Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lovestimba schreef:wow dat is even heftig,
maar heb je het al via de rechter geprobeert?
het lijkt mij sterk dat dit gewoon mag ik zou naar de rechter gaan.
ik neem aan dat jullie je de pleures werken om het te kunnen blijven betalen toch?
want als dit zo door gaat sta je met 2 paarden op straat. als je naar de rechter gaat dan heb je kans dat de rechter de kans op de veiling afzegt en dat hij je vader, je moeder toch moet betalen.
pinuts schreef:funnyhorses.. ik ben blij dat mijn moeder het geld wel heeft gehad.. want dan zeg je wel, na een jaartje begrijp je mij.. maar echt.. het is niet leuk als je ineens heeel weinig geld hebt, alles weg moet doen, helemaal overnieuw moet beginnen en dan NOG elke dag heel erg op je centen letten.. ( dan heb ik het nog nieteens over nieuwe baan erbij en alles..)
daffodil schreef:Ik snap werkelijk niet waar sommige mensen het lef vandaan halen om zo te reageren! Denk je dat TS en haar moeder hierom gevraagd hebben? Als je een huis koopt, probeer je alles zo goed mogelijk te regelen, als er kinderen zijn probeer je alles zo goed mogelijk te regelen. Dan ga je er echt niet van uit dat je tien jaar later wel eens uit elkaar zal kunnen gaan......
Ik vind dat hier een aantal bijzonder vervelende mensen post die het blijkbaar normaal vinden om in de aanval te gaan naar TS die notabene pas 19 is en in een situatie terecht is gekomen waar ze helemaal niets aan kan doen! Zoekt wat steun via internet en wordt vervolgens afgebrand want hoe kan het dat ze zo'n tophypotheek heeft.....belachelijk dit, jullie zouden je dood moeten schamen voor zulke reacties.
En alimentatie heeft niets te maken met iemand die niet wil werken en de hand ophoudt voor geld van de expartner, dat is een recht!
TS, ik hoop echt dat jullie in je nabije omgeving hulp krijgen om hier een oplossing voor te vinden!
daffodil schreef:Ik snap werkelijk niet waar sommige mensen het lef vandaan halen om zo te reageren! Denk je dat TS en haar moeder hierom gevraagd hebben? Als je een huis koopt, probeer je alles zo goed mogelijk te regelen, als er kinderen zijn probeer je alles zo goed mogelijk te regelen. Dan ga je er echt niet van uit dat je tien jaar later wel eens uit elkaar zal kunnen gaan......
MoniqueT schreef:Wat een harde reacties hier ... Er komt iemand met een schaduwaccount haar diepste ellende delen in de hoop dat iemand oplossingen of ideeën kan aandragen.
En wat krijg je? Eigen schuld, je kan niet op je vader rekenen, je moet dat huis maar verkopen ...
Weinig genuanceerd allemaal, ik vind wel dat iemand die zijn gezin in de steek laat een bepaalde verantwoording heeft ten opzichte van zijn voormalige gezin.
Haar moeder werkt gewoon en profiteert dus echt niet alleen van de alimentatie (ha, dat kan dus ook niet in dit geval) en als topicstarter nog studeert of op school zit, zou haar vader hier ook gewoon aan moeten bijdragen.
En ja, wellicht moeten ze kleiner gaan wonen en de paarden weg doen (iemand gezelschapspaarden nodig???), maar je huis verkopen gaat vandaag ook niet van de ene dag op de andere.
Niemand heeft hier wat aan verwijten maken!
Gittekit schreef:moeilijk123 schreef:Bedankt voor alle sterkte berichtjes. Er is iemand die mij morgen verder gaat helpen, want die ziet wel degelijk toekomst.Happy
Ik wil toch nog even zeggen tegen de mensen die negatief dit topic in kwamen. Als jullie je baas je salaris niet betaald, al maanden niet betaald, en hij woont in het buitenland, je komt in de knoop met de hypotheek van het huis... Dan is het toch heel vervelend als iemand zegt : ''Ja maar dan heb je boven he stand geleefd. Je had nooit moeten vertrouwen op je baas dat hij je salaris uitbetaald.'' Slaat namelijk echt nergens op en is kei negatief voor ons!
Ik ben heel strijdlustig, morgen ga ik er vroeg uit en klim ik meteen in de telefoon, mail, internet noem maar op. Het gaat ons gewoon lukken!!!
Alimentatie is ook geen salaris he..Sowieso als hij wel had betaalt had hij dat ook niet jullie hele leven hoeven doen en dan waren jullie wss ook in de problemen gekomen? Ik vind het heel sneu voor je, dat ter zijde maar ik snap ook niet waarom jullie het huis niet eerder hebben verkocht toen hij de alimentatie niet bleek te betalen. Wij hebben zelf ook van een groot huis naar een huurhuis moeten verhuizen, maar wij kunnen wel zonder schulden rondkomen. Ik wil je veel sterkte en succes wensen iig nog.
pinuts schreef:blijheid: Je verkoopt je huis even, als je ziet dat het misgaat?.. Dat kan gewoon?.. blijkbaar?