Lonneke met spoed naar ziekenhuis. Update pagina 18.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: hier weer eens een berichtje van mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:07

Leuk Lonneke! Dan zit je hier niet zover vandaan :D
Wanneer je gesetteld bent lijkt het me leuk om eens te meeten? als jij dat ook leuk zou vinden tenminste :D
Hopelijk blijft het goed gaan en voel je je daar gauw thuis!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 10:48

ik hoop ook dat het goed blijft gaan en ik wil ook graag nieuwe vrienden maken daar en gaan werken. dat is ook goed voor de afleiding.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:54

Er zijn veel kassen en andere landbouw in de omgeving en daar kunnen ze natuurlijk altijd mensen gebruiken. Ook zitten er een aantal zorgboerderijen en dat is ook leuk, maar wel vaak vrijwilligerswerk natuurlijk.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:57

Wat fijn Lonneke dat je weer positief je toekomst in kijkt. Het zou goed zijn dat je afleiding zoekt in vrijwilligerswerk, wie weet hoe het balletje rolt. En je kent al 1 iemand in de buurt begrijp ik uit bovenstaande post :) , fijn joh. Houdt je ons op de hoogte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:00

He Lonneke, wat een mooie verandering. Nu ben je niet meer alleen en dat zal wellicht ook helpen.

Ik hoop dat je een manier vind om de stemmen de baas te zijn, dat jij je eigen stem sterker maakt en naar die stem leert luisteren. Maar je hebt al eigenlijk gewonnen om al zo ver weer te zijn. Eigenlijk ben jij een keisterke!

Je nieuwe woonomgeving is ook al een positieve wending. NIet iedereen kan alleen zijn en dat is niet erg.

Succes in je nieuwe stek.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:04

Lonneke is het niet mogelijk een maand of twee je inboedel op te slaan, zodat je eerst wat meer zekerheid hebt dat je daar op je plekje bent en wil blijven wonen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:07

Bramasole schreef:
Lonneke is het niet mogelijk een maand of twee je inboedel op te slaan, zodat je eerst wat meer zekerheid hebt dat je daar op je plekje bent en wil blijven wonen.

Misschien is dat stiekem wel een heel goed idee. Stel nou dat het toch tegenvalt, dan hoef je in ieder geval niet alles weer opnieuw te kopen. Dat kost altijd meer geld dan dat je er voor terugkrijgt...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:14

Bramasole schreef:

`

Daar heeft ze wel een punt denk ik Lonneke.

Besef wel dat je helemaal in een nieuwe omgeving komt en eigenlijk alles moet opbouwen, vrienden, werk, je ritme van boodschappen doen, de buurt leren kennen en eraan wennen, ook je contacten bij het ggz zullen anders zijn ze zullen je nog niet zo goed kennen alleen vanuit je dossier.

Ik wil zelf heel graag naar drenthe verhuizen maar besef wel dat dat het eerste jaar best moeilijk kan zijn, dan is het niet zomaar even langs pa en ma om mee te eten of dat je even iets kwijt moet.

De omgeving van Winkel is wel mooi, veel groen, weilanden en de paardensport wordt behoorlijk uitgeoefend in de omgeving.
Dus daar zit je wel goed mee. Om lekker te shoppen kun je naar Hoorn, Heerhugowaard of Alkmaar.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:33

Ik vind het al heel positief dat je daar niet alleen woont. Denk dat de stemmen dan ook steeds minder worden. Moeten de verhoudingen natuurlijk wel goed blijven .....

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 12:12

het opslaan van mijn spullen is net zo duur als dat ik ze na een jaar nieuw zou moeten kopen. bij schugard en city box betaal ik 125 in de maand. da heb ik er niet voor over. ik vind het zelf ook positief dat ik niet alleen woon. en ook nog iets. ik ben al heel lang lid van farmdate en heb nu toevallig een reactie van een spetter van een tuinder die maar 20 km bij mij vandaan woont. dus wie weet hoe het balletje rolt.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:20

Ik zeg ook niet dat je je spullen een jaar moet opslaan, dat zou onverstandig zijn gezien de waarde en de prijs die je betaald voor het opslaan. Maar voor 2 maanden zou ik het wel doen. Een verhuizing naar een andere woonplaats kan heel ingrijpend zijn, naast dat het natuurlijk hartstikke leuk en spannend is. Stel dat je om welke reden dan ook je toch niet helemaal thuis voelt dan heb je je back-up in de opslag.

lonneke schreef:
ik ben al heel lang lid van farmdate en heb nu toevallig een reactie van een spetter van een tuinder die maar 20 km bij mij vandaan woont. dus wie weet hoe het balletje rolt.

_O- je laat er geen gras over groeien he. Kijk nou eerst maar eens of hij in real life nog zo leuk is ;) .

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:21

Leuk Lonneke, ik ben blij dat het zo goed gaat! Dit is toch allemaal een stuk positiever nieuws dan een paar weken geleden!
Neem je alleen niet teveel hooi op je vork in één keer? Alles op z'n tijd he! ;)
Maar ik ben blij voor je!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:36

lonneke schreef:
het opslaan van mijn spullen is net zo duur als dat ik ze na een jaar nieuw zou moeten kopen. bij schugard en city box betaal ik 125 in de maand. da heb ik er niet voor over. ik vind het zelf ook positief dat ik niet alleen woon. en ook nog iets. ik ben al heel lang lid van farmdate en heb nu toevallig een reactie van een spetter van een tuinder die maar 20 km bij mij vandaan woont. dus wie weet hoe het balletje rolt.

