Asociaal gedrag van jezelf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 01:10

Sterre schreef:
Dat zijn de personen waartegen ik dan meewarig mijn hoofd schud; die zijn blijkbaar te sukkelig om in te kunnen schatten dat ik met 180-200 km/h aan kom rijden en vol in de remmen moet gaan omdat meneer/mevrouw zonodig langs een vrachtwagen moet die 100 km/rijdt, terwijl hij/zij net de 110 km/h redt terwijl ik dan al in zicht ben.
Zóóó irritant :roll: !

En jij bent dus zoiemand waar ik expres voor ga rijden. Als ik zoiemand als jij met een rotgang aan zie komen dan zal ik echt per direct naar links gaan.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 01:31

Vjestagirl schreef:
Sterre schreef:
Dat zijn de personen waartegen ik dan meewarig mijn hoofd schud; die zijn blijkbaar te sukkelig om in te kunnen schatten dat ik met 180-200 km/h aan kom rijden en vol in de remmen moet gaan omdat meneer/mevrouw zonodig langs een vrachtwagen moet die 100 km/rijdt, terwijl hij/zij net de 110 km/h redt terwijl ik dan al in zicht ben.

En jij bent dus zoiemand waar ik expres voor ga rijden. Als ik zoiemand als jij met een rotgang aan zie komen dan zal ik echt per direct naar links gaan.

Mwuahah! :=
Ik heb geen rijbewijs en indien ik in bezit ben van een grote auto zou ik het ook doen. :=
Maar ik ben meer aso in de zin van het plat Rotterdams praten, als ik dan met mensen praat die heel netjes zijn komt het niet echt netjes over.
En verder ben ik best wel erg in het verkeerd op de scooter, en ik kan er flink wat woorden uitgooien als er 1 niet oplet en ik dan ineens noodgedwongen moet remmen terwijl ik net een beetje snelheid heb bereikt. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 01:55

Vjestagirl schreef:
Sterre schreef:

zo erg ben ik niet maar ik kan behoorlijk aso zijn als ze komen bumperkleven :o

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 03:20

Vjestagirl schreef:
Gypsy schreef:
Ik wil die strategie horen :')

Ok, moet zo'n trein hebben met verschillende coupés, en dan meerdere treinstellen achter elkaar. Je moet ergens gaan zitten direct náást de deur naar de volgende coupe en zorg dat je altijd vooruit rijdt. Zorg dat je nóóit aan het einde van de trein zit! Dan hang je je jas op het haakje naast het raam (ook zomers, altijd een jasje oid ophangen). Op de stoel naast het raam je zet je een grote tas, bij voorkeur meerdere (dus een weekeind tas met een handtas er bovenop). Zelf ga je aan het gangpad zitten, dopjes van je iPod in je oren en een boek (of beter nog, een grote krant) op schoot. Zodra er mensen in stappen zorg je dat je goed verdiept bent in je boek. Je slaat je benen over elkaar en legt de tenen van de bovenste voet tegen de stoel tegenover je aan zodat het er 'geblokeerd' uitziet (ergo: je moet aan me vragen of ik mijn voet weg wil halen/of je daar mag zitten). Zorg ook dat je arm een stukje uitsteekt, mensen moeten kunnen zien dat je er zit zodra ze de coupe binnen komen, als ze namelijk eenmaal verzonnen hebben dat er wel ergens plek is dan willen ze er zitten ook, ook als er al iemand zit.

Doordat je jezelf zo breed hebt gemaakt, mensen niet aankijkt, duidelijk met wat anders bezig bent én ze misschien wel niet kunt horen, i.c.m. het feit dat ze makkelijk door kunnen lopen naar een volgende coupe om te kijken of er meer plek is én dat mensen achteruit moeten reizen als ze daar willen zitten, zorgt dat mensen eigenlijk nooit willen gaan zitten.

En voila: mijn trein strategie... In die nieuwe sprinters werkt dat dus niet meer, omdat mensen de hele trein door kunnen kijken, en omdat de zitplekken zo 'open' en zo licht zijn dat je het niet meer met je lichaamshouding kunt blokeren... Tijd voor een nieuwe strategie dus!

