Man echt niet geinteresseerd in paarden/mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:46

Brilletje schreef:
Als ik ff zo meelees, als je een partner hebt, die je niet eens wilt helpen in nood, voor iets wat jij belangrijk is, dan noem ik dat puur egoisme!!!!
In een relatie doe je toch dingen voor elkaar, ook waar je zelf in eerste instantie niet je interesse ligt.
En dat iemand niet met een hengst gaat lopen, oke, maar je even helpen met voeren of je erheen rijden omdat je wat gebroken hebt.
Hoe gaat zo'n partner om met andere zaken in het leven, die hij misschien ook niet leuk vind?
In goede en in slechte tijden zou ik zo zeggen. Hiermee bedoel ik dus niet, dat partner verplicht jouw hobby ook leuk moet vinden en telkens moet komen en dergelijke. Maar beetje intresse en hulp bieden aan elkaar, mag je toch wel verwachten in een relatie?

vind ik ook......helemaal mee eens...

je kan niemand dwingen om van elkaars hobbys te houden, maar je kan toch wel respect hebben ervoor
en is ff meehelpen, lijkt mij als je elkaar helpt dat je dan lekker samen bent, nooit te laat thuis komt.. ;)
soort van quality time....
laatst was de scooter van dochter stuk, manlief stond in de kou, ik zag hem ploeteren, ik riep hem met scooter en al binnen.. :j en hebben we samen het ding gemaakt.
Zo doen we dat altijd, mss mutserig maar ja...

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:50

Vienna2007 schreef:
Brilletje schreef:
Als ik ff zo meelees, als je een partner hebt, die je niet eens wilt helpen in nood, voor iets wat jij belangrijk is, dan noem ik dat puur egoisme!!!!

Het is egoisme om te verwachten dat je parnter zich maar automatisch aanpast aan jouw hobby.

Heeft totaal niets met egoisme te maken....maar alles met respect en genegenheid, galant zijn en mss liefde....... :D

Anoeska

Re: Man echt niet geinteresseerd in paarden/mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:54

Maar andersom zou het dan ook van respect en genegenheid enz moeten getuigen dat wij paardenvrouwen onze niet-paardenmannen geen hobby opdringen waar ze niet voor gekozen hebben.

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:00

Anoeska schreef:
Maar andersom zou het dan ook van respect en genegenheid enz moeten getuigen dat wij paardenvrouwen onze niet-paardenmannen geen hobby opdringen waar ze niet voor gekozen hebben.

Hmm daar zit ook wel weer wat in.
Mijn vriend houdt ook niet van paarden maar helpt me wel af en toe.
Ook met wedstrijden komt hij kijken. Andersom sta ik als hij gaat voetballen ook langs de lijn te kijken.
Zulke dingen heb je voor elkaar over toch..? Kijk hij hoeft van mij echt niet mee naar stal, maar als ik ziek ben of moet werken dan gaat hij wel nog ff bij mijn paarden kijken of gaat hij het water bijvullen :D

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:07

joyce B schreef:
sflj schreef:
Ik heb slangen en vogelspinnen. Zouden jullie die ook verzorgen als ik jullie partner was en niet in staat om ze zelf te voeren etc?

Hij komt soms even kijken als ik aan het rijden ben, of even een verhaaltje vertellen,of roepen wanneer ik klaar ben zodat we kunnen eten, thee drinken etc.
Ik steek af en toe mijn hoofd om de hoek van de garage als hij aan het sleutelen is, help hem even als hij iets niet alleen kan (soms met frisse tegenzin)

Hij loopt of fietst soms mee met een blokje om, helpt heel af en toe eens een paard uit het land halen of er naar toe brengen, jerrycans vullen en sjouwen, de baal kuil op de plek leggen, paaltjes in de grond slaan, stroom aanleggen etc.

Ik haal hem soms op of breng hem weg als er iets is met de auto's, en probeer een beetje op de hoogte te zijn vanwaar hij allemaal mee bezig is.

Ik vind het er bij horen dat je belangstelling toont voor wat de ander bezig houdt. En niet alleen tussen man en vrouw, maar ook als ouders naar je kind.

