Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zwitsal schreef:dat 'samen hetzelfde doen' is denk ik wel waar het idee vandaan komt dat een wijntje oid gezellig is.
ik vind het inderdaad ook gezellig om samen een wijntje te drinken, of samen een kopje kofie of thee..
net als dat iemand op een verjaardag komt, iedereen aan een stukje taart en 1 iemand wil niet. dan hoor je ook vaak "ah doe niet zo ongezellig".
Ingmar_ schreef:Jo. Terwijl ik dit lees heb ik net een klein glaasje Baileys op. Omdat ik er zin in had. Confronterend.
Sja. Waarom drink ik. Een hele goede vraag en ik zou het antwoord eigenlijk niet eens zo heel goed weten. 's Avonds een glas alcohol [wat voor alcohol maakt me niet zoveel uit] vind ik lekker. Nu even een glaasje Baileys om te ontspannen, wat eigenlijk helemaal nergens op slaat. Het is verdorie nog niet eens half drie.
Tijdens het uitgaan vind ik drinken heerlijk. Ik drink alles door elkaar en sinds ik in Utrecht woon, inmiddels al vier maanden, ben ik nog maar één keer nuchter naar huis gegaan. Officieel was ik niet eens nuchter, omdat ik wel twee shotjes heb gedronken. Ik houd ervan om helemaal los te gaan en ik merk dat ik, als ik moe ben en ik drink weer een glas Martini, dat ik er weer tegenaan kan. Ik heb mezelf al eens eerder afgevraagd waarom ik zo'n leeg leven heb. Ik weet dat ik mezelf nogal kan misdragen als ik teveel alcohol op heb [lees: af en toe proberen drank van mannen van 35 te krijgen en ze daarna dumpen] en dat doe ik als ik geen alcohol op heb dus niet. Het is eigenlijk onwijs sneu, maar aan de andere kant ook onwijs grappig, omdat ik na het drankje meestal gewoon naar huis ga en vervolgens benieuwd ben hoe lang hij heeft staan wachten].
Waarom ik drink weet ik nu nog steeds niet helemaal. Het is gewoon lekker en omdat er zoveel verschillende soorten drank zijn is er altijd wel een lekker drankje te vinden. Het klinkt leeg, maar mijn leven is eigenlijk ook nogal leeg en doelloos.
Kinke schreef:Dat probeer ik dus te begrijpen, is druk, spontaan met de nodige gekkigheid dan niet goed genoeg?
Chris schreef:Als ik iemand los zie gaan met spa blauw denk ik meestal dat ze aan de drugs zittenNee grapje, maar dat gebeurt wel nogal in mijn omgeving.