Alcohol en de grootheid der ontkenning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:42

Het algemene: 'samen iets drinken'. maakt het toch gezellig?
Maar dan hoeft dat toch niet zo te zijn dat iedereen hetzelfde drinkt?
Ik vind het bijvoorbeeld gezellig om s'avonds voor mijn vader een kopje koffie te zetten, voor mijn moeder een kopje thee en voor mezelf warme choco. Het maken ervan vind ik 'gezellig' want je doet iedereen een plezier met zijn of haar drankje en het vervolgens samen opdrinken op de bank met iets lekkers erbij. Maar het feit dat de één dit en de ander dat drinkt maakt mij dus helemaal niks uit. Verjaardagen zijn toch ook gezellig? en daar zit ook de een aan het bier, de ander aan de wijn en weer een ander aan de cola?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:44

Zwitsal schreef:
dat 'samen hetzelfde doen' is denk ik wel waar het idee vandaan komt dat een wijntje oid gezellig is.
ik vind het inderdaad ook gezellig om samen een wijntje te drinken, of samen een kopje kofie of thee..
net als dat iemand op een verjaardag komt, iedereen aan een stukje taart en 1 iemand wil niet. dan hoor je ook vaak "ah doe niet zo ongezellig".

en mijn antwoord zou dan zijn "wie doet er nou eigenlijk ongezellig? :+"
Ik verfoei zulke dingen echt...

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:55

Haha superleuk geschreven! :D En ja,het zet ook mij aan het denken.

Op m'n 16e verjaardag ( heel braaf) begon het met het eerste alcoholfeestje bij mij thuis. Ik heb me altijd wel gedragen, maar ik merk dat ik nu, 2 jaar later, toch wel makkelijker 10 drankjes door elkaar kan drinken.. Wat een paar weken geleden nog heeft geleid tot mijn eerste heuse kotsbui in de tuin van m'n vriendin. Dat was niet voor herhaling vatbaar, maar ik geloof dat mijn score nog redelijk laag is vergeleken met andere leeftijdgenootjes.

Waarom drink ik? Om mijn eeuwige denken te doen stoppen en sneller in een feeststemming te komen.

Ingmar_

Re: Alcohol en de grootheid der ontkenning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:23

Jo. Terwijl ik dit lees heb ik net een klein glaasje Baileys op. Omdat ik er zin in had. Confronterend.

Sja. Waarom drink ik. Een hele goede vraag en ik zou het antwoord eigenlijk niet eens zo heel goed weten. 's Avonds een glas alcohol [wat voor alcohol maakt me niet zoveel uit] vind ik lekker. Nu even een glaasje Baileys om te ontspannen, wat eigenlijk helemaal nergens op slaat. Het is verdorie nog niet eens half drie.

Tijdens het uitgaan vind ik drinken heerlijk. Ik drink alles door elkaar en sinds ik in Utrecht woon, inmiddels al vier maanden, ben ik nog maar één keer nuchter naar huis gegaan. Officieel was ik niet eens nuchter, omdat ik wel twee shotjes heb gedronken. Ik houd ervan om helemaal los te gaan en ik merk dat ik, als ik moe ben en ik drink weer een glas Martini, dat ik er weer tegenaan kan. Ik heb mezelf al eens eerder afgevraagd waarom ik zo'n leeg leven heb. Ik weet dat ik mezelf nogal kan misdragen als ik teveel alcohol op heb [lees: af en toe proberen drank van mannen van 35 te krijgen en ze daarna dumpen] en dat doe ik als ik geen alcohol op heb dus niet. Het is eigenlijk onwijs sneu, maar aan de andere kant ook onwijs grappig, omdat ik na het drankje meestal gewoon naar huis ga en vervolgens benieuwd ben hoe lang hij heeft staan wachten].

Waarom ik drink weet ik nu nog steeds niet helemaal. Het is gewoon lekker en omdat er zoveel verschillende soorten drank zijn is er altijd wel een lekker drankje te vinden. Het klinkt leeg, maar mijn leven is eigenlijk ook nogal leeg en doelloos.

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:29

Ingmar_ schreef:
Jo. Terwijl ik dit lees heb ik net een klein glaasje Baileys op. Omdat ik er zin in had. Confronterend.

Sja. Waarom drink ik. Een hele goede vraag en ik zou het antwoord eigenlijk niet eens zo heel goed weten. 's Avonds een glas alcohol [wat voor alcohol maakt me niet zoveel uit] vind ik lekker. Nu even een glaasje Baileys om te ontspannen, wat eigenlijk helemaal nergens op slaat. Het is verdorie nog niet eens half drie.

