Hebbie nog voetbalplaatjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:50

Gister deed ik boodschappen bij de C1000 en zodra de kassamedewerker had gezegd wat het totaalbedrag was, begon er een vader 3 karretjes verderop in de rij meteen te roepen of hij die plaatjes ook mocht hebben.
De kassamedewerker zuchtte een keer diep en stelde mij vervolgens de vraag of ik er ook voetbalplaatjes bij wilde hebben. (let op, ik had nog niet op die andere man geantwoord...) Daarop begon die man meteen weer te roepen dat hij ze wel wilde hebben.
De kassamedewerker heeft toen haarfijn aan die klant uitgelegd dat hij altijd aan de klant moest vragen of hij/zij voetbalplaatjes wilde en dat hij ze alleen aan de klant mocht geven. De klant kan ze dan eventueel weer weggeven......

( Ik heb die man die zo riep te roepen overigens verteld dat ik het diep triest vond dat kinderen bij de kassa's stonden te bedelen en dat ik het al helemaal treurig vond dat ouders zich daarin mee lieten slepen. Bovendien was mij altijd geleerd: Kinderen die vragen worden overgeslagen... en dat geldt net zo goed voor ouders.)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:51

maikeltje schreef:
Sorry maar zo'n AH werkt dat zelf in de hand met al die stomme acties. En ik kom weer door het hele huis rondslingerende voetbalplaatjes tegen, daar denkt dan weer niemand aan. Aan de ECHTE slachtoffers. En dat zijn toch nog altijd de ouders die min of meer gedwongen worden hieraan mee te doen omdat hun kind anders niet meetelt :(

Je kan ook overdrijven. ;)

Ik verbaas me hier echt, dat mensen zich zo ergeren of AH mailen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 13:52

Betteke schreef:
Wat is het probleem eigenlijk? Je bent toch hooguit een half uurtje per week kwijt aan boodschappen doen en dan heb je daar zoveel frustraties over? Eigenlijk heel erg zielig, er zullen toch wel belangrijkere dingen in je leven zijn waar je (positieve) energie in kan steken?

Ik doe bijna iedere dag boodschappen, simpelweg omdat ik boodschappen doen leuk vind. Ik hou ervan om lekker tussen de schappen te lopen, nieuwe producten te ontdekken. Dus het is meer dan een half uurtje per week.

En daarbij kan ik me kwaad maken om dingen die ik absoluut schandalig vind. Dat jij dat niet hebt: fijn voor jou.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:53

Ik heb dan ook besloten dat ik niet langer ga ergeren....
Voortaan doe ik mn boodschappen dus bij de Jumbo ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:54

Ik snap niet dat mensen dergelijk gedrag van kinderen, ongeacht wat de oorzaak is, kennelijk acceptabel vinden?

Liezel1

Re: Hebbie nog voetbalplaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:55

Ik vind het dan ook niet acceptabel.
Mijn buurjongetjes hebben ook van hun vader te horen gekregen dat ze niet bij de uitgang van de supermarkt mensen hoeven te gaan staan terroriseren. Zij krijgen mijn voetbalplaatsjes.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:56

Electra63 schreef:
maikeltje schreef:
Sorry maar zo'n AH werkt dat zelf in de hand met al die stomme acties. En ik kom weer door het hele huis rondslingerende voetbalplaatjes tegen, daar denkt dan weer niemand aan. Aan de ECHTE slachtoffers. En dat zijn toch nog altijd de ouders die min of meer gedwongen worden hieraan mee te doen omdat hun kind anders niet meetelt :(

Je kan ook overdrijven. ;)

Ik verbaas me hier echt, dat mensen zich zo ergeren of AH mailen?

Dat was sarcastisch bedoeld, in de zin van get a life aan degenen die zich daar zo ontzettend over opwinden ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 13:57

Je vind het anders wel boeiend genoeg om in dit topic te blijven reageren, dus loslaten kun jij het ook niet.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:58

Vjestagirl het is op het moment erg stil op mijn werk en dus is dit leuk tijdverdrijf tussendoor :D

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:06

Vjestagirl schreef:
Betteke schreef:
Wat is het probleem eigenlijk? Je bent toch hooguit een half uurtje per week kwijt aan boodschappen doen en dan heb je daar zoveel frustraties over? Eigenlijk heel erg zielig, er zullen toch wel belangrijkere dingen in je leven zijn waar je (positieve) energie in kan steken?

