Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
merel90 schreef:Jee.. Sorry hoor, maar waar bemoeien jullie je allemaal mee zeg? TS opent een topic over haar geld'problemen'. Ze wil gewoon haar frustraties uiten. Dan begint eerst iedereen te steigeren dat ze geen problemen heeft (dat er mensen op sterven liggen, betekent dat dan ook dat je niets mag zeggen als je 'maar' een gebroken rug hebt bv? TS zit hiermee, en of er nou mensen zijn die het erger hebben dan haar of niet, mag ze dat toch zeggen?)
En vervolgens krijgt TS nog eens een keer de volle laag over dat ze haar paard een deken op doet?! Ten eerste gaat het daar helemaal niet over in dit topic, en ten tweede laat haar lekker doen hoe ze het zelf wil. Als jullie je paard nou lekker zonder deken willen zetten, prima. TS wil dat niet, toch ook prima? Ze hoeft zich toch niet tegenover jullie te gaan verantwoorden. 9/10 van de paarden in nederland zo ongeveer heeft een deken op, let it go...
merel90 schreef:Oke, het is misschien een beetje onhandig verwoord van TS, maar ik denk dat ze zelf ook wel beseft dat anderen het slechter hebben? Van een echt geldprobleem is hier idd geen sprake, dat ben ik helemaal met jullie eens. Maar toch kan het wel een situatie zijn wat TS vervelend vindt, en waar ze óf tips voor wil (al worden die niet echt opgepikt), óf gewoon haar ei over kwijt wil. Moet toch kunnen?
verootjoo schreef:Bokt is ook niet de juiste plaats om iemand zomaar de grond in te stampen dus misschien kan je daar dan ook mee ophoudenmerel90 schreef:Nou... ik vind bokt eerlijk gezegd niet de juiste plaats om over zulke dingen je ei kwijt te kunnen. (want ik neem aan dat het dan daarom gaat, want tips slaat ze toch in de wind) Om hierover te gaan klagen vind ik echt not done, en zeer kwetsend voor mensen die het werkelijk moeilijk hebben met geld. En van klagen wordt het probleem over het algemeen niet minder.Oke, het is misschien een beetje onhandig verwoord van TS, maar ik denk dat ze zelf ook wel beseft dat anderen het slechter hebben? Van een echt geldprobleem is hier idd geen sprake, dat ben ik helemaal met jullie eens. Maar toch kan het wel een situatie zijn wat TS vervelend vindt, en waar ze óf tips voor wil (al worden die niet echt opgepikt), óf gewoon haar ei over kwijt wil. Moet toch kunnen?
Kiwipitje schreef:verootjoo schreef:Bokt is ook niet de juiste plaats om iemand zomaar de grond in te stampen dus misschien kan je daar dan ook mee ophoudenNou... ik vind bokt eerlijk gezegd niet de juiste plaats om over zulke dingen je ei kwijt te kunnen. (want ik neem aan dat het dan daarom gaat, want tips slaat ze toch in de wind) Om hierover te gaan klagen vind ik echt not done, en zeer kwetsend voor mensen die het werkelijk moeilijk hebben met geld. En van klagen wordt het probleem over het algemeen niet minder..
Kiwipitje schreef:En daar blijf je dan met z'n allen 6 pagina's lang over doorgaan. Beetje jammer. Op een gegeven moment weet je zelf ook wel dat je je punt gemaakt hebt.
Kiwipitje schreef:En daar blijf je dan met z'n allen 6 pagina's lang over doorgaan. Beetje jammer. Op een gegeven moment weet je zelf ook wel dat je je punt gemaakt hebt.
merel90 schreef:Jee.. Sorry hoor, maar waar bemoeien jullie je allemaal mee zeg? TS opent een topic over haar geld'problemen'. Ze wil gewoon haar frustraties uiten. Dan begint eerst iedereen te steigeren dat ze geen problemen heeft (dat er mensen op sterven liggen, betekent dat dan ook dat je niets mag zeggen als je 'maar' een gebroken rug hebt bv? TS zit hiermee, en of er nou mensen zijn die het erger hebben dan haar of niet, mag ze dat toch zeggen?)
