Verkracht... en toen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hotchocolat

Re: Verkracht... en toen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:53

Soms moet je praten (kan ik ook niet).

Wat je omschrijft klink als PTSS. Er komt gewoon te veel.

Ik heb ook nooit de psygologe verteld wat er allemaal was gebeurd (alleen de politie).
Ga een ronde lopen of naar de paarden, daarna voel je je zeker beter.

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 19:50

Dat stomme praten ook...'t probleem is dat ik daar eigenlijk helemaal niet goed in ben. :o

Ptss...tja...daar heb je misschien wel gelijk in. Maar vind het raar om dat te erkennen eigenlijk... Afleiding werkt bij mij meestal het beste. Ik moet juist geen tijd hebben om dan verder over dingen na te denken. Omdat mijn gedachten dan behoorlijk als een cirkel werken word het over het algemeen alleen meer negatiever dan positiever. Vooral omdat ik dan niemand in de buurt heb die me een beetje uit die cirkel kan laten denken. ;(

Via pb word al hypnose geopperd... Moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik dat een goed idee vind. :\ Ik vind EMDR al niks omdat ik dan al het gevoel heb te veel controle af te moeten geven. Bij hypnose geef je natuurlijk nog veel meer van die controle af. Alles eigenlijk... Vind dat een heel beangstigend idee. Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet precies weet hoe dat in zijn werk gaat. Ben je dan ook echt helemaal 'weg'? Heeft iemand hier ervaringen mee? Of iemand die die er wat meer over kan vertellen?

Pff... ik op dit soort moment heb ik echt iemand nodig...héél hard nodig...alleen is ze er nu niet... -O- ;(

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:03

Pas maar op ook met alle therapieen. Mijn zus heeft wel EMDR gehad.

Ik ben in mijn periode gaan sporten, 2 uur spinning achter elkaar of een uur spinning en een uur bodypump.
Daarnaast nog werken, paarden, kinderen, huis enz.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:52

Anoniem1991 schreef:
Dat stomme praten ook...'t probleem is dat ik daar eigenlijk helemaal niet goed in ben. :o

Ptss...tja...daar heb je misschien wel gelijk in. Maar vind het raar om dat te erkennen eigenlijk... Afleiding werkt bij mij meestal het beste. Ik moet juist geen tijd hebben om dan verder over dingen na te denken. Omdat mijn gedachten dan behoorlijk als een cirkel werken word het over het algemeen alleen meer negatiever dan positiever. Vooral omdat ik dan niemand in de buurt heb die me een beetje uit die cirkel kan laten denken. ;(

Via pb word al hypnose geopperd... Moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik dat een goed idee vind. :\ Ik vind EMDR al niks omdat ik dan al het gevoel heb te veel controle af te moeten geven. Bij hypnose geef je natuurlijk nog veel meer van die controle af. Alles eigenlijk... Vind dat een heel beangstigend idee. Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet precies weet hoe dat in zijn werk gaat. Ben je dan ook echt helemaal 'weg'? Heeft iemand hier ervaringen mee? Of iemand die die er wat meer over kan vertellen?

Pff... ik op dit soort moment heb ik echt iemand nodig...héél hard nodig...alleen is ze er nu niet... -O- ;(

Hypnose heb ik 1 sessie gehad en dat doe ik nooit meer! Zelfs de psychologie schrok ervan hoe ik daar uit kwam, EMDR heb ik wel heel veel aangehad.
Wil je meer weten of je ei kwijt. pbtje mag altijd!

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 20:49

.....

.......

De reacties die ik tot nu toe over de hypnose gehad heb beangstigen me nogal. Als ik heel eerlijk ben. Vind het zó eng, die gedachten om alle controle af te moeten geven.

Moet van mijn psychologe het gaan erkennen. Maar oei... wat is dat moelijk. :o Vind van mezelf dat ik al een stukje op weg ben. Door het topic en alle lieve en begripvolle reacties. Het voelt goed om het (ein-de-lijk) bespreekbaar te kunnen maken. Maar ik vind het nog steeds zo raar, zo onwerkelijk, zo beangstigend. Maar...dit is niet alles. Er is nog Zo Veel meer...hierover. Durf het niet...sterker nog... ik zou niet eens weten...hoe ik dát zou moeten opschrijven... ;( help

Nog steeds overvalt me soms zo’n Enorm Grote Twijfel.... of vroeger nou klopt.... of wat ik nu, heel nieuw en sinds vrij kort... een hééél klein beetje kan en durf te voelen en ervaren.... :\

Het is gewoon, vreselijk om te beseffen hoe snel ik mannen leerde inschatten. En nog belangrijker, hoe ik geacht werd daarop te reageren. Aan de manier waarop we de trap opliepen, kon ik al Zoveel afleiden. Eigenlijk daarvoor al. Vind het zo erg, automatisch al op zoveel supersuperkleine details lette. Aan zijn houding, aan zijn reactie…wist ik al hoelaat het was. ;( Vaak lopen er zoveel emoties door elkaar heen, dat ik niet eens meer precies weet wat nu de sterkste en belangrijkste is… Angst. Verdriet. Pijn. Onmacht. Schaamte. Vernedering. Verwarring. Onrust. Paniek. Afkeer. Wantrouwen. Het zijn er gewoon Te Veel om te benoemen.

