Doe mij de Stars and Stripes of de Union Jack maar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rock schreef:Leg dan eens uit in welk opzicht die mensen zichzelf afzonderen? Ze doen mee met een mooi Nederlands gebruik; het vlaggen bij een gehaald eindexamen!!
Ik vind het alleen maar gaaf dat mensen dat mixen met hun eigen cultuur!
Uberhaupt ben ik dol op onze culturenmixNeem zelfs wel eens wat van mijn buren over... zo krijg ik op het Suikerfeest wel eens iets lekkers uitgedeeld. Met kerst heb ik mijn buren ook wat gegeven van het eten dat ik heb gekookt!
Vond dat zo'n mooi gebruik
Moontje1991 schreef:Rock schreef:Leg dan eens uit in welk opzicht die mensen zichzelf afzonderen? Ze doen mee met een mooi Nederlands gebruik; het vlaggen bij een gehaald eindexamen!!
Uberhaupt ben ik dol op onze culturenmixNeem zelfs wel eens wat van mijn buren over... zo krijg ik op het Suikerfeest wel eens iets lekkers uitgedeeld. Met kerst heb ik mijn buren ook wat gegeven van het eten dat ik heb gekookt!
Omdat ik vindt dat mensen hiermee zeggen kijk wij hangen lekker een buitenlandse valg op want wij willen er niet bij horen maar als je zegt dat wij buitenlands zijn worden boos.
Ik bedoel hoe krom wil je het hebben eerst een buitenlandse vlag op hangen om te laten zien dat je buitenlands bent en als iemand dat tegen je zeg vlieg je uit je slof omdat dat discriminatie is.
WildWings schreef:RoWi schreef:Ik kies voor een ander land en daarbij dus een andere cultuur. Nederlandse gewoontes als boerenkool met worst en Sinterklaas zal ik niet ineens weglaten, maar dan niet in het openbaar.
Nederland stikt van de Jehova's, en raad eens wat die niet vieren? Sinterklaas... zijn ze daarom minder Nederlands dan jij of ik? Ik eet echt praktisch nooit boerenkool met worst, eerder rijst met satesaus, ben ik nu in het hart geen echte Nederlander? Wat is voor jou de Nederlandse cultuur precies?
Molens, tulpen, kaas, klompen?? Want dat zijn dingen waar ik niet bepaald aan denk bij Nederland.. ik denk nog eerder aan blowende (ik benadruk even: BLANKE) tjappies op iedere straathoek met hun scootertjes en petjes. Oja, en onverdraagzaamheid, dat vind ik ook wel iets van de Nederlandse cultuur geloof ik..
xNursiex schreef:Wat moeten 'de buitenlanders' wel ongelofelijk dankbaar zijn dat ze in een heerlijk en verdraagzaam land als Nederland mogen wonen. En dan heeft dat ondankbaar tuig het er ook nog niet voorover om zijn gehele cultuur achter te laten. Geeft maar weer aan hoeveel beter wij zijn dan zij..
Maar voor de duidelijkheid, niet mijn standpunt dus. Ik vraag me echt af hoe sommigen zichzelf beter kunnen vinden dan andere culturen. En ik vraag me af of die ook heeel hun cultuur overboord zouden doen als ze bv. naar Frankrijk zouden verhuizen.
Moontje1991 schreef:Rock schreef:Leg dan eens uit in welk opzicht die mensen zichzelf afzonderen? Ze doen mee met een mooi Nederlands gebruik; het vlaggen bij een gehaald eindexamen!!
Omdat ik vindt dat mensen hiermee zeggen kijk wij hangen lekker een buitenlandse valg op want wij willen er niet bij horen maar als je zegt dat wij buitenlands zijn worden boos.
Ik bedoel hoe krom wil je het hebben eerst een buitenlandse vlag op hangen om te laten zien dat je buitenlands bent en als iemand dat tegen je zeg vlieg je uit je slof omdat dat discriminatie is.
Moontje1991 schreef:Nederlander is voor mij iemand die nederlands spreekt, man en vrouw als gelijke ziet, zelf nederlands wilt zijn, en in nederland woont.
Dus als een hollander naar het buitenland gaat vindt ik dat diegeene zijn hollands zijn moet laten varen en de nieuwe cultuur moet aannemen.
Moontje1991 schreef:Nederlander is voor mij iemand die nederlands spreekt, man en vrouw als gelijke ziet, zelf nederlands wilt zijn, en in nederland woont.
Dus als een hollander naar het buitenland gaat vindt ik dat diegeene zijn hollands zijn moet laten varen en de nieuwe cultuur moet aannemen.
Rock schreef:Overigens vind ik onze vlag dodelijk saai
Doe mij de Stars and Stripes of de Union Jack maar
Moontje1991 schreef:Nederlander is voor mij iemand die nederlands spreektcheck, man en vrouw als gelijke zietcheck, zelf nederlands wilt zijnhmmzz, en in nederland woontcheck.