Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:51

Overigens vind ik onze vlag dodelijk saai :')

Doe mij de Stars and Stripes of de Union Jack maar :D

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:51

Rock schreef:
Leg dan eens uit in welk opzicht die mensen zichzelf afzonderen? Ze doen mee met een mooi Nederlands gebruik; het vlaggen bij een gehaald eindexamen!!

Ik vind het alleen maar gaaf dat mensen dat mixen met hun eigen cultuur!

Uberhaupt ben ik dol op onze culturenmix :) Neem zelfs wel eens wat van mijn buren over... zo krijg ik op het Suikerfeest wel eens iets lekkers uitgedeeld. Met kerst heb ik mijn buren ook wat gegeven van het eten dat ik heb gekookt!

Vond dat zo'n mooi gebruik :)

Omdat ik vindt dat mensen hiermee zeggen kijk wij hangen lekker een buitenlandse valg op want wij willen er niet bij horen maar als je zegt dat wij buitenlands zijn worden boos.
Ik bedoel hoe krom wil je het hebben eerst een buitenlandse vlag op hangen om te laten zien dat je buitenlands bent en als iemand dat tegen je zeg vlieg je uit je slof omdat dat discriminatie is.

Anoniem

Re: Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:52

Moontje... in alle eerlijkheid... Jij kan toch niet in hun hoofd kijken? Ik vind dat je een behoorlijk vooroordeel uit over hun beweegredenen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:53

Moontje: Het zijn mensen hoor, geen aliens.....

Het valt me meer en meer en meer op dat mensen uit een ander land geen probleem zijn, maar dat de hollanders er zelf een probleem van maken.
Kom op zeg, 7 pagina;s over een turkse vlag.... Als het nou een vlag met een hakenkruis had geweest had ik de ophef begrepen

xNursiex

Moontje1991 schreef:
Rock schreef:
Leg dan eens uit in welk opzicht die mensen zichzelf afzonderen? Ze doen mee met een mooi Nederlands gebruik; het vlaggen bij een gehaald eindexamen!!

Uberhaupt ben ik dol op onze culturenmix :) Neem zelfs wel eens wat van mijn buren over... zo krijg ik op het Suikerfeest wel eens iets lekkers uitgedeeld. Met kerst heb ik mijn buren ook wat gegeven van het eten dat ik heb gekookt!

Omdat ik vindt dat mensen hiermee zeggen kijk wij hangen lekker een buitenlandse valg op want wij willen er niet bij horen maar als je zegt dat wij buitenlands zijn worden boos.
Ik bedoel hoe krom wil je het hebben eerst een buitenlandse vlag op hangen om te laten zien dat je buitenlands bent en als iemand dat tegen je zeg vlieg je uit je slof omdat dat discriminatie is.

Dus jij bent bij ALLE ´buitenlanders´ met een vlag van een ander land langs geweest om te kijken of ze uit hun slof schieten bij het woordje buitenlander? :D

IcePrincess

Ik vind het eigenlijk hartstikke leuk dat ze met zo'n nederlandse traditie meedoen :) . Hier in de buurt heb ik nog geen buitenlandse vlaggen gezien vanwege geslaagd maar vanwege voetbal wel al meerdere. Grappig om tussen al dat oranje en nederlandse vlaggen ineens een andere vlag te zien en ik vind hartstikke leuk om te zien zolang ze niet de meerderheid gaan vormen het is en blijft wel Nederland natuurlijk ;) .

Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik hier misschien een paar jaar eerder anders over gedacht zou hebben. Pas sinds ik in de VS heb gewoond is het trotse nederlander gevoel gekomen. Daar is iedereen zo 'patriotic' en als nederlander wilde ik ook laten zien dat ik trots was op mijn land (hoewel je je met sommige dingen ook wel dood schaamt :') ), en nu ik weer in nederland woon is dat gevoel gebleven en begrijp ik dat buitenlanders in nederland dat gevoel ook zullen hebben :) .

Rennie89

Moontje jij weet schijnbaar dus wat er in die mensen omgaat en wat de motivatie is om een vlag van het land van herkomst te gebruiken? Ze doen het zeker EXPRES om de Nederlanders te treiteren :j

MiSz_SaNdY

hangen wij de nederlandse vlag op om te laten zien dat we nl zijn dan? pff waar gaat het over leven en laten leven nogmaals

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:54

WildWings schreef:
RoWi schreef:
Ik kies voor een ander land en daarbij dus een andere cultuur. Nederlandse gewoontes als boerenkool met worst en Sinterklaas zal ik niet ineens weglaten, maar dan niet in het openbaar.

