Kiwipitje schreef:In Crystal Clear zit 0,9 kCal per 100 ml.
Is dat voor ons na te gaan dan
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kiwipitje schreef:Ayasha schreef:Ik vind het spreken van mijn waarheid of zijn waarheid erg raar. Dan zou niemand ooit liegen.Het is een feit dat ik alcohol niet lekker vind.![]()
En dát is dus mijn waarheid.

Maar ik ga ook uit van wat vaak al lachend gezegd wordt, dat er 3 waarheden zijn: de hare, de zijne en de echte.
Het punt is dat de mens niet in staat is om dé waarheid te bevatten. Een mens is niet in staat tot absolute objectiviteit en onbevooroordeeld zijn dus we zijn niet in staat tot het bevatten van dé waarheid.
We kunnen er enkel rekening mee houden dat die er is, en dat mijn waarheid of de jouwe, niet de waarheid hoeft te zijn.
Ayasha schreef:Dat schijnt de gedachtengang van de samenleving van tegenwoordig te zijn ja.
Ik vind dat een egoïstische gedachtengang.
nombrado schreef:is het egoïstisch om alleen verantwoording te nemen voor en naar jezelf?
Op de eerste plaatst sta je zelf
als jijzelf in balans bent, ben je pas in staat een ander te helpen, als die er om vraagt.
als diegene er niet om vraagt, kan je niet helpen en doe je dit wel, ontneem je ze van misschien wijze lessen die ze nodig hebben. Dat is respect hebben voor andere mensen.
fresco1234 schreef:Nee. Beetje lastig om een discussie te houden met alleen maar voorstanders die het allemaal geweldig vinden. Je hoeft niet meteen zo te reageren als ik geneuzel zeg want ik had het nog heel wat anders dan met een relatief net woord kunnen omschrijven van wat ik van sommige reacties hier vind. Dat doe ik niet, maar dat kan. Met het woord geneuzel is niets mis.zou je dan in de meeleesmodus willen gaan?
dan kunnen wij verder met dit "geneuzel"...
Dat is je goed recht.
Ayasha schreef:nombrado schreef:is het egoïstisch om alleen verantwoording te nemen voor en naar jezelf?
Op de eerste plaatst sta je zelf
als jijzelf in balans bent, ben je pas in staat een ander te helpen, als die er om vraagt.
als diegene er niet om vraagt, kan je niet helpen en doe je dit wel, ontneem je ze van misschien wijze lessen die ze nodig hebben. Dat is respect hebben voor andere mensen.
Als diegene er niet om vraagt en je doet het, dring je jezelf op.
Je bent verantwoordelijk voor je eigen acties... Maar ook voor de gevolgen van die acties.
Ayasha schreef:Jawel, dat is nl een gevolg van jouw mening en dus een gevolg van jouw actie.
nombrado schreef:Ayasha schreef:Jawel, dat is nl een gevolg van jouw mening en dus een gevolg van jouw actie.
als ik omschrijf wat ik voel, zie en ervaar?Of als ik mijn mening of hoe ik dingen zie ervaar, hoe kan het dat andere dat als opdringen ervaren dan?
mag ik niet schrijven , denken wat ik voel , ervaar of meemaak?
ik zeg toch nergens,
JIJ MOET?
ik zeg
Ik BEN

nombrado schreef:Ik zeg toch ook niet dat je verantwoordelijk bent? Ik bedoel als meerdere mensen het als opdringen ervaren, zou je dan niet bij jezelf ten rade moeten gaan in plaats van bij die andere mensen? Je hand in eigen boezem steken zegmaar..Kiwipitje schreef:En jij gaat niet bij jezelf ten rade als meerdere mensen dit als opdringen ervaren?
Nee, als ik mijn ervaringen en mening beschrijf, ben ik niet verantwoordelijk voor wat dat bij een ander teweeg brengt.
of mag ik niet voelen/ervaren , een mening hebben?