Hoe hard ik ook mijn best doe...het gaat gewoon niet goed. Psychologe is dinsdag terug gekomen van vakantie en ik moet haar eigenlijk bellen. Merk nu al aanmezelf dat ik alle redenen aangrijp om het te kunnen uitstellen. Vandaag moest ze natuurlijk even bij kunnen komen van haar vakantie. Morgen... heb ik stage. Vrijdag...nou vrijdag weet ik het niet, maar er zal vast wel een reden zijn om niet te bellen. Het is echt heel slecht vanmezelf. Maar het is wel de waarheid. En op een gegeve moment vergeet ik het ook écht en dan denk ik savonds...oliebol...ik had nog willen bellen. Maarja als het 9 uur is kan je écht niet meer naar je psychologe bellen... :n

...... -O-

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:43

Kom op meid, bellen! Dan maar tijdens je pauze..

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:56

Kop op meid.. bellen.. !! je kan het..! je bent zo sterk en dapper hoe je er al mee bezig bent gegaan laat het nu niet stil vallen en moeilijker nog worden.. hoe langer je wacht met bellen hoe moeilijker het word..

als je het moeilijk vind wat je moet zeggen kan je anders op papier schrijven wat je wilt zeggen. dat doe ik ook heel vaak anders begin ik te stotteren en val ik stil enz..

dus kop op en pak de telefoon morge.. !

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:48

En? Actie ondernomen?

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 13:09

...

Nog niet...Schaam me er zelfs voor, maar ik vind het echt heel eng om haar te bellen. :o Weet ook niet zo goed wat ik tegen haar moet zeggen. :x

Maar de dag is nog niet om! :D

Bezig-moed-te-verzamelen }:0

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 22:53

Oké...

Vandaag toch contact gehad met psychoge. *\o/* Misschien volgende week vrijdag een afspraak, ze zou nog een bevestiging geven. Is wel een sessie met één van mijn ouders erbij... help

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 09:08

Goed van je! Spannend dat je met je één van je ouders naar het gesprek moet! Waarom is dat?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:27

ohw dat is wel heel spannend.. :oo waarvoor moeten er een van hun bij zijn.. ?

Wel super de super van je dat je contact hebt opgenomen zo snel.. !! :D top meid.. !! :D

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 11:36

Brocoli & xxLiesjuhhxx:

Op die vraag geef ik liever geen antwoord omdat het nogal moeilijk is me daar over uit te wijden op Bokt. Hoop dat jullie dat begrijpen. Heb trouwens nog geen bevestiging van psychologe gekregen. Zit me een beetje zenuwachtig te maken nu. Wel, niet, wel, niet. Vraag me ook een beetje af hoe het verdere contact tussen ons gaat verlopen, maar helaas kan niemand in de toekomst kijken. (Iemand met die gave mag zich melden :D !)

Wie van jullie heeft ervaring met de overstap 1e lins naar 2e lijns psychologie? Wat dus ook inhoud dat je een andere psychologe krijgt. Vind dat moeilijk omdat ik merk aan mezelf dat ik me op sommige momenten toch behoorlijk vast kan houden aan de psychologe die ik nu heb. Het lijkt me namelijk ook helemaal niks om het hele verhaal weer opnieuw te moeten vertellen. Het heeft me al zoveel moeite gekost om haar duidelijk te maken wat er nu precies gespeelt heeft. :=

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:44

Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik wil wel even het fabeltje van ''geen controle onder hypnose'' uit de wereld helpen.
Onder een (goede) hypnose spreekt de therapeut jouw onderbewustzijn aan, als jij bepaalde dingen niet wilt vertellen of niet wilt openstaan voor bepaalde processen dan doet jouw lichaam dit ook niet!
Je blijft zelf leidend in wat je wel wilt en zegt en wat niet.
Hypnose is een hele eerlijke manier van therapie, jouw onderbewustzijn zal namelijk veel minder snel manipuleren wat in gesprekstherapieen wel vaak (onbewust) gebeurt.
Het geeft je vaak het inzicht waaróm je van bepaalde dingen last hebt, het geeft de kern bloot van problemen.
Hier kun je vervolgens met hypnose of met gesprekken op voortborduren.

Ik weet niet in welke regio je zit maar in de regio friesland kan ik je een erg goede hypnotherapeut aanraden.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:54

Anoniem1991 schreef:
Brocoli & xxLiesjuhhxx:

Op die vraag geef ik liever geen antwoord omdat het nogal moeilijk is me daar over uit te wijden op Bokt. Hoop dat jullie dat begrijpen. Heb trouwens nog geen bevestiging van psychologe gekregen. Zit me een beetje zenuwachtig te maken nu. Wel, niet, wel, niet. Vraag me ook een beetje af hoe het verdere contact tussen ons gaat verlopen, maar helaas kan niemand in de toekomst kijken. (Iemand met die gave mag zich melden :D !)

