ben ik zo jaloers of houd hij nou geen rekening met mij.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:55

meid ik snap je standpunt helemaal en snap dat je hier pislink van wordt. Vind het echt het toppunt van onfatsoen, in haar positie had ze moeten aanbieden om mee te betalen, zo hoort het. En als je dan om een bijdrage vraagt en ze weigert, dat is echt onbeschoft van haar.

Vanavond gewoon even met je vriend praten en even duidelijk laten weten dat je absoluut niet jaloers bent maar dat het je puur om het principe gaat.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:57

xMarloes schreef:
...en al helemaal als ze zegt; ik kan dat geld wel beter gebruiken...

Nou idd, en dan dus elke dag gratis vervoer van en naar je werk? Lekker makkelijk. 8)7

Ik vind het normaal dat je daar als meerijder een vergoeding voor geeft. Ik ben zelf echt niet te beroerd om incidenteel iemand een lift te geven voor niets, helemaal niet, doe ik graag en ik bied het ook regelmatig aan als het zo uitkomt. Maar structureel meerijden = ook structureel bijdragen in de kosten.

Die auto 'gaat toch iedere dag al met twee mensen die kant op' - ja, dat klopt. Maar dat doet-ie ook voor die twee mensen niet op lucht. ;)

Helemaal niet zo gek dus dat je graag een vergoeding wilt. Maar gezien je bewoordingen ('dat wijf') kan ik me voorstellen dat je vriend denkt dat er jaloezie in het spel is. Hopelijk lukt het je om het op een zakelijke te benaderen bij je vriend. :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:58

Klinkt inderdaad als een behoorlijk asociaal figuur, ronduit nee zeggen als je om een vergoeding vraagt. En als ze dan ook nog eens onaangenaam gezelschap is, dan zou het voor mij ook klaar zijn: lekker laten staan. Je vriend is hier wel heel makkelijk in hoor..

rayaa07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:01

ben benieuwd wat je vriend gaat zeggen hierop.
probeer rustig te blijven dat scheelt altijd al een hele hoop. succes vanavond!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:02

Het is kort door de bocht om het op maximaal 2 keer per week te houden, maar ik vind het nog asocialer van haar dat ze niet meebetaalt aan de benzine. In zo'n geval zou ik zeggen: "Ga jij maar lekker lopen en je mag van mij helemaal niet meer mee!" Voor niks gaat immers de zon op. Wat een profiteur! Als ik zo iets regel, rijdt de één de ene keer en de ander de andere keer, of we delen idd de kosten. Ik weet niet waar je heen gaat? Maar bij een baas ontvang je km-vergoeding, dus gewoon delen! Het is ook erg kinderachtig van haar dat ze er niets tegenover stelt. En in reactie op de reactie van je vriend... Ik zou die aan de dijk zetten. Dit is geen jaloezie, maar balen van onbegrip. Betaalt je vriend wel mee aan de benzine? Bij ons gaat die van de gezamelijke rekening af. Als dat niet zo is, dan rijdt ie maar lekker met de auto van zijn moeder voortaan!

edit: Ik zie het! Werk, nou, dan kan ze toch gewoon de helft van haar km-vergoeding aan jou geven? Dan wordt ze er nog altijd beter van.
Waar rijdt je heen eigenlijk? Op die manier wil ik ook wel met je mee haha! :+
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 08-12-10 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:02

Pff.. Beetje kinderachtig van je vriend om het op jaloersheid te gooien meteen (hoewel mannen dat al snel doen naar mijn mening)
Maaar mij lijkt het ook verschrikkelijk irritant om iemand die je niet kent elke ochtend verplicht mee te moeten nemen die niet eens het fatsoen heeft om aan te bieden mee te betalen aan benzine geld. Als je iemand al kent (als in een vriendin ofzo) lijkt het me een heel ander verhaal..

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:27

Maar, als je zelf in jouw auto rijdt... En je vriend zit naast je en dus niet achter het stuur... Waarom stop je dan in hemelsnaam elke dag om haar op te halen? Wat zou je vriend willen doen, zich op het stuur werpen?
Jij ben de 'chauffeur' en het is jouw auto. Lijkt mij meer dan logisch dat jij bepaald waar de auto naartoe gaat en wie er mee rijdt...

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:35

Als hij toch met zijn moeders auto kan gaan rij je toch lekker met hem mee. Scheelt jou ook weer benzine.... :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:40

Ik wou net zeggen; je hebt jouw eigen handen aan je eigen stuur, in je eigen auto, dus je rijdt jou route hoe je zelf wilt.
Wat je vriend voor afspraken heeft hoeft hij jou niet mee in te slepen en dat regelt hij zelf maar.
Dus als je niet wilt dat zij mee rijdt stop je daar toch gewoon niet? Lijkt me niet meer dan logisch :+.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:42

Heb het er even met mijn vriend over gehad wat wij zouden doen in deze situatie, ook de omgekeerde kant even bekeken, dus als ik een vent zou laten meerijden in zijn auto.

