uitnodiging, maar zónder kleine kinderen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:57

Ik snap heel goed dat je het niet wilt, als je al niet dol bent op kinderen kan het vreselijk storend zijn.. Als ik zie met familie feestjes hoe irritant en onbehoorlijk kinderen zijn, snap ik helemaal dat jij als niet ouder hier totaal niet op zit te wachten. Gewoon even melden bij broer dus.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:03

Ik vind mijn neefje en nichtje trouwens ook goed opgevoed. Zijn lief, doen rustig als het gevraagd word, kunnen inderdaad uren zitten kleuren aan de tafel. En ze zijn ook altijd welkom en komen vaak mee. Maar ik denk dat je zeker mijn neefje er eigenlijk meer plezier mee doet als je 's middags lekker thuis een feestje hebt waar iedereen komt en hij 's avonds niet mee word gesleept naar het 4 uur stilzit examen. Waarom zou je zo'n kind voor 80 euro meeslepen naar een restaurant terwijl je met 4 euro pannekoeken mix hem een veel leuker dineetje bezorgt?

Ik vind dat ook zoiets mensen gaan er altijd maar vanuit dat alle aanhang mee mag, ik durf als ik ergens word uitgenodigd niet eens het duurste menu te nemen laat staan dat ik zomaar allemaal mensen mee ga slepen waar de gastheer dan ook maar voor mag betalen. En dan nog beledigd zijn als de gastheer vraagt of het een keer in een kleinere groep (dus geen aanhang) kan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:10

veerledec schreef:
En hoezo zou het voor de rest geen probleem moeten zijn? Iedereen kan toch iets hebben dat echt niet te verzetten is? Waarom dan voor één persoon wel een uitzondering maken, als deze datum jullie nu eenmaal het beste schikt (en de locatie beschikbaar is).

Ik neem aan dat je een datum kiest waarop de meeste mensen beschikbaar zijn, TS wilde een brunch doen dus dat zal wel in het weekend zijn wanneer de meest mensen vrij hebben, daar hoef je dan normaal gesproken geen rekening mee te houden. Als er iemand in de familie is die zaterdagdiensten draait of wat ook dan kun je daar ook mee overleggen, zou ik iig wel doen.

Maarja, je kunt ook gewoon op een doordeweekse dag een brunch gaan houden, weet je zeker dat er niemand komt :+

Frank

Re: uitnodiging, maar zónder kleine kinderen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:12

Ik ben dan 32, maar zou ook niet DRIE uur aan een brunch willen zitten...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:14

Citaat:
Ik snap heel goed dat je met de opvoeding van tegenwoordig niet graag kinderen op zo'n feestje hebt

Speak for yourself ;) Er zijn echt wel fatsoenlijk opgevoede kinderen hoor.

On topic: TS, het is de toon die de muziek maakt. Via hints vind ik ronduit onbeschoft - dat je geen kinderen op je feestje wilt en zeker niet zulke kleintjes allà, maar dat kun je dan toch gewoon overleggen? Ik heb gelezen dat je dat al gedaan hebt omdat je daar door de omstandigheden toe werd gedwongen, maar het niet durven zeggen en dan maar hints gaan geven vind ik een beetje eh... conflictvermijdend gedrag.

Off topic: 3 kinderen onder de 3?? Wat een uitputtingsslag voor je schoonzus! :(:)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:25

@blue-eyes: dat zeggen ouders nu altijd :Y) , maar goed opgevoed is nog steeds iets anders dan zich niet als een kind gedragen. En dat is ook niet erg maar niet altijd leuk op een feestje. En vaak zijn die feestjes voor het kind nog het minst leuk.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:26

Die begint daar toch zelf aan?

En die goed opgevoede kinderen zijn tegenwoordig zwaar in de minderheid. Ieder ouder vindt zijn of haar kind goed opgevoed, ik ben nog nooit iemand tegengekomen die heeft gezegd dat hun eigen kinderen niet goed opgevoed waren :+. Maar dat wil niet zeggen dat het altijd waar is he 8)7? Ik hoor ook niemand van de moeders hier zeggen dat hun kinderen onopgevoed zijn, maar er zullen er toch vast een paar tussen zitten waar je echt niet blij van wordt als je in een knap restaurant zit.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:31

Grappig, want ik heb helemaal niets gezegd over mijn kinderen en of die goed opgevoed zijn. Dat maken jullie ervan. Ik zeg alleen dat er heus wel goed opgevoede kinderen zijn...

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:33

Ik heb het toch niet over jou persoonlijk? En natuuurlijk zijn er ook wel goed opgevoede kinderen, het zijn er tegenwoordig alleen niet zoveel meer :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:34

@Hyppolyte; ik had het dan ook niet specifiek tegen jou, maar tegen degene boven jou:
Citaat:
@blue-eyes: dat zeggen ouders nu altijd

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:34

Ik zie er anders maar bitter weinig....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:35

Dan zal het wel aan de kringen liggen waar ik rondloop ofzo, maar ik kom zeer regelmatig keurig opgevoede kinderen tegen...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:37

Oftewel het ligt aan de kringen waar ik in rondloop? :))
Ik zie die kinderen gewoon bij de Albert Heijn hoor. Maar natuurlijk is die Albert Heijn waar ik heen ga een ongelofelijke tokkie Albert Heijn. Jup :').

