Geloof je in geesten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nevaya

Re: Geloof je in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:38

Ja ik geloof er ook in. Ik kan niet met ze 'communiceren' maar zeker hun aanwezigheid wel voelen. Soms ga ik ook naar speciale avonden waar dan iemand is die met geesten kan communiceren en mensen informatie kan geven over de overleden persoon/personen in hun leven. Er zijn hier in huis al vaak rare dingen gebeurd, ik deel dit geloof samen met mijn moeder, die er net als ik heel sterk in geloofd. Wij zien vaak dingen die gebeuren, wat de meeste mensen niet opvalt omdat ze er niet op 'letten' of voor open staan. Wel krijg ik soms dingen door in dromen van mijn oma, al weet ik dan niet wat ze bedoeld, ze probeerd me wel eens wat duidelijk te maken heb ik het idee. Ik heb ook een ketting met as erin van mijn oma en op sommige momenten als ik heel hard steun nodig heb en ik die ketting vastpak is hij heel erg warm, terwijl als er niks aan de hand is de ketting helemaal koud is.

goodwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:57

amber2588 schreef:
@Goodwin: ik weet dat dit een heel erg voor de hand liggende gedachte kan zijn :+ maar ze doen je toch niks? of wel? (behalve dan dat het een heel klein beetje freaky is dat er iemand naar je kijkt als je naar de wc gaat ;) ), de meeste geesten zijn vriendelijk en soms enigzins nieuwsgierig, ze hebben de tijd, dus... :Y)

@amber2588
Ze doen mij idd niks, maar ik voel ze gewoon achter me aan lopen en dus naar me kijken en dat vind ik heel eng, durf ook mijn ogen niet open te doen als ik in het donker op bed lig, ben altijd bang dat ik opeens iets zie bewegen ofzo...

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:02

Ja hoor, heb al genoeg meegemaakt. Ik kan zowel positieve energie als negatieve energie onderscheiden en voelen. Ik kan als ik er sterk genoeg voor ben mee communiceren. Soms is het een schim dat ik zie en soms ook een persoon. Maar vind het te zwaar voor echt er op door te gaan. Het zit wel in de familie bij ons :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:34

xYaartje schreef:
Heb net even het topic gelezen en ook ik geloof er in :)
Ik voel zelf geesten (Zie ze niet), geloof ook in vorige levens zoals amber2588. Maar ook bij mij zijn er inderdaad wat dingen voorgevallen waardoor ik in ze geloof. Had bij mij in huis hier vanaf juli 2010 tot 3 weken terug een geest in huis wonen, hij zat vast aan de kast die ik overgenomen had van andere mensen, samen met mijn alternatieve therapeut (Die mij helpt om er goed mee om leren te gaan, mee leren te communiceren, ze naar het licht te kunnen zenden en om mijn geest en lichaam in balans te brengenen mijn ware 'ik' te vinden).
Met behulp van haar heb ik die geest naar het licht gestuurd, dat was zo iets moois! Heb gezien hoe hij overleed, ik weet waar hij gewoond heeft en op het einde zei hij nog 'bedankt'. Het ontroert me nog altijd als ik mijn vrienden dat vertel (Degenen die er in geloven), het mooiste wat je kan krijgen als je een geest helpt van aarde weg te komen en zijn rust te vinden, is het woordje 'bedankt'.
Echter kan ik ook via msn voelen of als ik met mensen praat hoe een mens zich voelt, kon ik vroeger niet, maar sinds ik die sessies volg, komt alles in mij los en leer ik meer en meer van wat ik kan en voel, vanochtend zijn we ook gestart met Quantom Touch, wat ik uiteindelijk wil gebruiken op mijn eigen dieren en evt. van vrienden :)

Wow, dat lijkt me echt ontzettend mooi! Maar ik snap gewoon niet hoe je dat kan zien en hoe hij bedankt heeft gezegt enzo. Hoe gaat dat? Kan je het uitleggen? Hoor je hem in je hoofd praten en laat hij je dingen inzien in je hoofd? Hoe zit dat? Ik ben er erg nieuwsgierig naar want ik blijf het maar niet snappen! Ik vind het echt super van je dat je die geesten naar het licht stuurt! Maar als je het zegmaar in je hoofd hoort en ziet, kan het dan niet ook verbeelding zijn? Of weet je echt zeker dat hij het is? En hoe weet je dat? (mag ook via pb)

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 21:49

-
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 12-08-22 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 13:37

susannex schreef:
Tancreda4 schreef:
Ja ik geloof er zeker in, dat er meer is, en ook dat je met overledenen kan communiceren. Zelf heb ik er geen ervaringen in, gelukkig maar, wnt ze zien of horen lijkt mij dood eng.

Ja is ook eng en raar maar ergens ook wel gaaf..

kazan schreef:
Ja ik geloof er ook in,Kan niet met ze praten ofzo maar heb wel een keer mijn oma ''gezien'' en 2handen op mn schouders gevoelt op de begraafplaats.

