Collega trouwt: wàt een drama!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:19

Ts laat je niet gek maken door degenen van wie je kritiek krijgt.
En als je perse wilt dat dit topic weggehaald wordt dat vraag je dat toch
aan de moderators.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:25

Op je gevoel afgaan. Zegt je gevoel dat je er geen zin in hebt niet gaan!!!

Renee__

Re: Collega trouwt: wàt een drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:39

Mensen, ze gaat gewoon.
Veel plezier en ik wil alle dirty details horen, haha.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:45

Op bokt moet je zowieso een dagje nadenken voor je een topic opent, je wrd om het kleinste dingen helemaal afgebrand!
Houd het gwn gezellig hiero ;)
Maar dat even terzijde

Wat een raar mens zeg...
Ik zou lekker niet gaan en der opbellen
en zeggen,
Hallo maar ik ga liever alleen naar bruiloften van mensen die me dierbaar zyn of normaal denken, dus je snapt zelf wel dat ik dus niet naar die van jou kom! Een hele fyne dag verder toegewenst!
Doeii!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:04

Hoe was de bruiloft?

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 09:43

Ze is gister idd getrouwd, maar de receptie is zaterdag pas, de 11e :P

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:49

Ik zou het een beetje hypocriet van je vinden als je wel zou gaan.
Je loopt haar hier helemaal af te branden in de openingspost. Maar ondertussen ga je wel naar haar bruiloft toe.
Als je het niet met haar keuzes eens bent blijf je toch lekker thuis. En als je wel naar haar bruiloft gaat moet je haar keuzes respecteren vind ik.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:14

WAt een idioot iets zo'n taart (mocht ze die werkelijk hebben kunnen bestellen)
Verder vraag ik me af of je je collega dat ook verteld hebt wat je hier verteld?
In dat geval kan het me niet storen dat het op internet staat, wel wanneer je niets hierover gezegd hebt tegen haar en vervolgens 'gezellig' op haar bruiloft verschijnt. Vind ik behoorlijk achterbaks.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 10:21

Shanelle schreef:
(Ohja en voor ik nu weer een oliebol over me heen krijg: ja, ik heb mijn collega al eens mijn gedacht gezegd, zoals eerder vermeld in het topic, en toen is de boel nog veel meer gaan verzieken, werden andere collega's 'ingezet' en werd iedereen tegeneen uitgespeeld zodat NIEMAND nog graag kwam werken. Vandaar dus dat ik deze keer wijselijk mijn mond heb gehouden ;) )

...

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:27

Achterbaks dus, vind ik... sorry!
Sowieso bijzonder verhaal, andere collega's ingeschakeld, mensen die niet meer kwamen werken... lijkt de kleutelschool wel.
Maar buiten dat, ik vind het achterbaks om op internet dit soort dingen te plaatsen en in het gezicht mooi weer te spelen én dus ook nog eens naar de bruiloft te gaan...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:31

Misschien is het voor de TS beter om te gaan om de werksfeer niet nog verder te ''verzieken''.
Je ziet elkaar dagelijks he.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 10:32

Het is je goed recht dat te vinden!
En begrijpbaar aangezien je haar en de situatie niet kent :j

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:34

annastasia schreef:
Misschien is het voor de TS beter om te gaan om de werksfeer niet nog verder te ''verzieken''.

Snap ik, maar zal 'van alles vinden, maar de schone schijn ophouden' dan zo vreselijk veel bijdragen aan een goede sfeer? Nee toch zeker!
En daarnaast heeft de TS nog steeds de keuze om wel of niet naar die bruiloft te gaan, dat heeft niets met werksfeer te maken.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 10:34

annastasia schreef:

Dat is inderdaad de reden waarom ik toch zal gaan. En omdat ik inderdaad de kokosnoten niet heb om als àllerlaatste collega -m.u.v. onze bazin- af te zeggen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:35

Ik zou niet gaan.
Weet niet of ze geld of 'een envelopje' vraagt?? Anders zou ze van mij een héle stapel LEGE enveloppen krijgen :D

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:36

Shanelle, de Belgische bedrijfscultuur is soms echt eentje om U tegen te zeggen hé...
Als ik jou was, zou ik gaan uit collegialiteit naar je baas toe. Tenslotte moet die er anders in haar eentje verschijnen. En op een receptie is er altijd wel wat lekkers te eten/drinken en er zullen vast leuke mensen zijn (4 weddings and a funeral gezien :D )
Stop samen geld in een enveloppe, dan lijkt het meer (smerige truc, maar je moet wat)
Draag een witte blouse en een jeans, want ze heeft duidelijk aangegeven dat haar jurk niet wit wordt en een jurk in jeans heb ik nog nooit gezien (tenzij ze cowboy stijl trouwt...)
Ik weet dat iedereen roept van "niet gaan, ze kan mijn rug op" etc. Maar je moet er nog samen mee werken en tot de dag dat het management eindelijk hersens krijgt en haar de deur wijst, zal jij diegene zijn die zich niet mag laten kennen, want anders krijg jij dat ook nog gegarandeerd op je bord.
En verder: als je gaat, ben je maandag echt het middelpunt van de belangstelling want alle collega' s zullen willen horen hoe het was.
Ja, je hebt een rotcollega, maar dat is nu eenmaal de bluts met de buil nemen en als je er echt niet meer tegen kan, ofwel tegen het management klagen of een andere baan zoeken. Voor de rest houd je best de eer aan jezelf.