Tijdens het uitgaan vind ik drinken heerlijk. Ik drink alles door elkaar en sinds ik in Utrecht woon, inmiddels al vier maanden, ben ik nog maar één keer nuchter naar huis gegaan. Officieel was ik niet eens nuchter, omdat ik wel twee shotjes heb gedronken. Ik houd ervan om helemaal los te gaan en ik merk dat ik, als ik moe ben en ik drink weer een glas Martini, dat ik er weer tegenaan kan. Ik heb mezelf al eens eerder afgevraagd waarom ik zo'n leeg leven heb. Ik weet dat ik mezelf nogal kan misdragen als ik teveel alcohol op heb [lees: af en toe proberen drank van mannen van 35 te krijgen en ze daarna dumpen] en dat doe ik als ik geen alcohol op heb dus niet. Het is eigenlijk onwijs sneu, maar aan de andere kant ook onwijs grappig, omdat ik na het drankje meestal gewoon naar huis ga en vervolgens benieuwd ben hoe lang hij heeft staan wachten].

Waarom ik drink weet ik nu nog steeds niet helemaal. Het is gewoon lekker en omdat er zoveel verschillende soorten drank zijn is er altijd wel een lekker drankje te vinden. Het klinkt leeg, maar mijn leven is eigenlijk ook nogal leeg en doelloos.

Hihi ik 'bedank' die mannen van 35 dan vaak nog even :o

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:34

Ik "bedank" ze soms ook wel. Als ik van iemand drank kan krijgen grijp ik die kans vol beet. Letterlijk en figuurlijk.

Laatst was ik met een klasgenoot naar huis aan het fietsen en toen hadden we even een goed gesprek. Ik weet dat een aantal klasgenoten zich af en toe wat zorgen over mij maken. Omdat ik laatst een nogal vervelende infectie had en ik wat minder op school was, omdat ik me nogal poedersuiker voelde dachten een paar klasgenoten of misschien de hele klas wel dat het echt niet goed met me ging. Ik heb het best vaak over het uitgaan en ze weten dat ik eigenlijk altijd wel teveel drink en toen dacht zij dus dat ik misschien een beetje een alcoholprobleem heb. Dat is gelukkig niet zo, maar het kan zomaar gebeuren natuurlijk.

Ik heb nog wel een toevoeging aan m'n verhaal: zonder drank kan ik niet losgaan. Totaal niet. Ik heb het gewoon nodig.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:46

Ik lust alleen alcohol als je niet kunt proeven dat het alcohol is :+
Wat bedoel je met losgaan Ingmar? En waarom kun je dat dan niet zonder drank?

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:47

Ik kan gewoon niet helemaal uit m'n dak gaan op muziek zonder alcohol. Op cola kan ik het gewoon niet.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:49

Ik ben 18 (naja, overmorgen dan) en ik drink al zo`n 4 maand geen alcohol meer! *\o/*
Toen ik 11 was begon ik met af en toe een drankje op een feestje, met oud en nieuw etc. Toen ik 14/15 was dronk ik ieder weekend en toen ik 16 was gingen ze remmen los!
Ieder weekend stomdronken, gek doen, feesten en daarna nog op de brommer naar huis toe. (ja heel fout, ik weet het :o )
Totdat ik afgelopen mei depressief raakte en naar de alcohol begon te grijpen om het dagelijks leven te kunnen vergeten. (Wat een aantal van jullie hier dus doen!) Ongeveer anderhalf maand lang dronk ik behoorlijk veel, kon ook wel wat hebben dus kreeg nooit een kater. :D
Op een gegeven moment kreeg mijn ex-vriend (waardoor ik depressief was geworden) een ernstig ongeluk waarbij drank in het spel was. Het weekend erna heb ik me compleet lam gezopen om zijn pijn te kunnen vergeten en ben nokkie gegaan op een pallet, heb rare uitspraken gedaan zoals: "Als ik geen jongen kan pakken, dan pak ik wel een meisje!", heb ruzie staan maken met veeel oudere mensen, heb rare smsjes verstuurd waar ik nu nog spijt van heb, en het over mijn eigen schoenen staan kotsen. (Het feest was toen net een uur begonnen := )
De volgende 3 dagen heb ik slapend doorgebracht en sindsdien drink ik niet meer.
Als ik het aan mensen vertel gaan ze me óf heel hard staan uitlachen, óf ze hebben echt ontzettend veel respect voor mij dat ik het kan. :D

Ikzelf ben heel blij met mijn beslissing om geen alcohol meer te drinken omdat ik inzag dat ik van het padje begon te raken. Ik heb 2 maanden geleden nog wel een glaasje wijn gedronken maar werd daar zo licht van dat ik het maar niet weer doe :o
Met of zonder alcohol uitgaan maakt voor mij geen verschil. Oke, je bent misschien ietsje losser, maar je kunt toch ook gewoon lekker je eigen spontane ik wezen? :D Werkt ook beter bij de jongens btw.
Ik heb altijd de grootste lol om mensen die zwaarbezopen in de discotheek zichzelf voor schut staan te zetten!

