9/11: herinner jij het je nog?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BloemBloem

Berichten: 16630
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:39

SAKKIA schreef:
Vanavond komt er trouwens een docu op SBS6

Ga ik wel even kijken denk ik.


Hoe laat Sas?!

8nnemiek

Berichten: 43537
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:39

Ik kan er me eigenlijk bijna niks meer van herinneren :=
Ik weet alleen nog dat we 's avonds de hele avond het nieuws op hadden staan. Maar het leek toen nog niet zo erg, of ik besefte toen nog niet hoe erg t was ofzo..

caat_eve

Berichten: 1790
Geregistreerd: 02-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:41


LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:42

Ik was toen net thuis van school, 's middags zou ik paardrijles hebben en we hebben op de manege dus verder gekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:42

Ik was alleen thuis met de radio aan toen ik het hoorde, vervolgens tv aangezet en die is niet meer uitgegaan tot ik naar bed ging. Volgens mij was ik ergens voor aan het leren voor school, maar dat is er toen niet meer van gekomen. Was echt helemaal in shock van de beelden en toen mensen uit het raam sprongen werd dat alleen maar erger. Volgende dag kwam het toch wel weer keihard aan toen ik de tv weer aanzette en het dus echt geen nachtmerrie was geweest...

Ergens in dit topic vroeg iemand zich af waarom hier zoveel aandacht naar uitgaat en slachtoffers van natuurrampen minder, sorry hoor, maar vind het nogal een verschil of er een grote golf veel dode veroorzaakt of mensen met een andere geloofsovertuiging. Dat eerste gebeurd nu eenmaal, we kunnen niet veel daar tegen doen, maar hoe kan je het als mens in je hoofd halen om om die reden andere onschuldige mensen de dood in te jagen :?

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:46

Tallie1979 schreef:
Rinske schreef:
Ik was net thuis uit school, en ik was aan het zappen toen ik langs CNN zapte waar ik de beelden live zag. Heb mijn moeder geroepen en een paar minuten later boorde het 2e vliegtuig zich in de andere toren. Erg heftig om te zien en ik vergeet het nooit meer. Ben ook niet 9/11 moe ofzo, beelden grijpen me nog altijd aan.



Mij ook.. En eerlijk? Ik krijg nog steeds de kriebels als ik helemaal bovenin een hoog gebouw moet zijn.. :o


Ja daar heb ik ook nog wel een beetje last van, vooral op het moment dat ik stond boven op het empire state building en met het vliegtuig boven de skyline van NY.


Ik kwam thuis van de basisschool rond kwart over 3 en toen vertelde mijn mam wat er gebeurd was. Ik snapte er helemaal niets van hoe dat kon gebeuren. De beelden van de springende mensen zijn mij nog altijd bij gebleven.
Eigenlijk kijk ik elk jaar op 11/9 de documentaires en vooral de docu van die man die die dag bij de brandweer meeliep vind ik heel aangrijpend.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48800
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:47

9/11... vreselijk... ik was op dat moment aan het werk en de lolbroek van het bedrijf kwam de afdeling oprennen "Vliegtuig in WTC!" we namen hem eerst niet serieus, maar helaas bleek het toch waar te zijn..

Pim Fortuyn... ik kwam terug van mijn allereerste buitenritje met Banjer zonder andere paarden erbij en zat nog even na te praten met iemand op stal... toen mijn vader belde "Ik heb nieuws voor je... Pim Fortuyn is dood"...

Toen Theo van Gogh werd vermoord was ik volgens mij thuis... ziek... werkeloos... dat weet ik niet meer...

En met K'dag kwam ik net terug van stal... fotoshoot met Banjer gehad en de fotografe zou nog foto's van Kyra en Nikita maken... we schrokken ons te pletter... :\

DenK4ever

Berichten: 3284
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Almere city

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:48

Cayenne schreef:
Waar waren jullie op het moment dat je te horen kreeg dat deze ramp gebeurde?
Herinner jij het je ook nog zo goed?


