Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

1_Daphne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:24

Bij mij komt uit de verschillende kieswijzers
PVV, CDA, VVD

Ik ben er nog niet helemaal uit waar ik op ga stemmen.
ga in ieder geval nog even beter de partij programma's doorspitten.

PvdD ga ik in ieder geval niet op stemmen, ze hebben zulke aparte opvattingen hier en daar.
en ik krijg af en toe het idee dat ze niet helemaal VOOR de dieren zijn zoals ik dat graag zou zien.
Ik heb ook verschillende dingen op de nieuwspagina zien staan het afgelopen jaar waar ik mijn vraagtekens bij heb.
(zoals de paarden op de Veluwe) :o

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:43

PVV aangezien ze MEERDERE punten hebben die mij aanspreken.
Meer blauw op straat, betere zorg, minder geld naar ontwikkelingshulp (wij hebben hier tenslotte een voedselbank dus in ons eigen land kan eht ook goed besteed worden), bezuinigen op kunst en cultuur (een muziekles wordt wel gesubsidieerd maar een paardrijles niet? Moet gelijk worden voor iedereen, wat voor hobby dan ook) harder straffen van criminaliteit, niet nog meer belastingen, bezuinigen op ambtenaren waar dat nodig is en kan etc etc

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:58

Maar iedereen mag toch zijn eigen mening geven :D.
Ik word moe van die man (en de daarbij behordende ideeën uiteraard), en jij blijkbaar niet :+ .

Nadine_S

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:05

PVV.
Komt ook uit de stemwijzer bij mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:07

geert wilders mag best een handje mee gaan helpen, maar het stokje overnemen van balkenende zie ik nog niet zo zitten.

Yvon72Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:10

mijn stem gaat naar de pvv

de meeste zeggen, stom want niemand wil met de pvv samen werken.
Maar het lijkt mij als de pvv zoveel stemmen krijgt dat de rest toch wel achter hun oren moeten krabben, en dat er inderdaad het 1 en ander moet veranderen.

Eerst het maar hier in nederland een beetje op orde maken voor dat er weer weet ik veel hoeveel miljarden naar het buitenland gaan.
Er is al zoveel geld naar ontwikkelingslanden gegaan, maar er veranderd daar niks in de jaren 80 zag je de zelfde inzamelingsfilmpjes als dat je ze nu zie, dus al dat geld heeft niks geholpen.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:12

Ik stem PVV.
Niet omdat ik het met álles eens ben (maar dat is bij geen een partij het geval) maar als tegenhanger voor al die linkse partijen.
Die aaien iedereen over het bolletje die zijn handje ophoudt, behalve de hardwerkende Nederlander die het financieel moeilijk heeft.
Daarnaast: bezuinigen op gevangenissen +:)+ bezuinigen in de bodemloze put die ontwikkelingshulp heet +:)+ meer politie +:)+ hardere straffen +:)+
Laatst bijgewerkt door sans6 op 28-05-10 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:13

Barbara_m schreef:
En dan zijn we ook van de eeuwige studenten af. Mensen die aan het studeren om te studeren zijn.
Keuze maken wat je wilt en niet 10x wisselen. En wanneer ze het uit eigen zak zouden moeten betalen, zullen er veel sneller mensen afstuderen.

Wat een onzin, je krijgt als student altijd 5 jaar studiefinanciering (en dat is ook de lengte van de opleiding), dus lamme studenten die geen punten halen doen dat gewoon uit eigen zak. Helemaal omdat je alles weer terugbetaald als je je studie niet afrond. En ik vind 1x de mogelijkheid om te switchen wel schappelijk, gezien het niet gek is dat je op je 17e niet direct een goede keuze maakt.
Overigens ben ik een model studente die alles vlotjes haalt (oke, ik doe nu 2 Masters, maar mijn laatste jaar dus gewoon uit eigen zak), dus ik ben niet mijn eigen parochie aan het verdedigen ;).

Verder verbaast het me altijd dat zodra het over politiek gaat, mensen zo vervelend worden en elkaar op elkaars keuze gaan aanvallen. Hoewel ik me ook moet inhouden om 'hoe kan in vredesnaam half bokt op PVV stemmen?!" te roepen. Dus dat doe ik dan ook niet 8-).

Ik wil D66 of VVD stemmen. Of misschien Groen Links. Neig nu naar D66.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:15

Trouwens, volgens mij zijn VVD en CDA niet prominent tégen samenwerking met de PVV hoor.
In mijn ideale kabinet zitten sowieso VVD en PVV, en dan Rutte als MP :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:16

Ik stem Partij van de Dieren, zeker weten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:20

grassie schreef:
Barbara_m schreef:
En dan zijn we ook van de eeuwige studenten af. Mensen die aan het studeren om te studeren zijn.
Keuze maken wat je wilt en niet 10x wisselen. En wanneer ze het uit eigen zak zouden moeten betalen, zullen er veel sneller mensen afstuderen.

Wat een onzin, je krijgt als student altijd 5 jaar studiefinanciering (en dat is ook de lengte van de opleiding), dus lamme studenten die geen punten halen doen dat gewoon uit eigen zak. Helemaal omdat je alles weer terugbetaald als je je studie niet afrond. En ik vind 1x de mogelijkheid om te switchen wel schappelijk, gezien het niet gek is dat je op je 17e niet direct een goede keuze maakt.
Overigens ben ik een model studente die alles vlotjes haalt (oke, ik doe nu 2 Masters, maar mijn laatste jaar dus gewoon uit eigen zak), dus ik ben niet mijn eigen parochie aan het verdedigen ;).

