Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
d0nnaa_dan schreef:Er zijn ook mensen die erg slecht tegen vlees kunnen. Ik ken iemand die er erge migraine van krijg en daarom vegetariër is geworden. Maar dit geld dus alleen voor vlees en niet voor vis. Misschien is dat ook zo bij haar?
Adil schreef:judith__ schreef:hier een pecotariër, iemand die geen vlees,kip eet maar wel vis,
maar ik eet daarintegen weer geen industrie vis, dus alleen wild gevangen vis.
Dan vraag ik me echt af waarom je geen vlees eet?
judith__ schreef:hier een pecotariër, iemand die geen vlees,kip eet maar wel vis,
judith__ schreef:Adil schreef:
Kijk vlees is van dieren die zijn gefokt. wilde vis is niet gefokt. is zelf door de natuur gekomen.
gefokt "vlees" is niet van nature gekomen. maar opgewekt om het maar zo te zeggen
lifaya schreef:Is dat wetenschappelijk bewezen dan?vraag me af wie er allemaal getest zijn
Ik eet overigens ook regelmatig vegetarisch zoals falafel ofzoietsen kaas schitzels ofzo
in elk geval vega dingen. Ca 2 x per week.
Citaat:Helpt het IQ bij het maken van voedingskeuzes?
Men kan zich dan ook afvragen of een hoog IQ bijdraagt tot het maken van goede keuzes op het vlak van voeding.
Het antwoord op die vraag zou ja kunnen zijn, zo blijkt uit de studie die uitgevoerd werd bij meer dan 17.000 personen die een IQ-test aflegden op de leeftijd van tien jaar en gevolgd werden tot ze dertig werden. Na het inzamelen van gegevens omtrent hun voeding blijkt dat een hoog IQ gepaard gaat met een verhoogde kans op een leven als vegetariër. Omgekeerd hebben vegetariërs een IQ dat hoger is dan het gemiddelde.
In vergelijking met niet-vegetariërs, werken vegetariërs vaker in de privé-sector, in liefdadigheidsverenigingen en hebben ze banen die een zekere scholing vereisen. Ze verrichten doorgaans geen handarbeid. En er zijn meer vrouwelijke dan mannelijke vegetariërs.
judith__ schreef:maar ik eet die vis en niet die dolfijn.
judith__ schreef:maar of ik nou die vis eet of niet die vis word toch wel gevangen en ik in me eentje hou dat toch niet tegen door inplaats van die wilde vis met een goed leven en van nature gekomen. een industrie vis te gaan eten met een slecht leven.
judith__ schreef:ja daar heb je wel een punt.
maar ik eet die vis en niet die dolfijn.
en tuurlijk vind ik het sneu voor die dolfijn dat die ongewild in dat net komt.
maar of ik nou die vis eet of niet die vis word toch wel gevangen en ik in me eentje hou dat toch niet tegen door inplaats van die wilde vis met een goed leven en van nature gekomen. een industrie vis te gaan eten met een slecht leven.
horsiegek schreef:Speciaal gekweekte vis vergelijken met de bio-industrie, hmmm.... Een koe komt van nature buiten en graast de hele dag gras. Een vis zwemt van nature de hele dag in water.
Een koe in de bio-industrie komt niet dagelijks buiten en eet kuil, een vis in de " bio-industrie " zwemt de hele dag z'n rondjes in het water.
Adil schreef:judith__ schreef:hier een pecotariër, iemand die geen vlees,kip eet maar wel vis,
Marloez schreef:Citaat:Helpt het IQ bij het maken van voedingskeuzes?
Men kan zich dan ook afvragen of een hoog IQ bijdraagt tot het maken van goede keuzes op het vlak van voeding.
Het antwoord op die vraag zou ja kunnen zijn, zo blijkt uit de studie die uitgevoerd werd bij meer dan 17.000 personen die een IQ-test aflegden op de leeftijd van tien jaar en gevolgd werden tot ze dertig werden. Na het inzamelen van gegevens omtrent hun voeding blijkt dat een hoog IQ gepaard gaat met een verhoogde kans op een leven als vegetariër. Omgekeerd hebben vegetariërs een IQ dat hoger is dan het gemiddelde.
In vergelijking met niet-vegetariërs, werken vegetariërs vaker in de privé-sector, in liefdadigheidsverenigingen en hebben ze banen die een zekere scholing vereisen. Ze verrichten doorgaans geen handarbeid. En er zijn meer vrouwelijke dan mannelijke vegetariërs.
Citaat:Dit is echt een eindeloze discussie. En ik begrijp nooit waarom mensen daar zo over vallen.
Ik ben gestopt met het eten van vlees omdat ik tegen de bio-industrie ben. (Om het dierenwelzijn, om het feit dat het ongezond is en risicovol en omdat het heel erg belastend is voor het milieu) Ik ben niet tegen het eten van vlees. Maar dit is me zo goed bevallen dat ik besloten heb ook geen biologisch vlees te eten maar gewoon helemaal te stoppen. Dat doe ik nu al zo'n vijf jaar.
Maar ik moet er ook aan denken dat ik de juiste voedingsstoffen binnen krijg en bovendien wil ik ook niet altijd maar op zoek naar vegetarisch eten, vind ik het fijn dat ik in een restaurant of iets dergerlijks toch nog iets kan eten, namelijk vis. Ik let erop dat deze vis duurzaam is en ik eet het niet meer dan één keer in de 2-3 weken. Waarom, omdat ik dit doe, krijg ik altijd een discussie? Je moet blijkbaar vlees eten als je vis eet? Dat ik 'zondig' door af en toe eens een visje te eten, ontneemt mij het recht om uit principe geen vlees te eten?
Kan iemand mee uitleggen waarom dit zoveel weerstand oproept
Adil schreef:Ten eerste hoeft vlees niet van dieren zijn die daar voor gefokt zijn. Ik eet bijvoorbeeld zo veel mogelijk wild