hoe laat thuis komen na het stappen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:19

Polivy schreef:
Even vraagje algemeen: hoe laat gaan/gingen jullie dan allemaal je bed weer uit de volgende dag?

Jeetje, meestal ga ik dan stappen tot een uur of 5 en lig ik er om 6 uur in.
En dan ben ik rond 9/10 uur uit bed. Klinkt misschien vroeg, maar ik kan met heel weinig slaap.

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:20

Polivy schreef:
Even vraagje algemeen: hoe laat gaan/gingen jullie dan allemaal je bed weer uit de volgende dag?

uuro of 10, later kan ik nooit uitslapen. Ga dan wel volgende dag om 10 uur in bed of zo :')

Jodie_

Re: hoe laat thuis komen na het stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:23

Hmm als ik er rond 5/6 uur in lig om 11 uur, afgelopen zaterdag was het half 8 en toen bleef ik toch nog een uurtje langer liggen :D

Maar mamslief schopt me er ook net zo graag vroeg uit hoor; jij wil tot laat stappen, dan ben je de volgende dag ook maar moe want je gaat niet je hele dag verspillen met slapen!

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:24

Ann_Pam schreef:
Ik ben 15, bijna 16, maar moet 11 uur al thuis zijn. ;)

:wow:
en met schoolfeesten dan?

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:24

om 11 uur ben ik nog thuis :P haha

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:25

fixture schreef:

ja inderdaad :')

Anoniem

@ TS: Ik weet niet hoe het is in de stad waar jouw dochter uit gaat, maar bij ons begint het eigenlijk pas rond een uur of 1. En dan zou jouw dochter al een half uur binnen moeten zijn. Ik slaap in het weekend meestal niet thuis, maar mijn ouders gaan er vanuit dat ik rond een uur of drie thuis kom. Wanneer ik geslaagd ben, dus deze zomer als het goed is ben ik hier (zo goed als) vrij in. Vriendinnen van mij moeten op zijn vroegst drie uur thuis zijn, maar steeds meer zie ik dat jongeren dit zelf bepalen en tot een uur of 5 blijven hangen. Wel is de voorwaarde dat ik altijd thuis wordt gebracht, en tot nu toe is dit altijd gebeurt. :)

Ixie

Polivy schreef:

11uur ongeveer, maar dat is hetzelfde als dat ik niet uit ga :').

Anna

fixture schreef:

Ik ook :Y)
Onze schoolfeesten duren overigens maar tot 11 uur, ik ga eigenlijk nooit meer :o

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:26

michellee73 schreef:
Polivy schreef:

uuro of 10, later kan ik nooit uitslapen. Ga dan wel volgende dag om 10 uur in bed of zo :')

Dat is allemaal dezelfde dag hoor. :') Want het is in feite al de morgen van dezelfde dag. :P

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:27

Bij mij werd het ongeveer half 3, maar ik moest met de groep terug. Ik weet het nu te rekken tot 5u/half 6, maar dan moet ik wel een sms doen zodra ik naar huis ga.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:27

Polivy schreef:

Ik probeer altijd rond 11 of 12 uur mijn bed uit te komen, want ik moet zondag nog terug naar huis met de bus. Maar soms mislukt dit een beetje. :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-03-10 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:28

Lara_Silver schreef:
michellee73 schreef:

Dat is allemaal dezelfde dag hoor. :') Want het is in feite al de morgen van dezelfde dag. :P

ja nja bedoel gewoon als ik 's nachts rond uur of 5 in bed lig.. er om 10 uur weer uit ga. en dan zondagavond er ook om uur of 10 in ga omdati k dan bekaf ben :')

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:30

Mijn moeder zegt altijd, het maakt me niet zoveel uit hoelaat je thuiskomt, als je maar met anderen meefietst. Maar meestal blijf ik na het uitgaan toch bij vrienden dus heeft mijn moeder er weinig weet van hoelaat ik thuiskom :+

cocktailtime

ik ben 16.
en mijn ouders willen wel weten met wie en hoe ik naar huis kom
het maakt niet precies uit hoelaat.
meestal word het wel tussen 3&4.
maar als ik maar met de groep meefiets, dan vinden ze alles goed.

patatkraam

AnnaaX schreef:
fixture schreef:

Ik ook :Y)
Onze schoolfeesten duren overigens maar tot 11 uur, ik ga eigenlijk nooit meer :o

haha onze schoolfeesten duren tot 1 uur en zijn best wel out of control soms :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:31

michellee73 schreef:
ja nja bedoel gewoon als ik 's nachts rond uur of 5 in bed lig.. er om 10 uur weer uit ga. en dan zondagavond er ook om uur of 10 in ga omdati k dan bekaf ben :')

Begrijp het wel hoor. :D Ik vind het ook makkelijker gewoon morgen te zeggen...

