Mijn huis wordt openbaar verkocht door schuld van een ander

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:40

funnyhorses.. ik ben blij dat mijn moeder het geld wel heeft gehad.. want dan zeg je wel, na een jaartje begrijp je mij.. maar echt.. het is niet leuk als je ineens heeel weinig geld hebt, alles weg moet doen, helemaal overnieuw moet beginnen en dan NOG elke dag heel erg op je centen letten.. ( dan heb ik het nog nieteens over nieuwe baan erbij en alles..)

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 09:42

lovestimba schreef:
wow dat is even heftig,
maar heb je het al via de rechter geprobeert?
het lijkt mij sterk dat dit gewoon mag ik zou naar de rechter gaan.
ik neem aan dat jullie je de pleures werken om het te kunnen blijven betalen toch?
want als dit zo door gaat sta je met 2 paarden op straat. als je naar de rechter gaat dan heb je kans dat de rechter de kans op de veiling afzegt en dat hij je vader, je moeder toch moet betalen.

Nederlands rechtsysteem is zo snel niet. En buiten dat, hij woont niet in Nederland, dus dan is alles weer anders.
Maar bedankt voor het meedenken.

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 09:42

pinuts schreef:
funnyhorses.. ik ben blij dat mijn moeder het geld wel heeft gehad.. want dan zeg je wel, na een jaartje begrijp je mij.. maar echt.. het is niet leuk als je ineens heeel weinig geld hebt, alles weg moet doen, helemaal overnieuw moet beginnen en dan NOG elke dag heel erg op je centen letten.. ( dan heb ik het nog nieteens over nieuwe baan erbij en alles..)

:7 Juist

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:43

Ik snap werkelijk niet waar sommige mensen het lef vandaan halen om zo te reageren! Denk je dat TS en haar moeder hierom gevraagd hebben? Als je een huis koopt, probeer je alles zo goed mogelijk te regelen, als er kinderen zijn probeer je alles zo goed mogelijk te regelen. Dan ga je er echt niet van uit dat je tien jaar later wel eens uit elkaar zal kunnen gaan......

Ik vind dat hier een aantal bijzonder vervelende mensen post die het blijkbaar normaal vinden om in de aanval te gaan naar TS die notabene pas 19 is en in een situatie terecht is gekomen waar ze helemaal niets aan kan doen! Zoekt wat steun via internet en wordt vervolgens afgebrand want hoe kan het dat ze zo'n tophypotheek heeft.....belachelijk dit, jullie zouden je dood moeten schamen voor zulke reacties.

En alimentatie heeft niets te maken met iemand die niet wil werken en de hand ophoudt voor geld van de expartner, dat is een recht!

TS, ik hoop echt dat jullie in je nabije omgeving hulp krijgen om hier een oplossing voor te vinden!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:44

TS heeel veeel sterkte!!!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:46

daffodil schreef:
Ik snap werkelijk niet waar sommige mensen het lef vandaan halen om zo te reageren! Denk je dat TS en haar moeder hierom gevraagd hebben? Als je een huis koopt, probeer je alles zo goed mogelijk te regelen, als er kinderen zijn probeer je alles zo goed mogelijk te regelen. Dan ga je er echt niet van uit dat je tien jaar later wel eens uit elkaar zal kunnen gaan......

Ik vind dat hier een aantal bijzonder vervelende mensen post die het blijkbaar normaal vinden om in de aanval te gaan naar TS die notabene pas 19 is en in een situatie terecht is gekomen waar ze helemaal niets aan kan doen! Zoekt wat steun via internet en wordt vervolgens afgebrand want hoe kan het dat ze zo'n tophypotheek heeft.....belachelijk dit, jullie zouden je dood moeten schamen voor zulke reacties.

En alimentatie heeft niets te maken met iemand die niet wil werken en de hand ophoudt voor geld van de expartner, dat is een recht!

