Zie geen lichtpuntje in de tunnel meer.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:10

Ik zal de achterkant van het boek voor je opschrijven, dan heb je meteen een idee wat het is:

De manier waarop jij denkt bepaald hoe je functioneert in je werk en privéleven. Soms slaat denken om in piekeren en wordt je blik op de wereld ernstig vertroebeld, depressieve gedachten kunnen leiden tot slapeloosheid, angst en zelfs burn-out.
Ben je echt in staat om je gedachten consequent positief te beinvloeden? In zijn tweede boek leert Pieter Frijters je om je denken als een bedrijf te managen. na een korte uitleg over het brein, de zintuigen, denkpatronen en gedrag, laat hij met behulp van voorbeelden en praktijkoefeningen op een heldere manier zien
hoe je je gedachten de baas kunt worden en hersenspinsles geen kans geeft!

Ik heb het boek gelezen en het is een heerlijk boek vind ik :j :j Ga het snel nog een keer lezen :D .

De Valdispert kun je zo bij de drogist kopen :j . Je hebt voor 'rust' en 'stress moments' en nog eentje dacht ik maar die heb ik nooit. Helpt wel hoor :) .

Je kunt me altijd pb-en hé!

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 16:35

manfredie: Mijn moeder cijfert zich zelf altijd weg! Ze denkt nooit aan zichzelf, altijd aan andere. Ook aan mij hoor, maar dit is voor ons door alles gewoon een moeilijker puntje. Maar we komen er samen wel. :)

Ik heb alles nog is op een rijtje gezet en ben tot de conclusie gekomen dat ik denk ik het gevoel heb dat ze er niet voor me is. Maar dat is ze wel, alleen ik ga niet met dit soort dingen naar haar toe omdat ik niet lastig wil zijn. Als ik naar haar toe gaat is het in het begin wat stroef omdat ze het heel moeilijk vind dat het niet goed met mij gaat, maar ze luistert wel naar me en kijkt wel wat ze voor me kan betekenen.
Ze heeft het al heel moeilijk gehad in haar eigen leven. Ik weet het, het is mijn moeder.. maar alsnog. Ik vind wel dat ik ook wel voor haar klaar mag staan. :j Maar ik snap wel wat je bedoeld hoor. Mijn moeder is ontzettend lief, voor mij, voor andere. Bovenal voor mij.
En vooral de laatste tijd, merk dat het met haar wat minder gaat. Ze wil me gewoon heel graag gelukkig zien..

IngridB: Hmm ik zal is even in de boekenwinkel gaan kijken! Dankjewel, voor de tip. Vind het heel lief hoevaak je wel niet reageert hier. Terwijl je ook aan jezelf moet denken!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:24

Kleine moeite hoor en voor mij ook wel afleiding om ff op bokt te zitten :j .
Moet bezig zijn en niet gaan zitten niksen want dat werkt averechts.

Ik heb het boek via bol.com en daar staan ze geloof ik ook tweedehands, dus nog goedkoper ;)

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 19:11

Na aardige tijd heb ik toch besloten om het topic omhoog te schoppen voor een update.

De laatste maanden, weken, dagen ging het heel goed. Met natuurlijk daarin ook momenten dat er downs waren inplaats van ups, maar die zijn overwonnen en daardoor ben ik weer sterker geworden. Helaas had ik van de week een enorme terug val en kreeg ik gedachtes die ik echt niet wilde hebben en ik kon mezelf moeilijk onder controle houden, gelukkig is het me gelukt maar ik voel me een enorme mislukkeling.

Waarom lukt het me niet om een 'normaal' leven te leiden? Waarom lukt het me niet om geen terug vallen te hebben? Ben ik raar? Ben ik anders?
Wat doe ik toch elke keer fout?

Het is een opluchting om hier weer even van me af te kunnen schrijven. Ik heb de tekst steeds weer weg gehaald en weer opnieuw dit getypt.. maar dit lucht op. En misschien is het ook wel goed om weer van me af te kunnen schrijven.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:00

Hey wat fijn om weer een update te lezen van jou. Ik heb ook even een minder leuke periode achter de rug dus heb er niet aan gedacht om te vragen hoe t met je ging. Maar wel fijn om te lezen dat je een fijne tijd hebt gehad maar balen van de terug slag. Heb je in de periode dat t goed ging andere leuke dingen gedaan waardoor je je beter ging voelen? Misschien onbewust meer genoten van de dingen om je heen. Het zou best kunnen hoor. Maar nu is get dus gewoon kl*te met je. Ik vind het echt heel erg voor je. Kan ook heel goed met t weer te maken hebben. De omslag van mooi naar slechter weer kan voor veel mensen voor een flinke dip/depressie zorgen. Ik heb het zelf ook gehad maar doir te praten met een ondersteunend iemand bij de dokter heb ik me er wel doorheen kunnen vechten. Is niet makkelijk maar het lukte me wel. Ik hoop echt van harte dat de fijne/goede tijd snel weer bij je terug zal komen. Ik weet wat het is om he zwaar kl*te te voelen, helaas. Nou meid lucht lekker je hart hier. Doe je verhaal dat lucht vaak al op. Sterkte!!!

afraid

Re: Zie geen lichtpuntje in de tunnel meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 20:33

Mag ik vragen hoe het komt dat je een minder leuke periode achter de rug hebt? :(:) Hoe gaat het momenteel met je?

