Het gaat om gevoel, en om zoveel meer. Met alleen verstandelijk geneuzel zul je God nooit kennen. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Het gaat om gevoel, en om zoveel meer. Met alleen verstandelijk geneuzel zul je God nooit kennen. Faux schreef:God is ook niet narcistisch.
Ik vind het alleen zo frappant dat jij allemaal felle uitspraken doet over God, terwijl je niet eens in hem gelooft?
Waarom maak je je er dan zo druk om?

Faux schreef:Ik weet zeker dat de bijbel nooit te begrijpen valt als je hem puur op je verstand leest.Het gaat om gevoel, en om zoveel meer. Met alleen verstandelijk geneuzel zul je God nooit kennen.
Kan dat een tandje minder?
Dus wat dat betreft zitten we op één lijn.Niwla schreef:Dat vind ik een moeilijke vraag Red_Savage.
Ik geloof ook niet dat alle goden hetzelfde zijn.
Volgens mij is het christen-/jodendom de oudste godsdienst en daarom voor mij geloofwaardiger dan andere godsdiensten.
De wereld zal het nóóit over dit soort dingen eens worden.
Faux schreef:Moll, wat ben je vijandig zeg.Kan dat een tandje minder?
Ik geloof ook niet dat God mannelijk is, en ik geloof ook niet dat de bijbel HET heilige boek is waar iedereen naar MOET en ZAL luisteren.Dus wat dat betreft zitten we op één lijn.
Daarom vind ik het ook onnodig om eindeloos te discussiëren over de bijbel. Waar ik liever over discussiëer is God zelf, de Liefde, de Energie.. De Harmonie.
. Faux schreef:De wereld zal het nóóit over dit soort dingen eens worden.
Dan zul je alles zien en begrijpen.
NatasjavE schreef:Niwla schreef:Dat vind ik een moeilijke vraag Red_Savage.
Ik geloof ook niet dat alle goden hetzelfde zijn.
Volgens mij is het christen-/jodendom de oudste godsdienst en daarom voor mij geloofwaardiger dan andere godsdiensten.
Nee zeker niet. Er waren vele andere godsdiensten voor het Jodendom/Christendom.
Vooral het Christendom heeft heel veel plaatselijke gebruiken, vieringen en heiligen overgenomen van andere godsdiensten opdat het beter overgenomen zou worden door de bevolking.
Moll schreef:dat klopt en dat is gedaan door Constantijn, om zo de massa in 1 richting te krijgen, daarom is de viering van de geboorte van jezus dus niet op de dag van zijn geboorte.
NatasjavE schreef:Moll schreef:dat klopt en dat is gedaan door Constantijn, om zo de massa in 1 richting te krijgen, daarom is de viering van de geboorte van jezus dus niet op de dag van zijn geboorte.
Nee, hij zou ergens in maart geboren zijn.
Maar kerstmis valt nu heel mooi samen met de viering van de zonnewende. En 25 december schijnt de verjaardag geweest te zijn van een andere God die populair was ver voor dat het christendom populair was.
Moll schreef:precies, eindelijk iemand die dit ook weet, god zij dank hahahahahaha
Moll schreef:wat ik ook niet begrijp, is dat als christen er een krijs word gezien als zijnde onderdeel van geloof, het krijs waar jezus aan gestoven is representeerd, pijn,afgunst, en elende, en dit word levens groot in een kerk aan de muur gehangen, hoe tegenstrijdig kan iets zijn
Brainless schreef:Het is het beeld, dat Jezus geleden heeft voor al onze zonden.
Een teken van absoluut houden van, hij gaf zijn leven voor onze zonden.
robeer schreef:Vraagje.
Als ik naast GOD geen andere goden mag dienen, mag ik dan het christelijk geloof wel combineren met het Bhoeddisme?
Hoe zou je het willen combineren? Daar ben ik wel benieuwd naar! Ik doe het zelf ook hoor, haha. Ik geloof niet in 1 religie, sterker nog, ik geloof niet in religie at all. Ik geloof in God in brede zin, zeg ik altijd maar.