Marley schreef:maar als ouder kijk je toch ook eerst waar je kind op school komt en of de aanpak juist is en of het je aanspreekt?
de juf heeft een bepaalde aanpak, een bepaalde visie....
als een ouder naar mij toe komt dat ik iets moet doen, omdat het kind thuis anders niet te hanteren is..... dan heb ik daar mijn vraagtekens bij.... nu werk ik met moeilijk opvoedbare kinderen dus ze zijn al niet te hanteren als ze bij ons op school komen....
maar moet ik dan ook als een ouder zegt dat ik zijn/haar kind echt moet slaan omdat het thuis anders niet te hanteren is, moet ik het dan ook doen?
nogmaals, daar ben ik geen docent voor.....
en dit is een reactie op wat BentheSerena zei over waarom leerkrachten niet naar ouders luisteren, niet over dit specifieke probleem met de boterham die wel of niet gesneden moet worden.....
Ik bedoel dit echt niet letterlijk dat een leerkracht altijd naar alle ouders moet luisteren!!!!
Ik ben hier eerst ook op school geweest om te kijken of het me beviel..
Ik bedoel dat er per kind altijd iets KAN zijn waar een leerkracht op in kan spelen..
Voorbeeldje; Mijn oudste dochter heeft regelmatig een blaasonsteking en moet gewoon regelmatig naar het toilet... dit vind ik belangrijk om te vermelden bij een leerkracht want kinderen kunnen en mogen niet te pas en te onpas naar het toilet gaan (logisch)
Als ik dit dus niet vermeld had of de leerkracht daar niet op inspeelt zou ik dus een kind hebben wat regelmatig nat zou zijn en nog vaker een blaasontsteking zou krijgen.
Als een ouder zou zeggen dat ik (als leerkracht) hun kind een tik moest verkopen als het vervelend zou zijn zou ik me toch wel even achter mijn oren krabben...
(en tuurlijk doe je dat niet)
(ik vind het heel lastig om het onder woorden te brengen wat ik nou precies bedoel
)