Het "ik heb geen geld" topic....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:22

Jee.. Sorry hoor, maar waar bemoeien jullie je allemaal mee zeg? TS opent een topic over haar geld'problemen'. Ze wil gewoon haar frustraties uiten. Dan begint eerst iedereen te steigeren dat ze geen problemen heeft (dat er mensen op sterven liggen, betekent dat dan ook dat je niets mag zeggen als je 'maar' een gebroken rug hebt bv? TS zit hiermee, en of er nou mensen zijn die het erger hebben dan haar of niet, mag ze dat toch zeggen?)
En vervolgens krijgt TS nog eens een keer de volle laag over dat ze haar paard een deken op doet?! Ten eerste gaat het daar helemaal niet over in dit topic, en ten tweede laat haar lekker doen hoe ze het zelf wil. Als jullie je paard nou lekker zonder deken willen zetten, prima. TS wil dat niet, toch ook prima? Ze hoeft zich toch niet tegenover jullie te gaan verantwoorden. 9/10 van de paarden in nederland zo ongeveer heeft een deken op, let it go...

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:23

Faux schreef:
Waarom? Dit is een normale discussie toch? Niemand doet gemeen of gooit met modder voor zover ik doorheb. :)

Dit is een hartstikke off topic discussie, en ook nogal zinloos want paardlief is al geschoren dus kun je nu simpelweg niet zonder deken gaan zetten.

Faux

Re: Het "ik heb geen geld" topic....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:25

Voor zover ik weet zijn er maar een paar mensen die een enkele opmerking maakten over de deken, maar ging dit topic vooralsnog hoofdzakelijk over luxeproblemen en hoe ermee om te gaan. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:30

merel90 schreef:
Jee.. Sorry hoor, maar waar bemoeien jullie je allemaal mee zeg? TS opent een topic over haar geld'problemen'. Ze wil gewoon haar frustraties uiten. Dan begint eerst iedereen te steigeren dat ze geen problemen heeft (dat er mensen op sterven liggen, betekent dat dan ook dat je niets mag zeggen als je 'maar' een gebroken rug hebt bv? TS zit hiermee, en of er nou mensen zijn die het erger hebben dan haar of niet, mag ze dat toch zeggen?)
En vervolgens krijgt TS nog eens een keer de volle laag over dat ze haar paard een deken op doet?! Ten eerste gaat het daar helemaal niet over in dit topic, en ten tweede laat haar lekker doen hoe ze het zelf wil. Als jullie je paard nou lekker zonder deken willen zetten, prima. TS wil dat niet, toch ook prima? Ze hoeft zich toch niet tegenover jullie te gaan verantwoorden. 9/10 van de paarden in nederland zo ongeveer heeft een deken op, let it go...

TS opent een topic over 'geldproblemen', maar dit zijn geen geldproblemen, dit is gewoon aanstellerij. Ik snap best dat mensen daar geërgerd door kunnen raken als je wél echte geldproblemen hebt. Want komop... geen deken kunnen kopen voor je paard, dat is toch echt een luxeprobleem. Een paard heeft geen deken nodig, en hoeveel mensen zouden er graag een paard willen hebben maar hebben daar geen geld voor? Hoeveel mensen zouden graag autorijden, maar hebben daar geen geld voor? Hoeveel mensen zouden er gelukkig worden als ze uberhaupt konden eten wat ze willen? En dan heb ik het alleen nog maar over mensen in NL. Het niet kunnen kopen van een deken voor je paard, en het niet uit kunnen gaan zijn keuzes die je maakt. TS kan ook het paard eruit doen en wél kunnen uitgaan en leuke dingen doen, maar kiest ervoor om een paard te houden.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:32

Oke, het is misschien een beetje onhandig verwoord van TS, maar ik denk dat ze zelf ook wel beseft dat anderen het slechter hebben? Van een echt geldprobleem is hier idd geen sprake, dat ben ik helemaal met jullie eens. Maar toch kan het wel een situatie zijn wat TS vervelend vindt, en waar ze óf tips voor wil (al worden die niet echt opgepikt), óf gewoon haar ei over kwijt wil. Moet toch kunnen?

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:39

Merel90, juist doordat ze dingen onhandig verwoord kan ze mensen kwetsen, wat ze ook gedaan heeft. Of dat nu bewust of onbewust is, of met verkeerde intentie of niet, wij mogen daar gewoon iets van zeggen. ;) Ik vind het, nogmaals, een hele normale en ook wel interessante discussie over luxeproblemen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:46

merel90 schreef:
Oke, het is misschien een beetje onhandig verwoord van TS, maar ik denk dat ze zelf ook wel beseft dat anderen het slechter hebben? Van een echt geldprobleem is hier idd geen sprake, dat ben ik helemaal met jullie eens. Maar toch kan het wel een situatie zijn wat TS vervelend vindt, en waar ze óf tips voor wil (al worden die niet echt opgepikt), óf gewoon haar ei over kwijt wil. Moet toch kunnen?

