smoes verzinnen voor koninginnenacht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:15

Polly_ schreef:
Ik snap dat hier veel mensen zitten met al een meer ervaren blik op de wereld, die al volledig zelfstandig zijn en overal verantwoordelijkheid voor nemen. Maar dan ben ik heel benieuwd hoe jullie dat hebben geleerd, dat leer je toch door ervaring? Dus door eruit te gaan, kijken waar je grenzen liggen? Ik denk dat iedereen ooit jong is geweest, en de een heeft meer behoefte dan de ander voor uitgaan of weet ik wat, maar daar moet je toch allemaal achter komen? Dat kun je niet leren uit een boekje.

Ik zelf zit nu ook in die periode, er zijn een heleboel dingen die mijn ouders niet weten, maar dat hoort er toch ook bij? Júist als mijn ouders me dingen gaan verbieden, er de consequenties van op gaan noemen en er te voorzichtig mee zijn, zou ik het juist willen uitproberen. Ik denk dat voor mij, en voor een heleboel anderen ook, het toch beter is om het zelf allemaal uit te vinden. :)

amen _/-\o_

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:15

Hahaha TS ik ken het! ;)

Succes!!!! (En veel plezier ook!)

En laat aub even weten of je ouders er nog wel of niet zijn achtergekomen?

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:16

Specials schreef:
_danieke_ schreef:
maar het is gewoon standaard, dat áltijd als er zo'n soort topic is. bijna 75% heilig is.. en nog nooit gelogen.gestolen heeft of dronken is geweest of weet ik veel wat..

Ik zeg niet dat ik heilig ben.. In verre van..
Heb alles gedaan wat god verboden heeft maar wel met mede weten van mn ouders.

Vast wel eens gelogen maar niet tegen me ouders, Op een lerraar op school is al iets anders dan je bloed eigen ouders, De mensen die je opvoeden.. Daar lieg je IMO niet tegen..

en stel je eens voor als jij dat alles niet mocht van je ouders, had je dan gewoon braaf thuis gezeten ?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:16

Draai het eens om, hoe zou jij het vinden als je ouders tegen je zouden liegen? In een gezin hoor je elkaar te vertrouwen, jij je ouders en je ouders jou! En dat hoeft niet aan je leeftijd te liggen. ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:17

_danieke_ schreef:
Polly_ schreef:
Ik snap dat hier veel mensen zitten met al een meer ervaren blik op de wereld, die al volledig zelfstandig zijn en overal verantwoordelijkheid voor nemen. Maar dan ben ik heel benieuwd hoe jullie dat hebben geleerd, dat leer je toch door ervaring? Dus door eruit te gaan, kijken waar je grenzen liggen? Ik denk dat iedereen ooit jong is geweest, en de een heeft meer behoefte dan de ander voor uitgaan of weet ik wat, maar daar moet je toch allemaal achter komen? Dat kun je niet leren uit een boekje.

Ik zelf zit nu ook in die periode, er zijn een heleboel dingen die mijn ouders niet weten, maar dat hoort er toch ook bij? Júist als mijn ouders me dingen gaan verbieden, er de consequenties van op gaan noemen en er te voorzichtig mee zijn, zou ik het juist willen uitproberen. Ik denk dat voor mij, en voor een heleboel anderen ook, het toch beter is om het zelf allemaal uit te vinden. :)

amen _/-\o_

jahoor vind het absoluut allemaal uit :) maar niet bij pappie en mammie komen om je uit die stront te trekken waar hun je voor hebben willen behoeden...........

Vasthi

[quote="En laat aub even weten of je ouders er nog wel of niet zijn achtergekomen?[/quote]

Daar ben ik nou ook benieuwd naar!

Anoniem

_danieke_ schreef:
Anoniem schreef:

Ik vind de heiligheid in dit topic wel mee vallen.. maar jij gaat er over door en daarom word je er nu op aangevallen ;)

volgens mij gaat iedereen er overdoor ? en ik voel me absoluut niet aangevallen. ik weet dat als je zo denk, je die reacties kan verwachten. maar opeens is bijna iedereen goed heilig en braaf, terwijl dat vast niet zo is, want ze zijn allemaal jong geweest ?