En vervolgens krijgt TS nog eens een keer de volle laag over dat ze haar paard een deken op doet?! Ten eerste gaat het daar helemaal niet over in dit topic, en ten tweede laat haar lekker doen hoe ze het zelf wil. Als jullie je paard nou lekker zonder deken willen zetten, prima. TS wil dat niet, toch ook prima? Ze hoeft zich toch niet tegenover jullie te gaan verantwoorden. 9/10 van de paarden in nederland zo ongeveer heeft een deken op, let it go...
Faux schreef:Sorry hoor, maar nu wil ik even opkomen voor Verootjoo. Zij stampt TS helemaal de grond niet in.En verder zie ik niemand dat doen.
Als ik TS de grond in zou willen stampen zou ik wel zeggen dat ik haar dom, onnadenkend, egoïstisch, verwend enz. enz. vind. Doe ik toch niet? Nee, ik blijf netjes en leg uit waarom ik het geen fijn topic vind.
Rachel_x schreef:Jeetje wat een gezeur hier zeg!
Ik snap je wel hoor TS, heb het zelf ook bepaald niet breed op het moment. Ben ook echt keuzes voor mezelf aan het maken. Dan maar eventjes 1x per maand paardrijles ipv 2x in de maand. Dan maar een keertje niet mee stappen, dan maar even een tijdje geen kleding meer kopen... enz, enz
Faux schreef:Jij vindt mijn reactie onzin, ik vind dit topic onzin. TS is zich er volgens mij niet half bewust van wat een bevoorrecht mens ze is en dat dit echt een luxeprobleem is.. Ze kan haar eigen keuzes hierin maken, en zij kiest zelf voor een studie die ver weg is en een paard en alle gevolgen van dien.. Als ze daar zoveel over te klagen heeft, dan doet ze het toch gewoon niet?
cooper schreef:Faux schreef:Jij vindt mijn reactie onzin, ik vind dit topic onzin. TS is zich er volgens mij niet half bewust van wat een bevoorrecht mens ze is en dat dit echt een luxeprobleem is.. Ze kan haar eigen keuzes hierin maken, en zij kiest zelf voor een studie die ver weg is en een paard en alle gevolgen van dien.. Als ze daar zoveel over te klagen heeft, dan doet ze het toch gewoon niet?
Hier ben ik het dus niet mee eens.
We leven inderdaad in'n welvarend land, maar ik ben het er absoluut niet mee eens dat je niet moet zeuren als je geen geld hebt.
Heb jij enig idee hoe het is om over straat te lopen of gewoon thuis in je eigen sofa tv te kijken en platgegooid worden met alle luxe-artikelen die we maar hebben , om mee te krijgen hoe ver en cool de technologie vordert, om alle lekkere dingen van de wereld op'n schap voor je te zien staan en je kan het NIET kopen omdat je geen geld hebt?
Ja , we hebben water uit de kraan en we zijn bevoorrecht op zoveel dingen.
Maar dat betekent daarom niet dat je het niet moeilijk kan hebben in Belgie of Nederland.
Imo is zoiets niet te vergelijken met arme landen. Als je niet weet wat je mist, kan je het ook niet missen.
Hier zie,ruik en voel je alles, maar als je het geld niet hebt, dan kan je er alleen maar van dromen...
verootjoo schreef:Ik neem aan dat er hier in dit topic maar enkelen zijn die alles kunnen kopen wat ze willen. Ik zou ook wel 4x per jaar op vakantie willen, en word ook lekker gemaakt met die reclames. Ik zou ook wel in een mooie luxe auto willen rijden, en zie er ook zat. Ik zou ook wel in een kast van een huis willen wonen met een landgoed erachter. Maar hé, over het algemeen moet iedereen werken voor zijn geld, en is geld uitgeven keuzes maken. TS mag blij zijn dat ze keuzes moet maken tussen luxe zaken.