Voor mij dus duidelijk een reden om desnoods in een lege coupe gewoon je vriendelijk op de schouder te tikken omdat ik daar wil zitten :j gewoon omdat ik het asociaal vind en me er altijd dood aan irriteerde maar eigenlijk dus asociaal van mij :')
En verder no way dat je er bij mij tussen komt als ik al bijna een uur sta te wachtenop de 2e baan en jij denkt op het laatste stukje uiteinde van de vluchtstrook die al die tijd rijd er nog ff tussen te kunnen...
Verder erg last gehad van vooroordelen, al probeer ik nu wel iedereen een eerlijke kans te geven.
Had ik altijd een mega hekel aan buitenlanders in het algemeen, daar ben ik nu wel redelijk overheen.
Zeg ik altijd direct wat in me opkomt en heb dan niet altijd door dat ik het iets anders had moeten formuleren omdat het helemaal niet aardig overkomt.
Denk ik altijd alles beter te weten en blijf ook net zo lang doorgaan tot ik gelijk heb als ik ook echt vind dat ik gelijk heb.
Blijf ik midden op de weg rijden als ik wierenners tegenkom die vanveruit al asociaal het midden blijf rijden.
Rij ik gerust dusdanig langs scholieren die met zijn 5en naast elkaar rijden, dicht langs dat ze bijna omvallen.
Matte ik gerust mee als er weer is een knokpartij is in de kroeg was.
Eh volgens mij ga ik stoppen anders lijk ik helemaal zo asociaal ;)
x_D schreef:
Phoee wist stiekem wel dat ik niet de enigste was :D :P
Oow en stuur vooral de duitser graag de verkeerde kant op ; waarom, ze stuurde ons tijdens een vakantie ook de verkeerde kant op :+

nee die zijn juist lief we zijn zelfs uiteindelijk onder polizei begeleiding naar ons hotel gebracht :')

Il00n__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 03:33

Lekker schelden en vloeken op mensen in het verkeer :7
Hekel aan langzaam rijders en bumperklevers grrrrrrrrrrr }:0
'Het is verd******e geen ZONDAG!!!!!! :D

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 06:33

Vjestagirl schreef:
Sterre schreef:

Vergeet niet dat Sterre in Duitsland woont, en dat scheuren daar toegestaan is..
Je moet alleen niet janken als je verongelukt ;)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 07:52

Vjestagirl schreef:
Verder probeer ik het altijd voor elkaar te krijgen om in mijn eentje op een plek voor 4 mensen te zitten in de trein, door heel breed te zitten en niet op te kijken uit mijn boek als er gestopt wordt... Ik stop zelfs de oortjes van mijn iPod in mijn oren, ook als hij niet aanstaat...

Ik ook! Alleen dan op de 2persoonsstukjes. Bij die grote weten ze zich er altijd tussen te wurmen.
Mp3-speler aan, boekje erbij, tassen en jassen op de stoel naast me. En dan nog vaak dat ze naast me willen zitten. Ik straal iets uit ofzo :7

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 08:08

Vjestagirl schreef:
Sterre schreef:

Dat is lekker slim en dan vinden ze het gek dat mensen bumperkleven of rechts inhalen?
Waarom zou je dat doen? Jij rijdt rechts en je ziet iemand hard aankomen, dus ga je maar naar links? Dat soort gedrag mag van mij net zo'n grote boete krijgen als voor het bumperkleven e.d., want jij brengt op die manier andere weggebruikers onnodig in gevaar.

Destino

Re: Asociaal gedrag van jezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 08:28

Hmmmmmmm ik ga in de nieuwe sprinters in een 2-zit bankje weleens aan de kant van het gangpad zitten :+
En dan heel hard hopen dat er niemand naast me wil zitten.. Heb daar zo'n hekel aan :+

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 08:29

Weet je wat erg is:
Van die topics waarin van die verwende blagen klagen omdat ze geen 3de pony krijgen.
Grrrrr dan komt het asociale in mij naar boven en krijgt zo'n puber de volle laag!
Tja ik weet het erg kinderachtig..... en aso, maar ik kan daar gewoon heel slecht tegen!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 09:05

Wat Vjestagirl doet vind ik juist heel asociaal. :')
Skygirl schreef:
Een klein tasje dat iemand zo op schoot kan nemen wel, maar iemand met zo'n enorme tas die eigenlijk in dat schap boven moet vraag je dat ook niet zo snel. Sowieso wil ik niet graag naast iemand zitten die letterlijk een soort muur probeert te bouwen om bij andere mensen uit de buurt te blijven. :')

Helemaal als je dit ook nog eens op een vierzits doet. Dan blokkeer je dus echt 3 stoelen ipv 1.

En dat ineens naar links gaan met een slakkengangetje snap ik ook niets van. :') Waarom zou je dat in godsnaam doen?

Wat ik zelf altijd doe.. Auto's van rechts geen voorrang geven. Maar dat is echt een scholierenroute waar de auto's dat ook weten en je wordt dus ook niet aangereden. O:) Kwam hier trouwens laatst pas achter, want ik wist heel lang ook gewoon niet dat dat moest. Ik had altijd zoiets van; ik ben een fietser, dus ik heb voorrang. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 09:12

Skygirl schreef:
Wat Vjestagirl doet vind ik juist heel asociaal. :')
Skygirl schreef:
Een klein tasje dat iemand zo op schoot kan nemen wel, maar iemand met zo'n enorme tas die eigenlijk in dat schap boven moet vraag je dat ook niet zo snel. Sowieso wil ik niet graag naast iemand zitten die letterlijk een soort muur probeert te bouwen om bij andere mensen uit de buurt te blijven. :')

Helemaal als je dit ook nog eens op een vierzits doet. Dan blokkeer je dus echt 3 stoelen ipv 1.

