Meisje bijna doodgeslagen in Amerikaanse McDonalds

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 00:05

fl0wer schreef:
Van je collega's moet je 't maar hebben... walgelijk echt waar!
Degene die erbij staan te kijken zijn minstens net zo schuldig...
Ben zelf een angsthaas maar kom op het zijn geen gewapende kerels... het zijn 2 meiden (ongewapend) en er is een berg personeel dat alleen maar staat te kijken en te filmen... nee ik snap het niet hoor er had allang ingegrepen kunnen worden... :o

Collega? Waar staat er dat het collegas zijn?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 00:06

fl0wer schreef:
Ben zelf een angsthaas maar kom op het zijn geen gewapende kerels... het zijn 2 meiden (ongewapend) en er is een berg personeel dat alleen maar staat te kijken en te filmen... nee ik snap het niet hoor er had allang ingegrepen kunnen worden... :o

Wie kan je garanderen dat die meiden niet gewapend waren? Met het Second Amendment is het in Amerika zó makkelijk om aan een wapen te komen.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 00:08

Jezus zeg.. bah bah waar gaat het heen met de wereld.. :( :(
ik vind het echt ziek dat het personeelslid het gaat filmen en dan ook nog op internet zetten.
ik heb het filmpje af gekeken maar gatver werd er echt helemaal naar van.. :( ik vind echt 100% dat het persneel in zou moeten grijpen.. al is het bijv de manager die enkel bevoegd is om in te krijpen met hulp of alleen.. ze hadden er echt wel wat aan kunnen doen.. !! al is het maar die 2 de winkel uit trappen of in de wc opsluiten en de politie bellen en ze overdragen.. het kan vind ik gewoon niet dat er niet ingegrepen mag worden..

Ninajojo: dat is ook een oplossing geweest jah.. ik zou dus op zo'n moment heel helder kunnen denken en met zulke dingen aan kunnen komen.. al is het wel een gevaar als je der opsluit als ze zo toegetakelt is om haar alleen te laten..

moeilijke situatie maar ingrijpen is wel echt een must vind ik.. !!

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 00:16

lesilla schreef:
Marjoow schreef:
Mag ik vragen wat daaruit is gekomen? Ben wel benieuwd :)

Zover weet ik het zelf niet meer :o Maar waren onderzoeken waarom mensen iemand zien verdrinken en niet helpen, over die moord op dat meisje in daglicht waar niemand iets deed, over een onderzoek op priesters! die ook een slachtoffer niet hielpen omdat ze met andere dingen in hun hoofd zaten (wel wat andere situatie)

Het fenomeen wat je bedoelt heet 'conformisme'. Het verklaart waarom in Amerika een meisje op klaarlichte dag op straat verkacht en vermoord werd, terwijl mensen vanuit hun huizen toekeken en niemand iets deed. Het is de drang om bij de groep te horen en niet als eerste te willen ingrijpen; de imitatie weliswaar van het gedrag van anderen. Men hoopt dat de ander iets doet, om zo zelf niet op te vallen. In deze situatie is het wel iets anders, vermoed ik, omdat de medewerkers ook de angst hebben om hun werk te verliezen en om die reden wellicht niet ingrijpen.

Lauwsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 00:40

Precies, als men in een groep is, dan 'verdeelt' men de verantwoordelijkheid.
Men verwacht dat een ander wel ingrijpt, het is ook wel bekend als het bystander effect.

Idd Lesilla, er is ooit een klein meisje in het water gevallen en er stonden heel veel mensen om heen.
Er is echter niemand in het water gesprongen om haar te redden en ze is verdronken...
Was er wel 1 iemand geweest, dan waren er direct meer mensen in het water gesprongen.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat het echt vreselijk is wat daar gebeurd is...

