Bokker Pollewoppy overleden, bericht van vader blz 38

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:45

Lieve Daan,

Zo'n 2 jaar geleden leerden wij elkaar kennen. Beiden overspannen, opgebrand, en teleurgesteld in ons zelf. In het burnouttopic hier op bokt vonden we veel steun aan elkaar. We kwamen er achter dat we ontzettend veel met elkaar gemeen hadden, niet alleen qua problemen maar ook in ons priveleven. Zo hadden we beiden een lieve vriend leren kennen via internet, waren we gek op de muziek van blof, en natuurlijk onze dierenliefde. Beiden hadden we een opleiding gevolgd in de richting van dieren. Kortom, veel gesprekstof.

We maakten het afgelopen jaar hetzelfde door, we gingen van de stempel 'burn out' naar 'depressief', hadden problemen om de dagen door te komen. Onze gedachten brachten het hoofd op hol. Soms zagen we het niet meer zitten, maar altijd wisten we elkaar moed in te praten. Altijd was er nog dat ene sprankje hoop. En hoop doet leven... ;( We volgde beiden een deeltijdbehandeling, we waren volop in gevecht tegen onze depressie. Helaas hadden we beiden ook last van onzekerheid, faalangst en een ontzettend negatief zelfbeeld. Dat zijn toch echt problemen die behoorlijk wat dieper zaten. Maar samen stonden we sterk en gingen ook dit gevecht aan!

We wisselden msn-adressen uit. Beiden eerst wat onzeker, maar later spraken we elkaar bijna iedere dag op msn. Het waren hele fijne gesprekken met jou, Daan. Ik heb er zo ontzettend veel aan gehad, je hebt me er doorheen gesleept. Dag en nacht stond je voor me klaar. Altijd een luisterend oor, altijd een goed advies. Je gaf me een realistische kijk op mijn problemen. Wat vond ik het fijn als je mijn brieven aan mijn vriend doorlas. Je gaf me keer op keer de moed om die brieven ook daadwerkelijk aan mijn lief te geven. Je gaf me tips hoe je er over kon praten, hoe je dingen bespreekbaar kon maken. Ik vond het altijd heel fijn om te horen dat Remco graag met jou over dingen praatte. Ik was blij voor je, want ik wist het zeker, jullie kwamen er samen wel.

Op een gegeven moment ging het niet goed met mij, mijn behandeling was afgelopen en ik viel in een gat. We wisselden telefoonnummers uit, zodat ik geen gekke dingen zou doen en altijd iemand kon bellen. In diezelfde tijd verloor jij je oh zo geliefde en bijzondere Droeffie. Je ging met hem op vakantie, en kwam zonder hem terug. Wat een verdriet heb je daarvan gehad, het was echt een klap voor jou. Droef was je steun en toeverlaat. Ik ben blij dat ik er toen ook voor jou heb kunnen zijn. En wat was ik blij voor je toen je Dinky kreeg, had je weer wat afleiding. Het was rot dat je Droeffie kwijt was, zijn opvolger Jecko was geen geschikt huisgenootje voor jou en je lief, en Dinky bleek een schot in de roos. Ik was blij te horen dat je lekker met hem aan het water kon zitten genieten. Nou ja, genieten... Wat hebben we gelachten om die keer dat hij roze koeken van iemand had gestolen!

We klikten echt, en we hebben het ook vaak uitgesproken dat we erg blij waren dat we elkaar gevonden hadden op bokt. Je bent gewoon een ontzettend goede en lieve vriendin van mij geworden! Gelukkig was dit gevoel wederzijds, en ik ben nu des te blijer dat we dat gewoon tegen elkaar hebben kunnen zeggen. Helaas hebben we elkaar nog nooit ontmoet. We waren beiden wat te verlegen, en te onzeker denk ik om dat aan te durven. Een keer hebben elkaar waarschijnlijk gezien, zonder het eigenlijk door te hebben. Dat was op 4 december bij Blof in de HMH. Beiden stonden we vooraan...

Het leek langzaamaan iets beter met jou te gaan. Wel met behoorlijke ups en downs maar toch. Je maakte zelfs plannen om in februari 2011 met een studie te gaan beginnen. Je had er echt zin in. Ik maakte die plannen ook, en ben inmiddels ook gestart met mijn studie. Langzaamaan ging het bergopwaarts met mij. Ik voelde me weer goed en had vertrouwen in de toekomst. Ik had jou dit ook zo verschrikkelijk graag gegund. Echter ging het met jou bergafwaarts..