En dat ineens naar links gaan met een slakkengangetje snap ik ook niets van. :') Waarom zou je dat in godsnaam doen?

Wat ik zelf altijd doe.. Auto's van rechts geen voorrang geven. Maar dat is echt een scholierenroute waar de auto's dat ook weten en je wordt dus ook niet aangereden. O:) Kwam hier trouwens laatst pas achter, want ik wist heel lang ook gewoon niet dat dat moest. Ik had altijd zoiets van; ik ben een fietser, dus ik heb voorrang. :))

Haha doe ik ook vaak! en op die manier lag ik laatst bijna op de motorkap van een auto.. Ik stond al klaar om heel hard te schelden.. En toen bleek het een vriend van mij te zijn in die auto :') Die ook heel lief zijn excuus aan bood.. Terwijl ik eigenlijk fout zat :o

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 09:19

Ik heb ooit een leraar gezegd dat het prima is dat hij lievelingetjes heeft, dat heeft iedereen, en dat ik dat niet was, vond ik ook geen probleem maar ik wenste dat niet terug te zien in m'n punten :o
Hij kon het niet echt waarderen maar de manier waarop was ook niet zo heel netjes :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 09:22

linnke schreef:
Ik heb ooit een leraar gezegd dat het prima is dat hij lievelingetjes heeft, dat heeft iedereen, en dat ik dat niet was, vond ik ook geen probleem maar ik wenste dat niet terug te zien in m'n punten :o
Hij kon het niet echt waarderen maar de manier waarop was ook niet zo heel netjes :o

Ach vind dat zeggen best kunnen.. Gister zei ik nog tegen mijn leraar dat het niet mijn probleem was als hij zijn administratie niet op orde had (hij was mijn boekverslag kwijt..) En laat die leraar nou net een leraar is die altijd loopt door te zagen op dat wij onze spullen op orde moeten hebben. Dus dat waardeerde hij ook niet echt heel erg.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 09:24

Vjestagirl schreef:
Sterre schreef:

Waarom :? ...
Als ik daar die snelheid mag rijden, wie ben jij dan om mij dwars te zitten??
Door types zoals jij, onstaan er de ongelukken :x ....
Bumperkleven doe ik dus echt niet :n !
Sterker nog: ik zorg er altijd voor dat ik de voorgeschreven veiligheidsafstand naar mijn voorganger houd! Dan krijg je dus dat er van die types zoals jij van mening zijn dat ze nog wel even die vrachtwagen in kunnen halen en dan op het laatste nippertje in mijn veiligheidszone duiken :roll: ....
Billy schreef:
Je moet alleen niet janken als je verongelukt ;)

Daar heb ik dan waarschijnlijk niks meer te janken :+ !
Laatst bijgewerkt door Sterre op 19-04-11 09:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 09:25

Marloez schreef:
wouterpaard schreef:
Heel dicht langs fietsers rijden die zoals hierboven niet aan de kant gaan.

Dat doe ik dus ook (als ik op de fiets zit). Ik fiets graag hard. En door slome mensen voor me die in het midden blijven fietsen kan ik zeer geïrriteerd raken waardoor ik ze heel hard rakelings inhaal en ze half afsnijdend inhaal (naar rechts) om duidelijk te maken hoe irritant ze zijn. :+

Groepjes met irritante koters die persé met zijn 3-en naast elkaar blijven fietsen daarvoor wijk ik overigens niet ad kant. >;) Ik stuif er altijd met zo'n rotgang recht op af dat ze vanzelf ad kant gaan. :Y)

hahaha dat doe ik ook altijd _O-

ik werd overigens ook een keer uitgescholden door een paar brugpiepertjes dat ik een lelijke brommer had :+ vervolgens wilden ze ook niet aan de kant gaan waardoor ik er niet langs kon :oo
toen ben ik er toch naast gaan rijden en heb dat irritante joch zo'n harde trap gegeven dat ze als domino steentjes de bosjes in gingen met hun fiets :') *\o/*
hadden ze vast vaker gedaan bij mensen,alleen nu kwamen ze net de verkeerde tegen :P

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 09:28

Anoniem schreef:
linnke schreef:

Ach vind dat zeggen best kunnen.. Gister zei ik nog tegen mijn leraar dat het niet mijn probleem was als hij zijn administratie niet op orde had (hij was mijn boekverslag kwijt..) En laat die leraar nou net een leraar is die altijd loopt door te zagen op dat wij onze spullen op orde moeten hebben. Dus dat waardeerde hij ook niet echt heel erg.