TS, ik hoop echt dat jullie in je nabije omgeving hulp krijgen om hier een oplossing voor te vinden!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:47

Je vader is verplicht allementatie te betalen, mits hij naar de gemeente is geweest en heeft laten zien dat hij geen geld heeft, dan hoeft hij geen allementatie te betalen.

Zelt vind ik naar de gemeente gaan erg vals, omdat het mogelijk is voor je vader dat geld wat hij aan "jou" geeft weer via overheid enz. kan terug krijgen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:47

@daffodil, amen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:53

daffodil schreef:

Eerlijk gezegd snap ik die reacties wel een beetje hoor. Mijn eerste reactie was ook, waarom heb je het huis niet verkocht toen je het zag aankomen dat het misging, waarom ben je zó afhankelijk van iemand die zo vijandig tegen je doet. Ze kwam op mij in de OP over alsof zij en haar moeder de zaken op hun beloop hadden gelaten en nu ineens heel verbaasd zijn dat hun huis wordt geveild. Pas na verdere reacties van TS werd me duidelijk wat ze allemaal al gedaan hadden en snap ik haar :j

TS ik wil je heel veel sterkte wensen. Helaas kan ik je niet helpen met tips of oplossingen, maar ik hoop dat je moeder en jij hier uiteindelijk doorheen komen :(:)

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:56

Ik heb enkele jaren geleden ook in een soortgelijke situatie gezetten (nou eigenlijk hetzelfde, enkel hebben wij het niet zo ver laten komen dat alles verkocht werd door dit aan te vechten met een rechter)
want mijn *vader* betaalde ook niks. Had volgens papier geen vaste woonplaats (terwijl hij al maaaaanden bij zijn nieuwe vrouw woonde). MIjn moeder heeft alles op alles gezet en uiteindelijk zijn we wel kleiner gaan wonen maar is er niks veveild. De rekeningen van het g-w-l zijn later betaald.

Er bestaat zelfs een instantie (landelijk innings bureau) hier in nederland die (MET BOETE!) het geld bij je vader op kunnen halen. DIt hebben wij ook gedaan en een vriendin van mij ook (die had JAREN geen alimentatie gehad omdat haar vader in engeland woont) en die krijgt nu (ze is 24) de alimentie waar ze recht op had toen ze 16 was. (en meer, boete komt er ook nog bij)

Je vader kan er gewoon niet onderuit komen.

edit: ik zie hier dergelijke reactie als: man voor ex betalen levenslang... DE MAN IN KWESTIE heeft wel 19 jaar geleden voor kinderen gekozen en daar zal OOK HIJ voor moeten betalen. Mijn moeder is eigenlijk ook te TROTS om het geld aan te nemen maar van het geld wat zij nu verdient kan ze net de vaste laste van betalen en dan heb ik he tniet gehad over nieuwe kleren (die hard nodig zijn als je een kind hebt wat 5 cm per maand groeit door zijn pubertijd momenteel). Ik heb het echt niet slecht en maar zonder die alimentatie zouden wij hier echt niet verder kunnen leven. Dat kan mijn moeder gewoon niet betalen van haar fulltime baan (waarbij ze ook nog eens het grote deel va het huishouden opeist) Ik weet niet hoe de situatie van de TS is gegaan, maar mijn vader is er met een andere vrouw vandoor gegaan (op kerstavond nota benen) zonder dat wij hier iets van wisten (hij had al 9 maandne een relatie met haar). Hij heeft mijn moeder daarna zwart gemaakt en er niet eens voorgezorgt dat zijn kinderen goed terecht kwamen, want daar gaf (en geeft) hij nog steeds niks om. Hij denkt ALLEEN maar aan zichzelf aan aan zijn eigen portomonee.
En als ik dit zo lees van de TS, gaat het bij haar vast niet anders aan toe. De alimentatie is niet voor de vrouw, maar voor het kind. ALs je 18 jaar bent word dat namelijk op je rekening gestort en niet meer bij de vrouw. Tot je 21ste (of je moet anders hebben besloten met de rechter)

pinuts

Re: Mijn huis wordt openbaar verkocht door schuld van een ander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:00

blijheid: Je verkoopt je huis even, als je ziet dat het misgaat?.. Dat kan gewoon?.. blijkbaar?

