mbkaatje schreef:Goh, wat zijn er veel mensen die zich hier in Nederland niet thuis horen.
Niet als verwijt bedoeld, maar het is toch jammer. Nederland heeft ook z'n leuke en mooie kanten. En uiteraard baal ik soms heel erg van hoe men hier met elkaar omgaat, maar niet iedereen is zo. Als je zelf aardig en open opstelt, krijg je het toch vaak weer terug. Voor andere mensen kan dat ook een verademing zijn.
Ergens anders naar toe verhuizen, hoeft geen verbetering te betekenen. In heel veel andere landen is het net zo. Ik kom Ierland hier vaak tegen, maar laat ik je zeggen dat dat aardige ook heel oppervlakkig kan zijn. Als je er eenmaal woont, kan je je daar ook enorm buitengesloten gaan voelen. Zelf (nog) geen ervaring mee, maar al wel een paar keer over gelezen. Het is best moeilijk om als buitenlander te worden opgenomen in de ierse gemeenschap.
Natuurlijk heeft elk ander land net als Nederland ook zijn negatieve kanten, en heeft Nederland op zijn beurt ook echt wel positieve kanten. Zelf heb ik in mijn post ook aangegeven dat ik dankbaar ben dat ik in Nederland ben geboren enzo, maar het kan toch zijn dat mensen hier iets missen? Ik begrijp dat zelf heel goed, omdat ik het zelf ook heb.. Daarmee schilderen we Nederland niet af als een slecht land met alleen maar negatieve punten, maar voor ons wegen de positieve punten van andere landen gewoon zwaarder.