Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:40

wat een gedoe zeg om niks!
vind dat meisje wel heel overdreven reageren, hoe zet je je zelf voor l*l :Y)

TS je hebt goed gehandeld in deze situatie zeg, vraag me af als ik zelf wel rustig was gebleven..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 23:42

Alleen is Koninginnedag vorig jaar (dus niet dit jaar) al wel erg lang geleden... ;)

ILOVE_TARA schreef:
Ik vind de politie ook echt te hard optreden. Een beetje op iemand z'n hoofd staan te trappen.. Nee sorry, dat vind ik echt te ver gaan.

Als hij eenmaal ligt wel, maar hij was zelf degene die begon met geweld.

DDW1190 schreef:
wat een gedoe zeg om niks!
vind dat meisje wel heel overdreven reageren, hoe zet je je zelf voor l*l :Y)

TS je hebt goed gehandeld in deze situatie zeg, vraag me af als ik zelf wel rustig was gebleven..

Dat meisje was vreselijk toen ze die hond zag werd ze helemaal hysterisch... ze was ook behoorlijk dronken, later stapte ze uit toen de bus weer reed en echt recht liep ze niet... dat zal er ook wel mee te maken hebben gehad.
Ik moet zeggen dat ik zelf nuchter was, ik geloof dat het merendeel van de bus dat niet was en dronken mensen zijn nu eenmaal sneller overdreven...

DDW1190

Re: Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:47

inderdaad, dat is het nadeel van Alcohol!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 23:47

Wat ik overigens wel jammer vind is dat er een heel groot stuk niet op film staat, waardoor je alles makkelijk uit zijn verband kunt trekken...
Als je nu op YT kijkt bijvoorbeeld wordt er heel veel geklaagd over de politie die "ineens gaat slaan" terwijl toen er nog maar 2 agenten waren, B. al agressief was (hij duwde/sloeg de ene agente) - en dat staat niet op film aangezien dat in de deuropening was, waar de filmers niet stonden maar wat ik wel kon zien vanaf mijn zitplaats. Door dit soort dingen zonder verhaal krijg je zo makkelijk een verkeerd beeld...

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:49

Okee, Dat is wel jammer..
Zat jij nou bij die stoeltjes in het middenpad? want volgens mij zie ik maar 2 meisjes in de hele bus zitten..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 23:52

Jeps, ik zat bij die stoeltjes, ik zit op de lagere stoelen (je hebt die stoelen op de verhoging, ik zat op die eronder).
Je kunt me zien zitten op 1.25, dus op de stoel onder die van het hysterische blonde meisje met bontkraag (daar zat eerst A. die zat te eten, maar dat meisje verplaatste zich de halve bus door). Je ziet ook ergens in het filmpje dat een agent zich voorover buigt onze kant op, die vroeg ons of we bij de beveiliger wilden gaan staan. De filmer staat twee rijen achter ons.

De bus zat iid vooral vol met jongens, er zaten wel wat meiden in maar die zaten allemaal vooraan de bus eigenlijk.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 14-11-10 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:53

haha volgens mij was je ook de enige die er rustig onder bleef :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:54

Zooooo heftig filmpje, vooral het gekrijs van dat ene meisje :n Je zal jezelf zo terug zien op Youtube, om je dood te schamen :n :+

Ik elk geval ben ik het weleens met het politieoptreden, dat natrappen was natuurlijk totaal overbodig en helemaal niet correct, voor de rest ben ik het er absoluut mee eens :j
Daarbij vind ik het ook terecht dat er zoveel agenten op afgestuurd zijn, het kan zo makkelijk escaleren en dan bereik met z'n tweeën of met z'n vieren helemaal niks.
Wat gebeurd er eigenlijk achter in de bus, wordt daar nu ook gevochten met agenten?

