Straks praktijkexamen auto!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:14

Tjonge Kiwipitje, het valt me echt op dat jij tegen alle meningen in gaat, maar als iemand tegen jou in gaat jij gelijk een discussie start. Respecteer elkaars mening eens gewoon.

Je reactie begrijp ik wel TS, ben zelf ook 2 keer gezakt en kon na die tijd ook alles wel kort en klein maken.. := Maar goed, je bent afhankelijk van bepaalde factoren, maar natuurlijk ook van je eigen rije-rij.
Volgende keer beter, succes!

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:24

Meid, kl*te dat je gezakt bent, volgende keer lukt het je wel. Ik ben 1,5 week geleden geslaagd, gelukkig in 1x maar dat had niemand verwacht! Ik heb 37 :o lessen gehad, ik had steeds van die buien da ik soms heel erg geconcentreerd was, en de volgende les ging alles fout. Nu moest ik afrijden, de weken ervoor gingen mijn lessen bar slecht, geen enkele keer 1 hele les gehad waar ik geen ingreep had gehad en ik had er al spijt van dat mijn examen al vast stond( denk mijn rijinstructeur ook :+ ). Ik nam rustgevende pilletjes, druppeltjes en van alles omdat ik zo zenuwachtig was, en ik had een hele strenge examinator. Zei totaal niks tegen me, ik begon over het lekkere zonnetje te kletsen maar werd ook niet gewaardeerd :+ maar... Continu zei ik tegen mezelf de hele rit: krijg de scheit maar, ik slaag wel! Krijg de scheit krijg de scheit krijg de scheit :+ oooow, het lukt me wel. Dit gaat ook al goed! Oeh, bijna een fietser plat! Maar hij leeft nog, ja ik ga slagen! Weet het zeker! :j :') en door die grappige gedachte in me hoofd was ik afgeleid, en niet zenuwachtig :') tis een tip dus! _/-\o_ succes!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:27

Negra_Lover schreef:
Oeh, bijna een fietser plat! Maar hij leeft nog, ja ik ga slagen! Weet het zeker! :j

Hahahahahaha! _O- Maar gefeliciteerd! :D
Een strenge examinator is ook mijn angst.. Daarom neem ik sowieso mijn instructeur mee, is toch een veiliger gevoel ofzo..

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:30

Ik heb ook een TTT gehad, geslaagd voor mijn bijzondere verichtingen, maar men... Wat een pokke Tom Tom. 2x mijn afslag gemist omdat ik me niet zo kan concentreren op meerdere dingen. Mijn examninator en rij instuderend hadden het wel erg gezellig over auto's en ik zat te stressen omdat ik mijn TomTom niet kon horen :+ maar mijn instructeur ging alleen niet mee met mijn examen, aangezien ik niet zo'n vriendelijke examninator had, en hij me liever alleen liet rijden met hem :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:30

even n.a.v. je laatste bericht: instructeur mee kan wel degelijk invloed hebben. Dankzij mijn instructeur heb ik mijn examen gekregen denk ik :)
Ik maakte een fout tijdens mijn examen, wilde een fietser inhalen en miste een tegenligger, maar kon zelf op het laatste moment nog op de rem trappen en terugsturen, voor mijn examinator dat kon. (zat achter een bus met geblindeerde ramen en wilde blind achter hem aan rijden toen hij inhaalde, zo dom...)
Aan het einde vroeg hij me om alvast terug te gaan naar het CBR, hij wilde nog even met mijn instructeur praten.

Hoorde achteraf van haar, dat hij aan haar gevraagd heeft hoe ik normaal reed, hij twijfelde erg: alles ging goed, behalve die ene fout. Instructeur heeft toen gevraagd wie er op de rem trapte, en dat was ik. "Nou, dan had ze het zonder jou ook gekund en vind ik dus dat ze geslaagd is" was het antwoord van mijn instructeur en daar heeft de examinator mee ingestemt. Weet dus niet of ik ook geslaagd was als ik mijn instructeur niet bij had gehad...
Nu had ik een hele lieve examinator, hij hield echt super rekening met het feit dat ik doodzenuwachtig was, de buurt niet kende (leste niet in mijn eigen woonplaats, woonde pas net in de randstad...) en dat ik faalangst heb. Had met een andere examinator minder geluk gehad denk ik...

