Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:04

Ik ging vroeger ook nooit mee naar feesten en partijen. En ik was écht een opgevoed kind wat keurig haar mond hield en urenlang op een stoel kon zitten. Goed, ik verveelde me suf, maar ik hield wel m'n mond. En als ik nou naar mijn achternichtjes en neefjes kijk.. :x

Ik heb een goede vriendin met een werkelijk fantastisch kindje. Hij is twee, geeft als hij op visite is bij het weggaan iedereen een hand (liever nog een zoen :') ) en is echt heel zoet. En dat terwijl ik echt helemaal niks met kinderen heb. Ondanks dat het een zoet kereltje is, zou ik toch liever niet hebben dat hij op mijn bruiloft is.
Net wat er al gezegd is, je bruiloft is maar één dag en jóuw ding. En als jij dan als bruid de wens hebt dat kinderen niet aanwezig zijn, dan vind ik dat je je daar als ouder best aan aan kunt passen. Hoe geweldig lief, knap en beleefd je kindje ook is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:04

Suzanne F. schreef:
Ayasha schreef:
Odetteke; waarom verwacht jij dat je vriendinnen jouw kind leuk vinden? Dat is toch geen eerlijke verwachting?

Dat is een leuke inderdaad. Ik kan sommige andere kinderen niet uitstaan. Het liefste pak ik die even heel stevig bij kop en kont en laat ik die weten dat ze OF normaal moeten doen OF eruit gebonjourd worden.

Moeders zien alles door een roze bril. (ik vast ook wel hoor)

Ik verwacht wel persoonlijk dat als ik uitgenodigd word, mijn kindje ook welkom is. Dat kindje hoort bij mij, net als mijn eventuele vriend.

Nog een leuke: Als jij een vriendin uitnodigd, kan je dan aangeven dat vriend niet mee mag komen? :)

jep. De vorige vriend van mijn beste vriendin en ik ging nie goed... En zij wist dat dus ze nam hem uit zichzelf al zelden tot nooit mee. :) Als hij al meekwam dan was het vaak enkel omdat ze bv van ergens kwamen waar ze samen waren en dat ik nogal onverwacht gebelt had. Ik zou daar zelf ook geen probleem mee hebben om daar rekening mee te houden net zoals er vrienden vanm ijn vriend zijn die mij er liever niet bij hebben, nou prima toch? No hard feelings. Als het niet klikt, dan niet, je kan niet met iedereen vriend zijn. :)

odetteke: dus omdat jij van kinderen houd moeten al je vrienden ook maar van kinderen houden? IMO is dat niet eerlijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:05

mylittlejoy schreef:
Ik zou in zo'n geval dan het jammer vinden dat ze niet komen, maar dan weet ik wel waar ik sta bij die persoon. Mijn bruiloft (in principe a one time thing), mijn dag is voor die persoon ondergeschikt aan de wensen van die persoon voor mijn dag.

Ja zo kan je ook bekijken. :)
Zo ontstaan nou ruzies door dit soort dingen, andere opvattingen.

Jij vindt dat jouw dag belangrijk is en dat jouw wensen gerespecteerd moeten worden, anders weet je genoeg over die persoon.
Ik vind dat er gerespecteerd moet worden dat mijn kind bij mij hoort en als ik dan niet mag komen, mijn aanwezigheid dus ook niet belangrijk was en ik dus ook al genoeg over die persoon weet.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:08

Hoi,

ik erger me vaak meer aan de ouders dan aan het gedrag van de kids. Belachelijk hoe sommige ouders hun kroost lekker hun gang laten gang op jouw feest of verjaardag. Meestal bij desbetreffende ouders mag op hun feestjes niets. (mogen kinderen niet naar boven en dat soort dingen)

Misschien de volgende zin: "Kom en stort u in het feestgedruis, echter laat de kinderen bij de oppas thuis"?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:10

Suzanne F. schreef:
mylittlejoy schreef:
Ik zou in zo'n geval dan het jammer vinden dat ze niet komen, maar dan weet ik wel waar ik sta bij die persoon. Mijn bruiloft (in principe a one time thing), mijn dag is voor die persoon ondergeschikt aan de wensen van die persoon voor mijn dag.