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 01:02

Kan even niet geloven dat er gewoon niemand ingrijpt? >;)
Ik bedoel, hoe dat meisje lag the shaken aan het einde.... En die "filmer" loopt er gewoon naartoe om het even vast te leggen?
Ik had niet eens aan een camera gedacht als ik eerlijk mag zijn.. :\
Een transseksueel in de wc is toch niet zo erg? Tenzij hij rare dingen vraagt, doet, oid. Tegenwoordig kan je bijna jezelf niet meer zijn.

Dit trekt in ieder geval geen klanten (niet dat er veel te zien waren).

Tallie1979

Re: Meisje bijna doodgeslagen in Amerikaanse McDonalds

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 01:19

Ik werd gewoon even misselijk van het filmpje!! :r

Uiteindelijk heeft het slachtoffer er "niks" aan over gehouden, op straatvrees en blauwe plekken na.. En ze gaat nu McDonalds aanklagen, wat uiteindelijk wel een dikke vette claim op gaat leveren.. Net goed! Belachelijke gedoe daar! McDonalds dient een veilige plek te verschaffen aan iedereen die er komt. Mag hopen dat ze er van leren..

Ik weet ook zeker dat de aanvallers er niet met 3 maandjes straf en een tik op de vingers vanaf komen. 14 jarige naar de "juvi" en de 18 jarige de grote meiden gevangenis.. En dat omdat je je niet in kunt houden.. Rest van je leven een strafblad en geen kans meer op een fatsoenlijke baan.. Knap gedaan wel!

In het filmpje geven ze al aan dat het openbaar ministerie er waarschijnlijk ook een aanklacht haat misdrijf aan toe gaat voegen. Dat is vrij pittig in de VS zo ver als ik weet..

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 01:43

Marjoow schreef:
fl0wer schreef:
Van je collega's moet je 't maar hebben... walgelijk echt waar!
Degene die erbij staan te kijken zijn minstens net zo schuldig...

Collega? Waar staat er dat het collegas zijn?

Nergens ik lees ook wel 'ns verkeerd :) , er wordt telkens gesproken over personeel en medewerkers, dus dacht dat het meisje daar werkzaam was... afijn dat maakt het niet minder erg dat bijna niemand ingrijpt.

@yasmine ze zien er niet bepaald gewapend uit maar goed 't blijft gewoon vaag dat bijna niemand wat eraan doet.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 01:51

dit is gewoon belachelijk dat zoiets nog mag voorkomen.

iemand willen vermoorden, zo lijkt het wel

om zijn/haar geaardheid.

ik denk dat als zij/hij de md aanklaagt wel flink veel geld ontvangt.
zoiets hoor je niet te toestaan.

wens het slachtoffer heel veel sterkte

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 02:55

Ohh god kan het niet afkijken het te erg voor woorden. Hoe kan het dat mensen op hun gemak gaan filmen? Hoe kan het dat niemand wat doet? Hoe komt dat tuig erop om zich zo te gedragen?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 06:46

Ik denk dat de mentaliteit ook anders is daar, hier is het meer een voor alllen, allen voor een, maar daar is dat niet zo, daar is het vechten voor jezelf. Ook het hele zorg system is anders daar, wij hier proberen voor elkaar te zorgen, daar niet. Als je daar niet zorg kunt betalen krijg je die ook niet.

Ik had in ieder geval ingegrepen...

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 08:09

Wat een pokke wijven zeg!!! En het personeel die er maar op een afstandje bij staan te gapen ''Ik stond erbij en keek ernaar :( '' echt zou nog liever mijn baan ervoor op laten geven dan dat meisje half dood te laten gaan zeg!!! AFSCHIETEN die wijven -:(-

Als ik zoiets zou zien of zou er bij zijn dan had ik ze echt een koppie kleiner gemaakt -:(-

Wens dat meisje dan ook ongelooflijk veel sterkte toe wat een trauma zal ze daarvan overhouden zeg arm kind.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 08:23

Lauwsiej schreef:
Precies, als men in een groep is, dan 'verdeelt' men de verantwoordelijkheid.
Men verwacht dat een ander wel ingrijpt, het is ook wel bekend als het bystander effect.