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:37

Oh ok, ik dacht al. Maar het kan aan de kinderen liggen die je tegenkomt (of beter gezegd, aan de ouders daarvan), maar het is natuurlijk ook een kwestie van perceptie, wat jij goed opgevoed vindt, hoeft een ander natuurlijk niet zo te ervaren. Mijn ervaring is heel anders in ieder geval, maar denk dat het wel degelijk aan de regio kan liggen :j.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:41

Kiwipitje schreef:
Oftewel het ligt aan de kringen waar ik in rondloop? :))
Ik zie die kinderen gewoon bij de Albert Heijn hoor. Maar natuurlijk is die Albert Heijn waar ik heen ga een ongelofelijke tokkie Albert Heijn. Jup :').

Ik weet niet in wat voor kringen jij rondloopt :Y) [edit] En ik begrijp dat jij alleen maar onopgevoede kinderen tegenkomt, en (bijna) nooit welopgevoede? Want dat impliceert jouw antwoord op mijn opmerking. [/edit]

Ik kom op school natuurlijk ook heel veel lompe kinderen tegen, die niet willen luisteren, die hun energie niet kwijt kunnen, schreeuwen, wat dan ook.
Maar over het algemeen en op mijn nichtjes na, zijn de kinderen die ik hier thuis krijg, kinderen die hun schoenen uitdoen als ze binnenkomen, mij met u aanspreken, netjes met twee woorden praten en als ze gespeeld hebben, de zaak ook weer opruimen. Die heb ik liever wel dan niet te spelen, want dan vermaakt het hele spul zich zo goed dat ik ze de hele middag niet hoor.
Mijn kinderen lopen trouwens ook niet door de AH te rennen, springen, schreeuwen en bedelen, want dat pik ik echt niet en dat weten ze goed.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 22-12-10 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:42

Blue_Eyes schreef:
@Hyppolyte; ik had het dan ook niet specifiek tegen jou, maar tegen degene boven jou:
Citaat:
@blue-eyes: dat zeggen ouders nu altijd

Dus jou kinderen zijn wel onopgevoede apen :P .

Ik bedoel meer te zeggen dat ouders misschien wat tolleranter zijn tegen over kinder gedrag dan niet ouders. Ik hoor mensen met kinderen of een sterke kinder wens altijd alleen maar zeggen hoe schattig het allemaal niet is en dat er echt wel opgevoede kinderen rondlopen (en dan bedoelen ze meestal inderdaad die van zichzelf :P ) en mensen die niet zo kinderfan zijn zien alleen maar losgeslagen oerang oetangs in de supermarkt ;)
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 22-12-10 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:43

Dat zeg ik ook niet, Liedje :Y) Ik deed daar helemaal geen uitspraak over ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:44

Blue_Eyes schreef:
Dat zeg ik ook niet, Liedje :Y) Ik deed daar helemaal geen uitspraak over ;)

Dat is waarschijnlijk wel slim, want de rest geloof ik toch ook niet :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:45

Dat had ik al verwacht, dus daarom doe ik dat verder ook niet. Ik ga even voor mijn kind zorgen, dat zo slecht opgevoed is dat het al de hele dag alles onderkotst :(:)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:45

Ik begrijp je helemaal, 100% ;)
kijk mijn topic betreft mijn bruiloft: [LZP] Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Ik heb het zo gedaan, en door de kinderloosheid 1 afmelding gehad... maar verder vond iedereen het prima en toen ze de bruiloft mee hadden gemaakt begrepen zelfs de mensen die ons niet heel goed kennen waarom deze kinder-vrij was.
Ik wilde er ook geen kinderen bij hebben... waarom?
Ik heb niets met kinderen, ik had geen zin in een verstoring van een van de onderdelen van de bruiloft, en ik word echt hysterisch van huilende/zeurende kinderen :')

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:50

Nou TS als je al niet zo'n goede band met je broer hebt is dit niet de manier om hem te verbeteren. Ouders vinden het i.h.a. ERG onprettig als hun kinderen door anderen niet leuk gevonden worden. Als je het op een leuke manier wilt oplossen organiseer je op die brunch toch gewoon zelf iets leuks incl. oppas voor de kinderen. Dan laat je in elk geval zien van goede wil te zijn en kunnen jij en je broer beide van de brunch genieten.

Toen mijn dochter nog klein was ging ik liever niet naar gelegenheden waar zij niet welkom was. Misschien komt je broer wel helemaal niet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:51

Misschien ligt het ook aan de streek/regio/stad waar je woont.
Ik ben een paar weken geleden verhuisd en in mijn vorige woonplaats zag ik echt nooit een vervelend kind, hier tot nu toe ook nog niet gezien.
Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je meer in het westen en/of randstad woont je meer vervelende kinderen tegenkomt omdat de diversiteit van mensen gewoon groter is en er bovendien meer mensen op een kleiner oppervlak wonen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:52

Maar het is toch het feest van de TS? Zij wil er liever geen kinderen erbij hebben.
Waarom zou je je kinderen niet even een paar uur thuis/oppas/familie/whatever kunnen laten?
Als je dit al niet eenmalig voor je zus over hebt...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:53

@C_alsemgeest; probeer maar eens een oppas te vinden voor 3 kinderen onder de 3, tijdens brunch - dus spitstijd... Geen kwestie van 'iets voor iemand overhebben', vaak...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:56

Maar neem je ze ook mee naar je werk?
Laat jij je kinderen nooit even thuis? Moeten ze altijd en overal 24uur per dag achter moeder de gans aan?
Hoe doe je dat dan bv met een begravenis? Gaan ze dan ook mee?

Soms zijn er momenten dat ze gewoon niet mee kunnen, als je je inzet valt er wat voor te regelen... ik had ook meerdere mensen op mijn bruiloft met meerdere kinderen, een stel heeft er zelfs 5... maar ook die waren van de partij en vonden het niet meer dan logisch dat je niet overal je kids naartoe kan meenemen.