Jij vindt dat jouw dag belangrijk is en dat jouw wensen gerespecteerd moeten worden, anders weet je genoeg over die persoon.
Ik vind dat er gerespecteerd moet worden dat mijn kind bij mij hoort en als ik dan niet mag komen, mijn aanwezigheid dus ook niet belangrijk was en ik dus ook al genoeg over die persoon weet.

Ik vind dit heel erg kort door de bocht. Jouw kindje is het niet hetzelfde als bijv je arm. Als er nou op de kaart zou staan: "Je bent meer dan welkom, behalve je linker long.", DAT is dwaas. Maar als je kindje niet welkom is heeft dat helemaal niets met jou te maken. Jullie zijn geen siamese tweeling en ik denk ook dat jij wel kunt inzien dat kinderen met het grootste gemak een mooi moment kunnen verstoren.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:10

Of: "wilt u het bruidspaar plezieren? Op dit feest graag geen kinderen en dieren".

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:11

hoeven die kinderen die steeds meegaan naar feesten niet gewoon naar bed?

Onze kinderen liggen echt uiterlijk om 8 uur in bed. De meeste bruiloftsfeesten beginnen om half 9...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:11

Jade15 schreef:
Of: "wilt u het bruidspaar plezieren? Op dit feest graag geen kinderen en dieren".

Dat vind ik een hele nette zin :j

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:13

Ayasha schreef:
[***]: dus omdat jij van kinderen houd moeten al je vrienden ook maar van kinderen houden? IMO is dat niet eerlijk.

Kinderen zijn geen ding, het is niet hetzelfde als van auto's of chocola houden. Het zijn kleine persoontjes met een eigen karakter waarvan de ene leuker is dan de ander. Het leuk vinden van een kind heeft enerzijds met emotionele binding te maken (omdat je de ouders goed kent) en anderzijds met het kind zelf. Zeggen dat je niet van kinderen houdt is hetzelfde als zeggen dat je niet van bejaarden/mensen met donker haar/lange mensen houdt. Als je enigzins moeite en af en toe aandacht geeft aan kinderen merk je vanzelf dat er best hele leuke kinderen tussen zitten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:14

phormicola schreef:
Ik vind dit heel erg kort door de bocht. Jouw kindje is het niet hetzelfde als bijv je arm. Als er nou op de kaart zou staan: "Je bent meer dan welkom, behalve je linker long.", DAT is dwaas. Maar als je kindje niet welkom is heeft dat helemaal niets met jou te maken. Jullie zijn geen siamese tweeling en ik denk ook dat jij wel kunt inzien dat kinderen met het grootste gemak een mooi moment kunnen verstoren.

_O- _O- :') Geweldig. :D
Ik snap je hoor.
Het blijft gewoon een punt van discussie. Voel je je beledigd als je kind niet mee mag? Voel je je beledigd als je vriend niet mee mag? Voel je je beledigd als er een envelop op de uitnodiging staat? Of een dresscode?
Ben je als bruidspaar beledigd als de persoon geen envelop of kadootje meebrengt?

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:16

odetteke schreef:
Ayasha schreef:
odetteke: dus omdat jij van kinderen houd moeten al je vrienden ook maar van kinderen houden? IMO is dat niet eerlijk.

Kinderen zijn geen ding, het is niet hetzelfde als van auto's of chocola houden. Het zijn kleine persoontjes met een eigen karakter waarvan de ene leuker is dan de ander. Het leuk vinden van een kind heeft enerzijds met emotionele binding te maken (omdat je de ouders goed kent) en anderzijds met het kind zelf. Zeggen dat je niet van kinderen houdt is hetzelfde als zeggen dat je niet van bejaarden/mensen met donker haar/lange mensen houdt. Als je enigzins moeite en af en toe aandacht geeft aan kinderen merk je vanzelf dat er best hele leuke kinderen tussen zitten.