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:03

Waarom gaan jullie niet de schuldsanering in?
Ja, je zal een heleboel moeten inleveren maar is het daar in tegen niet heerlijk om na 3 jaar schuldvrij overnieuw te beginnen?
Als jullie het dan (miss via het rechtsysteem) met je vader heb geregeld ben je er misschien wel eerder vanaf.
Ik snap het probleem maar het is soms gewoon te moeilijk om er zelf ui te komen.
Als je de schuldsanering niks vind kan je het misschien eerst met een schuld bemiddelaar proberen.
Het scheelt jullie een hoop stress met de schuldeisers en vaken luisteren ze beter naar een bemiddelaar omdat mensen zoveel ''smoesjes'' kunnen verzinnen (in hun ogen).

Ik hoop dat jullie er snel uitkomen,uit de schuld maar ook met je vader.

Heel veel succes en sterkte meid! :(:)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:05

dat mensen niet begrijpen dat toen ze 10 jaar geleden dat huis kochten er nog sprake was van een lang gelukkig leven samen..........

en een huis verkopen, dat lukt vandaag de dag echt niet zomaar!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:22

MoniqueT schreef:
Wat een harde reacties hier ... Er komt iemand met een schaduwaccount haar diepste ellende delen in de hoop dat iemand oplossingen of ideeën kan aandragen.

En wat krijg je? Eigen schuld, je kan niet op je vader rekenen, je moet dat huis maar verkopen ...

Weinig genuanceerd allemaal, ik vind wel dat iemand die zijn gezin in de steek laat een bepaalde verantwoording heeft ten opzichte van zijn voormalige gezin.

Haar moeder werkt gewoon en profiteert dus echt niet alleen van de alimentatie (ha, dat kan dus ook niet in dit geval) en als topicstarter nog studeert of op school zit, zou haar vader hier ook gewoon aan moeten bijdragen.

En ja, wellicht moeten ze kleiner gaan wonen en de paarden weg doen (iemand gezelschapspaarden nodig???), maar je huis verkopen gaat vandaag ook niet van de ene dag op de andere.

Niemand heeft hier wat aan verwijten maken!

Helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:25

Gittekit schreef:
moeilijk123 schreef:
Bedankt voor alle sterkte berichtjes. Er is iemand die mij morgen verder gaat helpen, want die ziet wel degelijk toekomst. :D Happy

Ik wil toch nog even zeggen tegen de mensen die negatief dit topic in kwamen. Als jullie je baas je salaris niet betaald, al maanden niet betaald, en hij woont in het buitenland, je komt in de knoop met de hypotheek van het huis... Dan is het toch heel vervelend als iemand zegt : ''Ja maar dan heb je boven he stand geleefd. Je had nooit moeten vertrouwen op je baas dat hij je salaris uitbetaald.'' Slaat namelijk echt nergens op en is kei negatief voor ons!
Ik ben heel strijdlustig, morgen ga ik er vroeg uit en klim ik meteen in de telefoon, mail, internet noem maar op. Het gaat ons gewoon lukken!!!

Alimentatie is ook geen salaris he.. ;) Sowieso als hij wel had betaalt had hij dat ook niet jullie hele leven hoeven doen en dan waren jullie wss ook in de problemen gekomen? Ik vind het heel sneu voor je, dat ter zijde maar ik snap ook niet waarom jullie het huis niet eerder hebben verkocht toen hij de alimentatie niet bleek te betalen. Wij hebben zelf ook van een groot huis naar een huurhuis moeten verhuizen, maar wij kunnen wel zonder schulden rondkomen. Ik wil je veel sterkte en succes wensen iig nog.

