En dan kom je op tv!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: En dan kom je op tv!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 19:56

Fijn dat het zo goed gaat! Hopelijk gaat het vanaf hier alleen maar beter en beter!

Maar ook ik dacht dat je op een 1 pers. kamer terecht zou komen...

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 19:59

Meid, echt wat ben jij goed bezig!
Het lijkt me enorm vermoeiend.

Voel je je wel anders nu inmiddels?

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:35

gelukki voel je je alweer wat beter :) succes

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:12

goedemorgen nu wel lekker geslapen zonder gesnurk :D :D
hoe gaat het met de pijn en kan je al wat makkelijker eten nu

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:35

Hoi TS,
Ben erg benieuwd hoe het nu met je gaat?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:48

De eerste updates zijn goed zeg! Fijn dat je niet zo heel veel pijn hebt. (of je bent gewoon een stoere bikkel!)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 19:48

Nou ik ben weer thuis, compleet beurs nog en best pijnlijk, maar ja ff doorbijten, over een paar dagen zal het wel al beter gaan.

Ik had idd eerst in een 1 persoonskamer moeten liggen, daar werd ik ook heen gebracht toen ik net aan kwam dinsdag.
Maar ik werd dus wakker in die 3 persoonskamer. Toen ik vroeg hoe dat zat, zeiden ze dat die 1 persoonskamer voor hele zieke mensen was.
Nou ja prima, maar zeg dat dan van te voren, en maak mensen niet blij met een dooie mus.

Maar goed de operatie is goed gegaan, heb afgelopen nacht iets meer geslapen, maar moest elk uur naar de wc, lag natuurlijk nog steeds aan een infuus, dus er werd volop vocht in me gepompt.

Vanmorgen kreeg ik ontzettend ranzig blauw spul te drinken, gelukkig kwam dat niet uit mijn drain, dus ik mocht mijn eerste vloeibare maaltijdje, een klein bakje vla en wat te drinken.
De vla was echt heel lekker, maar het is echt eng om te eten, ik voel echt mijn maag een beetje samentrekken enzo, maar goed dat went vanzelf wel.

Daarna in de middag wat yoghurt gehad, maar ik dacht dus dat ik dat hele bakje leeg moest eten, dat was toch echt wel te veel, dus daar voelde ik me wel een tijdje behoorlijk beroerd van, maar na een paar boertjes (die ook wel pijnlijk zijn) was dat al een stuk opgelucht.

Dus toen kwam mijn mams om 2 uur, in de hoop dat ik naar huis kon, gelukkig kwam toen eindelijk iemand me verlossen van die drain, dat is echt een heel eng gevoel. Maar goed daarna kon ik lekker mee naar huis.

Dus zit nu bij mijn ouders, in mijn eentje trek ik het ff niet in mijn eigen huisje, dus ik laat me lekker even verwennen door mijn ouders hahaha.

Net cup a soupje als avond eten op, heb er denk ik een uur over gedaan, maar heb ervan genoten. Moest wel halverwege nog even de magnetron in, want het was inmiddels wel koud geworden hahahaha.
Straks ga ik nog een danoontje proberen, lekker hoor.

Ik hoop wel dat ik me snel weer wat beter ga voelen, want ik voel me nog behoorlijk beurs en heb toch nog wel wat pijn, dus vanavond maar paracetamol voor ik ga slapen.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:07

Succes meis! Alles komt goed!

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:49

Klink allemaal goed hoor.
Om alles te laten helen heeft het veel tijd nodig.
Neem die tijd , je zal het nodig hebben.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:59

Jeetje, bizar he, dat een bakje yoghurt eigenlijk al veel te veel is en dat een bekertje cup-a-soup als avond eten kan volstaan! Maar fijn dat je je naar omstandigheden goed voelt en ook een heel slim besluit dat je je lekker in de watten laat leggen door het ouderlijk thuisfront! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:30

Wat fijn dat het zo goed met je gaat. En wat knap hoe je alles beschrijft!