Ben weer intensiever gaan rijden met mijn paard, maar daar heb ik de laatste tijd echt de kracht niet meer voor. Ik doe mijn best dit te blijven doen maar soms kan ik het gewoon niet meer opbrengen. Gelukkig geniet mijn paard al van een poetsbeurt dus dat scheelt.

Omslag van weer heb ik nooit echt last van gehad, wel ben ik weer gestart op school en dat doet me goed maar ook valt het me enorm zwaar. Je kijkt veel naar jezelf en dat blijft erg moeilijk voor me..

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:28

afraid schreef:
Mag ik vragen hoe het komt dat je een minder leuke periode achter de rug hebt? :(:) Hoe gaat het momenteel met je?

Ben weer intensiever gaan rijden met mijn paard, maar daar heb ik de laatste tijd echt de kracht niet meer voor. Ik doe mijn best dit te blijven doen maar soms kan ik het gewoon niet meer opbrengen. Gelukkig geniet mijn paard al van een poetsbeurt dus dat scheelt.

Omslag van weer heb ik nooit echt last van gehad, wel ben ik weer gestart op school en dat doet me goed maar ook valt het me enorm zwaar. Je kijkt veel naar jezelf en dat blijft erg moeilijk voor me..

Depressie en angststoornis van vroeger die op de loer ligt (heeft gelegen). Was me even allemaal teveel maar de medicatie slaat aan en doet wonderen :j :j , gelukkig.

Probeer toch lekker naar je paardje te blijven gaan al ik het maar een lekkere poetsbeurt. Als je maar bezig bent en eruit bent.
Goed dat je weer met school bent gestart. Had je daar een vertrouwenspersoon waar je je hart even bij kunt luchten als het nodig is?

Je komt we wel meid, maar het heeft heel veel tijd nodig :(:)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:41

Jee meid, ik heb je hele verhaal gelezen. Het is niet niets wat jij hebt mee gemaakt.

Je doet niets fout. De ene kan dingen sneller verwerken dan een ander. Je hebt al zo'n sprong vooruit gemaakt. In het begin van het topic was het bijna elke dag slecht. Nou heb je al weken/maanden dat het beter ging. Hou daar moed uit. Het gaat dus heel langzaam wel de betere kant op. En ja dat kan nog heel lang duren.

Wat goed van je dat je weer met een studie bent begonnen. Mag ik vragen welke je doet? Ik weet niet of je iets of iemand hebt om af en toe een keer lekker mee te knuffelen? Anders ben je hier van harte welkom. Ik wil rustig met je knuffelen maar heb een hond die nog veel liever knuffelt haha.

Ik heb dan wel niet zo iets ergs mee gemaakt maar weet wel wat het is als je niet begrepen wordt. Ik sta nu voor een hele moeilijke keuze in mijn leven.

Ik hoop voor je dat je snel weer richting de betere dagen/maanden gaat. De downs zullen er waarschijnlijk altijd wel blijven. Als je maar ups dan downs krijgt dan kun je er miss wel mee leren leven.

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 19:43

Na een lange tijd, toch maar beter denk ik dat ik wat vaker een post doe hier. Ik weet het allemaal niet zo goed meer. De laatste maand ging het ontzettend goed met me, zat lekker in me vel, funcioneerde goed op school, ging perfect en ineens viel ik terug.

Van de week op school brak ik, was helemaal alleen en de tranen die stroomde maar. Zou me zo graag weer oké willen voelen, maar het lijkt wel niet te mogen elke keer..

Gedachtes die ik niet wil hebben zijn er weer en ik zet ze dan van me af, althans dat probeer ik maar soms zou ik willen dat alles makkelijk was en niet zo ging als het gaat.

Sorry voor mijn post, ik weet niet waar ik het anders kwijt moet. -O-

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:50

Hey meiske wat ontzettend vervelend voor je zeg. Als ik jou was zou ik toch naar de huisarts gaan en via gem of haar verdere hulp gaan zoeken. Je kumnt dit niet alleen meid, je hebt echt hulp nodig. Misschien ging het met de virige hulp niet goed maar dat wil niet zeggen dat het nu weer zo zal gaan.
Blijf wel hier posten want alleen dat kan al een klein beetje verlichting geven.