Guusje1

Re: Straks praktijkexamen auto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:23

Weet je al wanneer je weer opnieuw kan afrijden?
Ik heb vanmiddag mijn theorie! Zenuwachtig!!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:29

En dat op je verjaardag! :D Gefeliciteerd en succes straks!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:57

secricible schreef:
even n.a.v. je laatste bericht: instructeur mee kan wel degelijk invloed hebben. Dankzij mijn instructeur heb ik mijn examen gekregen denk ik :)
Ik maakte een fout tijdens mijn examen, wilde een fietser inhalen en miste een tegenligger, maar kon zelf op het laatste moment nog op de rem trappen en terugsturen, voor mijn examinator dat kon. (zat achter een bus met geblindeerde ramen en wilde blind achter hem aan rijden toen hij inhaalde, zo dom...)
Aan het einde vroeg hij me om alvast terug te gaan naar het CBR, hij wilde nog even met mijn instructeur praten.

Hoorde achteraf van haar, dat hij aan haar gevraagd heeft hoe ik normaal reed, hij twijfelde erg: alles ging goed, behalve die ene fout. Instructeur heeft toen gevraagd wie er op de rem trapte, en dat was ik. "Nou, dan had ze het zonder jou ook gekund en vind ik dus dat ze geslaagd is" was het antwoord van mijn instructeur en daar heeft de examinator mee ingestemt. Weet dus niet of ik ook geslaagd was als ik mijn instructeur niet bij had gehad...
Nu had ik een hele lieve examinator, hij hield echt super rekening met het feit dat ik doodzenuwachtig was, de buurt niet kende (leste niet in mijn eigen woonplaats, woonde pas net in de randstad...) en dat ik faalangst heb. Had met een andere examinator minder geluk gehad denk ik...

als je terug komt hebben ze samen ook een gesprek hoor dan kan je instructeur net zoveel invloed hebben :)

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:59

Thanks! :D

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:33

Heey!! Jammer dat je er niet door bent, maar volgende keer beter. Ik was er ook pas van de2de keer door. De eerste keer had ik geen voorrang aan rechts gegeven, maar het was zo niet echt een kruispunt, en hij kwam zo half uit een landweggetje, dus ik heb getwijfeld en ben door gereden en dat had ik niet mogen doen. De 2de keer had ik geen fouten... Buiten dat ik toen ook verkeerd ben gereden. Hij zei duidelijk naar RECHTS, ik ben als ene oen naar LINKS gegaan, met als gevolg: veel moeilijke kruispunten met fietsers, keilang voor de spoorwegen gestaan.... Maar ze mogen je NIET buizen voor een verkeerde richting te nemen!

Ik zag hier dat jullie over de 100 euro voor ene examen moeten betalen???? (mss verkeerd gelezen) In belgie is het rond de 30 euro dacht ik maar...

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:47

30 euro maar?! Jemig dan had ik liever in belgie gereden, mijn examen kost 240 euro!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:56

in belgie mag je toch ook les hebben van bv je vader?

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:08

Ik snap de reactie van TS ook wel. Ben gisteren ook moeten afrijden en was helaas ook niet geslaagd. Ik moest een raar kruispunt over en snapte niets van de hele situatie daar :+ Puur van de stress! Ik had echt zoveel zin om iemand zijn nek om te wringen! :+ Maar helaas, volgende keer beter.

In België kost het examen 36€ als je met je eigen auto afrijdt, met een auto van de rijschool is het zo'n €140 in totaal.

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:14

RavenIris schreef:
Ik snap de reactie van TS ook wel. Ben gisteren ook moeten afrijden en was helaas ook niet geslaagd. Ik moest een raar kruispunt over en snapte niets van de hele situatie daar :+ Puur van de stress! Ik had echt zoveel zin om iemand zijn nek om te wringen! :+ Maar helaas, volgende keer beter.

In België kost het examen 36€ als je met je eigen auto afrijdt, met een auto van de rijschool is het zo'n €140 in totaal.

Dat had ik de 2e keer ook, helaas...
En heb toch wel beide keren mijn rij instructeur mee gehad, maar zelfs dat mocht niet baten.. :')

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:26

ik snap de TS ook heel goed ik zou ook verschrikkelijk balen
ik moet 18 april afrijden
en het zogenoemde fabeltje van het percentage slagen heb ik ook uit de eigen mond van mijn
instructeur gehoord.
zal ook wel een kern van waarheid in zitten he is veel geld mee gemoeid.

snap alleen niet waarom mensen zich zo aangevallen voelen als de ts de examinator voor L*L uit maakt
zou ik ook doen is teleurstelling en geen persoonlijke aanval maar ja typisch bokt.

