Uitbetaling uitkering UWV?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:04

Ik wou net zeggen... kan dan net zo goed zeggen: Right back at ya... want... hier nog steeds niks binnen dussss.... zit niet zo wijs te doen met "I told you so" daar kan ik even niet zo heel goed tegen als je het niet erg vind...... :(

Frantic

Re: Uitbetaling uitkering UWV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:06

Goeie genade, ik sta dus echt te kijken hoeveel jonge mensen op een uitkering wachten....

Vreselijk!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:10

ik vind het ook een behoorlijk aantal ja :)

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:16

krijg al jaren op de 14e en als dat in het weekend valt krijg ik het op vrijdag. nu heb ik het vandaag gehad .

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:17

Frantic schreef:
Goeie genade, ik sta dus echt te kijken hoeveel jonge mensen op een uitkering wachten....

Vreselijk!

Had ik inderdaad ook.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:22

NoaC schreef:
Frantic schreef:

Vreselijk!

Had ik inderdaad ook.

aantal leden : 139608
aantal mensen die hier "melden" dat ze een uitkering hebben: ong. 18

mwoh.....

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:23

veel jonge mensen die een uitkering hebben ik zelf was ook 18 toen ik te horen kreeg dat ik niet meer mag werken .

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:36

Even voor de duidelijkheid; ik heb geen uitkering.

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:23

100% afgekeurd na operaties aan een hersentumor..

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:30

Mijn Wajong is ook binnen. :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:53

TS, ik hoop dat je inmiddels je geld hebt, of het morgen krijgt. Alhoewel ze natuurlijk al melden dat de betalingsdatum kan variëren, is het alsnog vervelend als het later wordt.

De komende maanden staat het kennelijk ook rond de vijftiende gepland. Ik weet niet of je veel betalingen hebt rond deze tijd, maar misschien kun je die bedrijven vragen het komende maand en verder rond de 16de of 17de af te schrijven? Dan heb je in elk geval die stress niet meer :)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:59

Frantic schreef:

Vreselijk!

Wat is je punt?

Ik ben blij hoor, dat ik kennelijk nog tot jong mens gerekend wordt, want soms hoor ik ook weleens anders :D

maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat je iedereen met een arbeidsongeschiktheidsuitkering maar een lambal vind, een luie flikker die niet wil werken of anderzins.

Kan je uit de droom helpen - jammer genoeg worden er nog altijd mensen geboren die een dusdanige beperking hebben dat ze nooit of slechts in zeer beperkte mate reguliere arbeid kunnen verrichten. Voor die mensen is er de wet jong gehandicapten ofwel WaJong.

Voor anderen geldt dat ze door langdurige ziekte of ongeval tijdelijk of permanent uit het arbeidsproces worden gerukt, tegen wil en dank. Die mensen zitten er echt niet op te wachten om een gigantische financiele stap terug te moeten doen en te moeten accepteren dat werken niet meer of niet meer volledig zal gaan. Gelukkig maar dat er in zulke gevallen een vangnet als WIA of IVA bestaat!

Maar oordelen is heel gemakkelijk als je zelf niets hebt natuurlijk.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:05

ok........ in de risico lopend dat ik echt helemaal uitgekotst word........

toen de wajong nog niet bestond konden er veel meer mensen hun broek ophouden :)

en nou ken ik een aantal echt gehandicapte mensen die inderdaad afhankelijk zijn van tot dat ze een baan vinden.......

en die willen die hele uitkering niet........

Barmat, als ik het goed gevolgd heb is jouw uitval te danken aan je hobbie......... het paardrijden.........

moet de gemeenschap daarvoor betalen?

Ik snap dat ik heel grof ben in deze post........ snap ik heel goed........

maar een stukje hand in eigen boezem steken mag ook, skup onder de kont rechts en links mag ook.......

Komop zeg we gaan toch niet een natie van handophouders worden die zwart bijverdienen op de zijlijn

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:10

Barmat, jij verwoord het super!

Ik ben er dan niet mee geboren, en heb moeten vechten voor erkenning. Het UWV vond aanvankelijk ook dat ik 40 uur in de week zou kunnen werken.. Nu ben ik volledig afgekeurd, iets wat onwijs verdrietig is, maar anderzijds ook weer fijn, mensen kunnen er niet meer omheen door te zeggen dat ik mij aanstel.. Dus dat is wel een opluchting.

Maar goed, je wilt niet weten hoe graag ik wil werken, maar op dit moment lukt het gewoon niet.. Ik hoop alsnog dat het in de toekomst wel kan, maar jammer genoeg weet ik dat gewoon niet zeker...
Ik weet dat er mensen zijn die nog veel ergere dingen hebben/meemaken, maar alsnog is het niet makkelijk, voor niemand niet.. Helemaal als je volledig afgekeurd word, mensen denken daar vaak makkelijk over, maar het is en blijft een klap in je gezicht..

En dan praat ik even voor mezelf, het is bij mij niet een kwestie van niet willen... er zullen ongetwijfeld van die mensen tussen zitten, overal, maar voor mij geld dat niet..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:15

waarom moet een werkgever 2 jaar lang betalen voor uitval door hobbie?

de werkgever mag een werknemer diens hobbie niet ontnemen...... maar mag er wel voor betalen als de werknemer daardoor arbeidsongeschikt raakt.......

kan aan mij liggen hoor, maar ik vind dat een beetje krom :)

ZEKER als die werknemer wel les blijkt te kunnen geven.........