Verder verbaast het me altijd dat zodra het over politiek gaat, mensen zo vervelend worden en elkaar op elkaars keuze gaan aanvallen. Hoewel ik me ook moet inhouden om 'hoe kan in vredesnaam half bokt op PVV stemmen?!" te roepen. Dus dat doe ik dan ook niet 8-).

en als je begint op mbo en doorstroomt naar hbo heb je recht op 2x vier jaar.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:23

Ik heb net de stemwijzer gedaan en daar komt uit PVV, SP en VVD. Ik heb dus nog geen idee waar ik op ga stemmen.

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:25

Ik twijfel tussen VVD en PVV. Kan nog niet echt beslissen. Nog even goed over nadenken dus.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:26

pvv. ik zou het anders niet weten, ben het niet met alles eens maar komt toch het meeste overheen met mijn standpunten.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:27

Ik heb een hele tijd getwijfelt tussen GroenLinks en Pvda, en volgens de stemwijzer paste ik beter bij PvdA dus daar ga ik op stemmen :)

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:28

grassie schreef:
Barbara_m schreef:

haha excusses :+. Ik ben gisteravond naar Pechtold geweest in Groningen, 2 uur lang geboeid naar hem zitten luisteren.
Na een verdiepende uitleg van zijn plannen, is het me allemaal glashelder geworden :).

Ik vind de plannen van D66 toch zeker de meest haalbara.
De PVV heeft wel heel veel plannen, maar die zijn in mijn ogen onhaalbaar dan wel niet haatzaaiend.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:43

Ik zit zelf nog te twijfelen tussen PVV en CDA
en ook de stemwijzers geven dat als eerste 2 aan.
Ik denk zelf dat het PVV word :)

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:45

ik ga op de pvv stemmen :)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:46

twijfel sp en pvv

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:47

GroenLinks.
Ik begrijp echt niet waarom zo veel mensen alle linkse partijen over één kam scheren. Echt niet iedere linkse partij aait en knuffelt alleen maar hoor :?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:49

Ik ben er nog niet helemaal uit.

Wordt in ieder geval of het CDA of PVV

Absoluut geen SP, VVD of GroenLinks

EDIT: CDA en PVV kwamen ook bij mij bij de stemwijzer uit, maar na het debat had ik in ieder geval die drie partijen al waar ik absoluut niet op wil stemmen dus dat maakt het al weer makkelijk

EDIT D66 wordt het ook niet, wil graag betaalbare zorg houden en in mn koophuis kunnen blijven wonen

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:53

Jeetje wat veel mensen die op de PVV willen stemmen. Dat vind ik gewoon eng, waar gaat het heen met de wereld als we er zulke denkwijzen op na houden, bah!

Ik stem denk ik D66

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:54

soms is wilders krom, maar de dingen zoals ook mytens zegt, ben ik het heel erg mee eens!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:58

Noppes schreef:
Jeetje wat veel mensen die op de PVV willen stemmen. Dat vind ik gewoon eng, waar gaat het heen met de wereld als we er zulke denkwijzen op na houden, bah!

Ik stem denk ik D66

Euh....waar doel je nu op? Oh, "dat ene puntje" in zijn hele plan?

Weet je, ik moet het zo langzaam echt kwijt...Mensen die op Wilders schelden alleen omdat puntje immigratiebeleid, zouden echt eens even verder moeten kijken dan hun neus lang is...

Ik heb me een hele tijd uit de Wilders-discussies gehouden want je wordt al veroordeeld op het moment dat je zegt dat je op Wilders stemt....Ja, WAAROM dan? Alleen om dat ene puntje? Er zijn heel veel andere goede punten die hij heeft, die de andere partijen lang niet zo aanspreken of zo aan willen pakken als Wilders....

Waar gaat het heen met deze wereld...Kweenie...Misschien is dit voor vele stemmers ook een vorm van protest...? Een wake-up-call voor Den Haag? Dat ze eindelijk hun veel te dik betaalde vette derrière eens in beweging moeten zetten en iets moeten doen voor hun geld....?

I don't know...

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:59

Adil18 schreef:
Noppes schreef:

Ik stem denk ik D66

Euh....waar doel je nu op? Oh, "dat ene puntje" in zijn hele plan?

Weet je, ik moet het zo langzaam echt kwijt...Mensen die op Wilders schelden alleen omdat puntje immigratiebeleid, zouden echt eens even verder moeten kijken dan hun neus lang is...

Ik heb me een hele tijd uit de Wilders-discussies gehouden want je wordt al veroordeeld op het moment dat je zegt dat je op Wilders stemt....Ja, WAAROM dan? Alleen om dat ene puntje? Er zijn heel veel andere goede punten die hij heeft, die de andere partijen lang niet zo aanspreken of zo aan willen pakken als Wilders....

Waar gaat het heen met deze wereld...Kweenie...Misschien is dit voor vele stemmers ook een vorm van protest...? Een wake-up-call voor Den Haag? Dat ze eindelijk hun veel te dik betaalde vette derrière eens in beweging moeten zetten en iets moeten doen voor hun geld....?

I don't know...

AMEN _/-\o_