Helemaal mee eens!
Nu heb ik een paardenman, dus ik mag helemaal niet klagen, maar het geldt eigenlijk gewoon in het algemeen: in een relatie is het geven en nemen. Mijn vriend en ik zijn een team. En als ik ziek ben, dan ben hart-stik-ke blij dat hij de hond/kat/paarden overneemt. En als hij ziek is, dan sla ik zijn kinderen ook niet over omdat ik toevallig zelf nooit kinderen heb gewild ;) :+

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:07

Anoeska schreef:

Paard(en) hebben vind ik niet meer "alleen" een hobby. Je bent verantwoordelijk voor een levend wezen.
De kosten zijn daarbij ook erg hoog, waardoor je imo in een relatie hier vooraf ook al over gepraat hebt of iig aan gedacht hebt als het paard al in het leven van je partner was. Als partner heb je imo ook verantwoordelijkheden voor elkaar.
Een hobby opdringen is natuurlijk "not-done", maar even helpen als je partner niet kán (wegens een goede reden) vind ik een groot verschil.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:13

Anoeska schreef:

Waar. Daarom gaat hij natuurlijk niet dagelijks mee en heeft hij niet de eindverantwoordelijkheid. Maar daarom kan hij mij - de vrouw van wie hij houdt, met wie hij zijn leven deelt - bést uit de brand helpen als het mij eventjes niet lukt. Net zo goed als dat ik dat voor hem doe, als dat nodig is.

Maar zoals eerder gezegd, ik ben een bofkont, ik heb een paardenman <3 dus hij doet al heel veel. Maar daarbuiten, het is een algemeen iets.

Solitudine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:13

Mijn vriend gaat in het weekend altijd mee naar de paarden. Laatst was hij zelfs aan het smeken of hij de stal uit mocht mesten, want dat vindt hij zo leuk :+ . Hij had ook nooit iets met paarden, maar nu vindt hij ze hartstikke leuk!

Hiervoor heb ik een vriend gehad en zijn passie was voetbal. Elke zaterdag stond ik langs de kantlijn te kijken, uit interesse, niet omdat ík voetbal zo leuk vind. Maar hij vond het leuk om te spelen en zijn best te doen als ik stond te kijken, dus dan doe je dat.
Echter, kreeg ik nooit iets terug. Als ik naar de paarden wilde, moest ik maar alleen. Nooit vroeg hij hoe het was. Totaal geen interesse. Dus ik snap TS wel.

Daarom waardeer ik het des te meer dat mijn huidige vriend zo geïnteresseerd is! Hij hoeft van mij niet mee, ik ga net zo lief alleen, maar hij wilt het altijd zelf en dat vind ik leuk. :)

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:14

Het is geven en nemen in een relatie!

Maar gelukkig ben ik bevoorrecht dat ik ook een man heb die gek is op de paardjes!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:17

Ik zou het ook niet leuk vinden om in het openbaar even "de waarheid" gezegd te krijgen.
Zal best dat je veel tijd steekt in de verzorging van je paarden...dat kost ook veel tijd.
Maar had je die paarden al voor je een relatie begon? Dan wist hij ook heel gauw wat hij van een relatie met jouw kon verwachten. Daar moet hij je nu niet op afrekenen.
Ik denk dat er meer achter steekt dan alleen de paarden.

Mijn man doet niet veel in het huishouden ivm zijn eigen zaak. Hij ruimt wel eens een vaatwasser in en uit, maar gaat geen heel huis poetsen.

Daarentegen doet hij wel best veel voor mij en mijn paard <3 .
Ik hoef maar te kikken of hij stapt op de tractor om de mestkar te legen.
Hij staat vooraan om hooi en stro van het land te halen....alsof dat zo leuk is, want het is altijd in de bloedhitte :+ .
Als een van de 2 paarden iets stuk maakt, dan repareert hij het 9 van de 10 keer.
Laatst had ik verzonnen dat we een hooiruif moesten maken in 1 van de boxen omdat het paard alles verknoeide......wie heeft het gemaakt......mijn man :D .
Een nieuw hek om de wei plaatsen? Mijn man! (uiteraard help ik hem wel mee, maar ik ben meer de handlanger :D ).
Paarden staan bij mijn schoonouders op stal, naast de zaak van mijn man. Wie voert ze 's morgens als mijn schoonvader niet thuis is: mijn man of schoonbroer.
Voor de rest heeft mijn man niks met mijn paard. Hij heeft er ooit 1 keer op gereden.
Maar hij houdt van dieren en vindt het ook dus niet erg om ze te voeren.
Uitmesten van stallen moet ik wel zelf doen.
Maar met de rest helpt hij me als dat nodig is en het me zelf niet lukt.