Heel veel sterkte...het komt allemaal goed met de juiste hulp

Sorry voor de typfouten maar zit op mn mobiel en gaat niet echt handig

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 21:03

Ik weet het dat ik het niet langer alleen moet doen, hulp moet accepteren en dat is juist iets wat ik heel moeilijk vind. Heb het altijd alleen gedaan en dan moet je hulp vragen van iemand die je niet eens kent..

Zal hier blijven posten, dan kan ik het ergens kwijt.

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 21:29

Vandaag voel ik me gelukkig iets beter. Hoop dat het is zich vast houd of in een stijgende lijn zich voortzet, maar misschien ook wel niet slim om teveel ergens op te hopen. Teleurstelling als het weer minder gaat.

Op school gaat het gelukkig goed, alleen moet nog veel dingen af hebben ben alleen bang dat ik dingen vergeet of niet op tijd af ga hebben..

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:39

ik weet hoe je eigen voeld allen is het wat vastiger met jou je mag me altijd pben

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 23:32

lovelady1, mag ik vragen wat er bij jou speelt?

Hier gaat het momenteel redelijk. Gister een flinke dip gehad, ik kon echt even niet meer. Durven toe te geven aan hoe ik me echt voel, want ik voel me helemaal niet oké. Er wordt van alles van me verwacht, ik probeer dat allemaal waar te maken maar het valt niet mee.

Ik vind het zo moeilijk om elke keer weer op te staan en overeind te blijven.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:57

Hoi....hoe gaat het met je? Het is al heel lang geleden en ik zit ook niet veel meer op bokt, maar was benieuwd naar je :j

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 23:21

Ooit gedacht aan EMDR therapie? Heb gehoord dat dit heel effectief kan zijn.
"Wat is EMDR?

Eye Movement Desensitization and Reprocessing, afgekort tot EMDR, is een therapie voor mensen die last blijven houden van de gevolgen van traumatische ervaringen. Dit kan zijn een schokkende ervaring, zoals een verkeersongeval of een geweldsmisdrijf. Maar ook voor andere ervaringen die veel invloed hebben gehad op de ontwikkeling van iemands leven zoals pesterijen of krenkingen in de jeugd, die in het hier-en-nu nog steeds invloed hebben kan de methode gebruikt worden.
EMDR is een relatief nieuwe therapie. Een eerste versie van EMDR werd in 1989 beschreven door de ontwikkelaarster ervan, de Amerikaanse psychologe Francine Shapiro. In de jaren daarna werd deze procedure verder uitgewerkt en ontwikkelde EMDR zich tot een volwaardige therapeutische methode. "

Ook dit stukje:
"Soms is er sprake van een veelheid aan psychische klachten, waaronder angst, stemmingsstoornissen, eetstoornissen, relatieproblemen en verslavingsproblematiek. Uit de anamnese blijkt emotionele of pedagogische verwaarlozing in de jeugd of een verleden met seksueel misbruik. Diagnostisch gezien kan er sprake zijn van pathologie variërend van een stemmingsstoornis tot (trekken) van een persoonlijkheidsstoornis. In het geval van seksueel misbruik in de jeugd wordt wel gesproken van complexe PTSS of 'Disorders of Extreme Stress, not otherwise specified' (DESNOS). Centraal in de pathologie is het extreem negatieve zelfbeeld van de persoon dat wordt gevoed door algemeen geldige en onvoorwaardelijke negatieve kernopvattingen, bijvoorbeeld "Ik ben zwak", "Ik ben niet de moeite waard", "Ik ben schuldig" of "Ik ben niets"

http://www.emdr.nl/

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 14:24

Moos99 heb EMDR gehad. :) Hierdoor werd alleen zichtbaar, ‘wakker’ waar ik als kind al veel moeite mee had; eten. Wat is overgegaan in een eetstoornis. Hierdoor hebben de behandelaren direct besloten te stoppen met EMDR.

IngridB heb je post niet gezien sorry. Het gaat momenteel wel, zolang ik niet getriggerd wordt. Er is wel besloten dat ik echt hulp nodig heb met mijn eetstoornis. Er is een behoorlijke trigger geweest en hierdoor is besloten dat ik toch hulp nodig heb. Hier sta ik zelf ook achter. Maar het wachten tot de oproep van de instelling.

Ben vooral heel erg moe, moe van het steeds vechten tegen die eetstoornis, maar ik hoop dat de hulp het uiteindelijk makkelijker zal maken en ik alles een plekje kan gaan geven.

Het is wisselend elke dag weer hoe het met me gaat en hoeveel ik kan hebben, maar ik blijf door gaan en zorgen dat ik mijn hoofd boven water weet te houden.