woedend op een kind van 6.......schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:17

Ach arme Boyke. :(:) Even een foto laten maken idd, ik hoop dat hij niks ernstigers heeft!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:21

fenna1995 schreef:
gem schreef:
Hopelijk komt je hondje er goed vanaf, maar ik vrees dat de ouders van het kind de "schuldvraag" bij de school gaan neerleggen, en de school bij TS zelf omdat de school cq schoolplein niet voor hondjes bestemd is.

Dit denk ik inderdaad ook. TS, weet je zelf ook of er regels zijn wat betreft hondjes op het speelplein?

Bij ons gaan veel kinderen van 6 jaar ook wel zelfstandig naar school, die worden niet eens meer gebracht. Komt vooral omdat het zo'n rustig en klein dorpje is denk ik. Iedereen kent iedereen, en er is bijna nooit geweld oid. :j

Ik weet dat bij ons op het schoolplein hondjes niet verboden zijn. Ze mogen de school niet in, maar wel aangelijnd op het plein. Maar dan nog - al zou dat wel zo zijn, geeft dat het kind nog niet het recht om zo op het hondje tekeer te gaan. Ik denk dat je dat te allen tijde in je achterhoofd moet houden.
De schuldvraag bij de school neerleggen (door de ouders van het kind) vind ik trouwens ook een vreemd iets.

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:22

ik vind dat ts zeer goed en professioneel handelt.. Ze denkt na en zet de nodige stappen.. Het heeft geen zin om stappen te zetten die niet nodig zijn. Als school dit goed aanpakt en er melding van maakt is er al een grote stap gezet.
Zoals TS al zegt moet er even goed gekeken worden naar de reactie van de ouders.. Erg belangrijk in dit verhaal...
Aangezien het nog om een jong kind gaat die nog wel even op deze school zit kan school dit goed volgen.
En ts weet waarschijnlijk zelf wel of dit iets is wat de school kan doen en doet. (verschilt ook per school)
Ik vind het een ander verhaal als het om een groep 8er gaat die volgend jaar weg gaat van school.
Ts ik zou het zelfde doen.. Eerst maar is kijken wat er nu allemaal gebeurd politie kan altijd nog.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:25

ten eerste mijn complimenten aan ts. WOW, dat je zo 'rustig' bent gebleven. Ik denk dat ik hem echt even een flinke draai om zijn oren had gegeven en hem linea recta naar de directeur had toegesleept aan zijn oortje.

Ik denk dat je het op deze manier het beste oplost. Laat de school er met de ouders over praten en als hier geen oplossing uit voort komt dan kan je altijd nog verdere stappen onder nemen.
Maar ik ga ervanuit dat de school dit zeer serieus neemt en dit niet zomaar in de doofpot stopt zonder enige hulp aan het kind/ouders te verlenen. En dat zij, als zij dit nodig achten, zelf jeugdzorg, of een andere instantie inschakelen.

Verder hoop ik echt dat het goed komt met je hondje en dat zijn tandjes erniet uit hoeven.
Neem het zeker voor het onzekere en laat hem nogmaals van top tot teen onderzoeken, de kosten kan je gewoon verhalen op de ouders van het kind, daar zijn zij voor verzekerd. Laat even wat foto's e.d. maken, zodat je gewoon zeker weet dat er niks mis is met zijn kaakje of dat ie inwendige bloedingen oid heeft.

Ik blijf dit zeker volgen want ben echt heel benieuwd naar de stappen die er ondernomen worden.

ingeb0rg

Re: woedend op een kind van 6.......schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:30

Het is toch goed TS dat je een flinke zelfbeheersing hebt, ik had het kind persoonlijk aan zijn oren mee de school ingesleept en blijven wachten tot pa en ma gearriveerd waren!