5 juli kreeg ik van jou een sms. Ik heb ze nog allemaal in mijn telefoon staan.. Het ging niet goed, je zat in een crisis. Je was gelukkig opgenomen en voor mijn gevoel zat je daar 'veilig'. We smsten wat heen en weer aangezien jij geen internet tot je beschikking had. Je had je vanalles in je hoofd gehaald, wat totaal niet klopte. Je gedachten maakte je gek. Je vriend trok het niet meer, en zette een punt achter je relatie. Vreselijk vond ik het voor je, en leefde met je mee.
7 juli kreeg ik een sms van je. Je lag in het ziekenhuis. Je had er een eind aan proberen te maken. Ik schrok me kapot, ik zag het totaal niet aankomen. Gelukkig had je vriend zich bedacht en jullie waren weer samen. Ik vergeet het nooit, ik kreeg een sms dat jullie weer samen waren en sterker waren dan ooit. Mijn hart maakte een vreugde sprongetje! Wat ontzettend fijn was dat voor je Daan..

Je kreeg een nieuwe diagnose, Borderline. Dat kwam als een klap aan bij jou! Maar toch wilde je de therapie met beiden handen aanpakken. Je wilde ook dit overwinnen! Ik vond dat zo knap van je, ik was beretrots op je.

Op donderdag 12 augustus heb ik je even gesproken op msn. Je wenste me sterkte met het verlies van ons veulen. Het ging niet goed met jou. Remco had je vader gebeld en de crisisdienst. Je wist het niet meer, je had je gedachten laten lezen aan Remco. Deze heeft zich een hoedje geschrokken en wilde je niet meer alleen laten. Bang dat je gekke dingen deed.
In het weekend daarna heb ik niks meer van je gehoord. Dit vond ik al vreemd en mij bekroop mij een naar gevoel. Ik heb je nog berichtjes op msn gestuurd, en op je telefoon. Ik heb je op hart gedrukt dat je geen gekke dingen moest doen, dat je dit ook wel weer te boven kwam. Dat ik er altijd voor je zou zijn..

Helaas kwam vandaag het bericht dat je zelf besloten hebt om een engeltje te worden. Want ja, lieve Daan je bent een engel! Mijn held, mijn reddende engel! Je was er altijd voor mij de afgelopen jaren. Je was er toen ik met therapie begon, je was er toen ik klaar was met therapie, je was er toen ik een conflict had met de GGZ, je was er toen ik niet meer durfde paard te rijden, maar ook toen ik weer op Garuna zat. Altijd stond je wel klaar met een lief woordje. Je hoorde het als een van de eerste toen Pascal mijn ten huwelijk vroeg, toen Géanne geboren is, en toen ik aangenomen was op mijn opleiding. Je was altijd oprecht blij voor me.

En nu... Nu zal het voor altijd stil blijven... fiets Daan, ik ga je missen.. Ik hoop dat je rust hebt gevonden die je zocht, en dat je nu maar fijn samen mag zijn met jou grote held, Droef... Ik hou van je meid, en ik zal je nooit, maar dan ook echt nooit vergeten!
Het ga je goed, lief vriendinnetje...

Dikke kus, Angela

Er is niets waar ik op wacht
Morgen blijft het nacht
Ik overdacht mijn zorgen en de wereld
En alle keren dat ik wakker lag
Ik besloot
Wat een mooie dag
Wat een mooie dag

Wat een mooie dag
Wat een mooie dag

voor de dood........

Blof - Mooie dag

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:45

Heel veel sterkte voor de nabestaanden... ;(

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:46

pfff wat een naar bericht.

uit nieuwsgierigheid om te kijken wie het nou ook alweer was heb ik even in haar profiel gekeken. ze zag het blijkbaar al aankomen en haar hond en vriend ook......

vreselijk veel sterkte voor iedereen die haar persoonlijk kende....

Xivura

Re: Bokker Pollewoppy overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:49

Wat ontzettend mooi geschreven Angela. Een traan ging over me wang, terwijl ik deze bokker helemaal niet ken.
De liefde die al deze bokkers aan Pollewoppy willen geven is hartverwarmend.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:50

Tranen in mijn ogen van het verhaal van Angela; echt heel veel sterkte!
Ook voor alle nabestaanden, familie, vrienden etc ontzettend veel sterkte en kracht toegewenst!!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:51

Wat een droef nieuws...

Heel heel veel sterkte voor de nabestaanden, en ik hoop dat ze zelf nu rust gevonden heeft.