Ik doe bijna iedere dag boodschappen, simpelweg omdat ik boodschappen doen leuk vind. Ik hou ervan om lekker tussen de schappen te lopen, nieuwe producten te ontdekken. Dus het is meer dan een half uurtje per week.

En daarbij kan ik me kwaad maken om dingen die ik absoluut schandalig vind. Dat jij dat niet hebt: fijn voor jou.

Ik lees wel vaker dingen van jou op bokt, en het is bijna altijd negatief, vooral als het over kinderen gaat. Als je al een dergelijk topic moet aanmaken omdat je een keer uitgescholden wordt, dan wens ik je nog veel sterkte toe met de rest van je leven, want er bestaan ergere dingen dan het (wan)gedrag van kinderen. ;)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:10

ohw god dat moet echt niemand bij me proberen! Groot of klein, die gaat weten hoe laat het is! Ik heb het 1 maal mee gemaakt in de delhaize, je kreeg daar ook kaartjes als je voor een bepaald bedrag had (ik weet zelfs niet welke kaartjes) en die kaartjes gingen dan naar de kinderen van een vriendin van men moeder.
Komt er een vrouw binnen met een ukje van 7 jaar ofzo, en die jongen zegt: Mag ik die kaarten hebben? Ik antwoord beleefd dat ik die bijhoud, waarop hij me toe blaft dat ik veel te oud ben om met kaarten te spelen.
Ondertussen staat moeder er ook bij en verwijt me dat ik een onmens ben omdat ik zo een klein, ontschuldig kind durf nee te zeggen!
Naja die was er echt niet goed van! Heb der maar gezegd dat ik spaar voor kinderen die wel manieren hebben en dat zij als ouder zou moeten slimmer zijn dan dat. Plus dat als ze nooit nee tegen der zoon zegt dat ze erg dom is en dat er niet erg veel van der kind zal komen als ze hem niet wat beter opvoed..

Ze zweeg en de rest van de winkel ook :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 14:19

Betteke schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik lees wel vaker dingen van jou op bokt, en het is bijna altijd negatief, vooral als het over kinderen gaat. Als je al een dergelijk topic moet aanmaken omdat je een keer uitgescholden wordt, dan wens ik je nog veel sterkte toe met de rest van je leven, want er bestaan ergere dingen dan het (wan)gedrag van kinderen. ;)

Oh, als je er blij van wordt wil ik ook best een topic openen over hoe schattig dat kindje in het winkelwagentje naast het mijne naar me lachte, dat ik zo'n leuk gesprek heb gehad met een meisje van een jaar of 6 bij het kruidvat, dat ik altijd speel met het meisje van 3 dat bij ons op stal rondloopt en haar pony poetst of dat ik lekker met mijn kleine nichtje heb gespeeld.

Ik vind beleefde, opgevoedde kinderen best leuk. Alleen vallen de onopgevoedde stukken verdriet een stuk meer op.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:23

Ach, perfecte kinderen bestaan niet.
Ieder kind is wel eens vervelend of onbeleefd.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 14:24

Electra63 schreef:
Ach, perfecte kinderen bestaan niet.
Ieder kind is wel eens vervelend of onbeleefd.

Om maar niet te spreken van vervelende of onbeleefde volwassenen :).

Maar er zit nogal een verschil tussen iemand uitschelden en een keer een gekke opmerking maken die niet zo beleefd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:30

Onopgevoede stukken verdriet, dat zijn kinderen bij jou al gauw heb ik het idee.