Nederland stikt van de Jehova's, en raad eens wat die niet vieren? Sinterklaas... zijn ze daarom minder Nederlands dan jij of ik? Ik eet echt praktisch nooit boerenkool met worst, eerder rijst met satesaus, ben ik nu in het hart geen echte Nederlander? Wat is voor jou de Nederlandse cultuur precies?

Molens, tulpen, kaas, klompen?? Want dat zijn dingen waar ik niet bepaald aan denk bij Nederland.. ik denk nog eerder aan blowende (ik benadruk even: BLANKE) tjappies op iedere straathoek met hun scootertjes en petjes. Oja, en onverdraagzaamheid, dat vind ik ook wel iets van de Nederlandse cultuur geloof ik..

Of, zoals een wijze vrouw ooit zei: 'Dé Nederlander bestaat niet.'

Maar dat moeten we zeker ook niet serieus nemen want dat was maar een uitspraak van een of andere Argentijnse zeker. ;)

Ik vind het tamelijk bizar dat we hier in een land leven dat zo ongelooflijk divers is dat je amper meer kan zeggen: dát is typisch Nederlands zonder in historisch clichés te vervallen, een land dat zelfs een hele provincie met mensen die een eigen taal spreken kent, dat van oudsher al heel wat culturen geassimileerd heeft en dat altijd bekend stond om zijn verdraagzaamheid, en dat er nu ineens een discussie is over of mensen wel een vlag uit een ander land mogen ophangen als ze geslaagd zijn?

Ben blij dat ze zich zo goed aanpassen dat ze hun diploma's halen, dat is de basis voor een geslaagde integratie: een opleiding waar je mee aan de slag kunt.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:55

randalinpony schreef:
Ben blij dat ze zich zo goed aanpassen dat ze hun diploma's halen, dat is de basis voor een geslaagde integratie: een opleiding waar je mee aan de slag kunt.

Amen!
Dat probeer ik al acht pagina's te roepen :')

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:56

xNursiex schreef:
Wat moeten 'de buitenlanders' wel ongelofelijk dankbaar zijn dat ze in een heerlijk en verdraagzaam land als Nederland mogen wonen. En dan heeft dat ondankbaar tuig het er ook nog niet voorover om zijn gehele cultuur achter te laten. Geeft maar weer aan hoeveel beter wij zijn dan zij..
Maar voor de duidelijkheid, niet mijn standpunt dus. Ik vraag me echt af hoe sommigen zichzelf beter kunnen vinden dan andere culturen. En ik vraag me af of die ook heeel hun cultuur overboord zouden doen als ze bv. naar Frankrijk zouden verhuizen.
:n

even mezelf quoten omdat hij net op de andere pagina achterbleef en volgens mij niemand hem gelezen heeft O:)

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:56

Ik woon in Noorwegen en ben ook net geslaagd. Ik heb een Nederlandse vlag uitgehangen met mijn rugzak. Wij vlaggen de Nederlandse vlag op Koninginnendag en de Noorse op de Noorse Constitutie dag. Wij kijken Nederlands voetbal en gaan met een nederlandse groep naar de kroeg om dit te doen. Gezellig.
WK schuimpjes eten, boterkoek, pepernoten, spekulaas.
Het is deel van mijn cultuur, deel van wie ik ben. Dat laat ik niet achter omdat ik niet in Nederland woon, maar ik zorg wel dat ik er niemand mee lastig val! (Niet dat vlaggen iemand echt lastig valt!)

Is dit wel ok? Ik vlag dus een Nederlandse vlag in het buitenland. Mogen buitenlanders dit niet doen in Nederland? Ze passen zich deels aan aan de Nederlandse traditie maar geven dit hun eigen stempel. Slechts een vlag is niet schadelijk.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:57

Ik heb enkel een vlag van georgie, niet omdat ik daar vandaan kom maar omdat ik daar een poosje gewerkt heb, als aandenken dus. De nederlandse heb ik niet eens:+

maar tsja als mensen de turkse vlag willen ophangen dan moeten ze dat doen.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:57