Ik zou wel iemand willen ontmoeten via internet ofzo die het voor mij zou kunnen en willen,heb een hoop onbeantwoorde vragen(vindt maar eens zo iemand)

vind eng die handen die je dan kan voelen.
Ja inderdaad op begraafplaatsen heb ik daar ook altijd last van. Heb altijd het idee dat er mensen om me heen zijn/lopen.

Het was juist een fijn gevoel (ik was aan het huilen en toen die handen kwam werd ik rustig :o )
Ja ik heb ook het idee dat ik ''bekeken'' wordt op een Begraafplaats.

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 13:41

xJasmijn schreef:
Het lijkt me wel leuk om 'contact' te hebben met een overledenen die je goed kende, en te weten te komen wat hij allemaal zegt. :p

dat zou ik ook wel willen ja.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 13:42

Ik geloof er geen zak van :'). Zware onzin. Waarom ? Omdat er superveel 'roddels' zijn. Big foot-Monster van Lognes- Weerwolven-Heksen... Spoken :') Het slaat nergens op.

Dat stralen en genezen, Of over het verdriet van een dierbare heenkomen. Soort van placebo achtig gedoe :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 15:08

Er zijn inderdaad mensen die er niet in geloven is ook helemaal niet erg,maar om nou te zeggen dat het onzin is.Heb je zelf wel eens iets geprobeerd,om er echt zeker van te zijn dat het onzin is? Ik krijg veel raadt van mijn oma, ze helpt me bij spychometrie.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 16:47

-
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 12-08-22 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:41

Psychometrie is,je neemt een sieraad van iemand die overleden is in je hand,en dan kom je heel veel te weten.Ik heb het laatst gedaan, ik gaf iemand een ring die zelf niet wist dat hij het kon.Ik vroeg mijn oma of hij hem wilde helpen.Hij wist heel veel te vertellen, dat was erg leuk.Hij zei wel zonder jou kan ik het denk ik niet? Maar hij was donderdag een het werk, er kwam een man en opeens kreeg hij van alles door.Hij vroeg mag ik uw ring vast houden, en hij kreeg zoveel door dat hij bang werd en snel de ring terug gaf.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:57

Dat is bijzonder!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:58

Hij schrok heel erg en gaf snel die ring terug, ik denk dat hij voorlopig niet meer durft te doen.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:02

Tsja, is ook wel logisch vind ik, als je er zo van schrikt doe je het niet zomaar weer..

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:17

-
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 12-08-22 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:29

Annettu_ schreef:
Ik geloof er geen zak van :'). Zware onzin. Waarom ? Omdat er superveel 'roddels' zijn. Big foot-Monster van Lognes- Weerwolven-Heksen... Spoken :') Het slaat nergens op.

Dat stralen en genezen, Of over het verdriet van een dierbare heenkomen. Soort van placebo achtig gedoe :j

Vind dit een beetje een onrespectvolle reactie... Daarnaast is wat jij zegt echt niet te vergelijken met geesten/entiteiten :n

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:34

Ja, ik geloof in geesten. Waarom? Omdat ik het zelf heb meegemaakt en soms nog steeds mee maak. Vanaf mijn 7e heb ik contact met mijn oma. Ze is overleden toen in 6 was. Mijn moeder en broertje hebben ook contact met haar. Ook kan ik mijn beschermengel zien. Ik heb mij wel afgesloten voor anderen die ik niet wil ontmoeten/zien.

Maar ik snap ook dat sommige mensen er niet in geloven en/of niet in willen geloven. Het is iets wat je moet meemaken om het te geloven.
Ben in paranormaal begaafd? Nee, maar ik sta er voor open.

Annettu_ schreef:

Dan is het misschien een keer leuk om eens langs te gaan bij een holistische massage therapeut. Moet je eens kijken hoe je reageert.
http://www.holios.nl/

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 23:49

Sorry als het onrespectvol overkomt :) Mijn excuses. Ik geloof gewoon niet in geesten en al dat eromheen. Het is wel intressant maar hoe weet iemand nou zeker dat er 'contact' is. En niet alleen in je hoofd afspeelt ? Als je iets wilt zien dan zal je het zeker zien.