Nou... ik vind bokt eerlijk gezegd niet de juiste plaats om over zulke dingen je ei kwijt te kunnen. (want ik neem aan dat het dan daarom gaat, want tips slaat ze toch in de wind) Om hierover te gaan klagen vind ik echt not done, en zeer kwetsend voor mensen die het werkelijk moeilijk hebben met geld. En van klagen wordt het probleem over het algemeen niet minder.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:47

verootjoo schreef:
merel90 schreef:
Nou... ik vind bokt eerlijk gezegd niet de juiste plaats om over zulke dingen je ei kwijt te kunnen. (want ik neem aan dat het dan daarom gaat, want tips slaat ze toch in de wind) Om hierover te gaan klagen vind ik echt not done, en zeer kwetsend voor mensen die het werkelijk moeilijk hebben met geld. En van klagen wordt het probleem over het algemeen niet minder.
Bokt is ook niet de juiste plaats om iemand zomaar de grond in te stampen dus misschien kan je daar dan ook mee ophouden :).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:48

Volgens mij wordt er hier niemand de grond in gestampt. :?

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:49

Sorry hoor, maar nu wil ik even opkomen voor Verootjoo. Zij stampt TS helemaal de grond niet in. :) En verder zie ik niemand dat doen.

Als ik TS de grond in zou willen stampen zou ik wel zeggen dat ik haar dom, onnadenkend, egoïstisch, verwend enz. enz. vind. Doe ik toch niet? Nee, ik blijf netjes en leg uit waarom ik het geen fijn topic vind.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:51

En daar blijf je dan met z'n allen 6 pagina's lang over doorgaan. Beetje jammer. Op een gegeven moment weet je zelf ook wel dat je je punt gemaakt hebt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:53

Kiwipitje schreef:
verootjoo schreef:
Bokt is ook niet de juiste plaats om iemand zomaar de grond in te stampen dus misschien kan je daar dan ook mee ophouden :).

Euhm... ik heb hier volgens mij 3 hele posts geplaatst, en niet met de intentie om TS de grond in te stampen... Misschien kun je even quoten waar ik TS de grond in stamp?

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:54

Kiwipitje schreef:
En daar blijf je dan met z'n allen 6 pagina's lang over doorgaan. Beetje jammer. Op een gegeven moment weet je zelf ook wel dat je je punt gemaakt hebt.

Ik vraag me af waar jij je druk om maakt? Wij willen hier graag 6 pagina's over doorpraten, maar niets ervan is aan jou gericht?
Ik zie je probleem niet zo. :)

Niemand doet rot, niemand gooit met modder, iedereen geeft gewoon zijn mening en voert een normale discussie.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:32

Moderatoropmerking:
Kunnen we nu weer ontopic gaan?? Bedankt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:36

Kiwipitje schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens
het punt is wel gemaakt en idd iedereen heeft recht om gewoon te schijven wat hem of haar dwars zit :)

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 18:22

merel90 schreef:

dankje :P maar ik moest het even van me afschrijven en ik vroeg om mensen die dit OOK hadden en inderdaad NIET om kritiek ! ;)

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 18:24

Faux schreef:
Sorry hoor, maar nu wil ik even opkomen voor Verootjoo. Zij stampt TS helemaal de grond niet in. :) En verder zie ik niemand dat doen.

Als ik TS de grond in zou willen stampen zou ik wel zeggen dat ik haar dom, onnadenkend, egoïstisch, verwend enz. enz. vind. Doe ik toch niet? Nee, ik blijf netjes en leg uit waarom ik het geen fijn topic vind.

dat zeg je nu wel ;)

maar stop maar met reageren want ik vind t wel goed zo :roll: jou mening weten we nu ook wel!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:31

Ja baas! Woef!

Nee dus, zo werkt het niet.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:34

Jeetje wat een gezeur hier zeg!

Ik snap je wel hoor TS, heb het zelf ook bepaald niet breed op het moment. Ben ook echt keuzes voor mezelf aan het maken. Dan maar eventjes 1x per maand paardrijles ipv 2x in de maand. Dan maar een keertje niet mee stappen, dan maar even een tijdje geen kleding meer kopen... enz, enz :)

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 18:38

Rachel_x schreef:
Jeetje wat een gezeur hier zeg!

Ik snap je wel hoor TS, heb het zelf ook bepaald niet breed op het moment. Ben ook echt keuzes voor mezelf aan het maken. Dan maar eventjes 1x per maand paardrijles ipv 2x in de maand. Dan maar een keertje niet mee stappen, dan maar even een tijdje geen kleding meer kopen... enz, enz :)

ja idd ;) ik heb helemaal geen les meer :P haha maar zo gaat t nu ook prima, rij toch geen wedstrijden meer en ken hem door en door :)
ja en tegen stappen nee zeggen gebeurd de laatste tijd vaak maarja.. als t maar af en toe kan :)

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:55

Faux schreef:
Jij vindt mijn reactie onzin, ik vind dit topic onzin. TS is zich er volgens mij niet half bewust van wat een bevoorrecht mens ze is en dat dit echt een luxeprobleem is.. Ze kan haar eigen keuzes hierin maken, en zij kiest zelf voor een studie die ver weg is en een paard en alle gevolgen van dien.. Als ze daar zoveel over te klagen heeft, dan doet ze het toch gewoon niet?