Ik werkte toen bij de receptie van een amerikaans callcenter in Amsterdam..
Op gegeven moment werd ik gebeld door een journalist met de vraag of ze 1 van onze directeuren (een new yorker) om een reactie mocht vragen... binnen 5 minuten kwamen vanuit alle afdelingen mensen langs de receptie die het er over hadden, allemaal even geschokt.
Na dat eerste telefoontje kregen we er meerdere telefoontjes over.. ik had nog geen beelden gezien en kon me niet voorstellen wat er nou precies aan de hand was...
pas toen ik s'avonds thuis kwam..

Ik denk dat bij zulke gebeurtenissen iedereen nog wel weet waar ze waren toen ze het nieuws hoorde..
Zo weet ik ook precies waar ik was tijdens bijv. de vuurwerkramp, of de moord op Pim Fortuin....
Niet te vergelijken met 9/11 maar wel "inpact" in ons land

levine

Berichten: 1090
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:50

Ik herinner me het nog heel erg goed! Ik ging bij een vriendinnetje spelen en daar stond te televisie aan. Toen ik thuis kwam zei ik het tegen m'n moeder en die zei: neeejoh, je vergist je vast! (onder het mom van: die jonge koters zeggen zo veel). Later zagen we het nog op de televisie en toen zei mams nog dat ik inderdaad gelijk had.
Ik heb jaren na deze gebeurtenis nog vaak beelden gezien, toen besefte ik pas goed wat voor impact die dag heeft gemaakt op iedereen.

Kristel_82

Berichten: 115
Geregistreerd: 17-04-08
Woonplaats: Nog 2 maandjes in Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:53

Ik weet het nog precies. Ik liep de slager binnen, die me meteen weer weg stuurde, met de woorde: "Ik kreeg net telefoon, er is iets heel ergst gebeurd, iets met 'n vliegtuig. Ik ga thuis tv kijken moet jij ook doen."
Ik was nog niet binnen of ik riep al dat de tv aan moest. Mijn vader geloofde er niks van, maar we zagen nog net 't 2de vliegtuig naar binnen vliegen. Ik ben toen niet meer voor de tv weg gegaan.
Ik heb wel wat films/docu's gezien, maar nu geen behoefte meer aan.

3 jaar later heb ik een iets leukere herinnering aan die dag toe gevoegd. Ik ga nu ieder jaar uiteten, omdat ik mijn man dan weer 'n jaartje langer ken...

Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:53

jaggie schreef:
Ik stond twee weken geleden nog bij Ground Zero, heel onwerkelijk als je je bedenkt wat daar 9 jaar geleden gebeurt is.

Nou niet om de ramptoerist te spelen, maar ik vraag me echt af hoe de mensen zich nabij die plek gedragen? Is er veel rumoer, is het stil, houden ze het droog?

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:54

ik was op mn werk,stond kofferbakken te controleren bij uitgaand personeel van fabriek.Mijn collega begon ineens heel raar te bazelen en te stotteren en ik maar denken dat ie een geintje maakte!
Echt shocking!!!

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:55

Ik kijk nu de docu waarvan hier al een link werd gegeven in dit topic. Krijg het nog steeds koud als ik het zie.

Bellex

Berichten: 9307
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:58

Tsunami was ik bij kennisen
Met Pim Fortyun op de camping in Frankrijk brood halen
Met Cathrena was ik op school
Van Gogh kan ik me echt niet heugen :n
En met koninginnendag was ik op mijn werk, die 2 sec dat we even konden luisteren hoorden we het gebeuren :\

Ik heb inderdaad nu ook kriebels met hoge gebouwen en vliegtuigen :o en ben absoluut niet 9/11 moe. Kijk gerust ieder jaar alle docu's, zelfs als ik ze al gezien heb. Kan me er niet los van maken

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:07

Shanelle schreef:
jaggie schreef:
Ik stond twee weken geleden nog bij Ground Zero, heel onwerkelijk als je je bedenkt wat daar 9 jaar geleden gebeurt is.

