs waarden.

Ik vond ook in eerste instantie dat er makkelijk over drugs gepraat werd hier, maar naar mate je de discussie meer volgt merk je dat men er wel wat vanaf weet en niet 'zo maar wat zegt'. Zoals eerder gezegd, drugs heeft zijn risico. Voor ieder de keus om dat risico wel of niet te nemen (net zoals het wel/niet rijden met cap). Dat is imo niet appels met peren vergelijken maar risico-analyse.

Ik raad het ook zeker af voor pubers (tot 18-20 jaar ofzo) om dit te gaan proberen. Als je het dan toch doet, zorg dan dat er een nuchter iemand bij is, zeg dat het je eerste keer is zodat hij/zij je in de gate kan houden.

Opvallend aan dat lijstje trouwens dat de meeste doden vallen door tabak en alcohol.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 15:27

Joolien schreef:
Ja het is wel zo dat paardrijden ook risicos met zich mee brengt maar ik geloof niet dat dat in negatieve zin verslavend is of bij elke keer doen/gebruiken schade aan het lichaam toe brengt. En ook seksueel misbruik is niet verslavend...

Nee duh dat het niet verslavend is, jezus kom op hoe denk je dat ik het bedoel :') Seksueel misbruik is voor jonge meiden toch ook geen onderwerp om te lezen, gosh :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 15:28

MarcoBorsato schreef:
Joolien schreef:
Ja het is wel zo dat paardrijden ook risicos met zich mee brengt maar ik geloof niet dat dat in negatieve zin verslavend is of bij elke keer doen/gebruiken schade aan het lichaam toe brengt. En ook seksueel misbruik is niet verslavend...

Nee duh dat het niet verslavend is, jezus kom op hoe denk je dat ik het bedoel :') Seksueel misbruik is voor jonge meiden toch ook geen onderwerp om te lezen, gosh :')

Daarom is drugs niet te vergelijken met andere zaken imo.

Urbanus

Re: Drugsgebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 15:30

Jawel, als we het betrekken op jonge bokkers, zijn het beide ongeschikte onderwerpen. Fair enough?

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 15:32

Seksueel misbruik en drugs niet te vergelijken maar allebei niet geschikt voor 'jonge mensen'. Zo zijn er nog wel meer dingen op Bokt die niet geschikt zijn voor jongen mensen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 15:35

Inderdaad, ik stel voor dat we de discussie centraal houden, als je vindt dat het onderwerp niet geschikt is, laat dan de moderators beslissen en tem.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 15:43

Ik vind de vergelijking paardrijden en drugs wel heel raar. Sinds wanneer is paardrijden verslavend en moet je ervan afkicken?

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 15:44

Ik vind het heel interessant om hier ieders ervaringen en meningen te lezen!
Zelf blow ik af-en-toe en heb ik space cake gegeten, waarbij ik bij de laatste een hele slechte ervaring had. Kreeg hartkloppingen en ben 3 keer een minuutje out geweest. Space cake zou ik dan ook niet meer doen, alleen al omdat ik er nu angstig voor ben.
Ik sta er zeker open voor om andere dingen te proberen, want er is niks mis met een beetje experimenteren, maar toch moet ik eerlijk toegeven dat ik het wel een beetje eng vind omdat ik bang ben dat het fout gaat. Wat dat betreft is het dus misschien ook beter om het toch niet te proberen.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 15:46

Mischien is dit topic wel schokkend maar ik denk dat het juist goed is dat we hier over praten! :D
Ik hoor je de goede en slechte kanten van iedereen die het probeert en dan kunnen de mensen die dit
lezen toch zelf beslissen of ze het willen proberen de ja of de nee?
en ik denk ook dat de echte jonge bokkers meer in het jeugt deel zitten dan hier...

zolang er geen klachten komen lijkt het mij fijn als we dit gewoon even afsluiten en verder discusseren :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 15:47

_Ismay__ schreef:
Ik vind het heel interessant om hier ieders ervaringen en meningen te lezen!
Zelf blow ik af-en-toe en heb ik space cake gegeten, waarbij ik bij de laatste een hele slechte ervaring had. Kreeg hartkloppingen en ben 3 keer een minuutje out geweest. Space cake zou ik dan ook niet meer doen, alleen al omdat ik er nu angstig voor ben.
Ik sta er zeker open voor om andere dingen te proberen, want er is niks mis met een beetje experimenteren, maar toch moet ik eerlijk toegeven dat ik het wel een beetje eng vind omdat ik bang ben dat het fout gaat. Wat dat betreft is het dus misschien ook beter om het toch niet te proberen.

ben blij dat ik mezelf met jou kan vergelijken :o maar ik zo zolang je bang bent niets proberen, want dan gaat het geheid mis :(:)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 15:48

Na overleg hebben we besloten om dit topic te sluiten. Dit mede om jeugdige bokkers te behoeden. Hiermee volgen we de lijn van het niet expliciet over sex etc praten. Voor sommige dingen zijn sommige bokkers gewoon te jong en hoewel een topic als dit erg educatief kan zijn zien we er ook gevaren in.