Gypsy schreef:Ik wil die strategie horen

Ok, moet zo'n trein hebben met verschillende coupés, en dan meerdere treinstellen achter elkaar. Je moet ergens gaan zitten direct náást de deur naar de volgende coupe en zorg dat je altijd vooruit rijdt. Zorg dat je nóóit aan het einde van de trein zit! Dan hang je je jas op het haakje naast het raam (ook zomers, altijd een jasje oid ophangen). Op de stoel naast het raam je zet je een grote tas, bij voorkeur meerdere (dus een weekeind tas met een handtas er bovenop). Zelf ga je aan het gangpad zitten, dopjes van je iPod in je oren en een boek (of beter nog, een grote krant) op schoot. Zodra er mensen in stappen zorg je dat je goed verdiept bent in je boek. Je slaat je benen over elkaar en legt de tenen van de bovenste voet tegen de stoel tegenover je aan zodat het er 'geblokeerd' uitziet (ergo: je moet aan me vragen of ik mijn voet weg wil halen/of je daar mag zitten). Zorg ook dat je arm een stukje uitsteekt, mensen moeten kunnen zien dat je er zit zodra ze de coupe binnen komen, als ze namelijk eenmaal verzonnen hebben dat er wel ergens plek is dan willen ze er zitten ook, ook als er al iemand zit.
Doordat je jezelf zo breed hebt gemaakt, mensen niet aankijkt, duidelijk met wat anders bezig bent én ze misschien wel niet kunt horen, i.c.m. het feit dat ze makkelijk door kunnen lopen naar een volgende coupe om te kijken of er meer plek is én dat mensen achteruit moeten reizen als ze daar willen zitten, zorgt dat mensen eigenlijk nooit willen gaan zitten.
En voila: mijn trein strategie... In die nieuwe sprinters werkt dat dus niet meer, omdat mensen de hele trein door kunnen kijken, en omdat de zitplekken zo 'open' en zo licht zijn dat je het niet meer met je lichaamshouding kunt blokeren... Tijd voor een nieuwe strategie dus!