Daarentegen zal ik hem ook niet laten staan als hij met mountainbiken ergens langs de weg staat met de zoveelste platte band en geen reservebanden meer :D , of een gebroken ketting. Dan ga ik hem ook ophalen met de bus. Gelukkig gebeurt dat niet zo vaak :D .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:18

Als mijn vriend nu helemaal niets van paarden zou moeten hebben moest hij er niet naar toe. Maar aan de andere kant betwijfel ik of ik kan samen zijn met iemand die de paarden die zo bij me horen helemaal niet kan accepteren. :)

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:25

Het gaat toch niet om accepteren? Als je partner je paarden niet accepteert (in hoeverre gaat zoiets dan?) heb je er toch niks te zoeken. Dat zou dus betekenen dat hij je verbied naar je paarden te gaan...

De vrouwen met een paard(en) mag allang al blij zijn dat ze zoveel tijd aan hun paard kunnen spenderen zonder dat er een partner over miept.

Kan er nog echt niet met mijn pet bij dat er vrouwen zijn die verlangen dat hun partner zomaar even de verzorging overneemt van hun hobby en dieren. Het is zijn keuze nooit geweest.

En bij een wedstrijd kijken, of langs de voetbal staan, doet iedere partner wel een keer. Maar dat is toch wel iets heel anders dan de paarden echt doen, zoals eten geven, buiten zetten, mesten etc..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:28

Excuseer? Ik mag al lang blij zijn als ik van mijn partner veel tijd mag besteden aan mijn paard zonder dat ie zeurt? _O- Hij zou het eens moeten riskeren van te zeuren. :+
Ik kan er niet over uit dat iemand zich zo laat beperken door een kerel. := Als mijn vriend ziek wordt en diens hobby vereist verzorging hoeft dat niet mijn hobby te zijn, dan worden ze verzorgd.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:31

Vienna2007 schreef:
Kan er nog echt niet met mijn pet bij dat er vrouwen zijn die verlangen dat hun partner zomaar even de verzorging overneemt van hun hobby en dieren. Het is zijn keuze nooit geweest.

Het klinkt alsof wij vrouwen zo arrogant zijn, zoals jij het omschrijft: 'dat er vrouwen zijn die verlangen dat hun partner zomaar even... etc'
Ik verlang helemaal niets. Ik draag mijn partner ook helemaal niets op. Maar ik ga er van uit dat we elkaar helpen wanneer het nodig is. Oók als het nodig is bij een hobby van mij waar hij niets mee heeft, of bij een hobby van hém waar ík niets mee heb. Of bij zíjn kinderen die ik nooit zelf heb gewild. etc. etc. etc.
Das nou liefde <3

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:33

superwoman schreef:
Anoeska schreef:
Paard(en) hebben vind ik niet meer "alleen" een hobby. Je bent verantwoordelijk voor een levend wezen.
De kosten zijn daarbij ook erg hoog, waardoor je imo in een relatie hier vooraf ook al over gepraat hebt of iig aan gedacht hebt als het paard al in het leven van je partner was. Als partner heb je imo ook verantwoordelijkheden voor elkaar.
Een hobby opdringen is natuurlijk "not-done", maar even helpen als je partner niet kán (wegens een goede reden) vind ik een groot verschil.

Volgens mij zijn de kosten zo hoog als je het zelf maakt. Mijn hond kost meer financieel dan mijn 2 paardjes, maar de hond had ik al voor ik mijn vriend leerde kennen:P. Ja wij hebben zeker overlegd over de komst van een paard, en mijn vriend heeft ook inspraak gehad in de raskeuze en formaat. Voor mij is een paard goedkoper dan mijn andere hobby's (hockey en hondensport) dus ik vindt dit niet helemaal waar.

Een hobby opdringen is ook niet zo goed idd, dat hoeft ook niet. Maar idd wel even bijspringen als dat nodig is, van beide kanten uiteraard.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:34

Vienna2007 schreef:
De vrouwen met een paard(en) mag allang al blij zijn dat ze zoveel tijd aan hun paard kunnen spenderen zonder dat er een partner over miept.

Voor we een relatie kregen heb ik gezegd hoe het zat met mijn paarden en dat hij er serieus over na moest denken of hij dat accepteren kon. Ik weet zelf ook dat het veel gevraagd is :j

Citaat:

Bij de meeste is het toch niet een geval van "zomaar even", maar een geval van nood.