Wij zouden allebei zeggen: Neem lekker de auto van je moeder en neem haar/hem lekker mee. Echter bij thuiskomst van partner staan dan de zakken met kleding en andere bezittingen klaar met de boodschap: Wat kom je hier doen? Neem je je spullen even netjes mee? Je vond haar/hem toch zo ontzettend veel belangrijker dan mijn mening? Daahaaaag! :wave:

TS je hebt echt helemaal gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:46

zonnebloem18 schreef:
Kan je niet elke dag even voor je haar wegbrengt nog wat last minute boodschapjes doen een kwartier lang ofzo dan is voor haar de lol er vast snel vanaf.

Ook leuk :j
Uiteraard ook tanken onderweg, niet zorgen dat je tank vol zit als je gaat. En dan gewoon elke dag voor 5 euro omdat je krap zit omdat jij de benzine in je eentje betaalt :)) . Of bij elk tankstation stoppen omdat je moet plassen. Boodschappen gaan doen op de terugweg (en lijstje vergeten dus dat duurt wel ff). Met vriendin afspreken dat die ergens langs de route staat, stoppen omdat je haar 'toevallig' tegenkomt en uitgebreid bij gaan staan kletsen (met het raampje open natuurlijk he, zorg dat je zelf een lekker warme jas aan hebt := ) En vreselijk irritante rotmuziek gaan draaien uiteraard. O en als je zelf verkouden bent en niets ruikt een zoute haring in je auto leggen, dat lijkt me ook errrreg grappig }>
:))
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-12-10 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:47

Sonja schreef:
Uiteraard ook tanken onderweg, niet zorgen dat je tank vol zit als je gaat. En dan gewoon elke dag voor 5 euro omdat je krap zit omdat jij de benzine in je eentje betaalt :)) . Of bij elk tankstation stoppen omdat je moet plassen. Boodschappen gaan doen op de terugweg (en lijstje vergeten dus dat duurt wel ff). Met vriendin afspreken dat die ergens langs de route staat, stoppen omdat je haar 'toevallig' tegenkomt en uitgebreid bij gaan staan kletsen (met het raampje open natuurlijk he, zorg dat je zelf een lekker warme jas aan hebt := ) En vreselijk irritante rotmuziek gaan draaien uiteraard.

Hahahaha jaaaaaa!

Poiuytrewq

Re: ben ik zo jaloers of houd hij nou geen rekening met mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:52

Hahaahaha wat heerlijk gemeen _O-.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:54

Chubby schreef:
Il0na schreef:
Ik zou zeggen gewoon meebetalen, en anders maar lekker zelf vervoer regelen!
Jullie zijn er geld aan kwijt, en zij profiteert er lekker van, lekker makkelijk..

Het wordt toch niet duurder wanneer er 3 in plaats van 2 personen in één auto zitten?

Nee het wordt niet duurder, maar wel lekker gemakkelijk..
Dan zou ik zeggen of meebetalen of het rijden afwisselen, zodat er andersom ook is meegereden kan worden!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:21

Sonja schreef:
zonnebloem18 schreef:
Kan je niet elke dag even voor je haar wegbrengt nog wat last minute boodschapjes doen een kwartier lang ofzo dan is voor haar de lol er vast snel vanaf.

Uiteraard ook tanken onderweg, niet zorgen dat je tank vol zit als je gaat. En dan gewoon elke dag voor 5 euro omdat je krap zit omdat jij de benzine in je eentje betaalt :)) . Of bij elk tankstation stoppen omdat je moet plassen. Boodschappen gaan doen op de terugweg (en lijstje vergeten dus dat duurt wel ff). Met vriendin afspreken dat die ergens langs de route staat, stoppen omdat je haar 'toevallig' tegenkomt en uitgebreid bij gaan staan kletsen (met het raampje open natuurlijk he, zorg dat je zelf een lekker warme jas aan hebt := ) En vreselijk irritante rotmuziek gaan draaien uiteraard. O en als je zelf verkouden bent en niets ruikt een zoute haring in je auto leggen, dat lijkt me ook errrreg grappig }>

Haha Sonja jij bedenkt wel goeie ideeën!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:27

Ik ben gewoon slecht :j

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:29

Géniaal!! eerlijk waar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:35

Ik geef je groot gelijk hoor TS, en absoluut niet jaloers.
Ik zou ook niet graag gratis taxi spelen voor iemand die ook zelf vervoer heeft. En als ze weigert mee te betalen, duidelijk, niet betalen = geen taxi. Half uur/ 3 kwartier is geen 5 minutjes. Daar mag je best wel aan mee betalen. Laat je vriend anders inderdaad maar met zijn eigen auto met haar heen en weer tjoeken. Kan hij het ook zelf betalen (en voor haar), zal hij vast snel zat zijn. Laat hem anders voor haar de reiskosten betalen, zal hij ook snel zat zijn ;)
Als hij jou elke week bijvoorbeeld 25 euro moet betalen omdat zij meerijd, dat gaat lekker aantikken!