Idd Lesilla, er is ooit een klein meisje in het water gevallen en er stonden heel veel mensen om heen.
Er is echter niemand in het water gesprongen om haar te redden en ze is verdronken...
Was er wel 1 iemand geweest, dan waren er direct meer mensen in het water gesprongen.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat het echt vreselijk is wat daar gebeurd is...

"Als het eerste schaap over de dam is, zullen er meerder volgen"- effect??? :)

Verbeter de wereld: Begin bij jezelf...

Echt, jeetje... Ben nog steeds sprakeloos.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:14

Tallie1979 schreef:
Ik werd gewoon even misselijk van het filmpje!! :r

Uiteindelijk heeft het slachtoffer er "niks" aan over gehouden, op straatvrees en blauwe plekken na.. En ze gaat nu McDonalds aanklagen, wat uiteindelijk wel een dikke vette claim op gaat leveren.. Net goed! Belachelijke gedoe daar! McDonalds dient een veilige plek te verschaffen aan iedereen die er komt. Mag hopen dat ze er van leren..

Ik weet ook zeker dat de aanvallers er niet met 3 maandjes straf en een tik op de vingers vanaf komen. 14 jarige naar de "juvi" en de 18 jarige de grote meiden gevangenis.. En dat omdat je je niet in kunt houden.. Rest van je leven een strafblad en geen kans meer op een fatsoenlijke baan.. Knap gedaan wel!

In het filmpje geven ze al aan dat het openbaar ministerie er waarschijnlijk ook een aanklacht haat misdrijf aan toe gaat voegen. Dat is vrij pittig in de VS zo ver als ik weet..

Filmpje is echt vreselijk.. ;(

Maar ik lees veel mensen die zeggen, ja ik had ze een mep verkocht etc. Dan krijg je zelf een rechtzaak aan je broek. In de VS kijken ze wel uit met het slaan van andere mensen. Daarbij slaan lost helemaal niks op!

Op de vraag of je er zelf tussen zou gaan staan, ja en nee, ik zou proberen alles te kalmeren, maar zeker niet ze uit elkaar duwen en trekken. Dan raken ze alleen maar meer in die eigen agressieve bubbel.

Je ziet bij ons in de buurt wel eens mannen vechten, nou no way dat ik ertussen ga springen. Ik ben nog niet levensmoe oid! Dat zijn een stel gekken waar zelfs de politie met wapens nog mee uit moet kijken!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:15

XFiemoX schreef:
Wat een pokke wijven zeg!!! En het personeel die er maar op een afstandje bij staan te gapen ''Ik stond erbij en keek ernaar :( '' echt zou nog liever mijn baan ervoor op laten geven dan dat meisje half dood te laten gaan zeg!!! AFSCHIETEN die wijven -:(-

Als ik zoiets zou zien of zou er bij zijn dan had ik ze echt een koppie kleiner gemaakt -:(-

Wens dat meisje dan ook ongelooflijk veel sterkte toe wat een trauma zal ze daarvan overhouden zeg arm kind.

Woow rustig aaan. Afschieten heeft geen zin, ben je zelf alleen maar erger door hoor :=

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:33

Jeetje, wat eng zeg!! En wat belachelijk dat niemand wat doet, behalve dan filmen en misschien een beetje roepen. Bahbahbah, van je medemens moet je het hebben, eigen haggie altijd eerst he, alsof een stel mannen niet twee van die wijven kan handelen..... Bah, echt belachelijk dat er niet is ingegrepen...... Echt om ziek van te worden ;(

En Sologirl; meppen hoeft niet, je kan ze ook met een groepje uit elkaar houden, het slahtoffer in veiligheid brengen achter de balie of wat dan ook, er tussen gaan staan etc etc. Toekijken en niets doen, ik snap niet dat ze nog rustig zouden kunnen slapen dan......