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:32

Citaat:

Hier echt nooit, tot 11 uur en er wordt streng op alles gecontroleerd.
In de 1e en 2e vond ik het altijd wel leuk, maar het zijn echt onderbouwfeesten dus eigenlijk ga ik al wat jaartjes niet meer :')

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:34

AnnaaX schreef:
Citaat:

Hier echt nooit, tot 11 uur en er wordt streng op alles gecontroleerd.
In de 1e en 2e vond ik het altijd wel leuk, maar het zijn echt onderbouwfeesten dus eigenlijk ga ik al wat jaartjes niet meer :')

onze schoolfeesten zijn voor klas 3 t/m 6 en er wordt wel alcohol geserveerd

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:40

ik ben 15, ik moet altijd opgehaald worden omdat naar huis fietsen not done is :+
Dus het is meestal 1 uur!
Maar als ik bij iemand kan slapen die later mag, mag ik ook wel later :)

Sta de volgende ochtend gewoon 10/11 uur op.
Net als normaal in het weekend.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:41

Vriendin van mij is 16, en die komt rond half7 's ochtends thuis...

Zelf ben k 15 en moet k rond 12uur thuis zijn! En wel gebracht worden dn..

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:44

Hackie schreef:
sheela schreef:
DinoBanani: jahoor kan best, kom er maar bij. Kom je lekker in de weekenden hier wonen. mag je lekker stappen. Hier gaan ze pas om 11 uur naar de stad.

Zap; ze is aan het trainen voor endurancewedstrijden, en zij rijdt voornamelijk in het weekend (ikke door de week) en op zondag is het wel de bedoeling dat ze een stevige buitenrit maakt van minimaal 2uur. Dus zo serieus.

Niks zo lekker als met een kater een buitenrit maken met de wind door je haren... :D
(Tenmiste, dat vind ik dan :) )

Een keer goed los gaan, doe je 1x dan kots je zo de longen uit je lijf, dat je het de tweede keer wel bedenkt.
Zo ging het dan bij mij :)

heel erg herkenbaar :o

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:50

Ik mocht thuiskomen hoelaat ik wilde, maar dan moest ik wel met iemand naar huis fietsen of door iemand worden thuisgebracht of bij iemand blijven slapen. :P

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:51

Toen ik 16 was en ik ging uit, moest ik in het begin ook zo rond half 1 1 uur thuis zijn, later was het 2 uur half 3 en nu, is het verschillend, ben nu 18jaar en de ene keer zijn mijn vriend en ik om 12uur al thuis en de andere keer half 6.
Overigens had ik er geen problemen mee om smorgens (of tegen 12uur) weer op het paard te stappen :)

Wij gingen/gaan rond 11uur half 12 pas naar de stad, dan word het een beetje gezellig.
Maar ik snap goed dat je bezorgd bent hoor :) Waren/zijn mijn ouders ook, helemaal in het begin, maar nu is het gewoon een vaste prik dat ik mijn moeder een smsje stuur als we in de stad zijn en terug gaan :) Vind ik voor mezelf ook een fijner idee :)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:54

Joh, wat veel 'strenge' ouders! Ik bedoel dat niet negatief, want streng is natuurlijk een betrekkelijk woord. Zelf ben ik wat latere tijden gewend dan sommigen van jullie. Toen ik 16 was ging ik al een tijdje uit, maar ik had daar duidelijke afspraken over met mijn ouders.
Voor mijn 16e mocht ik maar één keer in de zoveel tijd, en dan moest ik rond 2 uur thuis zijn. Vanaf mijn 16e mocht ik één keer per week en moest ik om 3 uur thuis zijn. Toen is dat eigenlijk langzaam vervaagd, en had ik geen tijd meer. Daar moet ik wel bijzeggen dat ik me altijd keurig aan de afspraken heb gehouden, waardoor mijn ouders heel soepel zijn geweest hierin. Mijn zusje van 15 komt vaak te laat, en krijgt hierdoor ook strengere regels.

Wat wel altijd voorging was schoolwerk!

Edit: ik vind jouw tijdregels voor je 19jarige dochter wel wat streng. Bedoel dit niet aanvallend, maar wilde het nog even toevoegen omdat je er naar vraagt in je openingspost :). Zij is volwassen en moet ook leren om zelf te bepalen wat goed voor haar is. Dan zal ze waarschijnlijk een keer teveel drinken en heel laat thuis komen. Dat heb ik ook wel eens gedaan, maar ik kwam er al snel achter dat het ook anders kan. Dat moet je ook leren tenslotte. Maar het blijft jouw huis, dus helemaal doen volgens haar eigen zin is ook het andere uiterste. Je mag best eisen stellen, maar ik zou dat gewoon in goed overleg doen :).