Nou ik denk dat je best wel helemaal van geen een kind kan houden, net zo goed kun je niet van bejaarden houden. Denk wel dat je uiteindelijk eenzaam bestaan zal hebben en ook mij komt het wel egoistisch over. Je krijgt meestal wat je geeft in het leven maar das mijn persoonlijke mening.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:17

Interessant topic ;j :j Vooral de verschillende meningen.

Ik kan TS echt helemaal begrijpen :j :j
Liefst zou ik mijn nichtjes er niet eens bij hebben als ik nu zou gaan trouwen (zijn de kids van mijn "zwager"). Maar als ik dat tegen mijn vriend zou zeggen denk ik dat er sowieso geen bruiloft komt :') :))

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:17

Jade15 schreef:
Nou ik denk dat je best wel helemaal van geen een kind kan houden, net zo goed kun je niet van bejaarden houden. Denk wel dat je uiteindelijk eenzaam bestaan zal hebben en ook mij komt het wel egoistisch over. Je krijgt meestal wat je geeft in het leven maar das mijn persoonlijke mening.

Maar je hoeft natuurlijk niet ieder kind of iedere bejaarde leuk te vinden he?
Ik kan iemand nog zo lief vinden maar zijn/haar kind totaal niet.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:18

Nee odetteke, zo werkt dat niet. Ik hou ook niet van kinderen, mijn haren gaan al rechtop staan als er een kind in de buurt komt. En dat heb ik met alle kinderen, od ze nou lopen te schreeuwen of braaf hun giechel houden.

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:18

Jeetje zeg sommige reacties...
Waarom is het zo lastig om te respecteren wat het bruidspaar wil?
Het is HUN dag, het is HUN feest, HUN geld en HUN wens...

Deze dag moet voor HUN speciaal zijn en als zij geen kinderen erbij wensen dan is dat hun goed recht :o
Echte vrienden/familie respecteren deze wens en als men dat niet wilt respecteren, dan vind ik dat naar mijn inziens egoistischer dan de wens van het bruidspaar..
Een huwelijk is toch echt iets anders als een verjaardag of een ander feestje...

Waarom moet iederen van kinderen houden?
De een houd van katten, de een houd van honden, de ander houd van knaagdieren...iedereen is anders en iedereen houd van andere dingen.
Natuurlijk gaat iemand nu zeggen dat dieren niet hetzelfde zijn als mensen...maar het gaat erom dat niet iedereen dezeflde ideeen heeft.

De ene houd van kinderen en de andere niet punt....is dat zo erg/raar? :o

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:19

odetteke schreef:
Ayasha schreef:
Odetteke; waarom verwacht jij dat je vriendinnen jouw kind leuk vinden? Dat is toch geen eerlijke verwachting?

Omdat alles wat mijn vrienden ontzettend dierbaar is mij ook dierbaar is.

Ik kan toch niet laten hierop te reageren. Voor mij werkt het namelijk niet zo. Ik accepteer en respect zaken/wezens die voor mijn vrienden dierbaar zijn, en soms zijn ze mij ook dierbaar. Maar ze zijn me dus niet per definitie dierbaar. :)

Ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen ook zo werkt. :)
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 27-08-10 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Jade15

manzano schreef:

Liefst zou ik mijn nichtjes er niet eens bij hebben als ik nu zou gaan trouwen (zijn de kids van mijn "zwager"). Maar als ik dat tegen mijn vriend zou zeggen denk ik dat er sowieso geen bruiloft komt :') :))

Zoals je het nu opschrijft lijkt het of je je "zwager" er ook liever niet bij hebt. hahaha

Anoniem

Ik snap TS heel goed. Vroegah werd ik overal mee naar toe gesleept en saai dat het altijd was! Dan ging ik maar met neven,nichten en mijn broers kattekwaad uithalen want we hadden toch niks te doen...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:21

Gewoon duidelijk zijn: kinderen niet gewenst op deze bruiloftfeest.

Want als je niet duidelijk bent komt er toch kinderen op je feest en dat wil jij niet hebben.