Top hoe je het afhandeld hoor! :D
En geef boyke maar een dikke knuffel!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:38

Fiffill schreef:
supersambo schreef:
Een kind van 6 heeft normaal gepsorken tooch al wel een geweten ontwikkeld ? Bij een 2 jarige kan ik me het nog net voorstellen maar met 6 ? Die kinderen gaan al 2 jaar naar school ! Volgens mij moet er serieus wat mis zijn met zo'n kind.

Als zijn ouders hem daarbij helpen wel ja... als dat niet zo het geval is dan krijg je dit soort ontspoorde dingen. Een kind van 6 is nog druk bezig dat geweten te ontwikkelen. ;)

Respect voor "ander leven naast de mens" scoort niet overal even hoog. 1 van onze ex-personeelsleden heeft een kippenlegbatterij in zijn thuisland en als de kippen in november geruimd worden, kiest zijn zoontje er eentje uit om mee te gaan voetballen. Die familie vindt dat dolkomisch -:(- .

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:39

Blue_Eyes schreef:
Ik weet dat bij ons op het schoolplein hondjes niet verboden zijn. Ze mogen de school niet in, maar wel aangelijnd op het plein. Maar dan nog - al zou dat wel zo zijn, geeft dat het kind nog niet het recht om zo op het hondje tekeer te gaan. Ik denk dat je dat te allen tijde in je achterhoofd moet houden.
De schuldvraag bij de school neerleggen (door de ouders van het kind) vind ik trouwens ook een vreemd iets.

De ouders kunnen toch aangeven dat de school verantwoordelijk is voor wat hun kind op het schoolplein doet (correct me if I'm wrong)?
Het lijkt me dat de kinderen een kwartier oid voor dat de school begint het plein op mogen en dat er dan ook een 'pleindienst' (een juf die toezicht houdt) is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:56

Tja, dat werkt hier toch iets anders Fenna, en dat zal per school verschillen. Op de school van mijn kinderen (waar ik ook gewerkt heb) zijn ouders voor school verantwoordelijk voor hun kinderen. Om 8.30 uur gaat de deur open en dan kunnen de kinderen de school in. De poort van school is echter om 8 uur al open, omdat het een streekschool is en aankomsttijd niet altijd te plannen is.
Als je je kind alleen laat op het plein als je bv. naar je werk moet, prima - maar je eigen verantwoordelijkheid. Geen juffen op het plein voor half negen, tenzij om nog naar binnen te gaan vanaf hun auto.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:03

Dan nog BE vind ik het helemaal niet raar dat school er even 'tussenkomt'. Dat kan juist heel goed werken om die als contactpersoon te zien. School heeft zelf ook aangegeven volgens mij dit niet erg te vinden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:09

Oh, ik vind het ook niet raar dat school ertussen komt. Ik vind het wel raar als de ouders van dat jongetje de schuld bij de school zouden leggen.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:12

Jemig zeg dat doe je toch niet ?
Kinderen van tegenwordig!

Hopelijk komt het goed met je boyke :(:)

(wel grappig is dat wij ook een yorkshire terrier hebben met de naam boyke)

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:14

Ik vind het ook knap dat je zo rustig blijft...
Een jongetje van 6 komt niet op het politiematje hoor, de ouders. Dus wat dat betreft zou ik zeker wel aangifte doen.
Aangifte staat ook niet in de weg met de actie die de school onderneemt of kan/zal ondernemen.
Als dat soort zaken nu al met een sisser aflopen belooft wat voor de toekomst.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:17

TS respect voor de manier waarop je dit wil oplossen! Menig ouder was compleet uit z'n dak gegaan.

Hoop dat het voor Boyke allemaal zal meevallen.

Sterkte!

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:18

Hopen dat het weer helemaal goed komt met je hond, hoe durft ie :( Kan toch niet gekker worden, had ie moeten doen met een van onze honden ;( wassie nog niet jarig. En wat een ouders eromheen! Dan doe je toch iets! Er zal wel helemaal niets aan gedaan worden....

