vreemdgaan; de aard van het beestje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:49

xTweetyx schreef:
Heb de topic niet geheel door gelezen hoor.

maar mijn ex-vriend is ook(volgens zijn vader 3 keer) en ik weet er 2, vreemd gegaan
Hele ruzie en alles lag aan mij :?

Maar ik vind dat iemand dan niet genoegen met jou neemt en daarvoor naar een ander gaat,
ik vind het zielig als je vreemd gaat |(

Iemand die eenmaal vreemdgaat blijft een vreemdganger

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:26

DeadxStar schreef:
Misschien geldt dat voor sommige mensen, maar toch vind ik dat er dan iets niet klopt in je relatie :n
Mijn ouders zijn ook al héél lang bij elkaar, en getrouwd, zonder vreemd te gaan.
Ik vind als je spanning mist in je relatie, dan klopt er iets niet.. En ja er dan een punt achter zetten is misschien moeilijk als je een heel leven op hebt gebouwd, maar altijd nog beter dan de ander kwetsen. Denk je er allebei hetzelfde over, oke, dan moet je maar aan een open relatie beginnen, of naar een parenclub, weet ik veel :')
Maar vreemdgaan vind ik echt not done..

Begrijp me niet verkeerd: ik vind vreemdgaan ook not done :x !! Het zijn dan ook niet mijn argumenten, maar die van degenen waarvan ik weet dat ze wél affaires hebben (gehad)...
Ik ben ook 25 jaar samen geweest met een-en-dezelfde man (waarvan 22 jaar getrouwd) zonder dat een van ons vreemd is gegaan.
(Hij is nu alleen samen met iemand waarvan ik dacht dat ze een van mijn allerbeste vriendinnen was :x . Volgens hem nu sinds 4 mnd, maar inmiddels weet ik beter en is dat wel degelijk in de laatste maanden van ons huwelijk begonnen :r !!)

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:59

als je vreemdgaat neem je niet genoegen met de gene waar je zelf bij bent,

eens een vreemdgaander altijd een vreemdgaander,
ik denk niet dat mensen verandere(wat betreft vreemdgaan) vind het zeer laf als je dat doet.

Brainless

Re: vreemdgaan; de aard van het beestje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:09

Ik en mijn man gingen 20 jaar geleden met elkaar vreemd.
Een paar maanden later woonden wij samen en wij zijn nog steeds bij elkaar.

Wij hadden echt zo iets... dit is het... wij horen bij elkaar.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:12

Mijn vriend is bij zijn vorige relatie meerdere malen vreemdgegaan.
Voor zijn gevoel was de relatie al over, maartoch bleef hij bij haar.
Na die ervaring weet hij zeker dat hij in een nieuwe relatie nooit meer
vreemd zou gaan, omdat zoals hij zelf zegt, het gevoel nooit meer
hetzelfde word. Dan is per definitie je relatie ten dode opgeschreven.

Wij zijn ruim 7 1/2 jaar samen en hebben 2 kids. Hij beweerd bij hoog
en bij laag dat hij bij mij nooit is vreemdgegaan en dat door zijn eerdere
ervaring ook nooit zou doen.

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:59

stel je hebt een relatie en je komt er niet meer uit, het gaat niet goed tussen jullie je zit al heel lang te tobben hoe je het op kan lossen en het weer leuk kan hebben. Je hebt het iedee dat je vriend niet eens merkt dat jij niet lekker in je vel zit.

Tot op een dag vergeet je je opdracht op school die je in een lokaal hebt laten liggen. Je word vervolgens toegevoegd door een jongen op hyves die jou opdracht gevonden heeft, hij stuurde die via hyves naar je op. Je raakt in gesprek op msn en beland op het onderwerp problemen oplossen en al die dingen... Je merkt op dat hij jou begrijpt zoals niemand dat ooit gedaan heeft, hij heeft hetzelfde meegemaakt als jou en kan je super goed helpen. De emoties en tranen komen steeds meer hoe verder het gesprek op msn over je problemen in gaat. We stelden voor om elkaar op school echt een keer te ontmoeten en niet alleen naar elkaar te zwaaien. Wat een opluchting komt er dan als jij al je problemen kwijt kan in aanwezigheid van iemand die je snapt en begrijpt, wat een knuffel dan kan beteken van kom op meiss je kunt dit oplossen en je doet dat niet alleen.

Dit is de situatie waar ik nu in zit.

