I SO loooove my kids...!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:48

Ik heb niet alle bladzijdes gelezen, alleen je startpost en daar gaat mijn haar al recht van overeind staan.

70 keer straf geven :? Als je een kind op 1 dag 70 keer straf geeft, dan is het geen straf maar een waarschuwing die niets uithaalt.

Ik begrijp dat je verhaaltje grappig bedoeld geschreven is, maar ik zou daar echt niet tegen kunnen.
Daarom kies ik voor geen kinderen maar honden en paarden. Die luisteren tenminste wel (zeker na een "waarschuwing" ;) )

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:55

Wil je ruilen?? :+

Ik heb 4 kids. 1 van 10. 1 van 8. 1 van 4 en 1 van anderhalf.

Mijn dag begint om 07.15 en kleed alle kids aan en geef ze eten koekje/drinken in pakken.
op de fiets naar school.
boodschappen/huishoud tijd.
Daarna kids halen en eten geven. jongste naar bed.. weer huishouden.
3 uur kids halen van school.
Daarna eten koken.. om 16.00 eten ( ik ) Daarna im half 5 komt vent lief thuis. Ik ga naar werk van 17.00 tot 22.30 ( taxi)
ventlief geeft kids eten. gaat met kids naar sporten en doet ze douchen en in bed.

Op e dag dat ik niet werk ( 1 dag in de week ) dan douche ik ze en breng ze naar bed.
Ik werk zo'n 25 a 30 uur in de week ( momenteel ben ik thuis even .. ziek)
OUdste zit op zwemmen
middelste op karate 2 keer per week
andere middelste ook op zwemles

En mijn jongste is echt een doerak :+

** limonade uit koelkast gepakt en de dop er afhalen en een slok nemen... OP de bank :roll: bank onder **
** kurketrekker uit de la pakken.. Met behulp van een stoel en er op klimmen.. om de trekker op me bank te prikken :roll: **
** van de week was dennis haar kwijt.. dennis stond te bellen en te koken in de keuken.. mevrouw heeft een stoel gepakt en de deur opengemaakt.. En dennis was haar kwijt..
Hij raakte in paniek!! Hij vond haar op zolder.. Achter lenthe haar bureau gekropen.. zegt ze:" koekoek"
:roll: **
** ik was haar kwijt gister tijdens koken.. had ze de buiten deur opengemaakt ( ik doe deze altijd op slot, maar de oudste waren binnen gekomen)
Stond ze boven op de glijbaan. Toen ik haar doorhad zag ik dat Dennis net van zn werk thuis kwam.. en haar opving.. voor ze met haar bol op de grond terecht kwam.. :roll: **

Wie wilt er van zn rammelende eierstokken af?? Kom maar dagje langs..

** hoort dat ze nu de vaatwasser leeg haalt ^)

Vooral als ik naar de wc ben.. of in de keuken sta.. Of op de bank zit..

Kleine dingen die me huishouden in de weg zit.
:+

Ach.. je krijgt er hoop voor terug :j
Laatst bijgewerkt door Caye op 10-03-10 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:56

Raiza; Dan is het handig als je nu het hele topic nog even leest.;)

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:57

Wat ook handig is: savonds voor naar bed gaan douchen :j weet je.. je leert van zelf je tijd in te delen :) echt :j

Maak een schema. Plan alles rustig in. En hou je aan die regelmaat. Kids zijn gebaat bij regelmaat. :j

MIjn zoon van 8 heeft ADHD. En zit zich zelf zwaar in de weg. Maar structuur helpt.
Ik deed ze wel altijd tegelijk naar bed toe toen ze klein waren. Had ik tijd voorme zelf :j

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:00

Elma_ schreef:
Ik vraag me ineens af hoe je dat doet als hij midden op straat in de buggy ineens begint te tieren... :P Thuis wil wel nl..

in de buggy kan hij geen kant op. Lekker laten gaan. NEGEREN ;)

Ik ben heeel streng voor me kids. consuquent. Het moet wel!!
nee is nee. En ze weten dondersgoed hoe het werkt ;) Mijn dreumus etter :+ van anderhalf.. weet ook dondersgoed als ze te ver gaat. :j

Gebruik het KISS

Keep It Short and Simple

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:01

Raiza schreef:
Ik heb niet alle bladzijdes gelezen, alleen je startpost en daar gaat mijn haar al recht van overeind staan.