Als het op een nette manier gebeurd moet dat ook wel kunnen hoor :) maar dat was niet het geval :+
En wil ik het nou net tegen degene hebben gezegd die van dag 1 mij van de opleiding weg probeerde te werken :P
Na 2 jaar had hij eindelijk succes, maar ga hem nog op z'n nummer zetten (ook erg asociaal van mij)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 09:32

patatkraam schreef:
bekenden negeren die ik op straat tegen kom als ik geen zin heb ik een gesprekje.

:j :o En ookal heb ik helemaal geen zin in een gesprekje, toch voel ik me er l*llig over.

Verder probeer ik zoveel mogelijk rekening te houden met mijn medemens en niet te (voor)oordelen. Ik ben wel recht voor zijn raap, maar dat schaar ik niet onder asociaal zolang het niet beledigend is, en hoewel ik redelijk netjes ben ik het verkeer scheld ik wel op mijn medeweggebruikers, maar alleen zachtjes, in de auto :')

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 09:35

Ellen__ schreef:
toen ben ik er toch naast gaan rijden en heb dat irritante joch zo'n harde trap gegeven dat ze als domino steentjes de bosjes in gingen met hun fiets :') *\o/*
hadden ze vast vaker gedaan bij mensen,alleen nu kwamen ze net de verkeerde tegen :P

En iedereen zich maar afvragen waar al die agressie vandaan komt :\ ...

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:17

linnke schreef:

Zo heb ik eens tegen een leerkracht gezegd dat ze geen les aan't geven was.
Bij vragen verwees ze ons naar het handboek, maar het was de uitleg in het handboek dat niemand snapte.
Je kan dan blijven "Ja ma mevrouuuuuuw"-en, maar ik heb gewoon gezegd "Mevrouw, mijn excuses, maar je bent nu echt geen les aan het geven. Wij vragen uitleg over het boek en je zegt dat we in het boek moeten kijken. Slaat toch nergens op?"
Eeuwig respect van de klasgenootjes _/-\o_

En een 35/70 voor mijn examen (ik denk dat ze bij lager een proces aan d'r been had) maar had in het eerste semester + dagelijks werk zo'n goede punten dat ik toch maar lekker de eerste van de klas was :j

@Sterre: ik wou dat ik zo hard kon rijden ... Maar ten eerste zijn de boetes hier in België daar veels te groot voor, en verbruikt m'n bakkie denk ik vlot 20 liter dan. Wat dus betekenen dat 1 ritje (heen en terug) naar vriendjelief ongeveer een kwarttank zou zijn :P

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:23

Sterre schreef:
Ellen__ schreef:

En iedereen zich maar afvragen waar al die agressie vandaan komt :\ ...

Ik word steeds triester naar gelang dit topic groeit met berichten van mensen die trots zijn op de nare manier waarop zij zich manifesteren. Schept wel veel duidelijkheid, dat dan weer wel.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:31

Ik ben ook ontzettend asociaal op de weg soms. :') Best wel erg eigenlijk.. En verder valt het allemaal wel mee denk ik. := Behalve als iemand zich asociaal tegen mij gedraagt, dan kan die ook wel wat terug verwachten. :D
En net doen of ik mensen niet ken/zie, komt ook wel eens voor. :')

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:49

Ik ben nogal goed in het laten van boeren.. behoorlijk slechte eigenschap.. vooral als t er al zo in zit dat je t soms perongeluk in t openbaar ook best hard doet :P

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:05

luxx schreef:
Ik word steeds triester naar gelang dit topic groeit met berichten van mensen die trots zijn op de nare manier waarop zij zich manifesteren. Schept wel veel duidelijkheid, dat dan weer wel.

Dit heb ik eigenlijk ook! Het begon met onschuldige grappige dingetjes.. en nu heb ik dingen dat ik lees van pff hoe kan je daar trots op zijn.

Inderdaad wel duidelijkheid.. nu snap ik wie al die irritante mensen op de weg of onderweg zijn..

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:09

ik zeg nu heel eerlijk dat ik sommige mensen hier echt liever niet wil tegenkomen :')
Vind het echt niet normaal dat als een fietser een opmerking maakt en niet meteen aan de kant gaat dan maar meteen omgetrapt wordt... Wie weet hebben ze zich nog erg verwond ook :n
En ook hoeveel mensen er in het auto verkeer er heel aso rijden, lekker veilig hoor, bumperkleven enzo :x

Mijn eigen aso gedrag is dat ik heel soms doe of ik een bekende niet zie, verder ehm ja ik fiets wel eens over de stoep om naar de tuin te komen wat niet mag :Y)