Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IndianLady schreef:xDramaQueen schreef:breng dat kind nou niet op ideeënstraks krijgt iedereen in de omgeving een folder door de deur, u bent te dik, val af.
Klant: Ik wilde graag een Bic Macmenu
Medewerker: Nou kijk eens mevrouw*geeft folder*, dan heb ik voor u iets om te lezen tijden het eten.
Amanda schreef:Wat een felle reacties hier. En zeker ook wel terechte reacties.
Ik zou persoonlijk link worden als iemand die mij niet kent mij hierop aan zou spreken.
Mijn ouders hadden hier ook nogal eens een handje van. Dus ik weer op dieet en sporten, slecht in mijn humeur hierdoor en tot overmaat van ramp geen kilo minder.
Bleek dat ik een genetische aandoening heb waardoor ik dus op gedeeltes van mijn lichaam (benen, billen) niet eens af kan vallen.
Inmiddels ben ik anders gaan eten met behulp van een dietiste, meer gaan sporten en hebben ze een gedeelte weggehaald d.m.v. liposculpture omdat ik lichamelijke klachten kreeg.
Mijn ouders voelen zich flink schuldig, dat kan ik je wel vertellen. Iemand die mij er op aan spreekt dat ik te dik ben kan een flinke sneer verwachten. Ik werk er hard aan, val met beetjes af en weet je hoe frustrerend dat is?
Inmiddels ben ik overigens ruim 20 kilo kwijt. Maar dit heeft wel bijna een jaar geduurd. Ik wil er nog 10 kwijt (of daat haalbaar is weet ik niet), maar dit zal lang gaan duren.
Nee, ik vind niet dat je iemand kan aanspreken op zijn gewicht zolang je de achterliggende reden niet weet.
Die opmerking bij de Mac is echt not done. Ik had je manager erbij geroepen. Ik haal ook wel eens eten bij de Mac. 1 dag in de week móet ik namelijk van de dietiste zondigen en dat is wel eens een keertje Mac Donalds. En dan zal iemand achter de kassa me vertellen dat ze me wel erg vaak ziet....
randalinpony schreef:Tja maar toch ligt aan overgewicht altijd een disbalans tussen energieverbruik en energieinname ten grondslag, behalve dan bij bepaalde medicijnen en aandoeningen.
Vaak beseffen mensen niet hoe bepaalde dieetkeuzes (zoals lightproducten, voeding met suiker, vruchtensappen) bijdragen aan hun gewicht, ook al denken ze gezond bezig te zijn.
Ik ben door mijn genen ook gezegend met een natuurlijke aanleg om dik te worden, alleen bij mij gebeurde dat pas na mijn zwangerschap.
Er is natuurlijk nog altijd een verschil tussen licht, matig of zeer zwaar overgewicht voor je gezonheid dus iedereen mag ook voor zichzelf bepalen wat hij voor zichzelf nog acceptabel vindt. Maar ik vind je gezondheid een groot goed, misschien omdat ik al op jongere leeftijd heb ervaren hoe het is om ziek te zijn.
upendo schreef:Super dat je er zo hard aan werkt.
Mac op therapeutische basis, dat is helemaal niet slecht!
Amanda schreef:Nee, ik vind niet dat je iemand kan aanspreken op zijn gewicht zolang je de achterliggende reden niet weet.
Die opmerking bij de Mac is echt not done. Ik had je manager erbij geroepen. Ik haal ook wel eens eten bij de Mac. 1 dag in de week móet ik namelijk van de dietiste zondigen en dat is wel eens een keertje Mac Donalds. En dan zal iemand achter de kassa me vertellen dat ze me wel erg vaak ziet....
Citaat:afvallen doe je voor jezelf! niet omdat een ander er wat van zegt.
Thioro schreef:En misschien moeten we zwangere vrouwen er ook op aanspreken. Al dat ouderschapsverlof kost ook geld.
Oh en vergeet de gezonde medemens niet die gaat skieën (of paardrijden), die ongevallen behandelen kost ook geld.
En zo kunnen we nog wel even verder gaan.
De enige die tegen mij iets mogen zeggen over m'n uiterlijk zonder een klap of hysterische scène te krijgen zijn m'n familie en enkele goede vrienden (en die laatste brengen het nog heel voorzichtig, áls ze er ooit al iets van zeggen).
IndianLady schreef:xDramaQueen schreef:
breng dat kind nou niet op ideeënstraks krijgt iedereen in de omgeving een folder door de deur, u bent te dik, val af.
Klant: Ik wilde graag een Bic Macmenu
Medewerker: Nou kijk eens mevrouw*geeft folder*, dan heb ik voor u iets om te lezen tijden het eten.
Cayenne schreef:Afvallen moet je echt voor jezelf doen, maar het is wel vreselijk wanneer andere mensen je erop aankijken en je veroordelen.
Dat heeft bij mij wel voor een stuk motivatie gezorgd. Ik was het ontzettend zat dat mensen je nakijken.
Dus aan het afvallen geslagen en inmiddels ruim 70 kilo kwijt. Het einde is godzijdank in zicht, maar de laatste loodjes wegen het zwaarst.
Wat ook niet hielp is dat mijn weegschaal kaduuk ging na anderhalf jaar trouwe dienst, en ik op mijn nieuwe weegschaal opeens 8 kilo zwaarder wasuh.. juist.
Daar ben ik wel ff ziek van geweest kan ik je vertellen. Ik was zo blij dat ik klaar was, en toen "moest" ik van mezelf toch opeens weer 8 a 9 kilo kwijt.
Wendy15 schreef:Amanda: Wat goed dat je ondanks dat het voor jou extra moeilijk is al zoveel bent afgevallen!! Fijn ook dat je goede begeleiding hebt nu
Ik kan het trouwens prima hebben als een vriendin met shoppen zegt van jeeeetje wat heb jij een dikke kont in die broekOf als die vraagt of ik wat ben aangekomen oid.
Maar iemand als Lot zou wss van mij een mooie rode handafdruk op haar wang hebben
Cayenne schreef:Afvallen moet je echt voor jezelf doen, maar het is wel vreselijk wanneer andere mensen je erop aankijken en je veroordelen.
Dat heeft bij mij wel voor een stuk motivatie gezorgd. Ik was het ontzettend zat dat mensen je nakijken.
Dus aan het afvallen geslagen en inmiddels ruim 70 kilo kwijt. Het einde is godzijdank in zicht, maar de laatste loodjes wegen het zwaarst.
Wat ook niet hielp is dat mijn weegschaal kaduuk ging na anderhalf jaar trouwe dienst, en ik op mijn nieuwe weegschaal opeens 8 kilo zwaarder wasuh.. juist.
Daar ben ik wel ff ziek van geweest kan ik je vertellen. Ik was zo blij dat ik klaar was, en toen "moest" ik van mezelf toch opeens weer 8 a 9 kilo kwijt.