Succes met het gesprek vanavond!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-12-10 19:41, in het totaal 2 keer bewerkt

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:37

nou lekkere dame zeg :+
ts je hebt groot gelijk ik zou btw niet eens willen dat elke dag een meid/vrouw mee rijd met mijn vriend.
en denk dat mijn vriend dat wel weet.
gewoon heel duidelijk zijn vanavond en als hij toch wilt dat zei meerijd is dat voor zijn rekening.

tinkerSophia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:43

Nou her en der gelezen..
maar ik kan me voorstellendat je hier niet op zit te wachten.. mijn man en ik hebben ook altijd de serieuze en gezellige verhalen in de auto.. en als je dan er nog 1 bij krigjt zit je daar niet op te wachten.. maar over een dame met mijn vriend, je bent er zelf bij dus daar zal ik me niet te druk om maken, eerder als hij dan apart gaat rijden met haar...
succes met je gesprek ik ben heel benieuwd..

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:51

Lees hier geniale ideeen om die aso-profiteur weg te jagen :').
Die haring in de auto leggen.. _O-..
Of orgel-muziek draaien (klassiek) heeel zwaar!

Maargoed.. even zonder gekheid..
Vind het al heel wat als je een AARDIGE vrouw mee laat rijden dagelijks.. laat staan een mens die jou vaak negeert in de auto!!
Als zij een reiskostenvergoeding krijgt, vind ik het bizar dat ze dat in haar zak wil stoppen ipv normaal netjes bij te dragen in de benzinekosten.
Vind het ook niet oke dat je vriend ook niet altijd bijdraagt in de benzinekosten overigens en wel altijd mee rijdt met je!
Vind het echt de enige oplossing dat die vrouw mee gaat betalen (of om de dag haar auto gebruiken vanaf haar huis.. wat is daar mis mee?? Oh ja.. dat kost haar geld :P ), aardig doet tegen jou etc etc.

Vind verder dat jouw vriend ook wel eens aan jou mag denken. Hij beslist en zijn wil is wet? Te belachelijk.. en t is nog niet eens zijn auto en zijn geld ook :o .
Een normaal gesprek met hem ZONDER beschuldigingen dat jij jaloers zou zijn, zou op zijn plaats zijn.
Excuses van zijn kant (en ook van die vrouw dr kant overigens) ook.

Ben heeeel benieuwd. Succes en laat niet over je heen lopen!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 19:57

zo hoi dames nou alles uitgepraat en erover eens geworden dat madam gaat betalen...

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:58

Anoeska schreef:
Ik vind echt dat je je enorm aanstelt. Blijkbaar moeten jullie alle 3 ongeveer dezelfde route afleggen. Waarom zou je dan in hemelsnaam gaan zitten mutsen als er nog iemand meerijdt. Je rijdt die route al, dus het kost je niets extra's. Echt zeuren om niks!

Haak hier even in, ook naar aanleiding van Chubby's reacties. Ik zou het geen probleem vinden dat er iemand meelift, maar dan is het wel zo eerlijk dat zij dan ook af en toe zou rijden (als ze een auto heeft). Anders kost het haar nooit iets en moet zij elke keer betalen.. ;) En anders gewoon meebetalen, helemaal mee eens!

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:59

Waar ik heel benieuwd naar ben is waarom jouw vriend haar perse elke keer mee wil nemen.
Heb je dat wel eens aan hem gevraagd.
Ik zou er echt niet op zitten te wachten om elke keer een derde erbij te hebben in de auto. Ben je net een ruzie aan het uitpraten ofzo en dan komt er iemand bij.
Carpoolen is prima hoor, maar dan liever met 3 collega's ofzo dan met je partner en iemand anders.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:59

Konstantine schreef:
buster4ever schreef:
had al aan madam gevraagd of ze bijdrage wil doen in de benzine maar dat doet ze dus niet. want ze kon het geld beter gebruiken

Dat verandert de zaak.
In dat geval: laat haar maar fietsen. Is ook gratis en hartstikke gezond, want auto's lopen niet op water en het ov of een taxi kost toch zeker ook geld?

Eens. Als je elke keer met iemand mee mag rijden, is meebetalen aan de benzine wel t minste wat je kan doen! :)

@ Danneke: Ben daar ook wel benieuwd naar eigenlijk :)