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:36

Wat Vreselijk! :(
Ik heb het filmpje met tranen in mijn ogen gekeken.
Echt afschuwelijk!
Triest dat een oud vrouwtje ook nog de enige is die het voor dat arme meisje opneemt. :n

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:37

je gaat toch niet staan kijken terwijl een medemens op deze manier wordt afgetuigt ...... walgelijk of waren ze het misschien wel eens met de aframmeling -:(-

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 10:00

Tancreda4 schreef:
Jeetje, wat eng zeg!! En wat belachelijk dat niemand wat doet, behalve dan filmen en misschien een beetje roepen. Bahbahbah, van je medemens moet je het hebben, eigen haggie altijd eerst he, alsof een stel mannen niet twee van die wijven kan handelen..... Bah, echt belachelijk dat er niet is ingegrepen...... Echt om ziek van te worden ;(

En Sologirl; meppen hoeft niet, je kan ze ook met een groepje uit elkaar houden, het slahtoffer in veiligheid brengen achter de balie of wat dan ook, er tussen gaan staan etc etc. Toekijken en niets doen, ik snap niet dat ze nog rustig zouden kunnen slapen dan......

Was puur reactie op mensen die zeiden: 'ik zou een stoel pakken en ze ermee meppen' en dat soort uitspraken. Ze uit elkaar houden is prima, maar je moet ontzettend oppassen dat je zelf niet op de grond komt te liggen. Dmv praten kom je, mijns inziens, altijd veel verder dan met slaan, duwen etc.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 10:14

@ Marjoow.. Snap ook wel dat dat niet zou helpen hoor maar nav dat filmpje gezien te hebben kookte mijn bloed echt van woede zeg. En dat al het personeel er maar een beetje bij stond en vooral wel lef hebben om te filmen..

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 10:21

Ik ben er stil van.........in wat voor wereld leven we?
Het ergste,het lijkt wel steeds erger te worden!
En dan mijn gedachtens als moeder,verschrikkelijk als je kind dit overkomt ik zou niet voor me zelf instaan denk ik........
En ik zou als ik moeder was van die andere twee mijn ogen uit mijn kop gaan schamen,want de haat tegen anders geaarde mensen word je mee gegeven in je de opvoeding volgens mij, zullen die moeders nog trots zijn ook op hun dochters?
Bah....

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 10:22

Dit is echt te ziek voor woorden. :\ Verschrikkelijk.
Hele plukken haar uit haar hoofd getrokken.. waar gaat het heen..

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 10:31

Ik heb gister het hele filmpje afgekeken, wat een afschuwelijk wijven zeg en dan het personeel wat probeert ze de zaak uit te krijgen en daarna dat vrouwtje maar verder niemand die iets doet.
Ik had zelf wel degelijk iets meer gedaan baantje behouden of niet.
Heb zelf eerder in een soortgelijke situatie gezeten en weet dan ook hoe te handelen, maar moet zeggen dat ik me best kan voorstellen dat als je dat niet weet je idd 'last' kan hebben van het omstanders effect.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 10:34

Bah wat egoïstisch..
Ga het filmpje geeneens kijken, bah wat zijn er zieke mensen op deze wereld.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 10:39

binky schreef:
Ik ben er stil van.........in wat voor wereld leven we?
Het ergste,het lijkt wel steeds erger te worden!
En dan mijn gedachtens als moeder,verschrikkelijk als je kind dit overkomt ik zou niet voor me zelf instaan denk ik........
En ik zou als ik moeder was van die andere twee mijn ogen uit mijn kop gaan schamen,want de haat tegen anders geaarde mensen word je mee gegeven in je de opvoeding volgens mij, zullen die moeders nog trots zijn ook op hun dochters?
Bah....

Zoiets gebeurde vroeger ook hoor :)