Ik word gestalked, update; ik weet wie het is.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:24

Zonnetje81 schreef:
Ieuw wat een engerd, hoe oud is hij wel niet?

60

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:26

Zeg, niet dat meisje zo bang maken! Grote kans dat de meneer weer heel snel terug af in z'n hok gaat als je hem het briefje hebt gestuurd/gegeven. Duidelijk zijn, en neem inderdaad desnoods iemand mee als je je onzeker voelt!

Komt goed, succes ermee TS :)

KiWiKo

Re: Ik word gestalked, update; ik weet wie het is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:01

nouja, je weet nu in iedergeval wie het is :) dat is ook wel weer fijn..........

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:07

Brrr wat een enge vent!
Houd je ons op de hoogte?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:33

Isabonny schreef:
Wat ook een goede hint is voor de buurman, is om alle "kadootjes" e.d. terug bij hem aan de deurknop te hangen :D (als je tenminste alle knuffels en barbiepaard hebt teruggekregen van politie)

Misschien geeft dit hem ergens enigszins wel hoop? Omdat ze dingen 'terug' gaat geven.

Ik ben benieuwd wat de politie er van zegt en wat je het beste kan doen.

Wel fijn dat je er achter bent gekomen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:48

Isabonny schreef:
Wat ook een goede hint is voor de buurman, is om alle "kadootjes" e.d. terug bij hem aan de deurknop te hangen :D (als je tenminste alle knuffels en barbiepaard hebt teruggekregen van politie)

Dat zou ik nou juist NIET doen. Als je dat doet wil dat zeggen dat je alle dingen al die tijd hebt bewaard en kan me heel goed voorstellen dat dat 'm juist hoop geeft.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:50

ik zou dat ook niet doen.............

gewoon recht door zee zijn, en zeggen dat je er niet van gedient ben, dat de gevoelens niet wederzijds zijn........... en dat je vriendje 6 foot 10 is....... en dat als hij niet ophoud je hem wel langsstuurd om het duidelijk te maken :)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:43

Voor sommige eenzame mensen is negatieve aandacht ook aandacht. Ik hoop dat dit snel allemaal ophoudt voor jou Singer.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:53

Nou in ieder geval enigszins "prettig" dat je nu zeker weet wie het is. Bah, wat een gluiperd zeg. Ik vind het erg moedig dat je naar de politie bent gegaan! Ik ben wel benieuwd hoe hij gaat reageren op het briefje.
Wat een lef heeft die man, bah..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:16

KiWiKo schreef:

gewoon recht door zee zijn, en zeggen dat je er niet van gedient ben, dat de gevoelens niet wederzijds zijn........... en dat je vriendje 6 foot 10 is....... en dat als hij niet ophoud je hem wel langsstuurd om het duidelijk te maken :)

Als hij haar zo goed in de gaten houdt, dan weet hij ook wel dat ze single is.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:24

Inderdaad Lieveli, dat dacht ik ook gelijk. Ik zou gewoon recht voor zijn raap, en eerlijk zeggen dat je er niet van gediend bent zoals je al op je briefje hebt staan.
Als je de boel gaat verdraaien maak je het alleen maar lastiger denk ik.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:26

Allemachtig zeg..

Ik word al gek van alle prive telefoontjes die ik gisteren en vandaag ontvangen heb, (gisteren 3 keer, vandaag 4 keer).

Ik snap dat je erg gek van word zeg..wat ga je nou precies doen nu je weet dat hij het is?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:32

MarcoBorsato schreef:
KiWiKo schreef:

Als hij haar zo goed in de gaten houdt, dan weet hij ook wel dat ze single is.

ze mag mijn broer wel even lenen........... die is van grote afstand al te zien als niet makkelijk manipulatief zegmaar :)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:51

Vanillia schreef:
Isabonny schreef:

Dat zou ik nou juist NIET doen. Als je dat doet wil dat zeggen dat je alle dingen al die tijd hebt bewaard en kan me heel goed voorstellen dat dat 'm juist hoop geeft.

Stop je er toch een briefje bij dat je de spullen al die tijd hebt moeten verzamelen van de politie om een "zaak" op te bouwen tegen een onbekende/niet gewenste "stalker". En meteen erbij zetten dat hij zijn amoureuze avances maar op een ander gaat botvieren....liefst iemand van zijn eigen leeftijd.
Lijkt me duidelijk genoeg :D .

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:53

Ach maken jullie er nu niet teveel een drama van? De man is verliefd en een beetje sociaal gestoord blijkbaar. Nou en? Niet iedere verliefde oudere man is ineens een stalker. Gewoon vriendelijk maar vooral zeer duidelijk afwijzen en that's it.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:57

Ik zou niet zelf wat ondernemen, maar luisteren naar het advies dat je van de politie hebt gehad. Dus de post bij de politie brengen en daarna luisteren naar wat zij te zeggen hebben en dan pas eventuele actie ondernemen... Straks maak je dingen alleen maar erger!

Hopelijk is het nu snel afgelopen, nu je weet wie het is! enne, zo zie je maar weer, je gevoel bedriegt je meestal niet!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:58

ben het met joyce2 eens :j

Vergeet niet dat de TS een alleenstaande "jonge vrouw" is
en dus juist omdat ze alleen woont voorzichtigheid wel op zijn plek is
ipv eventuele dingen ontlokken lijkt mij :))

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:00

Fijn dat je nu iig weet wie het is. Hopelijk kan de politie je nog een goede tip geven.

