Help een dikke grote zwarte spin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:37

Miska schreef:
DILEMMA!

Niet met glazen gaan vangen etc, want dan krijg je dit soort acties! :')

http://www.youtube.com/watch?v=bRV4d9LCawU

_O-

En haarlak spuiten vind ik zielig.
Dat beestje doet niks en is allang weer verdwenen.
Mooi laten lopen, want hij doet niks geen kwaad en het zit allemaal tussen jouw oren.
Ga in therapie! :P

dat kinderstemmtje!! _O-
be carefull daddy!

Marit

Re: Help een dikke grote zwarte spin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:43

Ik haal gewoon mijn kat, wijs de spin aan en loop even rustig weg want ik hoef het niet te zien :D
Als ik dan terug kom en ik zie hem zichzelf aflikken, weet ik dat ik veilig ben :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:43

Als ik dit allemaal zo lees ben ik maar wat blij dat ik geen dikke grote zwarte spin ben :')

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:46

Seleentj schreef:
kirri schreef:
morgen ben ik dord weet niet waar je woont hahah mss kan ik wel langs komen :+

Dat zou heel lief zijn haha! Ik ga nog op jacht , anders schakel ik je hulp in

hehehe is goed :P succes :D

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:47

Ieeeehh.. ik vind het ook zo eng! Lastig als er niemand thuis is die m kan vangen..
Ik durf het zelfs niet eens met een stofzuiger of iets. Dan gaat ie door die slang die ik in mijn hand heb, ik krijg er helemaal kippenvel van!
Ik heb een keer gehad toen zat er ook eentje op het plafond, boven mijn bed. Ik lag te slapen en ik werd wakker (op één of andere manier ZIE ik die krengen ALTIJD...) en die kwam zo naar beneden gezakt aan zn draadje.. boven mijn hoofd. Ik wist niet hoe snel ik mijn bed uit moest!! En heb midden in de nacht mijn vader wakker gemaakt om hem weg te halen.. :')

Maar het is idd helemaal eng als je niet meer weet waar hij is..

Succes.. :(:) :P

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:47

Laatst zat er een in mijn bed. Nou, ik ga mijn bed niet meer in voor hij 2343 dubbel gecontroleerd is :+

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:05

Ze zijn nuttig.

.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:08

setteke schreef:
Ze zijn nuttig.

.

Ja, dat zijn ze zeker. Als ze buiten zitten doe ik er ook niets mee, dan laat ik ze lekker zitten. Maar in mijn huis moet ik ze niet. ;)

AlzahraShams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:09

setteke schreef:
Ze zijn nuttig.

.

kan best, maar ik ben er bang voor :')

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:15

Ze vangen jouw grootste angst, het West Nile door muggen. Thanks spiders.

AlzahraShams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:18

Wat ik nooit meer vergeet, en wat mijn angst voor spinnen nog groter heeft gemaakt was de enorme harige dikke zwarte spin op werkweek, die hadden we maar Harrie genoemd, voor het idee :')
Hij liep steeds rondjes om de lamp aan het plafon, en wij met z'n 4'en maarkijken, totdat hij als een professionele james Bont naar beneden kwam, en recht mijn koffer in, ik gillennatuurlijk :')
En ik durfde dus geen kleren meer te pakken, dus ikleende maar wat van anderen daar, maar ik durfde echt niet _O-

En toen ik thuis kwam, ritste mijn koffer open, roetsssj daar ging harrie in een hoekje mij zitten uitlachen, heb gehuild van angst :')

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:21

Taartjeh schreef:
gekkesies schreef:
Overdreven vind ik het ook niet, mijn lichaam verstijft letterlijk als ik een spin zie (ok, niet als het een heeeeeeeeeeeeeeeel kleintje is) en mijn hartslag gaat 3x zo snel.
No way dat ik een dikke spin zelf ga opruimen hoor. _O-

Jep, precies hetzelfde! ik heb het al bij spinnen die ongeveer even groot zijn als mijn nagel :+

Oh, ik ook hoor! Spinnen van dat formaat zijn niet klein! Met héél klein bedoel ik het type spin dat met het blote oog nog maar nauwelijks te zien is, die kan ik nog wel aan! *\o/* :')

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:25

OMG, dat filmpje!!!! Ik zou dóód gaan van angst.
Nee ik ben echt super bang voor spinnen (niet zoown hele goede combo als het op stallen en spinnen aankomt).
Maar ik wuif ook altijd met iets voor me uit om spinnenraggen weg te halen.
Vriendlief: 'het zijn maar spinnenwebben hoor'.
Ik: 'En rara wát heeft ze daar opgehangen? Juist! Die enge creepy eight-legged creatures waarvoor ik in mn broek schijt".