TS volgende keer beter ik geloof dat er maar weinig mensen in 1x slagen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:59

RandyOrton25 schreef:
ik snap de TS ook heel goed ik zou ook verschrikkelijk balen
ik moet 18 april afrijden
en het zogenoemde fabeltje van het percentage slagen heb ik ook uit de eigen mond van mijn
instructeur gehoord.
zal ook wel een kern van waarheid in zitten he is veel geld mee gemoeid.

er zit zelfs geen kern van waarheid in, het is gewoon onzin B-)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:07

RavenIris schreef:

Geld dat ook als je de auto van je vriend mag lenen voor het afrijden???? Want ik woon dichtbij de grens :D

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:22

@Shilady: Als al het papierwerk OK is en de auto in orde zal dat vast wel mogen, scheelt een heleboel geld! :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:24

shilady schreef:
RavenIris schreef:

Geld dat ook als je de auto van je vriend mag lenen voor het afrijden???? Want ik woon dichtbij de grens :D

je mag alleen daar afrijden als je ook in Belgie woont en je krijgt dan ook geen Nederlands rijbewijs dus ben bang dat je er niet zoveel aan hebt
Ik begreep iig dat je inwoner van NL bent?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:25

Ja inwoner en geboren in nederland pff jammer

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:29

Oh, ja dat verandert de zaak natuurlijk! :)

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:31

TS; volgende keer komt het vast goed. :)

Heb afgelopen maand mijn rijbewijs opgehaald, na 2x afrijden.
1e keer helaas gezakt, volgens de examinatrice door té voorzichtig rijden. Foutloos gereden. Examinatrice maakte op mij een hele zenuwachtige indruk en remde vanaf het begin al regelmatig mee in bochten, terwijl dat NIET nodig was. Dan weet je als examenkandidaat ook niet meer wat je nou wel/niet moet doen en ben dus voorzichtiger gaan rijden omdat zij aangaf dat ze het eng vond.. Ik heb stiekem ook wel wat lelijke woorden bedacht voor die vrouw :+

Het aparte is dat mijn instructeur altijd zei; Je rijdt alsof je achterna gezeten wordt door de maffia. En ben de 2e x geslaagd, met als commentaar dat ik érg "sportief" rijdt (sportief als in; soms bíjna ietsjes te vlot en te brutaal) en heb zelfs een paar kleine foutjes gemaakt. Die eerste keer zakken vindt ik dus nog steeds opmerkelijk... Aangezien mijn rijstijl eerder een beetje te sportief is, als te voorzichtig.

Van andere mensen hoor ik ook best vaak dit soort verhalen. Tuurlijk zijn er mensen die echt terecht zakken, maar het blijft ook wel een jurysport.
Frustratie ff eruit gooien is hartstikke gezond en iemand een banketstaaf noemen vindt ik nou echt niet storend.
Mag best hoor! :D :D Héél veel succes de volgend keer en niet teveel terugdenken aan wat je allemaal evt. fout hebt gedaan. Gewoon lekker doorrijden!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:39

toch even op inhaken, eigenlijk vertel je zelf al wat er mis ging het eerste examen, je ging namelijk voorzichtig rijden omdat de examinator mee ging remmen in de bochten misschien wel door de 'sportieve ;)' rijstijl.
Daar reageerde jij (IMO terecht) op door voorzichtig te gaan rijden, blijkbaar dus weer té voorzichtig, ik snap heel goed dat datverwarrend is.

Maar jij en je instructeur weten dat je altijd zo rijdt en dat je rijstijl dus al sportief te noemen was, maar dat weet die examinator niet, die moet in een half uurtje beoordelen wat jou instructeur al een heleboel uur moet doen, en als jij door de zenuwen of zoals in bovenstaand geval door gedrag van de examinator anders dan anders gaat doen dan weten jij en je instructeur dat maar de examinator niet, die weet namelijk niet hoe jij in de les gereden hebt..

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:42

@ Polly; Ik begrijp ook waar het mis is gegaan. Maar vindt het nog steeds stom! :+ :P
i.m.o. was de examinatrice echt ongebruikelijk nerveus.

Ik begrijp heel goed hoe TS zich voelt... Het is gewoon ontzettend banketstaaf als je op niet-concrete fouten, of kleine foutjes die een ander zou verwaarlozen, wordt gepakt.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 11:56

Yeah ben gister geslaagd voor me theorie examen! Had 7 fout met gevaarherkenning, en 5 fout bij t andere gedeelte!
Vanmiddag eerste rijles, ben erg benieuwd!