PS Ik heb ook net een topic geopend gehad waarin moord en brand werd geschreewd omdat ik iemands privacy te grabbel zou gooien... :(

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:39

Ik ben tegen sluiting van dit topic want ik ben erg benieuwd hoe de receptie afloopt voor je.

En trek je maar niks aan van de schijnheiligen op bokt hoor. Neeeeeeeeeeeee die roddelen nooit over iemand anders. Neeeeeeeeeeeee die zeggen altijd de waarheid in iemands gezicht.

Anyway, trek het je niet aan. Het is internet maar en je hoeft jezelf niet te verdedigen hoor!

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:40

ik zou me ziek meleden haha

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:03

Wat een gezeur weer :?
Ts laat je niet gek maken, het is je goed recht om even je gal te spuwen. Laat de rest maar fijn de engeltjes uithangen en alles correct aanpakken. Kan jij lekker je frustratie kwijt.. :D

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:35

Wat zitten er weer "vriendelijke" dames bij hier. Alsof die nooit hun verhaal kwijt moeten en nooit een ander afkraken.
Het mag ook wel wat minder aanvallend ook al ben je het niet met TS eens.
Wij kennen haar werksituatie niet maar ik kan mij wel heel goed voorstellen hoe zo'n mens de sfeer kan bepalen, als je komt is het alleen voor het geld en als je niet komt dan is zo'n persoon weken niet te genieten. Dus TS gaat voor de lieve vrede naar de receptie, ik zou het zelf niet doen maar ik hoef daarna ook niet met de bruid te werken.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:53

Wat een moraalridders hier zeg, tjonge jonge, iedereen is wel eens in een bepaalde zin achterbaks.
Ik heb ook mijn mondje bij me maar weet ook wanneer ik hem dicht moet houden en tja soms is dat dan achterbaks.

Als ik ts was zou ik dit ook een rotsituatie vinden en ik zou me vanaf het begin bedankt hebben, duidelijk.
Maar kan me ook voorstellen dat ze aan de gevolgen denkt als ze niet gaat.
Daar heeft ze waarschijnlijk geen zin in en besluit gewoon braaf te gaan, om dit nou achterbaks te noemen.....................

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:01

TS zo achterbaks is het niet hoor.
Snap best dat je er heen gaat omdat je elkaar toch dagelijks op de werkvloer aantreft.
Snap ook dat je er een bepaalde mening over hebt en die mag je best uitten hoor...waarom zou dat schijnheilig zijn?
Ik zou zelf nog zo erg zijn om geen cadeautje mee te nemen...aangezien dat de enige reden is om je uit te nodigen..
Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten ja toch...
OMG die taart, ik hoop zo dat het niet waar is dat zou toch wel heel erg fout zijn..

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:16

Niks achterbaks, wil best respecteren waarom je in dubio zit. Maar ik zou zelf echt niet gaan, geen haar op mijn hoofd....
Als mijn collega zo in elkaar steekt dan zou ik niet gaan en dan zou ik haar ook vertellen waarom ik niet ga en dan ga ik op het werk ook niet de schijnheilig doen. Maar dat ben ikke he...
Mocht je toch, dan hoop ik voor je dat het toch nog leuk zal worden (al betwijfel ik het).....

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:20

Misschien heb ik er flink overheen gelezen hoor.
Maar kun je goed overweg met deze collega? Vrienden, kennis? Of is het puur een collega die je dus alleen op de werkvloer eens spreekt?

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 14:41

In het begin heeft ze me het flink moeilijk gemaakt op deze baan. Ik ben de Benjamin hier - scheel gemiddeld 15 jaar met de meeste anderen :D , de zowat enige die niet verder is gaan studeren na het middelbaar. Hoe moeilijk het begin ook was, ik heb volgehouden en stilaan begon het te beteren en zocht ze telkens een ander slachtoffer. Intussen -om een lang verhaal kort te maken en zo weinig mogelijk de 'achterbakse' uit te hangen- was het veel beter geworden (mag wel na 2,5 jaar :+ ). Ik heb zelf ook een andere houding tegenover haar aangenomen; vriendelijk maar oppervlakkig, wil ze me meesleuren in roddels dan bedankt ik vriendelijk :j. En toen zat ik plots een week thuis met mijn rug en moest ik zware medicatie pakken. Mijn bazin netjes uitgelegd dat ik met een cocktail van tramadol, dafalgan codeïne, spierontspanners en buscopan in mijn graat niet écht in staat zou zijn om te werken en zij wenste me veel beterschap. Ook toen ik terug kwam was alles heel goed hier, iedereen vriendelijk en bezorgd, ook zij. Tot ZIJ dan 'ziek' viel en de anderen eindelijk durfden te komen zeggen wat er allemaal was verteld. Zij had lopen verkondigen dat het compleet onmogelijk was dat ik die pijnstillers etc moest nemen, dat iemand op palliatieve zorgen zoveel nog niet moest inpakken en dat ik een dikke profiteur ben. -O-

Sindsdien is de sfeer terug een béétje omgeslagen ;) Ik ben dit alles te weten gekomen een week geleden, vlak nadat zij ziek viel en dus nà ik al had toegezegd om te komen aanstaande zaterdag.
Dat, en alles wat er aan vooraf is gegaan, maakt dat de relatie niet zo goed is :n.

Edit: met alle andere collega's komen we onderling super overeen - ondanks het leeftijdsverschil!