Ben toch zooo boos he!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:26

Blue Eyes : ik vind jou eigenlijk altijd wel verstandig reageren in topics , dus nu heb je echt een beetje raar gelezen volgens mij ? :)

Chanel probeert alleen maar al een paar pagina's lang het verhaal duidelijk te krijgen , veel mensen zeggen : dat kind is 8 , ze had verstandiger moeten zijn !

En vervolgens flipt de TS weer door want wie kan nu verwachten van zo'n kind dat die verantwoordelijkheid neemt !

Waarop Chanel vraagt of het meiske misschien verstandelijk gehandicapt is , want dat zou bijvoorbeeld kunnen verklaren waarom TS zo boos wordt van zulke opmerkingen dat ze het had moeten weten op 8-jarige leeftijd.

Helemaal geen vervelend bedoelde vraag , Chanel probeert gewoon het hele plaatje te krijgen om een eerlijk oordeel te kunnen vellen over de situatie , maar het wordt nu in een vervelend hoekje geplaatst door een stelletje kakelkippen :P

Sorry hoor , maar zo is het wel , het hele kippenhok in rep en roer vanwege een vos die er helemaal niet is :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:28

@lieveli
Waarschijnlijk helaas wel door toedoen van enkele, terwijl het een best interessante discussie is.

@pmarena
My thoughts exactly. Chanel probeert alleen wat dingen op orde te krijgen. Niks aanvallends aan.

MarJon

Re: Ben toch zooo boos he!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:30

Pmarena, slaat de spijker op zn kop..
l
Lieveli, die dreigt wss al een hele tijd..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 20:30

De hele boel word verdraaid door mensen die uit zijn op rellen.
Maar vele van jullie hebben wel bevestigd wat ik al dacht,en dat is dat het diep triest gesteld is met de mentaliteit van de maatschappij.
Vele van jullie kijken er niet eens van op of een kind nu medicijnen,drugs of alcohol neemt!
Nee,men legt liever de verantwoordelijkheid bij een klein kind dan dat men wil inzien dat een ouder fout is geweest.En als ouder mag je je niet druk maken?!

Ik hoop dat vele van jullie dit topic nog eens helemaal gaan nalezen en zich dan eens flink achter de oren gaan krabben.
Voor menigeen hoop ik nu al dat die NOOIT kinderen zullen krijgen.Sorry maar zo komen die op mij over,als mensen die niet in staat zijn logisch na te denken,al gaat het maar over een kinderaspirientje!
Ik wens jullie ook allemaal veel "plezier" met dit topic.

Voor de mensen die wel fatsoenlijk hebben gereageerd bedank ik me,dat geeft me nog een beetje hoop dat er toch nog her en der normaal functionerende mensen rondlopen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:33

Wat ben jij gefixeert op je eigen gelijk zeg. Je denkt oprecht dat iedereen die anders denkt dan jij een slechte ouder is en dus vooral maar geen kinderen moet krijgen :n echt diep triest......... Dit zegt zoveel over je denkwijze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:35

Wat heeft de mentaliteit van de maatschappij hier mee te maken?
Er zijn hier personen die van mening zijn dat kinderen van 8 'volwassen' genoeg kunnen zijn om geen 'snoep' van anderen aan te nemen. Niemand maar dan ook echt niemand heeft gezegd dat het normaal is dat kindlief het 6 asperine in neemt (hoogstens dat het niet veel kwaad kan). Je mag je als ouder zeker wel druk maken, maar je maakt je alleen druk om dat iemand sinaspril bij had, en niet dat je kind het heeft aangenomen. Dat is waar zoveel mensen het over hebben. Omdat 'onze' (want we zijn toch bezig met kampen maken zie ik) opvoeding meer gebaseerd zou zijn op zelfstandigheid, en dus ook de uitleg en verantwoordelijkheid om geen 'snoepgoed' aan te nemen, zijn 'wij' geen kinderen waard?

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:35

TrippleT schreef:
Ik denk dat zwerfkei inlevingsvermogen en subtiliteit in haar kont heeft zitten,ipv in haar kop. Zeg dan niets.

and i love it

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:36

pmarena schreef:
Blue Eyes : ik vind jou eigenlijk altijd wel verstandig reageren in topics , dus nu heb je echt een beetje raar gelezen volgens mij ? :)

Chanel probeert alleen maar al een paar pagina's lang het verhaal duidelijk te krijgen , veel mensen zeggen : dat kind is 8 , ze had verstandiger moeten zijn !

En vervolgens flipt de TS weer door want wie kan nu verwachten van zo'n kind dat die verantwoordelijkheid neemt !

Waarop Chanel vraagt of het meiske misschien verstandelijk gehandicapt is , want dat zou bijvoorbeeld kunnen verklaren waarom TS zo boos wordt van zulke opmerkingen dat ze het had moeten weten op 8-jarige leeftijd.