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:28

Had best wel hetzelfde willen doen met dat kind :o

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:36

unicorn_kiss schreef:
Had best wel hetzelfde willen doen met dat kind :o

Ja maar dan paar jaar later als ie door de melktanden heen is :Y) }>

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:43

Dat jij je in hebt kunnen houden en dat kind niet zijn tanden zijn bakkes uitgeslagen hebt zeg...
Hoop dat de ouders dit kind erg hard aanpakken, op zo'n jonge leeftijd al dit soort dingen doen... Arm dier

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:54

Jezus wat een klerejong. Teruggaan en zijn tanden eruit meppen zou ik zeggen.

Oke nu serieus. Maar ik weet niet wat ik zou doen ik denk dat ik dat kind op de grond had gesmeten. :=

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:56

gem schreef:
Hopelijk komt je hondje er goed vanaf, maar ik vrees dat de ouders van het kind de "schuldvraag" bij de school gaan neerleggen, en de school bij TS zelf omdat de school cq schoolplein niet voor hondjes bestemd is.

Mhh nee dit vind ik niet. Al liep daar een kat toevallig van iemand uit het dorp en dat kind had hem in elkaar getrapt (oke die zal niet vast zitten denk ik) maar dat vind ik niet echt een heel ander verhaal.

(Kat omdat die daar dan perongelijk loopt).

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:59

inderdaad, niets dan lof voor TS!
Ik weet niet wat ik gedaan had, maar iets met 'oren' 'slepen' en 'directeur' had er vast tussen gezeten.

sterkte voor Boyke.

En ik hoop oprecht dat het met zo'n kind nog goedkomt. De meeste psychopaten zijn op jeugdige leeftijd met dieren begonnen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:57

het verhaal van de legbatterij vind ik toch anders. Die mensen trainen zichzelf er bewust in om die beesten als dingen te zien.. anders kun je dat werk niet doen. Niet zo gek dus dat ze het toejuichen dat hun kind ook 'zover' is. Mensen kunnen zelfs aanleren om andere (groepen) mensen als 'minder dan menselijk' te zien. Zo zijn zaken als de holocaust ook te verklaren.

Maar dat alles neemt niet weg dat dit kind schijnbaar een reden heeft om zichzelf zo af te stompen. Tenzij de ouders toevallig een hondenslagerij hebben zou ik het persoonlijk dan ook niet laten bij een opmerking tegen school. Die kunnen namelijk niet veel meer doen dan de ouders er mee confronteren, en de kans is groot dat de enige uitkomst is dat het joch een pak rammel krijgt. Politie; zelfde verhaal. Ik zou een melding doen bij het AMK of jeugdzorg. Zoals gezegd doen die mensen er echt niets mee bij één melding. Pas als er vaker zoiets voor zou komen komen zij eventueel in actie. De meeste mensen kijken gewoon de andere kant op, maar wie weet heeft deze jongen al twintig andere hondjes of katjes te grazen genomen. In dat geval zal dit vast niet de laatste zijn, en zal een pak rammel hooguit averechts werken.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:02

pfff, tis toch niet normaal. Niet van het kind, maar ook niet van de ''moeders'' die stonden te kijken.

Een kind van 6/7 heeft ook weleens mijn hond willen schoppen, die heeft een trauma opgelopen denk.
Ik heb gezegd dat ze het onthoud en al is het over een paar jaar, ze zal bijten als hij het nog eens probeert.
Nu loopt hij elke keer met een boog om d'r heen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:06

saskiab schreef:
Bah!

Jouw reactie had de mijne kunnen zijn!

De mijne ook alleen had ik misschien het kind wel op het hek gespiesd :oo -:(-

Goed dat je het in je woede toch zo opgelost hebt.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:07

Tsjongejonge, je hebt wel zelfbeheersing.
Ik had dat kind toch een klap verkocht. :+

Arme hond, hopen dat ie er niets aan over houdt! :(:)

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:11

Jeetje, wat een rotkind