Heb wel eens meegemaakt dat op de begravenis van mijn oma ik de deur van de auto met geen mogelijk heid open kreeg en dus helemaal naar voren moest kruipen om eruit te kunnen. De begravenis die ik had gezien is voor mij traumatisch afgelopen. Ik vind het moeilijk om te geloven dat mijn oma de deur dichthield. Of gewoon het slot van de auto kapot was.

sophieanne17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 00:08

Ik maak mijn hele leven ook al "rare" dingen mee :P
zo slaap ik altijd met mijn hoofd onder de deken (juist omdat ik al vanaf baby af aan "vanalles zag" en zo rustiger kan slapen), en heb ik een paar keer meegemaakt dat de deken midden in de nacht heel langzaam van me af getrokken werd, totdat mijn hoofd weer boven de dekens uitkwam zegmaar..
De eerste keer schrok ik me echt dood, maar ik denk dat "iemand" gewoon bezorgd is dat ik anders in de dekens stik ofzo :D verder van die standaard dingen als de radio die harder/zachter of uit gaat, er iemand van de trap af loopt (luid gekraak en voetstappen) terwijl er verder niemand thuis is, vreemde tekst op mijn whitebord 's morgens (kan ook zijn gaan slaapwandelen?).
Luid en duidelijk iemand door je slaapkamer horen lopen laat in de avond (toen ik al mijn ogen dicht had en met mijn gezicht naar de muurkant lag), en merken dat er iemand een tijdje naast je bed staat. (op dat moment was ik helemaal niet bang, omdat ik het zulke overduidelijke en bekende geluiden waren dat ik er van overtuigd was dat het mijn moeder of een ander gezinslid was en dus rustig met mijn ogen dicht bleef liggen, maar bij een vragenronde de volgende morgen bleek er dus helemaal niemand op mijn kamer te zijn geweest..
Tja, achteraf is dat best spooky! Maar het voelt nooit echt heel vervelend aan. Bij een vriendin van me krijg ik altijd de kriebels als ik op haar kamer ben, er hangt daar gewoon een hele nare sfeer, alsof er ooit iets naars gebeurd is.
Ik heb er verder ook niet echt een verklaring voor, maar echt toeval zou ik het niet durven noemen :D
wat mij altijd opvalt bij mensen die geesten en spiri-spiri stuff echt pure onzin vinden, is dat ze zelf zelden tot nooit iets vreemds (als hierboven bijvoorbeeld, of echt een geestverschijning) hebben meegemaakt..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 07:46

Annettu_ schreef:
Sorry als het onrespectvol overkomt :) Mijn excuses. Ik geloof gewoon niet in geesten en al dat eromheen. Het is wel intressant maar hoe weet iemand nou zeker dat er 'contact' is. En niet alleen in je hoofd afspeelt ? Als je iets wilt zien dan zal je het zeker zien.

Heb wel eens meegemaakt dat op de begravenis van mijn oma ik de deur van de auto met geen mogelijk heid open kreeg en dus helemaal naar voren moest kruipen om eruit te kunnen. De begravenis die ik had gezien is voor mij traumatisch afgelopen. Ik vind het moeilijk om te geloven dat mijn oma de deur dichthield. Of gewoon het slot van de auto kapot was.

Ik denk alleen dat er ook genoeg mensen zijn die het niet willen zien/meemaken maar waarbij het toch gebeurd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst ook als jou dacht hoor ;) Eerst zelf zien/meemaken, dan geloven. Maar mijn moeder heeft met verschillende mensen gesproken die dingen hebben verteld die ze gewoon echt niet konden weten en zo zijn er wel meer mensen in m'n omgeving met ervaringen enz waardoor ik er nu 100% in geloof.

Het voorbeeld wat jij beschrijft is inderdaad zo'n voorbeeld waarvan sommige mensen direct roepen van: o dat was je oma! Maar als iemand (die jij totaal niet kent en die jou oma niet kende) jou details gaat vertellen over je oma, dat zijn dingen waar je gewoon niet omheen kunt eigenlijk.

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 07:50

Annettu_ schreef:

Ik snap dat wel, het is lastig te geloven in zaken die je normaal niet kan zien. Mensen willen graag bewijzen zien en alles verklaren wat er gebeurd.
(Ik vind het een hele mooie gedachte dat je oma de deur dicht hield, om jou te beschermen, maar het kan natuurlijk ook dat de deur op kinderslot zat, het is dus maar wat je gelooft!)

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 10:53

@_Tara_ Je bedoelt zoals Derek ogilvie ? Je moet maar eens youtube filmpjes opzoeken, Hij valt soms door de mand. Dat kun je zien op die filmpjes. Maar als je het eens nuchter zou bekijken, Zouden geesten niet eens kunnen worden ontstaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 11:10

Ja ik geloof in "geesten" vind geesten eigenlijk een naar woord,ik noem ze 'zielen'.
Ik kan ermee praten maar niet zien,ja 1 keer heb ik er 2 gezien.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 11:19

@ Annettu: Maak jij nooit fouten in 't leven? :P En Derek Ogilvie is 1 van de velen. Char geloof ik bijvoorbeeld totaal niet in.
Ik vraag me wel af waarom geesten niet zouden kunnen ontstaan?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 11:26

Elk mens heeft een ziel,en dát is de geest van een mens.
Een mens is in principe een 'geest' maar heeft een lichaam nodig om te kunnen leven op aarde.