Ben benieuwd waar jij je wijsheid vandaan haalt. Alimentatie geldt wel als salaris en mijn vader mag de rest van zijn leven blijven betalen tot ik en mijn moeder dood zijn.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:31

Wat is er nu moeilijk te snappen hieraan
Je kunt je huis wel willen verkopen maar als het niet verkocht word ........

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:41

Wat een ongelofelijk harde reacties weer in dit topic. Typisch, dat mensen die zelf geen enkel benul hebben wat er met je gebeurt als je gaat scheiden, zo kunnen reageren. Naast de enorm zware emotionele ellende, zit er zoveel praktisch drama aan vast!!!! Beseffen jullie dat eigenlijk wel?????? :(

TS, heel, heel erg wat jullie overkomt nu. Je hele basis, alles valt weg.......
Ik hoop oprecht dat jullie er ooit helemaal uit kunnen komen. Door een enorme crisis word je uiteindelijk sterker, kan ik uit ervaring vertellen. Gelukkig zijn mijn ex en ik samen heel goed bezig en daar ben ik trots op, maar veel stellen die uit elkaar zijn, kunnen dat niet opbrengen. Met alle gevolgen van dien! Maar als ik dit soort vreselijke verhalen lees, kan ik me zo goed voorstellen hoe heftig dat is. Mensen die dit nooit meegemaakt hebben, hebben geen enkel idee en hoeven dus wat mij betreft ook niet negatief te (ver)oordelen. Scheiden is echt niet makkelijk. Er komt heel wat bij kijken!

Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte toe in deze heftige tijden.... Heb helaas ook niet zoveel advies hiervoor..... Maar ik leef wel mee met je. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:41

pinuts schreef:
blijheid: Je verkoopt je huis even, als je ziet dat het misgaat?.. Dat kan gewoon?.. blijkbaar?

Natuurlijk niet, dat begrijp ik heus. Ik kon alleen uit de OP niet opmaken dat het uberhaupt te koop stond.

Ik las in de OP eigenlijk alleen wat er allemaal mis ging, en niet wat TS en haar moeder allemaal al gedaan hadden. Daarom was mijn eerste gedachte: Heb je geprobeerd je huis te verkopen? Hoe staat het ervoor bij de rechter? Je zit al sinds februari zonder verwarming ed, bij wie heb je al aangeklopt voor hulp? Ben je al een plekje aan het zoeken voor je paarden als je ze niet meer kan betalen en nog dieper in de problemen komt als er eentje ziek wordt?
Pas als je weet wat mensen al doen/gedaan hebben kan je immers nuttige tips geven.

Omdat dit er allemaal niet instond kwam het op mij over alsof ze tot nu toe met de kop in het zand zaten en niks deden. Dat kan aan mij liggen, maar blijkbaar dachten meer mensen dat. Sommige mensen reageerden daardoor wel erg bot, maar wat ik bedoelde te zeggen is dat ik wel snap dat ze die vragen hadden.
Nu TS de boel een heel stuk heeft opgehelderd begrijp ik de situatie beter en is iedereen beter in staat hulp en tips te geven. Ik bedoelde mijn reactie echt niet zo bot als "had je maar eeder wat moeten doen" ik bedoelde "Wat heb je al gedaan?". En volgensmij bedoelen veel mensen op de eerste paar pagina's dat ook (al zeggen ze het erg bot), want sinds TS verduidelijkt heeft wat er aan de hand is lees ik ook geen botte reacties meer.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-04-10 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:42

Ik heb alleen de eerste 2 pagina's gelezen maar ik verbaas mij weer over de betweterigheid van bokt.
Er plaatst iemand hier een topic omdat ze een enorm probleem heeft, zij kan er zelf weinig aan doen omdat het om een zaak van haar ouders gaat. Vervolgens krijgt ze half bokt over haar heen dat ze er eerder wat aan moesten doen, daar heeft ze wat aan, not.
Het lijkt mij een heel akelige situatie, ouders gescheiden, pa heeft een anderen vriendin en geeft wel bakken met geld uit voor zijn eigen plezier, maar komt zijn plichten niet na betrefende zijn allimentatie. Ze moet nu toezien hoe haar "veilige" plekje verkocht gaat worden en de paarden weg moeten terwijl pa een luxe leventje heeft met zijn nieuwe vriendin, en dan hier nog eens de volle laag van sommigen krijgen. Bah, wat weten velen het weer beter, het is niet te hopen dat die ooit in zo'n situatie terecht komen.
Ts veel sterkte.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:43