Wat het nou met vreemd gaan te maken heeft is dat ik in de tijd van mijn relatie (die ik nog steeds heb) een aantal x ontrouw ben geweest. Heb hier veel spijt van gehad en nog steeds. Ik zag hoe hard het bij me vriend aankwam toen ik het hem vertelde, hij was er kapot van maar hij wou nog verder met mij. Die jongen van school waar ik super gesprekken mee kan hebben hebben geeft mij een gevoel dat ik nooit eerder kende. Net alsof hij dat gene bied waar ik me hele relatie al naar zoek. Hij heeft mij de waarheid laten zien waar ik mee zit, en geloof me het is niet makkelijk om dat nog op te lossen met mijn vriend (we hebben al sinds eind maart 2008). Ik ben te laat erachter gekomen wat mijn nou dwars zit. De jongen van school en ik weten van elkaar dat we allebei gevoelens voor elkaar hebben. Hij heeft in de periode dat wij elkaar hebben ontmoet ook een leuk meisje ontmoet waar hij een relatie mee heeft. DUS; allebei een relatie en toch gevoelens. We waren laatst uit school naar de stad geweest en het was zo gezellig en we liepen zelfs hand in hand en omarmt. ook toen goede gesprekken gehad. Ik had zelf in de stad 1 moment waarop ik hem wel kon zoenen (dat merkte hij ook) maar dat heb ik niet gedaan. Op de parkeerplaats bij de auto weer het gevoel van ik wil hem een kus geven. Ik ging naar zijn gezicht toe het was bijna raak maar hij zei gelukkig optijd nee. Hij was niet boos op me en vond het niet erg, hij zei tegen me: we weten allebij dat onze gevoelens er niet op liegen maar we moeten allebei blij zijn dat we elkaar ontmoet hebben en vrienden kunnen zijn. Ik denk sinds dien heel veel aan hem, bedoelt om mijn problemen op te lossen loopt uit naar een gevoel waar ik naar verlang die ik me hele relatie met mijn vriend nog niet gevoelt heb. Waarom is alles zo verschrikkelijk moeilijk :(:) ....!

over de vraag vreemdgaan; de aard van het beesje.. Nee denk het niet, het is het gevoel wat jij op dat moment hebt volgens mij ga je niet zomaar vreemd er zit een reden achter.

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:05

Brainless schreef:
Ik en mijn man gingen 20 jaar geleden met elkaar vreemd.
Een paar maanden later woonden wij samen en wij zijn nog steeds bij elkaar.

Wij hadden echt zo iets... dit is het... wij horen bij elkaar.

misschien loopt mijn verhaal ook wel zo af ...
vind het vreselijk om een dubbel gevoel te hebben, ik heb me vriend eindelijk durven duidelijk te maken wat me dwars zit met behulp van die gesprekken op school met die jongen die me begrijpt. Der is nog niet veel vorderring te zien tussen mij en me vriend maar ik heb zo me twijfels bij alles wat ik nu doe. Het ene voelt goed het andere weer vreselijk

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:38

ML, bij jou snap ik eigenlijk niet dat jullie niet gewoon allebei je relatie verbreken als jullie toch duidelijk alle twee gevoelens voor elkaar hebben :? ...

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:48

Sterre schreef:
ML, bij jou snap ik eigenlijk niet dat jullie niet gewoon allebei je relatie verbreken als jullie toch duidelijk alle twee gevoelens voor elkaar hebben :? ...

omdat het niet de bedoeling was dat ik of hij verlieft zou worden. Hij wou me helpen en die hulp doet me goed. De hulp die hij me geeft heb ik al toegepast bij me vriend, ik heb durven vertellen wat mij dwars zat, zonder die jongen had ik dat nu nog niet gedaan. Hij heeft die vriendin ook nog niet eens zo lang, hij houd van haar en hij vind het vreselijk voor mij dat ik zo in de sh*t zit door de situatie tussen mij en me vriend. Hij vertelde dat hij me alle liefde wil geven die ik niet heb bij me vriend en dat ik er weer tegenaan moet gaan en ik het kan oplossen. Maar die liefde (knuffel, kus op de wang, geruststellende woorden) geeft mij gewoon een gevoel wat ik blijkbaar mis. Omdat de vorderingen tussen mijn vriend en mij nog niet zo groot zijn geeft dat mij twijfels over vanalles...

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:20

Weetje wat bij veel mensen is.

