Kiwipitje schreef:Dat heeft niets te maken met het feit dat je uit Brabant komt. Wat een onzin zeg
Ik vind het maar heel normaal dat je in topics (misschien met uitzondering van HK topics) gewoon normale Nederlandse volzinnen typt die beginnen met een hoofdletter, eindigen met een punt en daartussen ook de juiste interpuntie en spelling hebben. Zeggen dat je slecht bent in spelling is een slecht excuus. Bij elke internet browser kun je spellingcontrole instellen en die haalt een deel van de fouten er echt wel uit. Natuurlijk staat er her en der wel eens een foutje, maar een tekst zo typen dat deze goed leesbaar is en er netjes uit ziet vind ik echt niet teveel gevraagd.

Vindt het ook echt niets te maken hebben met de plek waar je woont, je schrijft gewoon Nederlands. In geschreven taal schrijf je geen dialect, dat kan niet, dat leer je niet op school en dat hoort niet. Hoe moet je dat dan later doen op je werk? Of eigenlijk al eerder met solliciteren? Spelfouten in een sollicitatiebrief betekend dat je door de papierversnipperaar gaat.
Onlangs zat ik mij weer te ergeren aan het belabberde taalgebruik van sommigen

Verder is het vervelend als mensen elke zin op een nieuwe regel plaatsen. Zie zelf het nut daar ook niet zo van in