Nederlander is voor mij iemand die nederlands spreekt, man en vrouw als gelijke ziet, zelf nederlands wilt zijn, en in nederland woont.
Dus als een hollander naar het buitenland gaat vindt ik dat diegeene zijn hollands zijn moet laten varen en de nieuwe cultuur moet aannemen.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:58

Moontje1991 schreef:
Rock schreef:

Hoe kun jij nu weten wat mensen denken? :+
Het moet niet gekker worden. We leven in een vrij land en al hang ik een roze, griekse of russische vlag buiten dat zijn mijn zaken en daar heeft niemand wat mee te maken.
Maar Moontje jij vind het leven in een vrij land dus niet zo belangrijk?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:59

Moontje1991 schreef:
Nederlander is voor mij iemand die nederlands spreekt, man en vrouw als gelijke ziet, zelf nederlands wilt zijn, en in nederland woont.
Dus als een hollander naar het buitenland gaat vindt ik dat diegeene zijn hollands zijn moet laten varen en de nieuwe cultuur moet aannemen.

Maar nu spreek jij jezelf dus echt tegen Moontje ;) (en het zou fijn zijn als je ook een keer op mij reageerd) aangezien de meeste ' buitenlanders' dit dus wél allemaal doen ;)
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 24-06-10 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:59

Moontje1991 schreef:

Ja en dat doet dus geen enkele Nederlander. Bovendien waarom? Omdat jij dat vind?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:00

Moontje... als ik jou was zou ik me eens verdiepen in emigratie.

Het is namelijk zo dat je geestelijk schade kan oplopen als je je eigen cultuur volledig de rug toekeert. Vind dat nogal wat om van wie dan ook te vragen.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:00

Rock schreef:
Overigens vind ik onze vlag dodelijk saai :')

Doe mij de Stars and Stripes of de Union Jack maar :D

Hoe zit het eigenlijk precies met de herkomst, geschiedenis en betekenis van de nederlandse vlag? Het wapen kan ik wel begrijpen, van het koninklijke huis.
De usa vlag betekend ook meer voor mij, de herkomst, geschiedenis en betekenis van het uiterlijk van the stars and stripes.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:01

Als je verder je naar de gewoontes gedraagt van dat land, zal niemand er over vallen dat je af en toe rare dingen doet met je huis. Want zo zien zij het. haha. Maar als je al altijd een janjoker bent, zullen ze zich kapot ergeren. Wat dat aan gaat, zijn buitenlanders net mensen!
Volgens mij is het voornamelijk mentaliteit en interesse tonen in elkaar. Zo lang je luistert naar elkaar kom je een heel eind.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:01

Moontje1991 schreef:

:n
Al eens bedacht dat verschillende culturen een meerwaarde voor elkaar kunnen zijn .. (en mijn vraagteken houd er weer mee op)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:02

Faber: Ik dacht dat dat rode voor het bloedvergieten in de 80-jarige oorlog staat en het blauw voor het water en het wit volgens mij voor de vrede.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:03

Moontje1991 schreef:
Nederlander is voor mij iemand die nederlands spreektcheck, man en vrouw als gelijke zietcheck, zelf nederlands wilt zijnhmmzz, en in nederland woontcheck.

Wat een ontzettende onzin.
Dus als ik christen zou zijn, en ik besluit te verhuizen naar Afganistan, dan moet ik automatisch mijn geloof opzeggen en moslim worden? (geloof = ook cultuur).

Hoe kan het toch dat we hier zoveel problemen zien, terwijl Amerika de meeste nationaliteiten/culturen heeft van de wereld, en daar zelden problemen zijn (op basis van afkomst)

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:04

Moontje1991 schreef:

Ach jeetje, nou dan beloof ik dat ik nooit meer een tulp zal aanraken, of drop eten, of gouda kaas. Ow wacht eens... mijn Deense buurvrouw eet ook Hollandse gouda kaas, én hollandse drop én Stroopwafels, en ze heeft verdorie ook hollandse tulpen in de vensterbank staan. Allemaal hier gekocht. Potverdorie, waarom houden die Nederlanders hun rommel niet in hun eigen land, zo kan ik niet inburgeren >;)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:04

Net of je eigen identiteit en achtergrond dingen zijn die je gewoon aan de kapstok kan hangen. :(:)

Ik bewonder jouw gebrek aan ego Moontje dat je daar kennelijk wel toe in staat bent, maar de meeste mensen kunnen dat niet.
En gelukkig maar, want diversiteit kan ook verrijkend zijn.