Ik hoop dat hij in het echt ook zo leuk is, maar ga aub niet naar Winkel verhuizen omdat je dan dichter bij deze manier woont. Dat is echt de meest slechte reden voor een verhuizing.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 12:38

nee hoor, we zijn nu alleen nog maar aan t mailen en als ik gesetteld ben en we hebben t dan nog zo leuk dan komt ie eens langs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:52

Verstandig zo en ook leuk zo. Als je in het ritme raakt van medicijnen slikken, dan gaat het je steeds beter, als je je bewust bent dat je niet zonder kan omdat je dan ziek wordt, ben je goed met je gezondheid bezig.

Een heel erg vaak voorkomende vergissing, stoppen als je al lang goed bent en dan in het stramien terecht komen dat het minder gaat. Een alarm in je horloge als reminder om te slikken is ook soms een goed ezelsbruggetje. Heel gestructureerd je leven in bouwen en je zult heel veel kunnen. Een aantal fijne mensen om je heen om je niet alleen te voelen en je hebt al een basis.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:15

Ik meen me toch ook iets te herinneren van een pony op marktplaats, en een hond. Nou ja, doet er niet toe..

Heb je wel je nieuwe huisgenoten ingelicht over je problemen?

Ik wil je veel succes wensen en hoop dat je eindelijk vindt wat je zoekt

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 13:23

ja die weet ervan. ik ga daar ook naar t ggz in hoorn. ga zoizo een training van een jaar doen en daarnaast zal ik ambulante hulp krijgen. ik heb geen paard en geen hond gehad de afgelopen tijd.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 13:26

ik vind het leuk dat jullie zo reageren. ik ben er zelf ook echt helemaal aan toe. het is niet gelijk t einde van de wereld. mijn ex kan binnen een uur en een kwartier bij me zijn, ik heb wat bokkkers in de buurt. nee, ik ben helemaal happy.ben ook gretig op zoek op marktplaats om mijn nieuwe kamer mee in te richten. en als jullie nog huisraad nodig hebben moeten jullie even in mijn profiel of in het topic kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:00

Succes met je training Lonneke. Waar een wil is, is een weg. Jij hebt een onwijs moeilijk leven, elke dag is een gevecht. Ik heb ontzettend veel bewondering voor jouw moed om elke dag weer die uitdaging aan te gaan.

Weet, op een dag zul je slagen. Je hebt diepe dalen gezien. Stukje bij beetje weet jouw onderbewuste wat de juiste koers en weg is om jouw heel te houden en dat zal steeds een stukje sterker worden waardoor jij op een gegeven moment een hoop van jouw tegenslagen het hoofd kunt bieden.

Voor veel mensen is struktuur en een geregelde dagindeling het beste. En dat is nog niet zo slecht. Immers als baby houden onze ouders zich daaraan omdat ze uit ervaring al hebben geleerd dat dat het beste is. Naarmate we groter worden, wordt dat steeds minder en die houvast raken we dan kwijt. En voor veel meer mensen is dat slechter dan dat ze zelf in de gaten hebben.

Je gaat weer nieuwe mensen leren kennen op je training en dat is ook weer interessant.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 15:33

dank je wel russel, lief dat je dat zegt. ik vind het ook een hele uitdaging maar ik vind dat ik nu niet zo heel ver bij mijn kinderen en familie vandaan zit als toen in friesland. en tja, een dorp trekt me nu eenmaal altijd erg. ik ga er zeker komen. al zegt de verpleging vandaag dat ik mezelf nu voorbij loop. ben al sinds gistermiddag actief, vannnacht ook van de nazenuwen geen seconde geslapen. moest net eigenlijk gaan rusten op mijn bed maar heb een bad genomen en ga vanavond gewoon wat vroeger. moet inderdaad uitkijken dat ik niet te snel ga, anders kom ik volgende maand overspannen in winkel aan.:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:20

Ja, niet te snel! Je bent nu gewoon heel enthousiast en dan heb je exra energie. Maar geduld is schone zaak. Op tijd rust nemen is je hoofd rust gunnen. Moet ik ook aan denken....iedereen.

Hersenen hebben slaap en rust nodig om gezond te blijven!

Lekker dichtbij je kinderen is ook veel beter. Geniet van alle liefde en aandacht van je bekenden om je heen. Is de benzine om door te gaan.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:15

Heb je de huiseigenaren wel ingelicht over je ziekte?
Dat lijkt me voor hen en voor jou wel fijn en kan er rekening mee worden gehouden tijdens een mindere periode.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 11:36

ja hoor die weet ervan. niet alles natuurlijk, mijn wel dat ik ziek ben. dat is wel zo handig.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 11:43

iemand trouwens nog gouden tips wat er bij een verhuizing komt kijken. ik heb nu mijn huur opgezegd per 7 juni, electriciteit en gas, internet. water kon ik gewoon op de dag van verhuizing telefonisch doorgeven. ik moet nog een nieuw paspoort regelen, de oude ben ik kwijt en is ook bijna verlopen. ik moet verhuismensen regelen. pffff wat een gedoe is dat allemaal zeg. maar we komen er wel. als iemand nog handige tips heeft... graag.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:47

Als je niet teveel spullen hebt kun je ook een busje en een sterke broer/kennis/vriend regelen ;), aangezien je hele inboedel eruit gaat zul je niet zo gek veel overhouden, dus dat zou moeten lukken en scheelt een enorme bak geld. Je post kun je bij TNT doorgeven dat je gaat verhuizen, die sturen het 6 maanden na.