Jij bent zelf altijd erg beleefd en correct neem ik aan, want als ik je post soms lees, twijfel ik daar wel eens aan. Het is altijd de vinger naar een ander en zo negatief altijd over andere mensen.
Ik ben echt niet altijd beleefd hoor, ook al zou ik dat willen. Spreek andere mensen daar dan ook niet op aan, want ik ben er zelf ook niet verschoond van. Maar bij jou is het altijd een ander die onbeleefd, oncorrect of iets dergelijks is, lijkt het.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:31

Daar gaat het ook niet om, het topic gaat over hordes kinderen die klanten lastig vallen.
En in wezen heb je ook te maken met groepswerking, degene die het hoogste in rangorde staat krijgt de meeste plaatjes.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:32

Nee, dat klopt.
Maar ik kom ook 3 x per week bij AH en ik bewaar de plaatjes voor mijn neefje, maar ik word niet uitgescholden. Misschien ligt het er aan hoe je iets zegt? Ook al is dat geen reden om te gaan schelden.
Maar ik verbaas me altijd over dit soort onderwerpen.
Als ik er zo veel last van had, ging ik naar een andere supermarkt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 14:33

Zodra ze me uitschelden voor prutsmuts vind ik het idd onopgevoede gevallen ja.

Ik doe iig mijn best om beleefd en correct te zijn, om andere mensen niet in de weg te lopen. Als iemand mij onbeleefd vind mogen ze me dat ook best vertellen, dan zal k kijken wat ik daaraan kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:42

Vjestagirl schreef:
Zodra ze me uitschelden voor prutsmuts vind ik het idd onopgevoede gevallen ja.

Ik doe iig mijn best om beleefd en correct te zijn, om andere mensen niet in de weg te lopen. Als iemand mij onbeleefd vind mogen ze me dat ook best vertellen, dan zal k kijken wat ik daaraan kan doen.

Is idd niet netjes, maar scheld elke keer iemand je uit voor prutsmuts of is dat schelden eenmalig gebeurd. Op de een of andere manier heb jij dat altijd?
Ik kom het nooit tegen dit soort dingen, ik vraag me dan af waar het verschil zit.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 14:45

De wijk waar je woont?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:47

Vjestagirl schreef:
De wijk waar je woont?

Dat ben ik niet met je eens.
Ik woon in R'dam in een oude wijk, en toch word ik niet uitgescholden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:48

Ik doe boodschappen bij de Jumbo, heerlijke winkel!

Maar eh... in mijn vorige dorp ging ik altijd naar de AH en werkelijk waar, nog nooit 1 keer last gehad...
Ook ik denk dat je kunt overdrijven.

Daarbij komend, de onopgevoedde kinderen vallen jou extra op, het is maar waar je je druk om maakt denk ik dan. Kinderen vragen toch niet al tussen de schappen? Alleen bij de deur, nou die 10 seconden is zo erg toch niet... Anders blaf je een keer en dan zijn ze weg...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:49

Sorry maar nu wordt Vjesta veroordeeld omdat zij het niet acceptabel vind dat ze door een KIND voor prutsmuts of kankerwijf uitgemaakt wordt? Beetje omgekeerde wereld voor mijn gevoel.
Is dat normaal dan? Zou ik ook niet accepteren hoor (ook niet van een volwassene trouwens, dat terzijde)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:52

Helemaal niet, maar het doet overkomen of je niet meer fatsoenlijk de AH uit kan. Scheldende kinderen zijn niet netjes, punt, zijn we het allemaal over eens, denk ik. Als je elke dag voor prutsmuts wordt uitgescholden, dan vraag ik me af waarom.
Maar om er nu zo een drama van te maken, zelfs een mail naar de winkel te sturen, vind ik persoonlijk nogal overtrokken. Blaf de kids dan iid gewoon af, ik weet niet hoe oud die kinderen zijn.
Het is maar waar je je druk om maakt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:55

stef schreef:
Sorry maar nu wordt Vjesta veroordeeld omdat zij het niet acceptabel vind dat ze door een KIND voor prutsmuts of kankerwijf uitgemaakt wordt? Beetje omgekeerde wereld voor mijn gevoel.
Is dat normaal dan? Zou ik ook niet accepteren hoor (ook niet van een volwassene trouwens, dat terzijde)

Ik vind dat niet normaal hoor, hoor je mij dat zeggen? En veroordeel ik Vjestagirl dan? Volgens mij niet, maar je kunt ook overal over vallen...