Even voor de eerlijkheid, misschien is mijn vraag al geweest, maar ik heb niet het hele topic doorgelezen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 23:59

Meisje was vooral heel erg bang voor de hond. Vanaf waar ze stond kon ze die hond ook heel goed zien natuurlijk, maar om dan zo te gaan gillen...
Die hond zat eerst naast mij, daar was ik ook niet blij mee maar gillen maakt het heus niet beter. Ik geloof dat ze er echt het liefste meteen uit wilde, ergens ook wel sneu voor haar...

Achter in de bus staan agenten en de broer van B. (A. en dat was dus de jongen die zat te eten). Die wilde zijn broer te hulp komen maar werd meteen tegengehouden en toen zijn broer later buiten op straat lag kwam hij zelf al aanlopen met zijn handen omhoog, en zei dat hij zo met ze meeging.

DDW1190 schreef:
haha volgens mij was je ook de enige die er rustig onder bleef :+

Naast me zit m'n vriend ook heel rustig :+ maar ondertussen zat ik me vanbinnen ontzettend op te vreten omdat ik het zo ontzettend achterlijk vond dat iedereen zo stond te schreeuwen... vooral die gast met de capuchon, die later ook klappen kreeg.
Wat kun je anders? Ik ga me er niet mee bemoeien, en schreeuwen is ook echt niet iets dat werkt. Het was meer afwachten wat er zou gebeuren...

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:01

Ben ik blij dat ik nooit met de bus ga en vooral niet op zaterdagavond. Wat een hoop geschreeuw van al die lui en vooral het woord kanker dat altijd maar geroepen word. Terwijl iedereen nou rustig blijft zitten. Maar nee nog even een hoop sensatie schoppen. :(

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:05

Dit valt echt onder zero tolerance beleid zoals dat toch al weer een poosje wordt uitgevoerd in ingezet door de diverse politiekorpsen in on land.

Dat er beveiligers nodig zijn op nachtbussen wil natuurlijk al wat zeggen hé. Die zijn echt niet in het leven geroepen omdat die mannen anders niks te doen hebben in het weekend. Als een beveiliger je verteld de bus te verlaten dan ga je. Punt uit.

Ik ken de situatie in Amsterdam-Amstelland niet maar er zijn ongetwijfeld goede afspraken gemaakt over de samenwerking tussen busbedrijf en politie. Als de politie dan komt heb je alsnog de keuze: eieren voor je geld kiezen of de stoere jongen uithangen.

Hier wordt op vrijdagavond altijd de laatste trein uitgezwaaid. Helaas is dit nodig omdat hulp voor het personeel van de NS te laat is als het escaleert en de politie niet op het perron aanwezig is. Heel jammer dat het tegenwoordig zo moet.

Waar haalt die jongen (en niet alleen hij overigens) trouwens het lef vandaan om die agente een duw te geven? Publieke taak -> publiek bezit-> alles mag? Het is nog altijd zo dat de politie het geweldsmonopolie heeft in NL. Dit wel onder hele strenge regels en voorwaarden. Zomaar een diensthond inzetten mag ook niet hoor. Ook voor de hond wordt ingezet moet er aan bepaalde eisen voldaan worden. De hond wordt gezien als een zwaar geweldsmiddel.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:08

jeetje heftig Fief.... :\

vind het ook nogal wat dat ze zo op die gast stonden in te hakken en de hond erop los lieten....

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:09

jemig wat een geschreeuw idd!! en dat blonde meisje!!!?? wat hysterisch.

Volgens mij zag ik je zitten ts, aan het begin, onder op een stoel toch??
wat moet jij je geërgerd hebben!