Helemaal geen vervelend bedoelde vraag , Chanel probeert gewoon het hele plaatje te krijgen om een eerlijk oordeel te kunnen vellen over de situatie , maar het wordt nu in een vervelend hoekje geplaatst door een stelletje kakelkippen :P

Sorry hoor , maar zo is het wel , het hele kippenhok in rep en roer vanwege een vos die er helemaal niet is :P

Ik vind het fijn dat je mij verstandig vindt hoor, maar denk nou eens zelf even na. Hoe komt het over, als je duidelijk in gesprek bent over een kind waar niks mis mee is -anders was het er wel bij verteld, want dat is wat moeders doen, begrip kweken voor hun kinderen- en er wordt ineens geinsinueerd dat het kind verstandelijk gehandicapt is of dat de actie van het kind dat doet denken? Er is geen enkele reden om die vraag te stellen anders dan om te insinueren dat het weleens zo zou kunnen zijn. Zo'n vreemde actie is het ontwikkelingspsychologisch gezien helemaal niet (ja, ook ik heb boekjeswijsheid). Ik denk dat TS wat fel reageert, maar dat ze op zich wel een punt heeft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:36

Jeetje funnyhorses , met alle respect , maar jij hebt echt wel een probleem met zelfbeheersing zeg :=

Over een foute mentaliteit gesproken , oef.

Je bedoelt het allemaal wel goed , dat zie ik wel , maar je reacties zijn echt een beetje van het padje af hoor :=

Bovendien neemt niemand het je dochter kwalijk , maar inderdaad de volwassenen in dit verhaal , waaronder jijzelf omdat je dochter nog niet eens weet wat kinderaspirines zijn , dat is toch ook niet helemaal okee ? :)

Beide ouders in dit verhaal mogen hier nog wel eens RUSTIG ;) over nadenken :)*

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:37

Jeetje zeg wat een belachelijke vragen en opmerkingen komen er ineens voorbij.
Hoe haal je het in je hoofd om te vragen of haar kind een verstandelijke beperking heeft!
Als dat zo zou zijn geweest, dan zou ze dat echt wel in de beginpost hebben gezegt.
Dan vraagje toch niet? Hoe achterlijk kun je zijn zeg.
Denk even aan de ts. Hoe denk je dat het voelt dat dat gevraagt wordt?

Ik kan me helemaal inleven in de ts en hoe zij zich gevoeld moet hebben. Ik heb zelf ook een kind
en ik zou precies hetzelfde reageren als haar.
Het is gewoon echt belachelijk hoe er hier gereageert wordt zeg.
Open je ook een topic om je verhaal te kunnen doen! :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:39

@IngridB
Als je er niet tegen kan dat er mensen met een andere mening zijn, die eht dus niet met jou eens zijn, moet je geen topic op bokt openen. Daarbij snap ik best hoe TS zich voelt dan, maar ik wil ook weten waarom TS zo fel reageert op iedereen die iets anders vind.

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:40

Ik denk dat ik gewoon weer mee ga lezen en ga genieten ipv reageren

*\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:40

Blue Eyes : het is gewoon een vraag van iemand , niks meer en niks minder , er HOEFT niks achter gezocht te worden.

TS is nu niet bepaald de meest heldere persoon geweest in deze discussie , dus het is niet zo raar dat iemand probeert wat meer duidelijkheid te krijgen , vind ik hoor :)

Het kan toch zijn dat het een groep op het kamp was speciaal voor kinderen die een beetje langzaam zijn ofzo :P
Niks mis mee , maar verklaart wel beter waarom TS zo flipt dat dit kan gebeuren.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:41

Wahaha, laat me neit lachen. Dus wij (Degene die neit dezelfde mening hebben als jou) verdraaien de boel en zijn uit op rellen. Yeah right..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:42

Asyaa schreef:
@IngridB
Als je er niet tegen kan dat er mensen met een andere mening zijn, die eht dus niet met jou eens zijn, moet je geen topic op bokt openen. Daarbij snap ik best hoe TS zich voelt dan, maar ik wil ook weten waarom TS zo fel reageert op iedereen die iets anders vind.

Ik ook :j

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:43

Asyaa schreef:
@IngridB

En dan nog ga je niet aan iemand vragen 'heeft jou kind misschien een verstandelijke beperking'.
Dat doet heel veel pijn voor een moeder als ze deze vraag krijgt.

Maar dat is mijn mening hoor, wie het er niet meer eens is, prima

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:45

IngridB schreef:
Asyaa schreef:
@IngridB

En dan nog ga je niet aan iemand vragen 'heeft jou kind misschien een verstandelijke beperking'.
Dat doet heel veel pijn voor een moeder als ze deze vraag krijgt.

Maar dat is mijn mening hoor, wie het er niet meer eens is, prima

Daar ging deze post niet over, asyaa heeft het puur over een andere mening hebben.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:45

Dat iemand over de rooie gaat door zo'n voorval kan ik me nog voorstellen, maar dat je jezelf na enige relativering niet kunt herpakken vind ik wel ernstig.