Wie van jullie heeft ervaring met de overstap 1e lins naar 2e lijns psychologie? Wat dus ook inhoud dat je een andere psychologe krijgt. Vind dat moeilijk omdat ik merk aan mezelf dat ik me op sommige momenten toch behoorlijk vast kan houden aan de psychologe die ik nu heb. Het lijkt me namelijk ook helemaal niks om het hele verhaal weer opnieuw te moeten vertellen. Het heeft me al zoveel moeite gekost om haar duidelijk te maken wat er nu precies gespeelt heeft. :=

Je hoeft toch niet alles overnieuw te vertellen? Je moet met je problemen om leren gaan. Ik heb ook nooit een therapeut iets verteld.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:56

Hoe kan een therapeut je dan helpen? Dat begrijp ik niet helemaal.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:10

De therapeut moet je helpen om met je problemen om te gaan. Ik vind dus niet dat je alles in details hoeft te bespreken.
Dat had ik bij de politie al gedaan en dat was al erg genoeg.
Ik heb voor mijn gevoel ook echt het idee da het vele sporten in die periode mij veel meer heeft gegholpen.

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 17:12

wildgirl: Je hebt pb.

Hotchocolate: Moet eerlijk zeggen dat ik je hier ook niet helemaal in begrijp. Hoe moet iemand je kunnen helpen als die persoon niet weet wat er gebeurt is en tegen welke problemen je nu aanloopt? Ben eerlijk gezegt dan wel benieuwd hoe jij daar tegen aan kijkt dan.

Voor de rest...heb ik morgen een afspraak staan met psychologe. Zit me al behoorlijk op te fokken (morgen al!). Ben benieuwd hoe het gaat lopen.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:27

Ik heb juist de ervaring dat veel erover praten mij hielp met de verwerking. Dus ja, juist in detail. En natuurlijk is dat k*t, walgelijk zelfs, maar het heeft mij uiteindelijk wel geholpen.

Heel veel sterkte morgen, TS!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:25

Nog sterkte vandaag als je nog moet gaan.. ! :(:)

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 09:40

Tot in detail... :x :\ ??

xxliesjuhxx:

Dankjewel, was al geweest. Maar het is fijn om te weten dat er aan me gedacht word. Echt, geeft me zoveel steun en kracht! <3

Gister was heel heftig, ben ook nog niet in staat om het echt van me af te schrijven, moet eerst even bezinken geloof ik. Heb ook een hele slechte nacht gehad. Weer veel te veel dingen om over na te denken en over te piekeren. En als je met dat soort gedachtes in slaap valt, gaat het meestal fout. :\ Ben echt heel moe nu. :O

Dadelijk stage. :)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:47

Ja tot in detail. En ja, het was walgelijk, maar het heeft me wel geholpen. Heb het nu zo goed als kunnen verwerken. En dat is het belangrijkste. Overigens moet je wel een heel goede vertrouwensband met je peut hebben en die had ik. Kende haar dan ook al ruim 2 jaar. :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:15

Heel veel succes/sterkte vandaag met stage.
Hoe voel je, je vandaag?

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 13:17

Sorry voor de late reactie. Ik heb écht even een paar dagen nodig gehad om het allemaal te laten bezinken. Sessie was dus heel heftig. Mam was ongeloofelijk emotioneel. En ik...deed niks, zoals gewoonlijk. Kan er niet eens om huilen. In elk geval niet waar andere mensen bij zijn. Is toch niet normaal??

Kan het niet eens uiten...laat staan Delen.

Voelde me heel erg schuldig en werd er ook echt helemaal misselijk van. Had niet veel gescheeld of ik was even naar buiten gelopen voor wat frisse lucht.. Pff. Anyway, ik heb nu nog vier sessies en dan??

Brocoli: Hoe deed jij dat dan met de verzekering? Ik word daar niet goed van! Al die beperkingen. Zeker omdat ik zo complex en gesloten ben duurt het echt eeuwen voor ik iets zeg. En ja, dat is lastig. Zeker als je maar een beperkt aantal sessies hebt...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 03:33

Hey hoe gaat het met je? :)

Dat je niets zei is niet erg, dat komt wel. Doe rustig aan en luister naar jezelf. Dat je maar een beperkt aantal sessie's hebt vind ik erg, hoe kun je nou werken aan zoiets als dit terwijl je weet dat het snel moet... doe het NIET té snel, dat maakt alleen maar meer kapot.

Ik ben volgens mij wel een jaar of 2 wekelijks bij een psycholoog + psychiater geweest, en dat was geen probleem... maargoed ik heb er verder ook geen verstand van :\

Ennuh, als je behoefte voelt om je hart te luchten, maar er heeft niemand op je laatste bericht gereageerd... Post dan gewoon!
Ben nog niet vergeten wat je me vertelde hoor <<) :P

Anoniem, veel moed en kracht toegewenst :(:)