Oordoppen, zou jij het doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daiss87

Re: Oordoppen, zou jij het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 03:25

Ik heb het een keer geprobeerd, waren geen dure aangepaste oordoppen maar ze zaten wel goed in me oor, maar ik werd er helemaal duizelig van en moest bijna flauwvallen, toen ik ze uitdeed ging het weer goed..waarschijnlijk het gevoel dat er iets in je oor zit en dat je de muziek raar hoort(voor mijn idee) zal ik waarschijnlijk niet tegen kunnen, dusja dan maar niet te dicht bij de boxen staan.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:36

Ik heb vorige week toevallig ook een setje gekocht. Ik merk gewoon dat ik erg gevoelig ben voor geluid. Heel vaak roep ik dat de muziek of het geluid te hard staat terwijl anderen nergens last van (zeggen te) hebben. Laatst in de bios was bij mij de druppel, ik liep echt met suizende oren en hoofdpijn de bios uit. toen maar een setje aangeschaft. Heb nog niet de gelegenheid gehad ze in een luidruchtige omgeving te testen, maar weet zeker dat ik er erg blij mee ga zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:09

Vrijdag tijdens het ruiterbal van de Almelose ruiterdagen waren er veel mensen jaloers op mij met mn oordoppen :P

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:29

Ik heb mijn oordoppen gisteren voor de eerste keer getest op Rock Werchter.
De 20 euro die ik ervoor betaald heb waren de beste investering van de laatste weken :P
Je voelt ze amper zitten en toen ik ze een paar seconden uit deed: BAM, wat een verschil!

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 01:05

Oewwww bedankt voor deze tip. Klein Astridje had ook slechte oren en nu zij een grote Astrid is heeft zij nog steeds slechte oren en is is zij een beetje doof. Ik heb littekens op mijn trommelvlies waardoor deze niet helemaal meer goed bol en hol wordt. Bij harde geluiden of door druk van bijvoorbeeld vliegen of duiken, zou het kunnen scheuren.
Maar ik zou het best willen proberen, als je de muziek nog steeds goed hoort. Kletsen lukt me toch niet ik versta in een groep mijn buurvrouw al niet :+
Als ik dan al eens uitga moet mijn matties mij met gebaren zien te bereiken. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 10:37

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 12:18

Ik heb ze ook ingehad op Werchter :D was echt superchill! En inderdaad, als er eentje per ongeluk uitging ofzo, meteen een explosie van geluid. Gekke was dat ik de mensen om me heen beter kon verstaan dan degenen zonder oordoppen, omdat het achtergrondgeluid vooral weggefilterd werd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:37

VogeltjeM schreef:
Ik heb ze ook ingehad op Werchter :D was echt superchill! En inderdaad, als er eentje per ongeluk uitging ofzo, meteen een explosie van geluid. Gekke was dat ik de mensen om me heen beter kon verstaan dan degenen zonder oordoppen, omdat het achtergrondgeluid vooral weggefilterd werd.

Handig is dat he, kun je gewoon aankijken als ze wat tegen je zeggen. Alleen jammer als wanneer je dan terug praat ze jou niet horen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:45

Ik heb wel eens dat er iemand bijna in mijn oor kruipt om me wat te vertellen... "Joh, vanaf een afstandje hoor ik je ook wel hoor" :')

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:18

Ik doe "het" ook :D . Dit na een feestje erg dichtbij een flinke box, twee dagen later begon ik me serieus zorgen te maken of de piep ooit weer weg zou gaan. Dat is gelukkig gebeurd, maar heb oordopjes aan geschaft en de muziek blijft er net zo goed door.

Als ze eenmaal in mijn oor zitten heb ik er ook geen last van, maar............
wat een gedoe om ze fatsoenlijk in mijn oor te krijgen!! Ik loop er zo mee te klooien, nu ook weer. Nu moet ik zo al weg, dus de gouden tip zal ik wel niet meer kunnen lezen.

Ik heb de kleinste maat (van de 4 in zo'n noizezz setje), trek mijn oor omhoog enz. En dan zitten ze wel, maar naar mijn gevoel zouden ze wat dieper moeten zitten.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:36

ik heb sinds gisteren ook oordopjes :D gekregen voor mn verjaardag, voor tijdens het stappen enz.

ik heb, net als hierboven, ook het idee dat ik m in mn rechteroor niet zo goed er in krijg..
links geen probleem, maar rechts wil ie niet zo.
maar misschien moet ik nog even wennen..

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:52

Ik ben inmiddels helemaal gewend en gehecht aan mijn oordoppen! Wat een fantastische dingen! Eerste 5 minuten altijd even rot, muziek klinkt anders, maar als je ze na een tijd uitdoet, besef je dat 'anders' niet perse slechter is. Die schelle tonen doen dan zoveel pijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:57

Joyce_ schreef:
Ik ben inmiddels helemaal gewend en gehecht aan mijn oordoppen! Wat een fantastische dingen! Eerste 5 minuten altijd even rot, muziek klinkt anders, maar als je ze na een tijd uitdoet, besef je dat 'anders' niet perse slechter is. Die schelle tonen doen dan zoveel pijn!