Ik kon me de vraag van Chanel wel voorstellen. Door de nogal heftige reacties van TS ga je denken dat er meer aan de hand is; dat het een extra kwetsbaar kind betreft, op wat voor manier dan ook. Het was misschien handiger geweest om dit anders te formuleren, maar de vraag op zich snap ik wel.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 03-08-10 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:46

pmarena schreef:
Blue Eyes : het is gewoon een vraag van iemand , niks meer en niks minder , er HOEFT niks achter gezocht te worden.

TS is nu niet bepaald de meest heldere persoon geweest in deze discussie , dus het is niet zo raar dat iemand probeert wat meer duidelijkheid te krijgen , vind ik hoor :)

Het kan toch zijn dat het een groep op het kamp was speciaal voor kinderen die een beetje langzaam zijn ofzo :P
Niks mis mee , maar verklaart wel beter waarom TS zo flipt dat dit kan gebeuren.

Ja, prima, als het zo bedoeld was. Maar het is voor een moeder wel een heel pijnlijke vraag om te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:48

Dat het een pijnlijke vraag is snap ik, maar er is zo veel pijnlijk. Als je er niet tegen kan moet je geen topic openen zonder dingen goed uit te leggen, want mensen gaan vragen stellen. TS reageert enorm heftig op vrijwel iedereen die het 'normaal' vind. Dat wekte het vermoede dat er misschien meer achter zit, chanel vroeg dit, waarna TS het, nouja, verloor :Y)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:00

Ja verdorie hee , jeetje , dan kun je niks meer vragen hoor , mensen moeten eens niet zo op het puntje van hun schietstoel zitten , pffffft.

Dit zal ook wel in verkeerde aarde vallen , maar ik vind de vraag nu nog minder raar eigenlijk , als ik zie hoe bizar de TS zelf reageert al de hele tijd :o

Kan ik me wel voorstellen dat de genen een beetje opzij van het midden zitten , zeg maar :o

Het is toch ook niet normaal als je zo door blijft flippen en dit niet een klein beetje kan relativeren ? :=

Leer dat kind gewoon wat aspirines zijn en dan heb je niet dat ze het voor snoepjes aan zien : probleem opgelost.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:01

Asyaa schreef:
Dat het een pijnlijke vraag is snap ik, maar er is zo veel pijnlijk. Als je er niet tegen kan moet je geen topic openen zonder dingen goed uit te leggen, want mensen gaan vragen stellen. TS reageert enorm heftig op vrijwel iedereen die het 'normaal' vind. Dat wekte het vermoede dat er misschien meer achter zit, chanel vroeg dit, waarna TS het, nouja, verloor :Y)

Als het zo zou zijn dat haar kind misschien wel wat langzamer ofzo zou zijn of 'iets' zou mankeren, dan had ze dat echt wel aangegeven in haar berichten. Maar ik vind het echt heel vervelend voor haar als dit zo op de man af wordt gevraagt. UIt fatsoen
doe je dit gewoon niet. Dit komt echt zo hard aan voor een moeder, maar sommige mensen snappen dat denk ik niet.
Mensen, denk even na voor je iets vraagt!

HarryM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:06

Zo even alles door gelezen. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden maar ik weet wel dat er kinderen van 8 zijn die wel heeeeel goed weten wat pilletjes zijn. Zo heeft mijn buurjongen epilepsie (of hoe je het schrijft) Maar die weet heet goed welk tablet hij op welke tijd moet in nemen. Als je dit aan de leiding van een kamp moet uitleggen heb je een dagtaak plus het risico dat het niet goed komt veel te groot is. Wel vind ik je reactie wel een beetje heftig. Omdat er hier 2 kanten aan het verhaal zitten en ik denk dat je nooit zult weten hoe het nou precies echt is gegaan

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:07

De vraag van Chanel was op zich wel te begrijpen, alleen nogal ongelukkig geformuleerd.
Maar goed, dat kan iedereen gebeuren, toch?

Nirvana_29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:13

HarryM schreef:
Zo even alles door gelezen. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden maar ik weet wel dat er kinderen van 8 zijn die wel heeeeel goed weten wat pilletjes zijn. Zo heeft mijn buurjongen epilepsie (of hoe je het schrijft) Maar die weet heet goed welk tablet hij op welke tijd moet in nemen. Als je dit aan de leiding van een kamp moet uitleggen heb je een dagtaak plus het risico dat het niet goed komt veel te groot is. Wel vind ik je reactie wel een beetje heftig. Omdat er hier 2 kanten aan het verhaal zitten en ik denk dat je nooit zult weten hoe het nou precies echt is gegaan

Als een kind dagelijks medicijnen neemt lijkt het me wel logisch dat hij precies weet wat hij moet hebben. Maar het is aan de leiding van het kamp om dat goed in de gaten te houden, dat is nou eenmaal hun taak. Op mijn werk zijn veel kinderen met medicijnen, het zou niet best zijn als dat niet goed zou komen. Dat horen wij als volwassen in de gaten te houden!