Ikima, amen.
Maar ach, op bokt zitten een aantal 'fijne' types, dat is wel algemeen bekend en bij deze ook weer helemaal bevestigd. ;)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:06

Ik kan niet echt tips geven, maar hoop alleen maar dat het voor jullie goed komt.

Sommige reacties hier vind ik ook ronduit onbeschoft, hopelijk komen die posters nooit in een gelijkaardige situatie terecht maar zou wel willen zien hoe hard ze dan nog roepen.
Dit is gewoon een rotsituatie voor ts en dan kan je hoog van de toren roepen maar zo'n dingen zijn nu eenmaal niet snel opgelost.
Toen wij klein waren hebben we iets gelijkaardig meegemaakt, van comfortabel leven naar ineens niets meer. Mijn moeder is toen niet bij de pakken blijven zitten maar het heeft haar wel jaren ploeteren gekost om weer op poten te komen, gelukkig hadden wij familie die op de ergste momenten kon en wou bijspringen. Zo'n situaties zijn echt niet simpel en allesbehalve grappig.

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 11:18

Even een heel klein updateje, niet zo leuk...
Het huis in Belgie schijnt 4 maanden terug verkocht te zijn, aan de vader van zijn nieuwe vriendin en nu huren zij dit. Advocaat is hierachtergekomen. Nu proberen we een notaris te acherhalen die de verkooppapieren heeft en of we ook zijn Belgische (???) rekeningnummer kunnen achterhalen.
Ik lees de negatieve reacties al bijna niet meer, heb er slecht van geslapen afgelopen weekend en besloten dit alles van me af te zetten. Ik ben g****** 19 jaar en had nooit verwacht zoiets als dit mee te hoeven maken. Wens ook niemand dit toe.
Naar de schuldsanering stappen doen we nu nog niet. We proberen zelf de eindjes aanelkaar te knopen, spullen op MPte koop aan bieden, en eind volgende maand is er gelukkig vakantiegeld!!!! Dat betekend waarschijnlijk weer stroom en warm water *hoera*. Geloof me, dat heb ik zó gemist!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:21

Welke hulp krijgen jullie nu eigenlijk wel TS? Ik weet dat jullie druk zijn met een advocaat, maar gebeuren er ook al concrete dingen om voor jullie het dagelijk leven iets makkelijker te maken?
Ik snap dat je niet zomaar naarde schuldsanering wil toestappen, maar zoals het op mij overkomt is er nu teveel aan de hand om het zelf op te lossen.

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:21

Dat van de schuldsanering was ook echt absoluut niet slecht bedoeld.
Kan alleen begrijpen dat je op den duur de bomen door het bos niet meer ziet en het zo misschien een eindeloze situatie word die alleen maar erger dreigt te worden.
Misschien is schuldbemiddeling dan wel iets voor jullie?
Die pakken dan al de schuldeisers aan en zo kunnen jullie je richten op de advocaat enzo.

Nogmaals het was echt niet verkeerd bedoeld.

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 11:26

Ik begrijp jullie ook hoor, misschien was schuldsanering wel makkelijker geweest, maar als je eenmaal in zo'n traject terecht komt... Lijkt ons gewoon nog niet fijn. Maar wel gewoon een goede reactie ;) niets mis mee.
Advocaat is er mee bezig en een mediator en de financieel adviseur van onze bedrijven in Ned. Goede kennis van mijn moeder ook, zij zit in de financiele sector en dnekt en helpt ook zo goed en kwaad als het kan mee.