Lekker he :D

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 22:10

Ik besefte vanmiddag even hoe veel herrie die oordoppen altijd filteren. Stond bij een optreden maar dat waren 3 blokken van liedjes. Bij het eerste blok gewoon mn oordoppen in gedaan en een half uur later was het tweede blok. Maar voor het 2e blok had ik even een gesprek en daarna had ik niet meer genoeg tijd om naar mn tas te rennen voordat het optreden weer zou beginnen. Aangezien het maar 2 nummers waren had ik even zoiets van 'ach laat maar even zitten'. Nou dat heb ik geweten, wat klonk alles verschrikkelijk hard! Helemaal als je al meer dan een jaar geen concert hebt geluisterd zonder oordoppen in, dan komt dat lekker binnen :+ Het doet je wel beseffen dat je die dingen niet voor niets in hebt!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:33

En the day after geen pieporen =:)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:38

Ik heb ze ook naar aanleiding van het topic aangeschaft voordat ik naar Reading fest ging. Ik heb ze niet bij alle optredens in gedaan omdat ik de tekst van de nummers minder goed kon horen, dus bij mijn favo bands ze uit gehad, en bij de andere optredens steeds in. Ik vond het echt een uitkomst, de kwaliteit van de muziek blijft redelijk, al valt bij mij toch een deel zang en gitaarwerk weg en lijkt de bas meer aanwezig te zijn. Kan natuurlijk ook liggen aan de afstelling, want bij sommige bands had ik hier minder last van.

Bedankt voor je wake-up call, mijn oren waren er erg blij mee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:41

Ik had na het uitgaan altijd een flinke piep in m'n oor die na een paar uur weer overging. Ik had al gehoord dat eigenlijk elke piep die je hoort na hard geluid, al betekent dat je gehoor beschadigd is. Maar ik was natuurlijk zoals altijd eigenwijs en dacht ach verder heb ik nergens last van.
Tot ik op een avond in m'n bed lag terwijl ik niet was uit geweest en besefte dat ik geen doodse stilte hoorde, maar een hele zachte pieptoon. Toen ben ik me zo rot geschrokken dat ik sindsdien in geen kroeg, discotheek, of feestje ben geweest zonder oordoppen. Tis eerst ff wennen en zit ff vervelend maar dat gaat nu beter en het is het hélemaal waard. Ik vergeef het mezelf nooit als die pieptoon erger wordt, dan word ik echt gillend gek.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:44

ik heb er ook over gedacht om ze aan te schaffen,
niet omdat ik uit ga,
maar omdat ik in een band speel wat regelmatig optreedt,
ik moet ze alleen eerst proberen want ik wil niet dat het geluid wat ik hoor via de monitorboxen minder wordt, moet de rest van de band wel horen...:)
scheelt ook weer, want de drummer waar ik naast sta (speel basgitaar) wil nog wel eens los gaan! :)
waar ik dus het meeste tegen aan hik is dat ik denk dat het geluid niet goed overkomt,
maar zo te lezen valt dat wel mee

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:49

liss schreef:
ik heb er ook over gedacht om ze aan te schaffen,
niet omdat ik uit ga,
maar omdat ik in een band speel wat regelmatig optreedt,
ik moet ze alleen eerst proberen want ik wil niet dat het geluid wat ik hoor via de monitorboxen minder wordt, moet de rest van de band wel horen...:)
scheelt ook weer, want de drummer waar ik naast sta (speel basgitaar) wil nog wel eens los gaan! :)
waar ik dus het meeste tegen aan hik is dat ik denk dat het geluid niet goed overkomt,
maar zo te lezen valt dat wel mee

Ik denk dat je beter kunt kijken naar professionele oordoppen, op maat gemaakt. Zeker als je het geluid goed moet horen, vanwege je werk :)

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:55

tis niet m'n werk hoor ;)

het is of oordoppen of een in-ear systeem.
weet nog niet wat ik wil

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:08

M'n vriend (en veel andere vrienden van me) speelden/spelen ook in bands en die hebben op maat gemaakte oordoppen :) goed geluid en goede bescherming!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:19

Kom je regelmatig bij luide concerten of uitgaansgelegenheden, zou je zeker van dit soort oordoppen moeten aanschaffen.

Heb eens een verhaal gelezen van een jongen die last had van tinnitis door dit soort dingen, en die heeft toen daardoor zelfmoord gepleegd.

Dus wees inderdaad maar zuinig op je oren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:47

Ik heb gisteren een workshop concertfotografie gegeven. Gedurende de set heb ik 3x e.e.a. verteld over het licht en concertfotografie en vragen beantwoord. Als dan na afloop van mijn verhaaltje ik mijn microfoon weer af gaf aan de geluidsman, zette de band het volgende nummer in al voor ik mijn earplugs weer in kon doen. Dat heb ik ook geweten zeg, pfff wat een lawaai.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 15:34

Nouks schreef:
Ik heb gisteren een workshop concertfotografie gegeven. Gedurende de set heb ik 3x e.e.a. verteld over het licht en concertfotografie en vragen beantwoord. Als dan na afloop van mijn verhaaltje ik mijn microfoon weer af gaf aan de geluidsman, zette de band het volgende nummer in al voor ik mijn earplugs weer in kon doen. Dat heb ik ook geweten zeg, pfff wat een lawaai.

Het is idd heel vervelend als je het niet meer gewend ben om zonder doppen de muziek te horen.

Liss ik denk dat in-ear wel verstandig is, als je dan toch goed oordoppen wilt, lijkt me dat wel verstandig.

Ann, ik denk dat het een beetje aan de geluidsman ligt, in principe moet het alleen dempen, niet veranderne of vervormen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:31

Ik draag ze sowieso altijd bij concerten en ben ze nu ook beginnen dragen tijdens het uitgaan. Niet te geloven hoe luid de muziek hier staat in clubs %)