Aandacht krijgen van een ander ookal heb je een vriend/vriendin, is fijn, maar veel mensen gaan dan denken, ow die is ook wel heel leuk, en dan gaan ze vreemd. omdat aandacht van een ander dan je vriend/vriendin ook wel eens fijn is.

maar dat aandacht krijgen en je eigen vriend/vriendin is heel anders.
Ik kreeg veel aandacht van een jongen toen ik nog bij mijn ex was(is nu ongeveer 3 weken uit) en ik heb helemaal NIETS met die jongen gedaan, ik zag hem als gewone vriend,
ookal ging mijn ex, wel vreemd omdat hij aandacht krijg van een ander meisje.......

ik vind dat als je eenmaal vreemdgaat, laat je zien dat jij, ookal heb je een vriend/vriendin, niet toebent aan een relatie als je om aandacht van een ander geeft. je geeft je dan over aan een ander,aan het gevoel van aandacht, en dit hoort niet(vind ik)je begint een relatie met iemand, en dan moet jij van jezelf kunnen zeggen. ik blijf trouw aan haar/hem

misschien heb ik t fout, maar dit vind ik, zo komt het altijd bij mij over.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:34

Ik denk dat je de 'vreemdgaanders' in 2 groepen kan indelen:

1)
Zij die vreemd gaan en die helemaal niet meer gelukkig zijn met hun partner en/of denken dat de minnaar hem/haar meer geluk kan bieden en dat diégene the one is enz enz ..

2)
Zij die een spontane aantrekkingskracht tot iemand voelen maar daar hun huidige partner niet minder graag door gaan zien. Vreemdgaan is dan eerder een soort behoefte, net zoals eten en drinken :Y) Ze zijn pas verzadigd als ze de prooi hebben kunnen verslinden :+ Maar dat is dan ook dat.

In het eerste geval denk ik dat je het niet kan helpen en is het volgens mij je omgeving -in de ruimste zin van het woord- die er voor zorgt dat je je niet goed in je vel voelt en waardoor je een uitweg nodig hebt. In het tweede geval denk ik dat het inderdaad gewoon de aard van het beestje is ..

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:41

ik denk dat ik in situatie 1 heb gezeten

yip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:45

blijkbaar is er nog 1 situatie, kom er een half uur geleden achter dat mijn partner waar ik 15 jaarmee samen ben zich3 weken geleden heeft ingeschreven op datings bureau via internet, hij was vergeten af te sluiten en ik kom er niks vermoedend bij uit.
doeme dat is een klap in gezicht er staat bij zijn profiel wegens dat ik mijn vriendin alles heb geleerd wil ik nu graag eens vreemd gaan. ik heb geen idee wat ik moet doen :-(

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:57

Arme Yip, dat lijkt me allesbehalve leuk om te lezen :(:) Veel sterkte met de situatie! En, voor wat het waard is, dat hij zich heeft ingeschreven wil nog niet noodzakelijk zeggen dat het al zo ver gekomen is. Dus blijf er een beetje 'nuchter' onder!

Eigenlijk vind ik het vreemdgaan zoals ik hierboven heb neergezet in situatie 1) niet écht vreemdgaan; tenminste niet als het ook wel ophoudt. Ze zeggen toch 'op ieder potje past een deksel', wel wie zegt dat jouw huidige deksel tevens je eeuwige deksel is? Als je iemand vind die jou een betere levenskwaliteit kan geven en waar jij je nóg beter bij kan voelen, waarom niet dan? Alleen begrijp ik niet waarom de huidige relatie niet meteen verbroken wordt. Want ik denk dat het beschadige vertrouwen nog het meeste pijn doet in zulke situaties.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 18:27

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:30

SteffiiY schreef:

Niet waar..

Zoals al meerdere keren gezegd is in dit topic, het ligt geheel aan de situatie.
Is het 1 slippertje, of gaat hij gewoon meerdere keren vreemd.
Daarin zit het verschil of iemand het blijft doen of niet..

@ Sterre: Oh t was ook niet persoonlijk naar jou gericht hoor hihi. Gewoon een reactie op wat in je post stond :D

Ga zo even verder lezen, eerst eten hihi.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:31

Een vriend van mij kan zich ook echt niet binden aan 1 vrouw, hij is er wel eerlijk over en wonderlijk genoeg zijn er nog mensen die het accepteren ook. Nou ja, zolang iemand er eerlijk over is heb je iig nog een keus maar mijn keuze zou het niet zijn.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:20

Yellowcab schreef:
Een vriend van mij kan zich ook echt niet binden aan 1 vrouw, hij is er wel eerlijk over en wonderlijk genoeg zijn er nog mensen die het accepteren ook. Nou ja, zolang iemand er eerlijk over is heb je iig nog een keus maar mijn keuze zou het niet zijn.