Ik ben nogsteeds jong. En ook niet heilig.. Op mijn 14e tegen mijn ouders verteld dat ik bij een vriendin zou slapen. Vervolgens naar een feest gegaan met een jongen van 18. Daar ben ik genaait door een vriendin van mijn zus. En heb ik 2 weken huis arest gehad. En heb het daarna nooit weer gedaan. Maar mijn ouders hebben wel lang naar de ouders van vriendinnen gebeld als ik daar ging slapen.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:18

_danieke_ schreef:
en stel je eens voor als jij dat alles niet mocht van je ouders, had je dan gewoon braaf thuis gezeten ?

Dan was ik met mn ouders om de tafel gaan zitten om te praten.
Lukt dat niet was ik gaan vragen waarom niet en wanneer dan wel.
Is het dan nog nee had ik idd gewoon thuis gebleven... Bereik je meer mee hoor..

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:20

Zou gewoon eerlijk zijn :j. Ik mocht lang uit toen ik net 15 was. Heb nooit een tijd mee zolang ik maar met groepje fiets. Of dat nou om 3 uur is of om 7 uur. En maak mijn moeder wakker.
Morgen hele dag zoep'm (examenstunt) vrijdag.. en ja zaterdag.. en dat mag ik allemaal. Waarom? Omdat ik overal eerlijk in ben :)

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:20

Specials schreef:
KiWiKo schreef:
ennuh oja eten en drinken :) ennuh je fiets :) schooltas........ moet ik nog even doorgaan?

Vergeet de scooter niet die de meeste willen als ze 16 worden..

Komen ze vanzelf achter als ze het huis uit gaan, En dan lopen piepen dat ze geen geld hebben om te stappen :+

en de auto bij 18!! :D

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:21

KiWiKo schreef:
_danieke_ schreef:

amen _/-\o_

jahoor vind het absoluut allemaal uit :) maar niet bij pappie en mammie komen om je uit die stront te trekken waar hun je voor hebben willen behoeden...........

tja zal ik ook echt niet doen, als ik die keuzes maak, moet ik ook voor de consequenties opdraaien

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:21

KiWiKo schreef:
_danieke_ schreef:

amen _/-\o_

Nee want die dingen die ik achterhoud, wil ik ook niet dat mijn ouders weten. Misschien als ik ooit 18 ben, en het in een grappige bui aan ze vertel. Maar ik zal ook nooit aan ze vragen, of ze me alsjeblieft willen helpen met die dronken foto's van mij die rond gaan te verwijderen, dat los ik zelf wel op.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:22

Hannah_Menno schreef:
Draai het eens om, hoe zou jij het vinden als je ouders tegen je zouden liegen? In een gezin hoor je elkaar te vertrouwen, jij je ouders en je ouders jou! En dat hoeft niet aan je leeftijd te liggen. ;)

dan redt ik mezelf heel goed hoor..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:23

Ik zou niet tegen mijn moeder liegen en dus ook niet gaan.

Maar goed, ik heb makkelijk praten, want ik mag behoorlijk veel. Ik ga vandaag, morgen, overmorgen en zaterdag uit. Het zal mijn ma een zorg wezen, als ik zelf alles betaal en regel dat ik word thuisgebracht of ergens kan logeren. Alleen en van haar geld mag ik niet. Ik ben trouwens ook 17.

KiWiKo

hihihi dames, ik hoor jullie wel als je ergens een keer knel komt te zitten............ geloof me, dat gaat gebeuren :)

zit je ophet pliesieburo omdat je net op het verkeerde tijd op de verkeerde plaats was............. kan je niet pappie en mammie bellen :) zelf oplossen :)

dat verkeerde vriendje van die leuke vriend die je aanrand.......... niet bij pappie of mammie aanklampen dan

laveloos op een stoeppie liggen......... mammie en pappie zijn er even niet :)

geld nodig voor de taxi........... nope pa en ma zijn niet thuis........ geld nodig voor een beltegoedje, internetverbinding, pctje.......... naaah pa en ma zijn niet thuis.......

OOOOOOOO wil je eten vandaag............... hmmzz pa en ma zijn.......... juist :)

prettige wedstrijd joh!
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 28-04-10 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine

_danieke_ schreef:
Hannah_Menno schreef:

dan redt ik mezelf heel goed hoor..

Denk je nu, ja.