Nou niet om de ramptoerist te spelen, maar ik vraag me echt af hoe de mensen zich nabij die plek gedragen? Is er veel rumoer, is het stil, houden ze het droog?


Mijn mening over ground zero is; er is een herdenkingsplaats (stukje van de plek zelf af) waar wel mensen "rouwen" maar waar ook veel touristen zijn. Op de plek van het WTC zelf is het er niet anders dan in de stad zelf. Er komen gewoon citytrips langs en het is ook een drukke weg die er langs heen loopt. Dus niet anders dan anders, gewoon new york. Het is verder 1 super grote bouwput geworden.

Afbeelding

Afbeelding

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: 9/11: herinner jij het je nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:14

pffff wat zijn het ook enorme gebouwen he?
Ik zou denk ik niet in zo'n gebouw durven alleen al vanwege de hoogte!

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:15

Wij kregen een nieuwe tv boven, die man sloot hem aan en eerste beeld wat ik zag was de toren met rook..
Krijg er nu weer kippenvel van.

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:16

Ja echt enorm, ik heb eenfoto van een gebouw wat precies naast de WTC stond, en dat was vanaf de grond zoooooo hoog, maar als je het dan naast het oude wtc zag dacht je echt, omg hoe durf je daar ooit af te springen.

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: 9/11: herinner jij het je nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:22

wat moeten die arme mensen doodsangsten hebben doorstaan.
die beelden..........................te erg!Onvergeeflijk zoiets!

Toogfilosoof
Berichten: 4897
Geregistreerd: 05-04-07

Re: 9/11: herinner jij het je nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:02

Wow ik kijk net weer die beelden op youtube.. wat een enorme klappen zeg.... niet te geloven...

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re: 9/11: herinner jij het je nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:05

Ik kwam thuis, destijds nog van de basisschool (wat lang geleden al!) en zag m'n beide ouders op de bank voor de tv zitten. Weet nog dat ik me verwonderde over het tijdstip dat ze daar samen zaten, maar daarna zag ik 't tweede vliegtuig erin vliegen. :\

Prutsmuts

Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:07

Ik weet het nog precies. En denk dat ik het ook niet meer snel zal vergeten. Pff, die beelden hebben vreselijk veel indruk op me gemaakt.
Was mijn eerste werkdag op mijn nieuwe job. Dacht eerst dat ze een grapje maakten. Totdat we de radio aanzetten.

Nu nog als ik de beelden zie denk ik.....hoe is he mogelijk dat een paar mensen zoiets kunnen veroorzaken -:(-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110978
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 9/11: herinner jij het je nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 17:18

De "live" uitzending van CNN die dag staat ook op youtube.
De reacties van iedereen :\ afschuwelijk! Het wordt dan weer echt alsof je het opnieuw beleefd.

Charmaiineee

Berichten: 1905
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Pijnacker

Re: 9/11: herinner jij het je nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:32

Ja precies, dat vind ik dus ook!

Gem

Berichten: 17554
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:35

Wij waren die dag met ons geladen vrachtschip op het kanaal, onderweg naar Roeselaere (Belgie).
We kwamen een collega tegen, die ons het nieuws vertelde over de marifoon. Onze eerste reactie was: "Ja hoooooor, Mark verveelt zich en wil een smeuige grap vertellen 8)7, sensatie-zoekertje _O- !".
Wel direct de radio aangedaan en we hoorden eigenlijk alleen maar updates, maar niet wat er daadwerkelijk gebeurd was, dus we geloofden niet of nauwelijks dat er echt iets ergs gebeurd was. Pas
'savonds in Roeselaere konden we de schotel voor tv-ontvangst richten en kregen we de volledige ramp in beeld :oo :oo :oo .