Hier ben ik het dus niet mee eens.

We leven inderdaad in'n welvarend land, maar ik ben het er absoluut niet mee eens dat je niet moet zeuren als je geen geld hebt.
Heb jij enig idee hoe het is om over straat te lopen of gewoon thuis in je eigen sofa tv te kijken en platgegooid worden met alle luxe-artikelen die we maar hebben , om mee te krijgen hoe ver en cool de technologie vordert, om alle lekkere dingen van de wereld op'n schap voor je te zien staan en je kan het NIET kopen omdat je geen geld hebt?

Ja , we hebben water uit de kraan en we zijn bevoorrecht op zoveel dingen.
Maar dat betekent daarom niet dat je het niet moeilijk kan hebben in Belgie of Nederland.
Imo is zoiets niet te vergelijken met arme landen. Als je niet weet wat je mist, kan je het ook niet missen.
Hier zie,ruik en voel je alles, maar als je het geld niet hebt, dan kan je er alleen maar van dromen...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:00

cooper schreef:
Faux schreef:
Jij vindt mijn reactie onzin, ik vind dit topic onzin. TS is zich er volgens mij niet half bewust van wat een bevoorrecht mens ze is en dat dit echt een luxeprobleem is.. Ze kan haar eigen keuzes hierin maken, en zij kiest zelf voor een studie die ver weg is en een paard en alle gevolgen van dien.. Als ze daar zoveel over te klagen heeft, dan doet ze het toch gewoon niet?

Hier ben ik het dus niet mee eens.

We leven inderdaad in'n welvarend land, maar ik ben het er absoluut niet mee eens dat je niet moet zeuren als je geen geld hebt.
Heb jij enig idee hoe het is om over straat te lopen of gewoon thuis in je eigen sofa tv te kijken en platgegooid worden met alle luxe-artikelen die we maar hebben , om mee te krijgen hoe ver en cool de technologie vordert, om alle lekkere dingen van de wereld op'n schap voor je te zien staan en je kan het NIET kopen omdat je geen geld hebt?

Ja , we hebben water uit de kraan en we zijn bevoorrecht op zoveel dingen.
Maar dat betekent daarom niet dat je het niet moeilijk kan hebben in Belgie of Nederland.
Imo is zoiets niet te vergelijken met arme landen. Als je niet weet wat je mist, kan je het ook niet missen.
Hier zie,ruik en voel je alles, maar als je het geld niet hebt, dan kan je er alleen maar van dromen...

Ik neem aan dat er hier in dit topic maar enkelen zijn die alles kunnen kopen wat ze willen. Ik zou ook wel 4x per jaar op vakantie willen, en word ook lekker gemaakt met die reclames. Ik zou ook wel in een mooie luxe auto willen rijden, en zie er ook zat. Ik zou ook wel in een kast van een huis willen wonen met een landgoed erachter. Maar hé, over het algemeen moet iedereen werken voor zijn geld, en is geld uitgeven keuzes maken. TS mag blij zijn dat ze keuzes moet maken tussen luxe zaken.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:09

verootjoo schreef:
Ik neem aan dat er hier in dit topic maar enkelen zijn die alles kunnen kopen wat ze willen. Ik zou ook wel 4x per jaar op vakantie willen, en word ook lekker gemaakt met die reclames. Ik zou ook wel in een mooie luxe auto willen rijden, en zie er ook zat. Ik zou ook wel in een kast van een huis willen wonen met een landgoed erachter. Maar hé, over het algemeen moet iedereen werken voor zijn geld, en is geld uitgeven keuzes maken. TS mag blij zijn dat ze keuzes moet maken tussen luxe zaken.

Ik heb het dan over net genoeg geld om je huis te kunnen betalen, en verder elke cent te moeten ronddraaien om rond te komen he :)

dat versta IK onder geen geld hebben :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:17

Ik vindt dat niemand hier de TS de grond intrapt.

iedereen heeft een mening die diegene mag uiten. Daarvoor is het ook een discussieforum. Dat sommige mensen bepaalde dingen niet willen horen dat is een ander probleem. :D

Dat heeft niks te maken met typisch bokt. Er zijn gewoon meningen die een ander liever niet heeft.

Zo zal TS graag horen dat iedreen het met haar eens is en dat het heel vervelend is dat ze geen deken kan kopen (Is een voorbeeld en geen l.ullige opmerking) ;)

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:24

Pff, jeetje wat een gedoe zeg. En wat kunnen mensen enorm doorgaan over hun eigen punt tjongejonge en ook gewoon 8 pagina's lang het is wel duidelijk hoor. Ik snap TS enorm goed, en vind best dat ze even mag klagen :D