iedereen een gelukkig nieuwjaar en de beste wensen voor 2011. gister avond in het begin van de avond was het hier ook behoorlijk mistig, later op de avond rond een uur of 10 ofzo begon het hier weer helder te worden, dus hebben wel kunnen genieten van het vuurwerk wat is afgeschoten. nu schijnt hier lekker het zonnetje, als er geen vorst meer komt is het wel de laatste dag voor de paardjes dat ze in het land kunne lopen. we zullen het zien.
Het is zoooo koud buiten,heel erg waterkoud. Had het vandaag voor het eerst koud op de wei,nu had ik wel me thermobroek niet aan. Ik dacht:het word toch 5 gr. thermobroek is niet mer nodig,nou eg wel dus.
hier (bij eindhoven) eindelijk ook dooi, maar alles is nog wit, het bovenste laagje is gedooid , daaronder een ijslaag die helaas nog niet weg is waardoor het op somminge plekken nog spekglad is. (helaas was eigenlijk van plan paardje morgen weer eens uit de wei te halen maar dat gaat ws nog niet lukken)
iedereen de beste wensen. hier heeft het ook heerlijk gedooit, al wordt het nu wel weer koud buiten. ik hoop wel dat de dooi lang genoeg blijft om het water en sneeuwresten uit de rijbak te krijgen. als het nu weer gaat vriezen hebben we echt een ijsbaan.
wouterpaard
Geplaatst: 02-01-11 00:38
Het is gelukkig alweer opgehouden en het is niet blijven liggen!
Het was vanmiddag heerlijk weer met het zonnetje erbij. De sneeuw drap is nog lang niet weg, en is nu weer aangevroren tot een ijslaag. Voor morgenvroeg zie ik eerst nog wel problemen om de paarden naar buiten te doen. En zal eerst heel wat zout moeten strooien om het loopbaar te maken.
Hier ook prachtig weer,blauwe lucht en warm zonnetje. Totdat het opeens [rond half 3/3uur] heel donker werd en toen begon het keihard te hagelen en te sneeuwen. Het vriest nu al weer,op veel wegen is het spiegelglad,en het is koud nu.