Er zijn inderdaad mensen die dat accepteren.. Maargoed, dan hebben ze inderdaad een keus! Wel eerlijk van die jongen, wordt er niemand pijn mee gedaan.. :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:30

Inderdaad, niks mis met een open relatie. Genoeg die daar voor open staan, vind het een heel goede oplossing.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:32

yip schreef:
blijkbaar is er nog 1 situatie, kom er een half uur geleden achter dat mijn partner waar ik 15 jaarmee samen ben zich3 weken geleden heeft ingeschreven op datings bureau via internet, hij was vergeten af te sluiten en ik kom er niks vermoedend bij uit.
doeme dat is een klap in gezicht er staat bij zijn profiel wegens dat ik mijn vriendin alles heb geleerd wil ik nu graag eens vreemd gaan. ik heb geen idee wat ik moet doen :-(

Als iemand die van je houdt zoiets doet, dan is hij je niet waard

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:39

Dubbel respectloos, inschrijven, en dan ook nog in je profiel zetten dat je je vriendin alles hebt geleerd. Tjongejonge, wat een eikel :(

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:45

Suus__ schreef:
Inderdaad, of ze zijn echt heel trouw of gaan keihard vreemd.
Mijn ex heeft het met mijn beste vriendin gedaan (is nu ook geen beste vriendin meer)... :\

Zo herkenbaar en dan na 23 jaar huwelijk.
Midlifecrisis???

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 22:10

SteffiiY schreef:

Ligt eraan welk type je bedoeld. Iemand die makkelijk vreemdgaat en waarbij het de aard van het beestje is, veranderd naar mijn mening idd niet zo gemakkelijk.
Als je ook mensen bedoelt die ooit een misstap hebben gezet en daar echt spijt van hadden, dan ben ik het niet met je eens. Mij is het ook overkomen doordat ik sterke gevoelens voor een ander kreeg (verhaal staat een paar pagina's terug). Ook al heb ik hierdoor nu een ontzettend leuk vriendje, ik heb er toch spijt van en heb me er een hele tijd flink kl*te door gevoeld. Ik denk dus niet dat het weer snel zou gebeuren bij mij.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 22:40

Sterre schreef:

Dat snap ik ook niet..

Het is toch duidelijk nu dat jullie gevoelens voor elkaar hebben. Kap dan gewoon met je relatie.
'K heb medelijden met je vriend..

@ Yip: omg.. wat erg! Confronteren, hij is toch degene die het niet heeft afgesloten.. En hij is degene die dingen verzwijgd. Bah, dit vind ik echt belachelijk.

@ Shanelle: Dat er misschien nog niets gebeurd is maakt het niet minder erg :n Blijkbaar heeft hij er wel behoefte aan, en blijkbaar is hij het wel van plan. Zegt al genoeg..
En situatie 1 is ook gewoon vreemdgaan. Als je een partner hebt, en je doet iets met iemand anders (waarvan je partner uiteraard niet weet), dan ga je vreemd. Je doet er namelijk iemand pijn mee. (Of je nou gelukkig of niet gelukkig bent met je partner. Dan moet je maar ballen hebben en er een punt achter zetten! :) )

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 22:53

de stelling dat je twee soorten mensen hebt (mensen die vreemdgaan en mensen die niet vreemdgaan) vind ik nogal kort door de bocht. Alhoewel ik wel snap dat het je een soort veilig gevoel kan geven. Gewoon jezelf of je partner indelen in 1 categorie en klaar ben je.

Dat zou dan ook betekenen dat je, als je een exemplaar uit de niet-vreemdgaan categorie, verder geen rekening met hem hoeft te houden. Je hoeft je niet uit te sloven om er een beetje goed uit te zien, te werken aan communicatie, passie in leven te houden, lief zijn voor de ander, werk te investeren in elkaar of wat dan ook.

Vreemdgaan is volgens mij geen persoonlijk kenmerk maar het gevolg van een interactie tussen meerdere mensen.

iemand kan heel trouw zijn en toch vreemdgaan bij een gebrek aan spanning, liefde, aandacht, sex, passie, steun... noem maar op. Op simpelweg omdat de mogelijkheid zich voordoet.

We zijn allemaal mensen met menselijke emoties, gevoelens, lichamelijke sensaties en behoeften. Kun je opgewonden raken? Dan kun je er donder op zeggen dat je ook opgewonden kunt raken van iemand die niet je partner is. Of je dan al dan niet vreemd gaat hangt van heel veel factoren af; echt niet van één interne factor.