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:24

KiWiKo schreef:
hihihi dames, ik hoor jullie wel als je ergens een keer knel komt te zitten............ geloof me, dat gaat gebeuren :)

Zolang het goed gaat heeft iedereen makkelijk praten.

overigens.. mijn ouders betalen t uitgaan allemaal wel.. en ben 16

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:25

michellee73 schreef:

Heb jij effe geluk!

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:26

melsh schreef:
michellee73 schreef:

Heb jij effe geluk!

ja inderdaad.. super chill :)

Stitchy

Volgens mij hebben mijn ouders echt geluk met zo'n brave dochter als ik. Wil niet zeggen dat wat ik doe heel goed is maar zeker makkelijker voor hen. Elke dag ga ik naar school volg braaf mijn opleiding die ik goed doe. Als ik thuis kom ben ik druk bezig met de paarden. Daarbij ben ik ook nog eens heel erg gelukkig met mijn vriend. :) Ook werk ik nog een aantal dagen in de week, en heb dus geen tijd en geen zin om uit te gaan.

Wat ik overigens niet van mensen snap is dat ze gewoon hun ouders kunnen en willen bedonderen. Ik kan me dus echt niet voorstellen dat je maar tegen je ouders gaat zeggen ik ga bij een vriendin slapen en er vervolgens voledig oplos gaat bij een feestje. Ik zou als ouder echt verschikkelijk boos worden als mij zoiets geflikt word. Je woont bij je ouders in huis en je hoort je gewoon aan te passen naar hun regels, bevalt je iets niet dan kun je het daar gewoon over hebben en misschien komt er dan een andere regel. Maar om je ouders te gaan bedonderen door te gaan liegen vind ik echt verschikkelijk min en onverschillig.
Laatst bijgewerkt door Stitchy op 28-04-10 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

_danieke_

KiWiKo schreef:

tuurlijk zal heus wel een keer gebeuren, maar waar je niet dood aan gaat wordt je sterker van, en zolang ik zo "stoer" ben om te liegen, ben ik ook zo "stoer" om er zelf voor op te draaien

_danieke_

melsh schreef:
michellee73 schreef:

Heb jij effe geluk!

ik moet alles zelf betalen en ik ben 15.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:27

Toen ik 16 was had ik gewoon een baantje, zelfs m'n pony betaalde ik zelf!

Hier is nooit iets misgegaan hoor, verder was ik altijd heel braaf, alleen tot laat uitgaan en spijbelen deed ik nog wel eens :D
Kijk je moet wel zorgen dat ouders en leraren verder niets op je hebben aan te merken.

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:28

Stitchy schreef:
Volgens mij hebben mijn ouders echt geluk met zo'n brave dochter als ik. Wil niet zeggen dat wat ik doe heel goed is maar zeker makkelijker voor hen. Elke dag ga ik naar school volg braaf mijn opleiding die ik goed doe. Als ik thuis kom ben ik druk bezig met de paarden. Daarbij ben ik ook nog eens heel erg gelukkig met mijn vriend. :) Ook werk ik nog een aantal dagen in de week, en heb dus geen tijd en geen zin om uit te gaan.

Wat ik overigens niet van mensen snap is dat ze gewoon hun ouders kunnen en willen bedonderen. Ik kan me dus echt niet voorstellen dat je maar tegen je ouders gaat zeggen ik ga bij een vriendin slapen en er vervolgens voledig oplos gaat bij een feestje. Ik zou als ouder echt verschikkelijk boos worden als mij zoiets geflikt word. Je woont bij je ouders in huis en je hoort je gewoon aan te passen naar hun regels, bevalt je iets niet dan kun je het daar gewoon over hebben en misschien komt er dan een andere regel. Maar om je ouders te gaan bedonderen door te gaan liegen vind ik echt verschikkelijk min en onverschillig.

Inderdaad :j
Naast veel feesten haal ik ook wel goede cijfers op school en ben ik lekker met de peerden bezig :)
maar in t weekend wel maximaal feesten.. mja vinden ze niet erg.. ze waren zelf vroeger ook zo :P

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:28

_danieke_ schreef:
melsh schreef:

Heb jij effe geluk!

ik moet alles zelf betalen en ik ben 15.

jij moet helemaal niet alles zelf betalen :) :) :) jij hoeft niet bij te dragen in de maandelijkse kosten die je ouders hebben voor jouw onderhoud :) :) of sporten, of hobbies, of school, of, of, of :) :)