Angela, wat onwijs mooi geschreven, ook ik kon het nie droog houden toen ik je verhaal las, ook jij heel veel sterkte.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:52

heel veel sterkte voor de na bestaande..

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:53

Angela_, je hebt op zo`n ontroerende manier je vriendschap met haar verwoord dat ik met tranen in mijn ogen zit. Het is wel duidelijk dat het een vreselijk lief mens is en dat ze door iedereen vreselijk gemist gaat worden.
Ik wens iedereen, nabestaanden, vrienden en iedereen die haar lief heeft enorm veel sterkte.
Het was een moedig besluit van haar, maar het zal van jullie nog moediger worden om het maar enigzins te kunnen accepteren.
Héél véél sterkte in deze moeilijke tijd.

Roosch

Ang, je hebt het vreselijk mooi opgeschreven.

Ik heb ook even gekeken en herken haar nu wel van Bokt.

Woorden schieten tekort om hier wat neer te schrijven.

Kelpla

Angela wat mooi geschreven zeg.
Ik wil iedereen alle sterkte wensen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:54

Wat verschrikkelijk verdrietig zeg... Veel sterkte voor iedereen om haar heen.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:54

Jeetje, heel veel sterkte aan de nabestaanden!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:55

Angela wat een emotioneel verhaal.. Ik heb er ook tranen van in mijn ogen!

Ik hoop dat ze haar rust heeft gevonden.
Voor alle nabestaande veel sterkte!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:55

Toen het dal te diep was en de berg te hoog,
Zocht ze naar de regenboog en klom daarlangs omhoog.

Ik hoop dat Pollywoppy achter de rainbow bridge vrij is van haar zorgen en pijn, galopperend op één van onze lievelingen die haar voor gingen.

Nabestaanden en anderen die haar lief hebben heel veel sterkte gewenst.

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:56

Hoop dat ze haar rust gevonden heeft.
Nabestaande en bekende van Pollewoppy heel veel stekte toegewenst! :(:)

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:56

Wat erg als je je plek niet kan vinden in deze wereld............ Ik hoop dat je nu op je plek bent. Dat je rust hebt en gelukkig bent. Ik wens iedereen die van haar hield heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:58

Angela, wat een prachtig stuk heb je geschreven, erg indrukwekkend. Jij ook heel veel sterkte.

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:59

Met dik kippevel heb ik de berichten gelezen :( Zo jong nog.. afschuwelijk dit! Zo te lezen was het een lieve meid die voor iedereen klaar stond.. terwijl ze het zelf ook zo hard nodig had..

Ik hoop dat ze haar rust gevonden heeft!

Sterkte voor de nabestaanden..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:00

Danielle, je hebt je hart geopend voor velen van ons hier. Een groot hart, dat valt hier wel te lezen.
Het doet me pijn dat er geen ruimte in je hart was voor jouzelf. Hopelijk vind je je rust en gun je jezelf de liefde en aandacht die je voor anderen had, nu aan jezelf. We gaan je missen!

Sammyy

"We kunnen en hoeven niet altijd hoogvliegers te zijn. Een hoogvlieger aardt immers niet..."

Haar onderschrift zoals velen wel al gezien hebben ;(

Karin_88Jarig

Sjee wat een naar bericht...
Voor jullie allemaal die haar kenden, wat hadden met haar of in welke zin dan ook, veel veel sterkte..

Ook naar de familie, nabestaanden en vrienden onwijs veel sterkte, kracht en doorzettingsvermogen... :(:)

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:01

Pffff wat een verschrikkelijk bericht. Heel veel sterkte voor alle nabestaanden en bokkers die haar kenden |(

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:02

Wat een verschrikkelijk bericht zeg.. Wat ontzettend erg dat ze het niet meer zag zitten en dat alle hulp niet heeft mogen baten. Ik hoop dat ze nu haar rust heeft.
Ik wens iedereen die haar kende dan ook veel sterkte.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:05

Ik ben er erg van geschrokken. Sprak haar tot voor kort dagelijks en we hadden zulke fijne, goede, open gesprekken.
Angela.. je hebt het erg goed verwoord in je brief..
Danielle, je was een fantastisch mens met een erg goed hart.
Ik hoop dat je de rust vindt die je al zo lang zocht.
Ik ga je missen ;(

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:07

Woorden schieten te kort..

Hopelijk heb je eindelijk je rust gevonden!

Sterkte voor de nabestaanden.