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:10

ik heb niet het hele topic gelezen :o
maar als de politie hier altijd zo zou optreden, dan kijken de mensen wel link uit voordat ze wat willen/gaan uithalen, jammer genoeg zullen de betreffende agenten wel weer op de vingers getikt gaan worden
het loopt hier in dit land de spuigaten uit(niet alleen in deze situatie,= geen aanval op TS)
maar hard optreden moet soepeler worden, heb je geen respect voor een ander dan verdien je het ook niet terug.

mooi staaltje van behandel en ander zoals je zelf ook behandelt wilt worden :+

poedersuiker voor ts dat je zoiets mee moet maken :(:)

ik heb jaren in de kuip gewerkt als beveiliger, nou dan maak je ook zat mee. }>

oke natrappen op een geboeid iemand, vindt ook ik te ver gaan,al zie ik dat niet zo gauw in het filmpje terug :o

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 00:13

robeer schreef:
Dit valt echt onder zero tolerance beleid zoals dat toch al weer een poosje wordt uitgevoerd in ingezet door de diverse politiekorpsen in on land.

Dat er beveiligers nodig zijn op nachtbussen wil natuurlijk al wat zeggen hé. Die zijn echt niet in het leven geroepen omdat die mannen anders niks te doen hebben in het weekend. Als een beveiliger je verteld de bus te verlaten dan ga je. Punt uit.

Ik ken de situatie in Amsterdam-Amstelland niet maar er zijn ongetwijfeld goede afspraken gemaakt over de samenwerking tussen busbedrijf en politie. Als de politie dan komt heb je alsnog de keuze: eieren voor je geld kiezen of de stoere jongen uithangen.

Hier wordt op vrijdagavond altijd de laatste trein uitgezwaaid. Helaas is dit nodig omdat hulp voor het personeel van de NS te laat is als het escaleert en de politie niet op het perron aanwezig is. Heel jammer dat het tegenwoordig zo moet.

Waar haalt die jongen (en niet alleen hij overigens) trouwens het lef vandaan om die agente een duw te geven? Publieke taak -> publiek bezit-> alles mag? Het is nog altijd zo dat de politie het geweldsmonopolie heeft in NL. Dit wel onder hele strenge regels en voorwaarden. Zomaar een diensthond inzetten mag ook niet hoor. Ook voor de hond wordt ingezet moet er aan bepaalde eisen voldaan worden. De hond wordt gezien als een zwaar geweldsmiddel.

Het is sowieso eigenlijk al belachelijk dat er beveiliging nodig is in een bus...

Ik vraag me af waarom ze er nu die hond bij hebben gehaald; ze laten het dier namelijk pas zijn gang gaan als de jongen al half op de grond ligt, met drie agenten die hem slaan/vasthebben. Ik vraag me echt af of die hond nu zo nodig was geweest.

Floortje88 schreef:
jemig wat een geschreeuw idd!! en dat blonde meisje!!!?? wat hysterisch.

Volgens mij zag ik je zitten ts, aan het begin, onder op een stoel toch??
wat moet jij je geërgerd hebben!

Klopt, staat hierboven, op 1.25 zie je me zitten (ik kijk ook echt niet een beetje geërgerd :+ ). Toen zat ik nog op m'n oude plek, daarna wilde mijn vriend ruilen en uiteindelijk moesten we dus gaan staan. Maar in de eerste instantie zat ik de hele rit al daar.

realmagic, dat zie je inderdaad niet terug in het filmpje, maar je ziet de hond daar ook niet ;) al hoor je 'm wel. Het is allemaal niet zo heel duidelijk omdat er veel armen/andere lichaamsdelen voor zitten, het is ook gefilmd door iemand die twee rijen achter me stond dus het is niet zo heel duidelijk allemaal.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:15

Daks schreef:
en ook dat was dus amsterdam-amstelland. Die staan in de top 5 van hardhandige aanpakken.

Ik vind dat hardhandige nog wel meevallen, kijk als voorbeeld even naar Spanje daar hebben de mensen tenminste respect voor Politie, hier zijn ze in mijn ogen veel te soft.
Alleen het eerste stukje van het filmpje al(heb ook niet verder gekeken naar die achterlijke histerie), dat achterlijke geschreeuw,gescheld en vooral de nodige kankers vliegen om de oren, mijn haren stonden rechtop hoor en die mensen (want ja ook een agent is maar een mens) moeten het allemaal maar pikken.