Een vraagje he :o jij hebt een gastric bypass gehad? Is dat vergelijkbaar met een maagband of is dit een (permanente) maagverkleining? En hoe werkt dat dan als je over een tijdje 'klaar' bent met afvallen, kun je dan wel gewoon eten? Even nieuwsgierig.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:42

Wauw je bent alweer thuis! Nou ja, bij je ouders! Heerlijk toch om je lekker te laten verwennen thuis! Geniet er maar van! Je kan altijd nog terug naar je eigen huis. Wel heerlijk zeker om geen gesnurk meer te horen ;)

Komen ze binnenkort nog filmen bij je thuis?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:51

Wat een goed nieuws :)
Lijkt me wel een heel raar idee dat een schaaltje yoghurt al teveel is.
We hebben je nog een kaart gestuurd, maar die zie je wel als je weer lekker in je eigen huis zit :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 23:08

Fijn dat de operatie goed is gegaan.
Hopelijk ben je snel weer de oude, en kun je naar die mooie dag toe werken.
Je kunt het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 23:10

Laat je maar lekker even verwennen door je ouders. :j Sterkte met alles, ik hoop dat je snel wat opknapt!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 07:41

Een maagband schijnt veel minder ingrijpend te zijn. Moet je maar eens googelen.

Fijn dat je lekker thuis bent (bij je ouders), laat je maar lekker verwennen! Beterschap!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 10:11

Een maagband kan toch weer verwijderd worden? Wat ts heeft gehad, is volgens mijn onomkeerbaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 10:39

Ik had er dus al op geGoogled, maar ik kan nergens vinden wat er dan gebeurt als je 'klaar' bent met afvallen. Want als je voor de rest van je leven zo weinig kan eten, val je dan weer niet héél veel af? Pure nieuwsgierigheid hoor, ik weet er echt niks van af.

Hoe dan ook, ik wil niet teveel off-topic gaan, ik vind het echt super dapper van de TS dat ze dit aan heeft gedurfd. Ik weet hoe ellendig de strijd tegen de kilo's is en als dit je dan kan helpen, kan ik daar alleen maar heel veel respect voor hebben.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 10:42

Waarschijnlijk kom je op een punt waarbij je niet meer af zult vallen, je lichaam gewend is aan de kleine hoeveelheden eten!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:53

je metabolisme gaat zo omlaag dat je minder nodig hebt om op je gewicht te blijven. Dus je kcal behoefte gaat gewoon omlaag.

Vrees niet voor lange termijn afvallen, op lange termijn is bijkomen een groter probleem :)

Hoe langer je hem hebt hoe meer je gaat kunnen eten trouwens

Om toch even als mede gber voor haar te spreken

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:01

Maar kom je dan wel aan je voedingsstoffen als je maar 1 bakje vla en in de toekomst bijv 1 boterham kan eten per keer?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:02

@lesilla: je bent echt mega slank geworden als jij ook een GB hebt gehad!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:03

Zonnetje81 schreef:
Maar kom je dan wel aan je voedingsstoffen als je maar 1 bakje vla en in de toekomst bijv 1 boterham kan eten per keer?

je neemt vitamine bij en je lichaam past zich gewoon aan. Gezond is het niet maar gezonder dan morbide obesitas tis kiezen tussen twee vuren
Maar die kleine hoeveelheden zijn vaak al gedaan wanneer het grootste gewicht is verloren.
Na een tijd leef je gewoon op duizend tot duizend vijfhonderd kcal per dag

Ik ben 64 kwijt op 9 maand, en nu eet ik zoals een normale mens :)
En moet ik dieten als voorheen, anders zit het er ook weer bij. Niet zoveel als vroeger maar wel dikkerdan mijn eindgewicht van de gb.
Maar dat zeggen wetenschappelijke artikkelen ook, je hebt eerst je feestjaar/jaren waar alles razendsnel af gaat. En dan is het feest gedaan :P
Laatst bijgewerkt door lesilla op 08-10-10 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:04

Oh 1000/1500 is wel redelijk normaal te noemen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 12:39

Nou ik zie dat Lesilla het al heel goed heeft beschreven.
Mijn moeders operatie is al 7 jaar geleden en die eet nu gewoon normale dingen, alleen wel nog steeds een stuk minder als vroeger.

Vanochtend heb ik gesmuld van een beetje Bambix, was echt zalig, en voor mijn lunch ga ik zometeen appel/aardbeienmoes eten. Tussendoor moet ik natuurlijk ook regelmatig drinken, anders kom ik bij lange na niet aan de hoeveelheid vocht die ik moet drinken, dat is nog best lastig.
Maar na een goeie nachtrust vannacht voelde ik me al een heel stuk beter, ben lekker onder de douche geweest en we hebben de pleisters van mijn buik gehaald. Zijn echt hele kleine wondjes die nu al zowat dicht zitten. Dus daar heb ik verder geen last van, alleen van binnen voel ik het. Maar ja daar is natuurlijk wel ff iets meer aan gesleuteld.