Want echt kinderen van tegenwoordig, pffff losgeslagen en schreeuwen en alles, maar er zitten ook hele lieve tussen hoor.

manzano

Jade15 schreef:
manzano schreef:

Zoals je het nu opschrijft lijkt het of je je "zwager" er ook liever niet bij hebt. hahaha

Ik bedoel dat ik de TS goed snap dat ze er geen kinderen bij wil hebben ;) :+
Over mijn zwager zal ik maar netjes m'n mond houden hahahahahaha......... Maar vrees dat je om zulke dichtbijstaande familie (ongeacht de leeftijd) moeilijk heen komt (tenzij er natuurlijk echt "gedoe" is in de familie ofzo).

Joyce_

phormicola schreef:
Suzanne F. schreef:

*Proest* :')

Hihi, maar ik vind dat je gelijk hebt. Als het goed is, is het één dag in het hele leven van de bruid/bruidegom, dé dag, en ik vind best dat je op zo een dag rekening mag houden met de wensen van de bruid en bruidegom. Als je dan zo kinderachtig bent thuis te blijven, dan zijn het vast niet zúlke goede vrienden.
Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Sommige mensen hebben het liefst één groot, gezellig, knus, 'Brabants' (daar denk ik aan bij gezellig :P ) feest, waar iedereen welkom is, lekker gevreten en gedronken wordt, alles kan en alles mag. Anderen willen dat hun dag de perfecte dag is, zonder huilende baby's, peuterhandjes in de onaangesneden bruidstaart en gillende en joelende kinderen tijdens de plechtigheid.

Kleine moeite om daar één dag rekening mee te houden, lijkt mij. Kind-lief overleeft dat vast.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:23

Suzanne F. schreef:
Jade15 schreef:

Maar je hoeft natuurlijk niet ieder kind of iedere bejaarde leuk te vinden he?
Ik kan iemand nog zo lief vinden maar zijn/haar kind totaal niet.

Ik ben het met je eens. Heb ook vaak last van dat fenomeen namelijk dat je de moeder erg leuk vind maar de pest heb aan het bijbehorende kind. Je doet er echter weinig aan, tis toch uitzitten dan tot het kind zo oud is dat ze niet meer meewillen.
Ben met de TS eens hoor dat ze zelf bepaalt of er wel of geen kids bijzijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:25

Ja, sorry hoor, van de linker long :') Maar ik denk wel dat het de zaak zo wat duidelijker maakt :j

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:28

Ikzelf heb eigenlijk weinig vrienden met kinderen, dus zal eerder het probleem hebben dat ik mijn schoonmoeder er NIET bij wil hebben mochten vriendje en ik ooit gaan trouwen. Maar ik vraag me wel al, als neutrale toeschouwer of TS dan alleen maar vrienden heeft met rotkinderen dat ze zo specifiek daarover is? Verder, het is jouw feestje hoor.

Ik mocht trouwens laatst niet op de bruiloft komen van mijn vriendje één van zijn beste vrienden, alleen maar omdat ik niet genoeg moeite had gedaan om de bruid to be te leren kennen :') Vriendje is uiteindelijk zelf ook niet gegaan, zo stom vond hij het. En helemaal nadat de bruid een bridezilla bleek te zijn met een paar laffe acties waar ik jullie verder niet mee ga vervelen.
Tjsa, ik ben daar anders in hoor. Zou ik trouwen en één van vriendje zijn goede vrienden heeft een nieuwe, onbekende vriendin, neem mee! wat kan mij dat nou schelen dat ik haar nog niet ken? Is toch leuk als zijn vriend iemand mee kan nemen?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:29

ha ha wat een discussies, ik zie het van de andere kant, joepie een feestje voor de volwassenen! kinderen ,nee,jullie kunnen niet mee :D
echt ik ben dol op ze en ik heb hele lieve schatjes :o maar even op pad zonder ze is erg welkom..

en dan even als ps. voor ik kinderen had snapte ik echt niet wat er nou leuk aan was ,al dat gedoe,brrr . maar nu moet ik zeggen het kost wat en vreet energie,maar het is zo onwijs leuk! maar ik weet nog hoe ik hiervoor zelf was en ik probeer er altijd voor te zorgen dat een ander geen hinder heeft van mijn kinders