70 keer straf geven :? Als je een kind op 1 dag 70 keer straf geeft, dan is het geen straf maar een waarschuwing die niets uithaalt.

Ik begrijp dat je verhaaltje grappig bedoeld geschreven is, maar ik zou daar echt niet tegen kunnen.
Daarom kies ik voor geen kinderen maar honden en paarden. Die luisteren tenminste wel (zeker na een "waarschuwing" ;) )

Ik denk dat ze best zelf beseft dat het niet helemaal lekker loopt. Maar ik heb er wel begrip voor, deze leeftijd kan echt best lastig zijn, ik heb ook dagen gehad dat ik mezelf afvroeg wat ik in hemelsnaam verkeerd deed. Soms ben je gewoon moe en kan je het niet zo goed meer overzien waardoor je steeds achter de feiten blijft aanrennen. Vergeet niet dat ze een kindje van 3 maanden heeft en nog alleenstaand is ook. Vind het knap dat ze het nou zelf anders wil doen (waarmee ik niet wil zeggen dat ze het nu verkeerd doet)

Melody21

Re: I SO loooove my kids...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:16

IK vind TS ook een kanjer :j

Ik had eerder ook een erg grote mond over onopgevoedde kindjes in de supermarkt of op verjaardagen.
Wist precies wat de ouders niet goed deden en hoe het wel moest. Tot je zelf een pittig druk driftig kindje hebt. En je zelf moe bent en niets anders ziet dan je kindje en het huishouden.

Recpect TS ! En alle andere moeders , HULDE :D

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:30

Hihi, ik ook, mijn zus had de kids altijd bij hun in bed, ze zei "als je zo moe bent dan heb je echt geen zin om ze elke keer weer terug te stoppen"

Nou, mijn kinderen zou ik toch...

Resultaat: de oudste slaapt bij ons op de kamer en de jongste komt ook af en toe langs...

Ik heb echt noooooooit meer commentaar op andere moeders :+

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:52

Nee, ik ook niet :n :D
zowiezo heb ik wel geleerd dat je nooit weet hoe iemands situatie is. En je dus niet mag/kan oordelen over anderen. Ik doe erg mijn best om dat te onthouden.

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:01

Wij hebben ook 4 kinderen 16,14,12 en 11 jaar. Toen onze jongste geboren werd moest de oudste nog 5 worden. Belangrijkste woorden die tijd; consequent, organiseren/plannen, negeren en af en toe een ATV dag.
Probeer of familie, buren of vrienden een een dagje/nacht de kinderen kunnen overnemen. Na een goed nachtrust ziet het er altijd beter uit. Bedenk dat je niet meer dan je best kunt doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:17

Elma_ schreef:
Sabbel schreef:
Met die sloffen?! Dat kan toch alleen maar een heel zoet kindje zijn. :+

uhu altijd heeeeeel lief als je met een fototoestel aan komt zetten :+

OPLOSSING: Loop er de hele dag met een camera achteraan! *-:)

Sterkte de komende minstens 20 jaren, wat zul jij blij zijn als ze eindelijk het huis uitgaan zeg! :(:)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 18:23

Raiza schreef:

ten 1e is die 70 x bij wijze van, natuurlijk geen letterlijk 70 x per dag :O
Verder zou ik even verder lezen dan de beginpost, dan is het mssn iets duidelijker ;)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:42

Pfft nou respect hoor _/-\o_ Ik ben dan wel juf, maar nu ik jouw verhaal lees weet ik weer waarom ik twijfel of ik zelf wel aan kinderen wil beginnen := Vind ze pas leuk vanaf een jaar of 6 tot een jaar of 12, basisschoolleeftijd dus, de fase dat ik er iets mee kan :P