Misschien niet helemaal netjes van die schop tegen het hoofd, maar als meneer alleen een woordenwisselingetje had gehad was het echt niet op zo'n manier afgelopen.

4 weken geleden getuige geweest van hoeveel geduld de politie heeft.
Auto met 4 marokkanen (hoe cliché maar echt waar) ramt een tram en 3 geparkeerde auto's op de De Clerqstraat, jongens springen uit de auto en vliegen de tram in om de bestuurder wel even flink te grazen te nemen (gelukkig zat de beste man al veilig in zijn hokje) politie komt met de nodige hulpdiensten ter plaatse en word compleet aangevallen door in ene 8 jongens ( die waren even opgeroepen door de 4 jongens)
Een vrouwelijke agente word uitgemaakt voor k*nkerho*er en de nodige ander ziektes, vervolgens word zij keihard geduwd richting tram. Eén van de jongens begint fiesten uit de stalling te trekken en richting politie en omstanders te smijten, vervolgens gaan ze rustig de naastgelegen snackbar in om een PATATJE te halen.....meneer agent haalt de auto bestuurder terug en word vervolgens de huid vol gescholden omdat meneertje honger had.
Vervolgens word uiteraard het word racisme weer herhaaldelijk genoemd en begint de auto-bestuurder een dreigende houding aan te nemen tegenover een agente, en toen kreeg hij eindelijk een klap met de knuppel en was meneer stil.

Ook wij als getuige werden uitgescholden, ik heb me ingehouden maar was echt blij toen hij die klap kreeg, na 3 kwartier schelden mag dat geduld wel eens op zijn.

Dus nee ik vind de aanpak in die bus niet ernstig, als je het er niet naar maakt hoeft het ook niet te gebeuren.
Spijtig voor de TS dat je leuke avond zo moest eindigen.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:17

wendyashley schreef:
Daks schreef:
en ook dat was dus amsterdam-amstelland. Die staan in de top 5 van hardhandige aanpakken.

Ik vind dat hardhandige nog wel meevallen, kijk als voorbeeld even naar Spanje daar hebben de mensen tenminste respect voor Politie, hier zijn ze in mijn ogen veel te soft.
Alleen het eerste stukje van het filmpje al(heb ook niet verder gekeken naar die achterlijke histerie), dat achterlijke geschreeuw,gescheld en vooral de nodige kankers vliegen om de oren, mijn haren stonden rechtop hoor en die mensen (want ja ook een agent is maar een mens) moeten het allemaal maar pikken.

Misschien niet helemaal netjes van die schop tegen het hoofd, maar als meneer alleen een woordenwisselingetje had gehad was het echt niet op zo'n manier afgelopen.

4 weken geleden getuige geweest van hoeveel geduld de politie heeft.
Auto met 4 marokkanen (hoe cliché maar echt waar) ramt een tram en 3 geparkeerde auto's op de De Clerqstraat, jongens springen uit de auto en vliegen de tram in om de bestuurder wel even flink te grazen te nemen (gelukkig zat de beste man al veilig in zijn hokje) politie komt met de nodige hulpdiensten ter plaatse en word compleet aangevallen door in ene 8 jongens ( die waren even opgeroepen door de 4 jongens)
Een vrouwelijke agente word uitgemaakt voor k*nkerho*er en de nodige ander ziektes, vervolgens word zij keihard geduwd richting tram. Eén van de jongens begint fiesten uit de stalling te trekken en richting politie en omstanders te smijten, vervolgens gaan ze rustig de naastgelegen snackbar in om een PATATJE te halen.....meneer agent haalt de auto bestuurder terug en word vervolgens de huid vol gescholden omdat meneertje honger had.
Vervolgens word uiteraard het word racisme weer herhaaldelijk genoemd en begint de auto-bestuurder een dreigende houding aan te nemen tegenover een agente, en toen kreeg hij eindelijk een klap met de knuppel en was meneer stil.

