Paardrijkleding in de mode?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:19

jamaar zij ging een buitenrit maken...

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:38

Het is inderdaad vrij opvallend dat sommige producten veel weg hebben van ruiterkleding: leggings die lijken op rijbroeken, blazers die lijken op wedstrijdjasjes, hoge laarzen die lijken op rijlaarzen, enkellaarsjes die lijken op jodphurs, kleine bitjes als detail op een tas o.i.d. Bokt is dus lekker modieus bezig! Straks zijn de thermolaarzen ook in de mode lekker warm! Of een schoudertas zonder een normaal hengsel maar met een deel van een hoofdstel als hengsel, een mini-stijgbeugel aan een ketting, een zweep-paraplu, een dressuurhoedje als gewone hoed, een pet-uitvoering van de cap (inclusief kinbandje :D) en een singel-riem! De ruiterkleding gaat de dagelijkse mode veroveren }:) _O-
Ik zag die outfit van Nina trouwens ook bij gtst en come on, wie gaat er een buitenrit maken in een complete dressuurwedstrijd-outfit? :')

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:54

barbar schreef:
jamaar zij ging een buitenrit maken...

En dan loop je er zo bij? Niet erg geloofwaardig :+
Ik loop niet voordat ik naar mijn paard ga al met een cap en een zweepje in mijn hand haha.

Gwenny

Re: Paardrijkleding in de mode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:59

Nog even en je kan in de ruitersportzaak Riding Ugg(ly)'s krijgen :O.

Vandaag.....Een dame met laarzen die het midden hielden tussen chaps en laarzen, dus half leer, half suede met van die elastiekribbels en sporen zonder knopje om!! om je te bescheuren!

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 23:47

nooooo omg

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 02:45

Nou mooi toch, kijken mensen je misschien eens wat minder vreemd aan als je in de supermarkt in rijkleding komt :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 05:14

Ik hoorde een collega gisteren een andere collega de tip geven dat gewoon langs ruitersportzaak was geweest voor volgens mij laarzen. _O- Ik zie op kantoor ook collegaatjes met hippe kleren rond lopen die op rijkleren lijken. Haha! Te grappig. Verder dan wat polo's met zomers weer kom ik niet. Vroeg wel iemand laatst waar wat voor merk HV Polo was en waar ik die vandaan had. :+

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:00

Zag laats iemand bij de zara met ruberen laarzen, net paardrijlaarzen! Inclusief dat rubbertje voor je sporen :Y)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:04

Ik zag deze net nog voorbij komen:
Afbeelding

Die linkse, net een jodhpur.. Vreselijk :=

En gisteren in de winkel zag ik een meisje met die rubber laarzen, en zelfs een sporenriempje erom.. Koekoek :') Ik loop iig niet meer voor aap met mijn paardrij kleding in de supermarkt :D

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:57

MarrieLeen schreef:
Ik zag inderdaad pas in een schoenenwinkel rubberen laarzen, met een tekentje erop bovenaan, 70 euro!!! :oo
Die dingen koop je voor 20/25 euro gewoon bij Divoza, alleen dan zonder glimmertje bovenaan. _O-

Haha dat bedacht ik me pas ook al. Ik had vroeger m'n grote collectie rubberen laarsjes niet weg moeten doen, nu had ik ze met winst op marktplaats kunnen zetten. :+ :+
Werkelijk geen gezicht. Pas zelfs iemand met spoortjes.

Werd ik jaren geleden nog raar aangekeken als ik in mijn stalkleding boodschappen ging doen, word ik nu bijna raar aangekeken als ik dat niet doe? :+

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:50

Miracle_ scheef o.a.

"Die linkse, net een jodhpur.. Vreselijk :=

Dat soort schoenen kocht ik 30 jaar geleden al bij de BATA (wie kent die zaak nog?) en van Haren.
Toen wist ik nog niet eens dat jodphurs bestonden. O.a Timberland en Blundstone verkopen ze ook en dat zijn toch normale schoenenmerken. ( kijk eens naar Chelsea boots.)

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:00

Hier zag ik vandaag ook iemand op school rondlopen met een mooi spoortje bij dr laarzen, nounou. en dan ondertussen maar zeggen dat paarden stinken etc. Ik ga morgen wel met mn leren rijlaarzen naar school, een laten zien dat dat toch wel mooier is dan die rubbere met een tekentje xD

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:29

Hier bij mij op school ook een meisje
Mat rubbere laarzen die niet eens netjes aansluiten met het rubber stukje als spoorhouder
En dan (nep?) goude ketting erom
Ik heel brutaal gevraagd of ze op t einde van de dag geen enorme stink poten had :+
Nee was niet zo

Oke sorry gewoon intresse haha

Maar dan nog kan ik t me niet voorstellen

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:51

Toch handig, die mode! Ik ga me een nette zwarte rijbroek aanschaffen, en zo gauw de rijbroek-legging uit is, kan ik hem gewoon aan met het rijden :D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:35

Lang niet gereageerd :+

Moest gelijk aan dit topic denken toen ik deze weer voorbij zag komen:
http://www.supertrash.com/nl/shop/schoe ... ertrash/C2
Halverwege de pagina.. vreselijk.. Dan koop ik liever nog rubber laarzen van 20 euro en plak ik er zelf wel zo'n ding op :') 80 euro..