Vind het knap dat je hulp bent gaan zoeken en dat je iets doet met de tips die hier gegeven worden +:)+ Ga zo door! En vooral, ruim tijd in voor jezelf inderdaad, want uiteindelijk, als jij er aan onderdoor gaat dan hebben je kids helemaal niets meer aan je :)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:48

Wij hebben een zo een schatje en mijn vriend zegt regelmatig. " ik weet niet of ik er wel 2 trek hoor" hahaha.
Ik denk dat als ik jou verhaal aan hem laat lezen dat hij meteen genezen is hihi

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 18:51

Voor tips sta ik altijd open! Zolang mensen me niet gaan aanraden klappen uit te delen (GEINTJE) haha!
Nee ik moet echt iets doen.. en uitproberen kan nooit kwaad toch'/
Vanmiddag was wel weer even mis hoor :( Ik zat mila de fles te geven en calvin begint op mn laptop te rammen! Nou ik zeg calvin ophouden ik zet je in de stoel!
Nou begint ie vet kwaad aan mila der majo te trekken, dus ik even mila in de wipstoel gezet (die vind alles prima) en calvin op de stoel gezet! Nou ging hij dus tot 4 x toe weer van de stoel af.. Op zulke momenten weet ik het even niet meer hoor :(

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:53

Daar zou ik dus echt hélémaal tureluurs van worden,
ik denk dat ik hem dan serieus even buiten zou zetten!
"Zo jongen, koel jij maar even af.
Als het beter gaat mag je weer binnenkomen."

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 18:55

ik heb hem ook wel eens in de bijkeuken gezet, maar dan gaat ie in de wasmanden lopen graaien of op de knoppen van de wasmachine rammen...
Gang kan ook niet dan liggen ALLE schoenen over de hele wereld.. enige optie is de wc daar kan ie niet zoveel whahaha

nee serieus, hij blijft gwn niet zitten, kijk vanmorgen lag mila op bedje dus dan kan ik me helemaal op hem foccussen dan lukt het wel...

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:56

Dan is het echt gewoon pure jaloezie,
volgens mij kun je daar niet veel aan doen behalve negeren.
Alleen ja, als 't ie je laptop helemaal in elkaar ramt,
dan is dat natuurlijk een beetje onmogelijk.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:58

Kiest hij vaker juist de momenten dat jij met Mila bezig bent om dergelijk gedrag te vertonen?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 18:59

dat bedoel ik... Slecht gedrag negeren oke, maar als hij echt dingen gaat slopen of zijn zusje aanvalt echt letterlijk aanvalt met een kwaaie kop kan ik dat moeilijk negeren...

@ evelijn, ja eigenlijk altijd maakt ie drama als ik met mila bezig ben...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:01

Ja dat gedrag is ook moeilijk te negeren... daarom doet hij dat ook ;)
Hoe maak je duidelijk dat je die periode even geen aandacht aan hem kan besteden?

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:02

En als je Calvin nou eens laat proberen Mila de fles te geven?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:04

Nou Charis dat is wel lief van je bedoelt maar meneer Calvin moet eigenlijk leren dat de wereld niet constant om hem draait en daarnaast een 3-jarige die dat niet zelf aanbiedt zou ik niet aan beginnen, Mila is nog maar klein poppetje van 4 maanden.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 19:04

Nou ik zeg dan Calvin nu even wachten mama is nu even met Mila bezig! maar dan gaat ie alleen maar harder gillen en rellen...
Het helpt niet, Hij gaat keihar NEEEE!!! roepen en is dan echt pissig ofzo...ik vind dat zo moeilijk!

Charis: dat doe ik weleens, dan mag hij flesje vasthouden, maar dan gaat ie na 10 seconden die fles heel hard in dr keel duwen of op haar been slaan..
Soms helpt hij weleens luiertje verschonen en dan gaat ie met een billendoekje over dr billen dat is echt lief! maar zodra ik da nmet die fles zeg calvin zachtjes doen dat doet au! dan is hij alweer boos :S

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:06

Hele moeilijke situatie!
Misschien kun je Derek Ogilvie laten komen (Grapje)