Ook wij als getuige werden uitgescholden, ik heb me ingehouden maar was echt blij toen hij die klap kreeg, na 3 kwartier schelden mag dat geduld wel eens op zijn.

Dus nee ik vind de aanpak in die bus niet ernstig, als je het er niet naar maakt hoeft het ook niet te gebeuren.
Spijtig voor de TS dat je leuke avond zo moest eindigen.

hahahahahaha echt niet :') de mossos worden zat in de zeik genomen, als ze niet kijken dan he hahah :')

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:20

Idd belachelijk dat die beveiligers nodig zijn. Helaas zijn die in het leven geroepen vanuit eerdere ervaringen met oa nachtbussen. En ze zijn hard nodig.

De back up van een hondengeleider geeft een veilig gevoel, net als de aanwezigheid van de beredenen. De honden en de paarden schrikken toch af en zijn een geweldig middel (al zal de jongen genoemd B. in jouw verhaal daar heel anders over denken) wat door de agenten op straat erg gewaardeerd wordt. Waarom de hond in dit specifieke geval ingezet is weet ik niet. Ik was er niet bij en ken de overwegingen van de hondengeleider niet. Ik weet wel dat een hondengeleider zijn hond niet zomaar zal inzetten. Je moet eens weten hoeveel werk er gaat zitten in het opmaken van een geweldsrapportage. :(

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:23

van mij had die politie veel harder op mogen treden..

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:25

Illusion schreef:
van mij had die politie veel harder op mogen treden..

nog harder? := hoe zie je dat voor je?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:32

Ik ga verder niets zeggen over de aanpak van de politie. Zij hebben niet voor niets besloten zo te handelen. Het "inhakken" op iemand die op de grond ligt en de hond is niets te zien op het filmpje dus ook daar kan ik niet over oordelen.

Maar wat een stelletje asocialen daar in die bus. Ik had me allang uit de voeten gemaakt. En die griet die staat te krijsen om die hond, allemachtig. Dát vind ik pas erg. De politie komt hun werk doen, en het wordt ze niet echt makkelijk gemaakt. Die mensen zijn er om te helpen, daar moet je respect voor hebben!!!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 01:32

Wat een primitief volk in die bus zeg :roll: ; die blonde griet rechts in beeld had ik als allereerste de bus uitgezet :x !

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 01:44

He Sterre ik zie dat je in Duitsland woont moeten ze de Duitse politie eens op los laten dan piepen ze wel anders!(of niet dan?)Die mogen tenminste ingrijpen, niet zoals in Nederland dat ze eerst 100 keer moeten nadenken en dan pas wat kunnen doen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 01:51

Ik weet het eerlijk gezegd niet :o ; ik woon in een durp op het platteland en als we uitgaan, gaan we altijd met de trein zodat iedereen wat kan drinken. We nemen dan de laatste trein (of een taxi :+) terug naar huis en die is altijd gerammeld vol.
Wij moeten er de een-na-laatste halte uit en ik heb echt in al die jaren nog nooit ellende meegemaakt.
Soms is het wat luidruchtig, maar meer ook niet....

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 02:39

wat ik wel weet is dat ze in het begin je wel goed gewaarschuwd hebben zodat je wegkon dat vond ik heel netjes die beveiliger was hoe dan ook fout en b had ook gewoon zn mond moeten houden dan was er niets gebeurd dat hij daarna niet meewerkt en ook niet naar de politie luisterd is heel stom van hem als hij gewoon naar buiten was gelopen met de politie hadden ze het buiten kunnen afhandelen op een nette manier. ze hebben met hem staan onderhandelen zag ik als je dan niet meewerkt ben je ook een hufter en kan je erop wachten. dat natrappen is ronduit schandalig en die agent die nog even mee gaat staan doen is gewoon dom bezig, logish dat tie een dreun kreeg. Die hond is wel gebruikelijk bij dit soort dingen al is het maar om angst aan te jagen. als dat ook niet helpt tja... dan is het hap.