Mijn vriendengroepen vinden het ook allemaal echt supertof dat ik niet meer drink, want dan kan ik dingen voor hun onthouden en op ze letten als ze zelf even een rondje om de wereld gaan hihi. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:51

Ik zou me toch wel een beetje zorgen maken als ik niet los kon gaan zonder drank eigenlijk... :o

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:54

Ingmar_ schreef:
Ik kan gewoon niet helemaal uit m'n dak gaan op muziek zonder alcohol. Op cola kan ik het gewoon niet.

Maar moet dat dan? Gewoon een topavond op cola kan toch ook? Of moet je perse 'uit je dak gaan' ?

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:55

Ik ga graag los ja. Ik ga niet de hele avond aan de bar staan en sneu saai zijn, zoals ik dat zelf zie.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:56

Het complete verhaal is wat uitgebreider en complexer, heeft wat met m'n verleden te maken, maar dat hoort niet bij het onderwerp.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:57

:=
ben jij dan alleen sneu en saai als je met een cola aan de bar staat of is iedereen die daar naast je staat met een colaatje dat ook?

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:59

Ik ben van mezelf al druk en spontaan en al die gekkigheid, Maar zonder drank compleet uit mn dak gaan kan ik niet...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:00

Dat probeer ik dus te begrijpen, is druk, spontaan met de nodige gekkigheid dan niet goed genoeg?

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:03

Ik ben dan zelf sneu en saai. Iedereen is zichzelf en als iemand het leuk kan hebben door de hele avond aan de bar te staan vind ik dat ook prima. Ik doe het in ieder geval niet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:07

Deze nietdrinker begrijpt het nog steeds niet :D :+ }:0
Leg je jezelf dan niet een soort druk op met het idee dat je met alcohol op leuker ben ofzo?
Ik vind het eigenlijk wel sneu dat jij jezelf dan sneu vindt :o

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:07

Kinke schreef:
Dat probeer ik dus te begrijpen, is druk, spontaan met de nodige gekkigheid dan niet goed genoeg?

Voor andere misschien wel voor mij niet..
Als ik niet drink voel me lichterlijk achterlijk en sta ik stom te staren naar mensen die wel helemaal los kunnen gaan omdat ze gezopen hebben..
Als ik los ga terwijl ik nuchter ben dan tjha schaam ik me meer voor mezelf, Heb ik het idee dat iedereen denk "pff moet je haar zien helemaal los met der spa blauw".
Denk dat je door de drank ook over je schaamte heen komt...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:09

Dat bedoel ik, je legt jezelf een soort druk op omdat je denkt dat anderen jou 'raar' of whatever vinden als je niet drinkt.

whiehiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:10

Super goed geschreven, complimenten! Ik kan heel goed zonder alcohol losgaan(ben ook zo gek als een deur) dus snap eigenlijk niet waarom ik dan drink? Ik hoor ook tot de categorie, wel dronken niet ziek! Zitten ook wel avonden bij dat ik niks drink, maarja het is wel triest eigenlijk als ik er zo over nadenk. Ik doe wel sneller dingen die ik anders niet zou doen, of waar ik me anders ongemakkelijk bij zou voelen! Slechte zaak eigenlijk...

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:12

Ja daar zou je best gelijk in kunnen hebben!
Terwijl als ik iemand los zie gaan met een spa blauw zou ik er niet eens bij stil staan dat die gene nuchter is, Maar ik denk dat ze het andersom schijnbaar wel doen...

Nu durf ik ook wel van me zelf toe te geven dat ik ook gewoon TE veel drink en niet alleen in het weekend, en dat ik drink om reden die de meeste mensen niet goedkeuren, maar ik weet wel altijd mn grens..

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:13

Als ik iemand los zie gaan met spa blauw denk ik meestal dat ze aan de drugs zitten _O- Nee grapje, maar dat gebeurt wel nogal in mijn omgeving.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:15

ff denken hoor....volgens mij is de kans groter dat mensen je 'raar' of whatever vinden als je dronken bent, want....degenen die dronken zijn merken niet dat jij dronken bent en vinden nergens iets van en degenen die nuchter zijn ergeren zich waarschijnlijk aan je dronken staat ;)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:19

Chris schreef:
Als ik iemand los zie gaan met spa blauw denk ik meestal dat ze aan de drugs zitten _O- Nee grapje, maar dat gebeurt wel nogal in mijn omgeving.

Kan je grapje zeggen , maar in mijn wereld is dat ook zo... Iemand die los gaat met spa blauw heeft of gesnoven , of pillen op , of is nuchter en meestal vermoed ik de eerste 2 ;)