En bedankt dat je in de titel hebt gezet dat er een update is.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:06

ik zou een camera achter het raam gericht op de deur zetten. Dat is best toegestaan. mn vader had een winkel waar altijd de ramen werden ingeschoten die heeft een camera zonder toestemming geplaatst en heeft de jongens wel te pakken gekregen.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:09

Wat ontzettend vervelend deze situatie waar je in zit. Die man heeft een steekje los zitten, ik bedoel met een beetje gezond verstand kan je dit niet bepaalt normaal noemen.

Ik vind het echt belachelijk dat de politie er dan niet voor je kan zijn zodra je ze net nodig hebt! Kan je niet terecht bij een ander politie bureau zodat er meteen actie ondernomen kan worden?

Sterkte en hou de boel maar goed dicht! Alles goed op slot, desnoods telefoon van de haak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:33

Dan zeg je toch dat je niet op pedo's en bejaarden valt?? :+

Maar zonder gekheid, het is een creep, ik vind dat de politie maar een bezoekje moet brengen en hem eerst maar eens door het systeem moet halen. Want nu hij dus aan de overkant woont, is het voor hem een eitje je te stalken en je privacy gaat er wel door aan de grabbel.

Singur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 21:44

Wat een reacties. Bedankt allemaal.

Even wat vragen beantwoorden:

Bij mijn ouders logeren is geen optie. Simpelweg omdat zij van niks weten. Mijn vader gaat door het lint als hij het hoort en mijn moeder gaat zich vreselijk zorgen maken.
Daarbij woon ik al een jaar of 7 op mezelf, dus klop niet meer voor alles bij hen aan. :o :)

De leeftijd van de buurman schat ik op een jaar of 60.
Nu ben ik slecht in leeftijden raden, maar ik schat hem ouder dan mijn vader en die is achter in de 50.

KiWiKo: je broer zou wel een optie zijn.
Ik heb zelf ook een broer. Maar zelfde verhaal als mijn ouders, hij weet van niks.

lieveli: hij weet inderdaad dat ik single ben. Ik woon er al 7 jaar en hij langer dan ik.
Hij heeft dus al eens periodes van vriendjes meegemaakt en weet dan wel of ik vrijgezel ben of niet.

Frozenstar: ik ga eerst met de wijkagent overleggen. Zij zijn de mensen die er verstand van hebben (als het goed is). Ik wil het wel zelf oplossen, maar wel in overleg. En ik wil vooral geen verkeerde dingen doen.
Ik moet wel zeggen dat ik gisteren en vandaag flink pissig ben. Maar aan de andere kant twijfel ik ook.
Wat als het nou alleen maar een eenzame man is. Eigenlijk voel ik ook een stukje medelijden. En dat weerhoudt me er wel van om meteen wat te doen.
Ook dat neem ik morgen mee als ik de wijkagent spreek.

beantsje: dat gevoel heb ik aan de ene kant ook. Daarom voel ik ook een stukje medelijden.
Maar dat neemt aan de andere kant niet weg dat hij me wel 'begluurt' en 'bekijkt'.
Dat is niet prettig.
En wat als hij een afwijzing niet aan kan? Ik ken hem niet goed genoeg om te weten wat zijn leefsituatie, karakter, enz verder is.

appiesjappie: ik heb geen raam in de deur. Dus dat gaat niet ;)

BounceBabe: deur zit gewoon op slot. Telefoon doet het niet en mijn mobiele nummer heeft hij niet.
Zo'n vaart zal het dus niet lopen gelukkig.

russel: als het goed is hebben ze hem al gecheckt toen ik mijn vermoeden heb aangegeven. Wat ze er mee doen of gedaan hebben weet ik niet en kom ik waarschijnlijk ook niet te weten ivm privacy. Hoeft ook niet.
Hij woont overigens naast me. Ik woon op een bovenwoning en hij is mijn directe buurman.
Zijn balkon grenst aan mijn woonkamer. Waar een groot raam zit. Hij kan dus wel zo naar binnenkijken als het gordijn open is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:53

Wat een ramp....kan je hem niet heel erg laten schrikken? Kan je hem niet wijsmaken dat je op vrouwen valt? Nodig je een vriendin uit, laat je je raam open met mooi weer en dan gaan jullie praten alsof jullie samen op zoek zijn naar een leuke vrouw....misschien knapt hij dan af. Doe je net of je hem niet door hebt...

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:02

russel schreef:
Wat een ramp....kan je hem niet heel erg laten schrikken? Kan je hem niet wijsmaken dat je op vrouwen valt? Nodig je een vriendin uit, laat je je raam open met mooi weer en dan gaan jullie praten alsof jullie samen op zoek zijn naar een leuke vrouw....misschien knapt hij dan af. Doe je net of je hem niet door hebt...

kan ook averechts werken ben ik bang

Het lijkt mij gewoon het verstandigst hem vriendelijk maar duidelijk af te wijzen. Vat hij het verkeerd op is het tijd om de politie te bellen...

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:19

als je zeker weet dat hij het is dan zou ik hem vriendelijk af proberen te wijzen.
ben benieuwd hoe het nu verder gaat.. blijf het wel weer even volgen.