Hij wil er een eind aan maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:56

meid wat ben jij dapper zeg, heel veel sterkte met deze situatie :(:)

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:59

Tjee wat leef jij in een heftige situatie.
Dapper hoe je ermee omgaat.

Over geen opname willen. Heftige keuze. Maar zou mogelijk toch goede keuze kunnen zijn. Maar goed gedwongen is ook niet goed.

Zelf heb ik mijn vader 2 keer zwaar depressief meegemaakt. Eerste keer geen opname. En ook gedacht over zelfmoord. Deze periode is erg lang geweest.
Tweede keer heeft hij zelf gevraagd om een opname en is er vrij snel weer goed uitgekomen en gaat nu goed.

Ik hoop echt dat hij uit zijn dal gaat komen. Echt super veel sterkte komende tijd. :(:)

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 23:00

Kippevel, diep respect, toch ook enig onbegrip maar tegelijkertijd enoorme bewondering.

Heel veel sterkte, ik hoop zo voor je dat je man weer licht aan het einde van de tunnel gaat zien....

Maggie_Eddy

Re: Hij wil er een eind aan maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 23:14

Jeetje! Heel veel sterkte met alles wat er komen gaat! en heel diep respect! Wat ontzettend dapper van je hoe je ermee omgaat! Ik zou me er nooit zo bij 'neer kunnen leggen' zoals ik een beetje opmaak uit je reactie.. Net wat PussInBoots zegt, enig onbegrip maar enorme bewondering!
Ook ik dacht gelijk aan Antonie Kamerling... Ik hoop voor jullie drietjes dat hij toch nog uit zijn diepe dal, of misschien beter gezegd ravijn weet op te klauteren!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 23:34

Jeemie, wat een verhaal zeg!
En wat een prachtige relatie hebben jullie....
En wat een enorme liefde kan jij geven als je zelfs je man zijn rust, de dood gunt.
Hij heeft natuurlijk een behoorlijk belast verleden, maar heeft hier in "normale tijden" mee kunnen omgaan.
Met extra belasting die nu op hem afkomt is het eigenlijk begrijpelijk dat het teveel voor hem wordt.
Hoop echt dat hulp en medicijnen hem kunnen redden, want geloof het of niet (hij zal het niet geloven) er komen echt altijd weer betere tijden.
Ik weet niet hoelang hij de medicijnen al gebruikt, maar het is juist in het begin dat je hier extra suicidaal van kan worden!
De werking begint pas na zo'n 6 weken...en dan kan het echt tot steun zijn. Er zijn helaas wel vaak bijwerkingen zoals slecht slapen waar je ook niet op zit te wachten. Maar die verdwijnen vaak ook na een aantal maanden.

En nog even over Antonie Kamerling...die was gestopt (!) met de anti-depressiva.

Sterkte!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 23:35

Wat een verhaal zeg,,
Heel veel sterkte toegewenst de komende tijd!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 23:51

Ik heb geen woorden.. Ik heb enorm veel respect voor je hoe je hiermee omgaat. Ik krijg echt kippenvel van je posts.

Heel erg veel sterkte in deze vreselijke tijd :(:)

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 00:12

Ik zal morgen even alles bijlezen en een update plaatsen,
we komen net terug van een avondje in de kerk en wat napraten.
Ga nu even proberen wat slaap te pakken.
Vandaag een redelijke dag gehad.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 07:07

ben blij voor je dat je een redelijke dag gehad hebt alles is beter dan dan een klote dag op dit moment ben benieuwd naar je update... nogmaals wat een liefde heb jij voor je man en wat een bewondering heb ik voor je

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 07:30

zo wat verschrikkelijk! (heb intussen)en blijf even meelezen.
ik wens je echt alle succes van de wereld.

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 08:22

Ik krijg veel pbtjes van mensen die de link leggen naar mijn gewone bokt-account.
Heel erg bedankt voor jullie oplettendheid. ;)
De reden dat ik voor een schaduwaccount heb gekozen is dat ik maar een paar bokkers
persoonlijk ken. Het zijn zeker geen actieve bokkers, op LZP lezen ze ook niet mee.
Maar ik weet dat ze soms even mijn berichten nalezen, en ik wil dit verhaal daarom niet gekoppeld
hebben aan mijn eigen account.
Maar lief dat jullie me er op wijzen hoor!

De huisarts heeft gisteren andere medicijnen voorgeschreven, antidepressiva.
Jammergenoeg duurt het 3 weken voor we daar resultaat van gaan zien,
dus die tijd moeten we overbruggen.
Hij zou mijn man ook graag op willen laten nemen, maar dat houdt in dat hij zeker 3 weken
geen bezoek mag ontvangen. En 3 weken zijn zoontje niet mogen zien of spreken trekt hij gewoon niet.
We houden de optie zeker achter de hand en gaan ondertussen op zoek naar een alternatieve oplossing.

We hebben ons er zeker niet bij neergelegd hoor!
Iedere dag weer knokken we er voor, maar ik ben blij dat als het toch gebeurt,
ik weet dat ik het kan begrijpen en accepteren.
Op dit moment zit hij in de auto bij iemand die hem naar een psycholoog brengt in den Haag.
Omdat we Lennart's kinderfeestje door willen laten gaan kon ik zelf niet mee.
Hij heeft een afspraak van 10 tot 11.30, maar de psycholoog heeft haar middagprogramma ook schoongeveegd voor hem.
Vandaag ga ik op zoek naar psychologische begeleiding in dagopvang, eens kijken wat de mogelijkheden zijn.