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:31

Hier had ik het gister over op de manege. Een meisje wat bij mij in de les rijdt gaat wel eens gewoon in haar paardrijbroek naar college met een lange trui erover, omdat ze snel na college naar de manege moest. Mensen daar zeiden tegen haar "Oh, wat een leuke broek heb je aan!" Die zagen niet eens dat het een paardrijbroek was! En gister zag iemand in de bus dus een vrouw met laarzen die gewoon precies op leren rijlaarzen leken, ook met zo'n ijzeren dingetje aan de zijkant. En mijn moeder had gister een rijbroek aan die lijkt op een spijkerbroek, toen zeiden mensen op de manege "moet je vandaag niet rijden"
Haha dus de mode en de paardrijkleding gaan wel een beetje in elkaar over :P

Gwenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 00:46

OMG! Gisteren was ik bij Hyporama! Een moeder van 3 kindjes, duidelijk leek en mee met de kinders, liep in een neprijbroek, neplaarzen, nepjasje, nep blouse, nep handschoenen en dat allemaal in verschillende tinten roze! Van lichtroze tot raspberry! Is geld verdienen dan echt belangrijker dan iemand fatsoenlijke kleding verkopen?

Joslinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 01:26

Girassol schreef:
Het is inderdaad vrij opvallend dat sommige producten veel weg hebben van ruiterkleding: leggings die lijken op rijbroeken, blazers die lijken op wedstrijdjasjes, hoge laarzen die lijken op rijlaarzen, enkellaarsjes die lijken op jodphurs, kleine bitjes als detail op een tas o.i.d. Bokt is dus lekker modieus bezig! Straks zijn de thermolaarzen ook in de mode lekker warm! Of een schoudertas zonder een normaal hengsel maar met een deel van een hoofdstel als hengsel, een mini-stijgbeugel aan een ketting, een zweep-paraplu, een dressuurhoedje als gewone hoed, een pet-uitvoering van de cap (inclusief kinbandje :D) en een singel-riem! De ruiterkleding gaat de dagelijkse mode veroveren }:) _O-
Ik zag die outfit van Nina trouwens ook bij gtst en come on, wie gaat er een buitenrit maken in een complete dressuurwedstrijd-outfit? :')

hihi dan hoeven we het hoedje niet achterin de kast te gooien na 1 April 2013. Dan kunnen we die weer opdoen met uitgaan ipv op het paard _/-\o_

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:15

Joslinn schreef:
Girassol schreef:

hihi dan hoeven we het hoedje niet achterin de kast te gooien na 1 April 2013. Dan kunnen we die weer opdoen met uitgaan ipv op het paard _/-\o_

Inderdaad! Heel stijlvol :))

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:07

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:09

Zag gister in de stad iemand met die laarzen...verschrikkelijk!
En een geld dat ze kosten :+

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:11

_Kellyy schreef:
http://2.bp.blogspot.com/-YtP9JYtTp64/T ... 1_1165.jpg

Ik vind deze laarzen echt op rijlaarzen lijken! :j

Die zie ik ook heel veel op school. :P

Zei ook al voor de grap, kan gewoon nu in rijkleding naar school zonder dat iemand je raar aan kijkt.
Ik vind het er niet uit zien. Buiten dat die laarzen volgens mij godsvermogen kosten. En kan me totaal niet voorstellen dat het lekker loopt de hele dag.

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:16

wat ff in mij op kwam, is er nog nooit aan jullie gevraagd waarom jullie zo'n mooie kleding op een paard aanhadden?. Zou mij namelijk niets meer verbazen hahahah. Ik heb alleen 2 blazers maar verder geen 'paardrijd' kleding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 07:51

Zelfs hier op kantoor lopen er mensen rond op laarzen. _O- #hip #modern #penny

Ik ving gisteren nog een gesprek op bij de koffieautomaat dat een collega, die geen paard rijdt, ze gewoon op maat heeft laten maken bij een ruitersportwinkel.

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 07:52

Een klasgenootje van mij heeft nu ook de plastic laarzen. Ik zij al heel spottend dat ik mijn leren laarzen naar school aan kon haha