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:18

ow, oke, dus mensen... geen hobbie's meer hebben hoor, zeker niet, als je daar ook gewond door kan raken, niet meer wielrennen, niet meer schaatsen, niet meer paardrijden enz enz.

maar goed Kiwiko, jij wil het graag persoonlijk maken? ik zou je aanraden dat niet te doen.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:22

Ik heb gelukkig nooit problemen met het uwv.
Erg aardige mensen die mij echt willen helpen, ik heb nog een beetje(boel)
last van mijn verleden en ze gefen mij ruim tijd om erover heen te komen,
terwijl het juist de bedoeling is ze snel mogelijk weer aan t werk te gaan.

Mijn geld staat er altijd de 14de op.

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:22

Ik ben het eigenlijk volkomen eens met Kiwiko, elk zinnetje en woordje. :) Ze verwoordt het netjes, jammer dat jullie het gelijk als aanval zien en meteen beginnen te katten. Ze heeft een heel goed punt :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:25

waar val ik wat aan dan?

ik laat alleen de ander kant van de medaille zien :)

sorrie hoor als ik jullie tere zieltjes gekrenkt heb..........

maar komop zeg........ barmat kon wel een advertentie zetten om les te gaan geven tot en met GP Niveau, maar kan zich niet los maken van de uitkering.......

even ter verduidelijking......... mijn bedrijf is net failliet gegaan......... ik zit dus zonder werk..... EN IK krijg GEEN uitkering........ lichamelijk en geestelijk zit ik ook niet al te best in elkaar....... want ik heb door mijn werk in de paarden enigzinds wat beperkingen opgelopen, tel dat op met de val van de trap 3 maanden geleden waarbij ik ernstige breuken opgelopen heb.......

en dan de Psygologische schade van al die messen in mijn rug toen het bedrijf failliet ging..........

en hee........ ik red me zonder uitkering......... want....... hee ik MOET wel......

en als je MOET, dan doe je het ook......... als het kan, dan kan het ook :)

diegene die de schoen past moet hem vooral aantrekken joh!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:25

KiWiKo schreef:
ok........ in de risico lopend dat ik echt helemaal uitgekotst word........

toen de wajong nog niet bestond konden er veel meer mensen hun broek ophouden :)

en nou ken ik een aantal echt gehandicapte mensen die inderdaad afhankelijk zijn van tot dat ze een baan vinden.......

en die willen die hele uitkering niet........

Barmat, als ik het goed gevolgd heb is jouw uitval te danken aan je hobbie......... het paardrijden.........

moet de gemeenschap daarvoor betalen?

Ik snap dat ik heel grof ben in deze post........ snap ik heel goed........

maar een stukje hand in eigen boezem steken mag ook, skup onder de kont rechts en links mag ook.......

Komop zeg we gaan toch niet een natie van handophouders worden die zwart bijverdienen op de zijlijn

Ik vind dit serieus niet kunnen kiwiko. .........

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:26

Tja ik snap je punt kiwiko, maar waar trek je de grens?
Wat als je in je vrije tijd wordt aangereden en verlamd raakt? Ik denk dat het heel moeilijk is om zoiets te scheiden.
Overigens komt kiwiko bij mij over alsof ze een discussie wil starten en meningen/gedachten van anderen wil horen. Niet om mensen te zeggen dat ze geen hobby's met risico's mogen uitoefenen.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:27

Nou als je dan geen hobby meer mag hebben, zou je jezelf dus ook op moeten sluiten in huis? Want stel je voor dat je een auto ongeluk krijgt, of met de fiets verkeerd valt.. Tja het kan allemaal ;)

@Bermudaa, ze "beschuldigt" Barmat er min of meer van dat het het ongeluk haar eigen schuld was, maar dat ze dus ondertussen dat ze een uitkering krijgt wel zwart werkt... Dan leest ze toch iets wat er niet staat..

@Kiwiko, lekker bezig...

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:27

Ik betaal echt met mijn uwv mijn eigen dingen zoals huur en eten,
mijn vriendje betaald mijn paard. (lief he)

Ik weet niet zo goed wat ik moet denken van kiwiko haar tekst , aan de ene kant ben ik het eens omdat hobby`s etc etc zeer duur zijn en je niet voor niets afgekeurd bent.
Maar het kan ook zijn dat je voor een paar maandjes geen werk kan vinden en je paard dus houd.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:29

@ Barmat, wettelijk gezien is het dan nóg niet je eigen schuld ;) tenzij je die cap niet opgezet hebt omdat je zo graag de kreukels in wilde..

Maar begrijp wel dat je het uit eigen perspectief wel als "schuld" ziet.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:30

baroen schreef:
ow, oke, dus mensen... geen hobbie's meer hebben hoor, zeker niet, als je daar ook gewond door kan raken, niet meer wielrennen, niet meer schaatsen, niet meer paardrijden enz enz.

maar goed Kiwiko, jij wil het graag persoonlijk maken? ik zou je aanraden dat niet te doen.

Dan moet je ook geen vuilnis meer buiten gaan zetten want ik ben gevallen op het paadje achter mijn huis toen ik een vuilniszak aan de straat wou zetten. 5 voudige breuk en nu PD met ernstige bewegingsbeperkingen.