Isabonny: mijn man doet ook vaak die klusjes (hek repareren etc) om mij te helpen. Kost ook weer extra om daar iemand voor te bellen en ik ben niet zo handig (of in sommige gevalen niet zo sterk) haha. Zoals jij het omschrijft waardeer jij dat ook heel erg en ik net zo. Vind het wat anders wanneer een partner dat als vanzelfsprekend "neemt".

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:36

Equimotion schreef:
sflj schreef:
Het heeft ook een beetje met (des-)interesse te maken, denk ik.

Maar geldt dat andersom niet net zo hard? Ik denk bij dit soort topics altijd: draai het eens om. Hoe zou jij het vinden als je vriend nooit thuis was? Of stelselmatig weg zou gaan op de uren die jij reserveert voor tijd met hem?

Ik verbaas me soms over de opmerkingen van vrouwen met paarden, die de indruk wekken dat ze serieus liever tijd met hun paard dan met hun partner doorbrengen. Waar heb je dan in hemelsnaam een relatie voor? Omdat het zo makkelijk is dat je de vaste lasten kunt delen? (zodat er weer meer geld aan het paard kan worden uitgegeven?)

Ik stel het nu redelijk zwart-wit, de werkelijkheid ligt natuurlijk veel genuanceerder. Maar ik heb in mijn omgeving een aantal relaties stuk zien lopen "op de paarden". Dat ging echter helemaal niet zozeer om de paarden, maar omdat die vrouwen zich geen seconde in hun man konden verplaatsen, maar dat andersom wél compleet vanzelfsprekend vonden.

Hier dacht ik ook aan. Als mijn vriend een hobby zou hebben die mij niet aan zou spreken dan zou ik hem gerust z'n gang laten gaan en misschien een keer meegaan, maar echt elke keer helpen? Heus niet. Ik verwacht niet dat mijn vriend mee helpt met de paarden. Als ie het doet dan vind ik het wel leuk en hij toont ook wel interesse als ik iets met de paarden heb gedaan.
Ik heb nog geprobeerd om hem te laten uitmesten, maar dat was ie al gauw zat ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:40

maar als jouw vriend ziek valt of geoppereerd wordt en die hobby heeft verzorging nodig zeg jij dan ook "stik derin"?

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:43

Citaat:

_O- _O- _O-

Maar serieus: het gaat erom dat we het niet vanzelfsprekend vinden dat een niet-geïnteresseerde man zo maar alles voor je hobby doet en dat we het waarderen wanneer hij wat doet. Ben ik het helemaal mee eens. En zoals al eerder gezegd 'het is geven en nemen' dus begrip voor hem en zijn situatie lijkt mij ook op zijn plaats.

En wat ben ik toch blij met mijn paardenman <3 Ik wil nooit meer een niet-paardenman!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:45

caroline_max schreef:
Volgens mij zijn de kosten zo hoog als je het zelf maakt. Mijn hond kost meer financieel dan mijn 2 paardjes, maar de hond had ik al voor ik mijn vriend leerde kennen:P. Ja wij hebben zeker overlegd over de komst van een paard, en mijn vriend heeft ook inspraak gehad in de raskeuze en formaat. Voor mij is een paard goedkoper dan mijn andere hobby's (hockey en hondensport) dus ik vindt dit niet helemaal waar.

Een hobby opdringen is ook niet zo goed idd, dat hoeft ook niet. Maar idd wel even bijspringen als dat nodig is, van beide kanten uiteraard.

Tuurlijk zijn de kosten zo hoog als dat jij ze zelf maakt én wat voor de 1 hoge kosten zijn, zijn voor de andere zelfs lage kosten.
Hoe dan ook kosten ze tijd en geld ;) Nu had ik het ook over paarden, want mijn shetjes bijv kosten ook in verhouding van de paarden bijna niks, terwijl ze beide al een poos niet "werken". Maar een d.a rekening kunnen de kosten ook aardig oprekken en die risico's heb je met levende dieren.
Persoonlijk vind ik het houden van dieren toch wat meer inhouden dan alleen "een hobby", aangezien je bij bijv hockey kunt afbellen bij ziekte zonder dat er iemand/iets zal verhongeren.. ;)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:57

@Superwoman: idd, niet zo sterk en al helemaal niet zo handig. Als ik die hooiruif had moeten maken, dan zat er nu waarschijnlijk een plank teveel aan en zat zeer zeker alles schots en scheef :D

Ik zou het ook niet voor vanzelfsprekend nemen dat mijn man de verzorging op zich neemt.In een vorige relatie heb ik mijn vriendin gebeld om mijn toenmalige Ijslander te verzorgen toen ik een keer met griep in bed lag. Ook omdat mijn toenmalige vriend totaal geen verstand had van paarden en...het kwam nog niet eens bij me op om hem daarvoor te vragen.