Ik begrijpt het volkomen datje die spin niet zelf durft te verjagen.... ik zou gaan evacueren als ik jou was :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:28

ieeehl spinnen!!!
godzijdank heb ik sinds ik op kamers woon (En ik woon in mn eentje zonder huisgenootjes oid) nog geen enkele spin in mn kamer gezien. (best knap, woon al ruim een jaar op mezelf)

eergisteren zag ik hier ook een dikke spin over het schuine plafond boven mn bed lopen.. hij liep te snel om iemand te gaan halen. (no way dat ik dat beest uit het oog verlies omdat ik iemand wil halen om dan terug te komen met versterking en dat dat beest dan nergens meer te vinden is).
heb toen heel dapper met een slipper het beest een klap verkocht. dood gelukkig!
bij mij is t namelijk 50/50. of ik raak hem goed en hij is dood. of ik doe het in mn angst verkeerd (en dat komt helaas net wat vaker voor) en hij schrikt alleen waarna ie zich natuurlijk of op mij of op mn bed laat vallen.
daarna slaap ik gewoon een week op de bank bij mn ouders oid ^^.

mijn vriend gaat dan ook echt niet naar mij toe komen hoor om me te verlossen. als ie toevallig bij mij is dwing ik hem gewoon (ik word zo hysterisch dat ie de spin maar vermoord om van mijn gepaniek af te zijn).

ik heb ook al regelmatig midden in de nacht een van mn broertjes uit bed geroepen om beroep te doen op hun 'mannelijkheid'. werkt vooral bij mn jongste broertje goed haha.. goed laten merken dat ze heel stoer zijn dat ze het durven ^^.

ohja spinnenwebben..iehl!!
als ik met de honden wandel gebeurd het ook nog eens dat ik vol in een spinnenweb loop die ik niet van te voren zag aankomen (duh, anders loop je er niet in). hoewel ik dan nergens een spin kan ontdekken word ik helemaal paranoia, voelt het alsof er overal spinnen over mn lijf lopen (Serieus, ik voel het nu ook opeens kriebelen op mn rug) en ga ik als een speer terug naar huis om al mn kleren uit te trekken en voor de spiegel alles te inspecteren of er niet toevallig nog iets op mn rug zit oid

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:35

Ze zijn en blijven nuttig. Liever een spin dan de West Nile Virus in.
Maar ja, blijf ze zien als groteske monsters, het monster leeft in muggen.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 17:02

Hij is nog steeds vermist..iemand een idee waar die kan zitten?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:04

Bij mij natuurlijk, wees gerust iedereen, het harige monster zit in mijn slaapkamer.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 17:05

_O- Heeft die wel heel erg hard gerent

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:06

Snelle pootjes, en hij heeft er meer ;)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:12

Szan schreef:
Inderdaad! Glas erop zetten, dan een kartonnetje tussen het glas en de muur schuiven en spinnetje in het glas laten staan of buiten weer vrij laten :D

Ik maak ze dan liever ook direct dood..anders ben ik bang dat ze rechts omkeert het huis weer in renne.. :=
Paar weken terug, zat er ook een dikke langpoot, recht boven mijn hoofd op mijn klamboe!! ooh ben echt zo benauwd voor die beesten.. vooral bij mijn bed in de buurt.. heb er een dik half uur over gedaan.. voordat ik dat beest durfde te pakken :Y)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:14

Je moet gewoon op alle plekjes kijken waar ie kan zitten, onder je bed, onder een kastje, in alle hoekjes, onder je kleding, bij de lamp, etc. Of je moet het overal heel donker maken en dan een lampje ergens aandoen, spinnen komen 's avonds op licht af!

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:17

Enyaa schreef:
Miska schreef:
DILEMMA!

Niet met glazen gaan vangen etc, want dan krijg je dit soort acties! :')

http://www.youtube.com/watch?v=bRV4d9LCawU

_O-

En haarlak spuiten vind ik zielig.
Dat beestje doet niks en is allang weer verdwenen.
Mooi laten lopen, want hij doet niks geen kwaad en het zit allemaal tussen jouw oren.
Ga in therapie! :P

dat kinderstemmtje!! _O-
be carefull daddy!

aaahh dat is echt een vet eng beest := en dan te bedenken dat ik al bang ben voor langpoten :Y)
Dat filmpje is trouwens wel erruug grappig.. vader doet alsof hij heel erg professioneel bezig is.. heel verhaal.. gaat het mis.. en hoor je dat kind nog.. I tould you so :')

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:19

joyce2 schreef:
Je moet gewoon op alle plekjes kijken waar ie kan zitten, onder je bed, onder een kastje, in alle hoekjes, onder je kleding, bij de lamp, etc. Of je moet het overal heel donker maken en dan een lampje ergens aandoen, spinnen komen 's avonds op licht af!

hmmm.. erg opbeurend voor mij, omdit te lezen :+ .. mijn kamers is namelijk s'avonds altijd helemaal donker en lees dan vaak nog een uur met een nachtlampje naast mijn bed.. die op mijn hoofd gericht staat.. heb dus een spinnen lokker op mijn kamer :=

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 17:23

Hij rende inderdaaf op de tv af gisteren :Y) . als ik nu de lampen uit zet en de deur open naar de overloop (die licht is) zal die daar dan heen wandelen? dan is die teminste me kamer uit :D

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:24

Nogmaals, spinnen doen erg nuttig werk, maar ja, liever een spin dan West Nijl. Hoe denken jullie daarover dan?
Maken jullie liever jullie paard af ivm West Nile dan een spin die misschien een mugje eet met WN onder de leden?