Gisteren heeft hij bij zijn accountant geregeld dat alle boekhoudkundige taken worden overgenomen, dat scheelt al heel veel.
Ook heeft hij geregeld dat als er wat gebeurt, dat die accountant alles voor mij gaat regelen en in de gaten zal houden.
Ik hoef me voorlopig geen financiele zorgen te maken en dat geeft wel rust, want ook daar maakte ik me grote zorgen over.
(We hebben onze oude woning nog steeds niet verkocht en zitten nu met 2 huizen)

Tussen alle berichtjes door lees ik af en toe ook verhalen over mensen die in eenzelfde situatie hebben gezeten
maar met hulp er weer uit zijn gekomen, en dat geeft me een goede hoop.
Op dit moment lukt het me niet om de vele pb's allemaal persoonlijk te beantwoorden, ik hoop dat jullie het begrijpen.
Ik heb erg veel steun bij al jullie lieve berichtjes, bedankt er voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 08:32

Heel erg veel sterkte. Ik kan me een beetje inleven in de manier waarop je hem steunt, hoewel mijn man nog niet zo 'ver' is als die van jou. Ik hoop heel erg dat jullie er samen uit gaan komen. :(:)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 08:36

Wens jullie zoon vandaag een fijne verjaardag ! En probeer er zelf ook een beetje van te genieten!!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:22

ThreeFingers schreef:
Wens jullie zoon vandaag een fijne verjaardag ! En probeer er zelf ook een beetje van te genieten!!

Inderdaad. Je man is in ieder geval in goede handen :)

Ik ben blij dat jullie gisteren een redelijke dag hebben gehad :)
Ik hoop echt voor jullie dat het langzamerhand steeds een beetje beter gaat! :(:)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:25

Hoop voor je dat het vandaag toch allemaal een beetje ontspannen kan verlopen! :(:)

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:39

Probeer te genieten van je zoontje, z'n feestje. Heel veel sterkte verder. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:41

TS, ondanks alles wil ik je van harte feliciteren met de verjaardag van je kleine mannetje vandaag. Ik hoop dat je ondanks alle zorgen toch een beetje met hem mee kunt genieten van zijn feestje.

Ik ben blij dat de hulpverlening zo adequaat op gang komt. Hopelijk komen jullie met alle steun de komende drie weken goed door en gaan daarna de medicijnen een stuk van je zorgen wegnemen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:41

Hopelijk kan je ondanks alles toch genieten van je zoontje zijn verjaardag.

Is er behalve voor je man ook hulp voor jou?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:08

Ondanks alles, toch van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie zoontje. Hopelijk kunnen jullie er toch nog een beetje van genieten :(:)

Ik vind het vreselijk dapper hoe jij je hier tot nu toe doorheen slaat!

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:19

Ilja000 schreef:
Hoe stom het ook is, maar het sportadvies is niet helemaal uit de duim gezogen. De running therapie heeft zijn nut inmiddels bewezen. Google maar eens op Bram Bakker. Wel kun je je afvragen of dat in dit geval zin heeft, bij iemand die zo diep zit.

Precies, door te sporten ben ik eenheel eind van mijn depressies en paniekaanvallen
afgekomen, sterker nog, voel me er kiplekker bij.

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 10:56

Dat sporten bepaalde stofjes in je lichaam vrijmaakt wist ik wel.
Maar op dit moment is dat niet het eerste wat moet gebeuren denk ik.

Volgende week stond ik gepland voor een operatie, die heb ik even een maandje opgeschoven.
Heb net ook mijn werkgever een mail gestuurd dat ik nu nog niet kan inschatten wanneer ik er weer ben.
Netter om te bellen natuurlijk, maar door de telefoon kom ik even niet uit m'n woorden.

Nou, even de laatste dingetjes voorbereiden voor het feestje, we gaan naar Kidzcity
en ik heb wat hulptroepen mee, denk niet dat ik zelf veel hoef te doen.
Nog even mijn camera inpakken, ga veel foto's maken zodat mijn man het toch een beetje kan meebeleven.
Blegh, heb er echt geen zin in.
*Gaat even op zoek naar een 'happyface'....*
:D
We gaan er wat leuks van maken voor die kleine man.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:57

+:)+ Echt top van je!
Probeer er zelf ook van te genieten :) En inderdaad, maak veel foto's! Sterkte en toch ook veel plezier vandaag.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:12

gefeliciteerd met je zoon en hopelijk wordt het een geweldige dag voor hem
voor jou :(:) kan me voorstellen dat je op zoek moet naar een happyface

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:14

gefeliciteerd met de verjaardag van jullie zoon.
probeer te genieten.
nogmaals heel veel sterkte, dit is niet niks.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:18

lisa_pluisje schreef:
Ilja000 schreef:
Hoe stom het ook is, maar het sportadvies is niet helemaal uit de duim gezogen. De running therapie heeft zijn nut inmiddels bewezen. Google maar eens op Bram Bakker. Wel kun je je afvragen of dat in dit geval zin heeft, bij iemand die zo diep zit.

Precies, door te sporten ben ik eenheel eind van mijn depressies en paniekaanvallen
afgekomen, sterker nog, voel me er kiplekker bij.

Oh dat is inderdaad een punt. Sporten kan heerlijk verademend werken... Misschien kunnen jullie saampjes overwegen te gaan sporten, al dan niet onder begeleiding van een personal coach? Fitness is wellicht niet het ideale uitgangspunt, maar even de energie/vermoeidheid/frustratie er rennend uit briesen in het bos? Of dagelijks uitwaaien op het strand? Squashen?
Er bestaan inderdaad speciale therapieeen voor.