Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LF_xx_D schreef:Wat ik altijd mooi vind aan de islam is dat moslims (die 'echt' moslim zijn) zoveel moeite doen voor het geloof.
Zoveel keer per dag bidden, een maand vasten, enz.
Met echte moslims bedoel ik moslims die naar de moskee gaan enzo, want volgens mij heb je onder de moslim jongeren ook dat ze niet meer naar de moskee gaan en zich niet aan de regels houden.
Misschien een beetje raar geformuleerd. :]
Even een vraag:
Hoe kom je bij de Islam in de hemel? Is dat door zo goed mogelijk te leven of niet?
Ik ben trouwens niet van plan om moslim te worden hoor, gewoon ff een vraagje (ben zelf christelijk).
FaberSmid schreef:Kuggur schreef:
Een bijzonder twijfelachtige uitspraak.
waarom is dat niet met elk geloof?
phormicola schreef:Zeer interessant! Ben ook al heel erg lang geinteresseerd, maar heb nooit actief verdieptHeb vroeger wel twee moslim vriendinnen gehad, was altijd welkom en vooral op hun suikerfeesten
Heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met moslimmers. Zal toch eens naar een moskee gaan.
Jameyskatje, ik zag op de moskeewijzer dat er verschillende stromingen zijn. Bij mij om de hoek zit een Indonesische moskee. Zijn er veel verschillen en wat kan ik verwachten?
jameyskatje schreef:Moll schreef:is elk geloof niet gecreerd door de mens?
moslims geloven niet dat de islam gecreeerd is doro de mens maar door God
phormicola schreef:Zeer interessant! Ben ook al heel erg lang geinteresseerd, maar heb nooit actief verdieptHeb vroeger wel twee moslim vriendinnen gehad, was altijd welkom en vooral op hun suikerfeesten
Heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met moslimmers. Zal toch eens naar een moskee gaan.
Jameyskatje, ik zag op de moskeewijzer dat er verschillende stromingen zijn. Bij mij om de hoek zit een Indonesische moskee. Zijn er veel verschillen en wat kan ik verwachten?
jameyskatje schreef:FaberSmid schreef:[
waarom is dat niet met elk geloof?
God heeft boodschappers gestuurd naar ieder volk om de islam te verspreiden, met een reden. het is dus niet zo dat de islam bv enkel voor arabieren is. maar voor iedereen. iedereen heeft van nature de aanleg om in de 1heid van God te geloven. dat bedoel ik ermee. iedereen kan toch ook christen worden? het is niet zo dat je uit een bepaald land moet komen of van een bepaald volk moet zijn. ieder mens wordt uitgenodigd tot het geloven in God, ieder mens heeft hiervan wel eens gehoord, het is aan het individu zelf om het wel te geloven of niet. geen mens kan je geloof afpakken
mag ik dan op mijn beurt vragen waarom jij het zo'n twijfelachtige uitspraak vind?
Marjoow schreef:Ik sta best negatief tegenover de Islam. Ik vind bijvoorbeeld, dat een Bourka afgeschaft moet worden in Nederland. Een gewone hoofddoek, oke, doe ik niet moeilijk over. Ik heb ook wel eens een pet op mijn hoofd!
Er zijn zoveel moslims die moorden in de naam van Allah, ten eerste vind ik dat respectloos tegenover Allah (klinkt stom, maar t is wel zo.) en ten tweede, is er geen Islaamse versie van "Gij zult niet doden?" "Heb uw naasten lief".
phormicola schreef:Volgens het Christendom is Jezus God toch? Vind dat allemaal zo kromDe islam is daar iig een stuk duidelijker over.
Heino schreef:Marjoow schreef:Ik sta best negatief tegenover de Islam. Ik vind bijvoorbeeld, dat een Bourka afgeschaft moet worden in Nederland. Een gewone hoofddoek, oke, doe ik niet moeilijk over. Ik heb ook wel eens een pet op mijn hoofd!
Er zijn zoveel moslims die moorden in de naam van Allah, ten eerste vind ik dat respectloos tegenover Allah (klinkt stom, maar t is wel zo.) en ten tweede, is er geen Islaamse versie van "Gij zult niet doden?" "Heb uw naasten lief".
Maar een burqa is voor zover ik weet ook helemaal niet verplicht in de Islam, het zijn echter wel meestal Moslims die zo'n ding dragen
En ja, daar is idd een Islamitische versie van, maar er zijn helaas ook mensen die mijns inziens misbruik maken van de Islam en geen echte Islamiet zijn.
En ik denk dat het absoluut kan dat Fitna (die film) je mening negatief beïnvloed heeft, want Wilders schetst een heel ander beeld van de Islam dan vrijwel alle Moslims hebben