In geval van mijn man is het toch een ander verhaal: hij sleepte me mee naar een klant van hem die paarden had en ook verkocht. Hij vond het zo leuk dat ik van paarden hield, dat hij regelde dat ik zelfs een paard bij zijn ouders in de wei mocht stallen (terwijl we toen pas 1 jaar samen waren). Hij bouwde mijn 1e stal. Hij vond het zelf dus ook leuk.
Maar zou hij er geen hobby aan hebben, dan zou ik hem er niet mee opzadelen. Ik betwijfel dan alleen of ik dan nog aan een eigen paard zou zijn begonnen. Aangezien ik weet hoeveel werk het met zich meebrengt en je altijd iemand nodig hebt als invaller op het moment dat je bijv. een dag niet kunt of op vakantie gaat.
Ik heb het nu goed geregeld door samen met mijn schoonzus de paarden gestald te hebben. Dus nu wisselen we elkaar af. Schoonvader vind de paarden ook leuk, dus die voert 's morgens en onze mannen vinden het gelukkig geen probleem om eens in te vallen met voeren.

Maar ik kan me voorstellen dat TS het niet leuk vind als haar man zo afgeeft op haar hobby. Ik kan er niet uit opmaken dat hij gevraagd wordt iets voor haar hobby te doen. Hij vindt alleen dat ze te veel tijd met haar hobby kwijt is.
TS, heeft je man eigenlijk wel een eigen hobby?
Mijn man gaat elke zondagmorgen met een stel vrienden mountainbiken. Hij vertrekt vaak al om 9 uur en komt meestal pas rond de middag of nog later als er een rit verderweg is, thuis. Dat vind ik ook niet altijd leuk, maar ja, dat is nu eenmaal zijn hobby! En hij heeft helaas geen andere tijd waarop hij kan gaan fietsen, aangezien hij vaak op zaterdag gewoon moet werken. Ik zorg dan gewoon dat ik in die tijd naar mijn paardje ben geweest, dus dan zijn we beiden met onze hobby bezig. En dan missen we elkaar ook niet :D

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:25

Ayasha schreef:
Excuseer? Ik mag al lang blij zijn als ik van mijn partner veel tijd mag besteden aan mijn paard zonder dat ie zeurt? _O- Hij zou het eens moeten riskeren van te zeuren. :+
Ik kan er niet over uit dat iemand zich zo laat beperken door een kerel. := Als mijn vriend ziek wordt en diens hobby vereist verzorging hoeft dat niet mijn hobby te zijn, dan worden ze verzorgd.

Je hoeft niet je niet te excuseren, want we denken het zelfde wat dit onderwerp betreft.
Maar ik zie om mijn omgeving echt wel gezeik omtrent de tijd die op stal word doorgebracht (en dan wel met betrekking tot fulltimers) door de partner.

Ik heb het zelf nog nooit ervaren overigens.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:50

in mijn ogen moet je wat geven en nemen
tot nu toe heb ik jobs gehad waardoor ik in de week tijd kon besteden aan mijn paard (maar vaak weekends werkte)
dan was ik eens in de 2 weken de zaterdag vrij, als ik dan die zaterdag ook besteedde aan de paarden, kon ik idd gezeik verwachten, dus indien mogelijk sloeg ik dan de paarden een dagje over, of enkel het hoognodige (in de zomer sloeg ik dus over wegens weidegang, en in de winter ga ik dan enkel gaan opstrooien en voeren, uitgebreid mesten doe ik dan wel een andere dag) en gaf dan de rest van de tijd aan mijn vriend.
niet meer dan logisch vind ik

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:02

Toad schreef:

Als mijn vriend op mij moet wachten ofzo, mest hij liever uit dan dat ie staat te kijken :') hij kan het toch beter en sneller volgens hem, nou prima haha

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:16

Tsja weetje ik snap hem wel eigenlijk :+ Als je echt niks met paarden hebt.. en jij hebt er 3, en je hebt er zelf amper tijd voor.. hou er dan 1 ipv 3. Dat hij niet ff een jerrycan tilt ofzo is inderdaad wel beetje te overdreven.. :p maar staan de paarden bij huis dan? lijkt net in je verhaal dat hij er wel altijd bij is maar niks doet ;)
Laatst bijgewerkt door Charissa_N op 30-11-10 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt