Ik heb iedereen bedrogen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:45

OK, ik hoop echt dat je het ook volhoudt. Zou zonde zijn. Er zijn zoveel mooie dingen de moeite waard!
Het begint bij eerlijkheid. Zelfs over de kleinste dingen. Eerlijk over jezelf, over wat je voelt. Wat je ermee doet, hoe je reageert op anderen. Eerlijkheid over waarom je doet wat je doet.
Mijn tip is ook om mensen in vertrouwen te nemen die je goed kennen en hen dit te vertellen. Vraag hen jou ook te helpen op momenten dat ze het gevoel hebben dat je de "andere kant" op dreigt te gaan.
Je zult merken dat je vriendschappen en realties met je omgeving daardoor alleen maar beter worden.
Moet niet bang zijn om je kwetsbaar op te stellen. Dan krijgt je "ware ik" de ruimte om te groeien.
En wees voorzuldig wie je uitkiest om jou te helpen groeien. Vraag je zelf af: als ik een dochter zou hebben, wat zou ik haar adviseren??

Ik wens je sterkte in dit proces.

lente01

Re: Ik heb iedereen bedrogen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 12:49

Dat is een goede tip :) Het is wel moeilijk hoor, om te kiezen wie je eigenlijk als echte vrienden wil houden en waar je op wil terugvallen.. Denk ook dat vanzelf een aantal af zullen vallen zodra ik alles vertel aan ze.

Zometeen stap ik op de trein naar m'n 18-jarige vriend om het uit te maken, pff, eng.. Heb sowieso niet zoveel met het verbreken van relaties, en zeker niet zo en om deze reden :\

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:54

super veel succes zo!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:56

Succes en wat je ook doet, vooral eerlijk proberen te blijven.
Dat verdient hij..

lente01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 13:39

Ik ga ook zo eerlijk mogelijk zijn :) Ga hem eerlijk vertellen dat er een ander in het spel is, dat het gevoel al weg was, etc.. Denk alleen niet dat ik vertel dat ik hem geheim heb gehouden voor iedereen, en dat ik onze relatie dus als 'geheim' hield. Dit is al een keiharde klap voor hem, en met die informatie schiet hij niet heel veel op. Hij verdient die eerlijkheid zeker wel, maar ik heb toch besloten dat achterwege te laten.. Dat is hem onnodig nog meer pijn doen :) Het feit dat er een 'ander' in het spel is zal hem al heel erg kwetsen ben ik bang.
En dit is niet weer een kwestie van opnieuw liegen of weer weglopen voor verantwoordelijkheden, maar een keuze die ik nu bewust maak om niet onnodig veel schade aan te richten en tegelijkertijd wel eerlijk te zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:07

Ik vind het heel goed dat je alles eerlijk zegt, ook dat er een ander is, wss komt hij daar toch wel achter, en sowieso is het veel eerlijker om gewoon de waarheid te zeggen. Ik ben trots op je!!!!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:31

Jeetje joh...... echt hulp zoeken hiermee!!
Echt beginnen met eerlijk zijn. Je zult daar vooral zelf het positieve van merken!
2 vriendjes is echt heel erg voor ze.. zeker omdat je gek bent op die ene!! Vind vreemdgaan (en dit is veel meer dan dat!) het meest respectloze wat je kunt doen tegenover iemand..
Ik zou snel alles opbiechten en voor 1 jongen gaan.
Zelf ging ik begin studie niet wekelijks naar huis. Juist om ook in de studiestad iets op te bouwen.
Je vriendje kan ook jou op komen zoeken op je kamer :-).
Mocht je in Adam wonen en paardrijden missen.. ga een keer meer bossen door de weeks in de avond (of do overdag) met een huur haflinger (kost maar 15 e).
Lol verzekerd :-).

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:35

geven om en houden van ....doe je soms ook door....los te laten..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:47

En, hoe is het gesprek gegaan? Heb je alles kunnen vertellen wat je wilde vertellen, of heb je er (onbewust) toch weer omheen gedraaid? Ik hoop van harte dat je goed duidelijk hebt kunnen maken wat er speelt, niet alleen voor jou, maar ook voor hem.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:54

hoi hoi , ook ik was/ben benieuwd hoe het gesprek met je 18-jarige vriend is gegaan....

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:13

Ben ook erg benieuwd, hoop dat alles een beetje kalm is verlopen en dat je helemaal eerlijk bent geweest.

lente01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 18:22

Het was een dag die ik snel wil vergeten, maar waarvan ik blij ben dat ik het eindelijk gedaan heb :)

Met de trein ben ik 's middags naar hem toe gegaan. Ik had al gezegd dat we moesten praten, dus hij wist wel dat er iets niet goed was. Hij was heel afstandelijk en koel, en ik wist me helemaal geen houding te geven. En zo stom als ik ben begin ik dan altijd over van alles te kwebbelen, tot ik mezelf verveel. Hij had al gehuild toen ik aankwam, dus ik denk dat hij wel wist hoe laat het was toen ik hem belde dat we moesten praten.. Met huilende mensen kan ik echt niet omgaan (dat vind ik heel moeilijk) dus ik was blij dat hij het al gedaan had. Anders had ik mezelf ook niet groot kunnen houden en alles kunnen vertellen aan hem.
We zijn ergens rustig gaan zitten, ik wilde expres niet naar zijn huis toe. Zijn moeder was thuis en ik had geen zin in taferelen met mijn 'schoonmoeder'. Zeker niet omdat zij helemaal lyrisch was over mij, en dit natuurlijk heel onverwachts kwam. Dus we zijn samen naar een parkje gegaan zodat we goed konden praten. Ik begon weer heel twijfelachtig en mompelde dat het gevoel van mijn kant weg was. Dat ik hem nog wel als vriend zag, maar niet meer in de vorm van een liefdesrelatie. Alleen puur vriendschappelijk. Hij geloofde me niet, omdat hij niets had gemerkt. We hadden het juist steeds gezelliger vond hij, maar ik gaf toe dat het juist het tegenovergestelde was. Ik werd de laatste tijd juist botter en kritischer naar hem toe, op die manier uitte ik onbewust een beetje de drukte in mijn hoofd van het liegen naar hem toe. Hij vatte dat echter op als gezond tegengas van mij, en fleurde juist nog meer op. Dat was ook heel frustrerend: hoe meer je probeert iemand op afstand te houden, hoe sterker het gevoel van die persoon naar jou toe wordt.
Hij wilde het nog een kans geven en hij kon niet zonder me (toen kwamen de tranen: en HOE). Ik verklaarde dat dat echt niet ging, want door het verminderde gevoel voor hem (wat er eigenlijk nooit echt 100% is geweest?) was ik voor een ander gevallen. Toen ging er bij hem een knop om en hebben we even flinke ruzie gemaakt. Ik heb gehuild van hier tot Tokio, maar het luchtte zo erg op. Het was wel afschuwelijk om hem zo te zien: verward, teleurgesteld, boos en leeg. Ik ken hem al een tijdje en psychisch is hij al jaren instabiel. Ik was zo bang hoe hij hierop zou reageren, en ik wil het ook echt niet weten nu...

Inmiddels zijn we weer een dag verder en ik voel me heel slecht :) Moe maar niet in staat om te slapen, lusteloos maar wel met vreetbuien, en ik ben vandaag nog niet uit mijn kamer gekomen. Het is zo'n klap geweest waarvan ik niet wist dat het mij ook zo erg zou raken. Maar het voelt ook heel opgelucht, alsof ik weer licht als een veertje ben omdat dit van mijn schouders is gevallen. Kortom, ik ben dus zeker heel blij dat ik het verteld heb aan hem! Wat ik alleen niet heb verteld is dat ik al maanden een dubbele relatie heb, maar dat is imo ook niet nodig. Hij weet dat er 'een ander' is en dat het gewoon over en uit is. En daar is niets aan gelogen :) Ik had hem niet nog meer pijn kunnen doen denk ik...

Hij heeft me (uiteraard) geblokkeerd op msn, van Hyves afgegooid, en zijn telefoon staat ook al heel de dag uit.
En toen was het 4u: ik kreeg een brief thuis, van hem. Vijf kantjes heeft hij volgeschreven met zijn gevoelens over het hele gebeuren. Samengevat vraagt hij zich af waarom het zo'n omslag is: heb ik nooit wat voor hem gevoeld of heb ik het allemaal gefaked. Of heb ik er niet goed over nagedacht dat ik het nu uitmaak.. Hij eindigde met de woorden dat hij even niets met me te maken wil hebben om tot rust te komen, dus ik wacht rustig af of ik ooit nog wat hoor..... Het is in ieder geval over nu, gelukkig, en zo eerlijk als ik zelf aankon :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:27

Lente, als eerste goed van je dat je doorgezet hebt. Je wist van te voren dat het pijn zou gaan doen, zowel bij hem als ook bij jou. Je hebt door die pijn heen gebeten, heel goed, wees trots op jezelf.

Persoonlijk denk ik dat ik nu, naar aanleiding van zijn brief, ook een brief zou schrijven. Leg hierin uit hoe het nu precies zit, van alle leugens, je dubbelleven, en het verdriet dat het je doet. Hij weet nu van 'de ander', maar snapt niet waarom hij niet meer interessant is voor je. Dat kun je in die brief goed uitleggen, zonder dat je hem ziet en daar weer emotioneel van wordt. Het zou jou zo opluchten denk ik...!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:38

ontzettend goed van je dat je tóch hebt doorgezet en hem de waarheid hebt verteld. Wel heel moeilijk dat hij zo reageerde, en dat hij ook nog eens een brief schreef met zn gevoelens erover, maar het is beter zo dan hem voor te blijven liegen.
De belangrijkste stap is gedaan, hopelijk kan je de andere dingen ook rechtzetten. :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:15

meid, wat ontzettend goed dat je dit gedaan hebt! harstikke goed!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:37

goed dat het gelukt is Lente... ik begrijp dat het moeilijk was maar ik hoop dat dit gevoel van opluchting nu ook een drijfveer kan zijn om alles rustig uit te klaren :)

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:33

super goed dat je het hebt gedaan!

lente01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 23:40

Bedankt voor de bemoedigende woorden allemaal!
Maandag heb ik dan dus het gesprek met de studieadviseur, een algemeen gesprek. Over hoe de studie verder gaat, wat mijn opties (ivm slechte cijfers) zijn, of er connecties zijn met schoolpsychologen, etc. :) Maar moet zeggen dat ik er nu echt nog niet op zit te wachten, ben nog te druk bezig met wat er gisteren is gebeurt..

Terpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:50

Lente wat goed dat je toch de stap hebt gezet om het uit te maken met je ene vriend.
Het is ook logisch dat je nu eigenlijk liever niet naar de schooladviseur wilt, maar gewoon doen. Ook dat zal niet makkelijk zijn maar ook wel weer opluchten.
Heel veel sterkte

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 08:38

wat fijn dat je jezelf zo verlicht hebt! heel zielig voor hem maar het was niet te voorkomen.

mijn tip: maak eens een lijstje met wat je nog meer allemaal moet doen of vertellen om jezelf lichter te maken. Zodat je straks als een veertje door het leven gaat! Kun je rustig aan kijken wat je als eerst gaat aanpakken en je lijstje afwerken.

ga zo door!

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:04

Netjes hoe je het heb gedaan. Je heb er goed aan gedaan hem niet te vertellen over de maandenlange bedrog. En je andere vriend? Wat doe je daar mee? Blijft hij? Want je heb hem natuurlijk ook bedrogen, netals je nu Ex....

Meisje ik wens je heel veel sterkte en kracht. Het zal de eerstkomende tijd moeilijk worden omdat er veel op je af komt en het heel veel is wat er op te lossen is maar bijt door. Hou je hierin vast. Uiteinderlijk krijg je de rust en het vertrouwen ervoor terug.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:24

lente01 schreef:
Bedankt voor de bemoedigende woorden allemaal!
Maandag heb ik dan dus het gesprek met de studieadviseur, een algemeen gesprek. Over hoe de studie verder gaat, wat mijn opties (ivm slechte cijfers) zijn, of er connecties zijn met schoolpsychologen, etc. :) Maar moet zeggen dat ik er nu echt nog niet op zit te wachten, ben nog te druk bezig met wat er gisteren is gebeurt..

Kan me voorstellen dat je er nog niet op zit te wachten, maar kijk uit dat je niet al weer uitvluchten voor je zelf gaat verzinnen om het niet te doen hè? Gewoon volhouden hoor, je bent op de goede weg en als je op school iemand heb die op de hoogte is kan je daar af en toe je hart luchten als het nodig is. Belangrijk om mensen te hebben waar je niet (meer) tegen hoeft te liegen, zo creëer je al meer rust en eerlijkheid om je heen, als steeds meer mensen op de hoogte zijn wordt het steeds makkelijker om zo verder te gaan.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:27

ik vind dat je het heel netjes hebt opgelost met die 18-jarige jongen. dat je hem niet de gehele waarheid hebt verteld over alles is logisch, dit was immers al pijnlijk genoeg voor hem. maar een grote stap vooruit voor jou.

ik zou ook een lijstje maken met dingen die zeker uit de wereld geholpen moeten worden zodat je langzaam aan die 1 voor 1 kan gaan afwerken. en dan hoef je heus niet elk klein pietepeuterig leugentje op die lijst te zetten, maar er zullen vast nog wel een paar grote leugens zijn die uit de wereld geholpen moeten worden.
en probeer eens te bedenken wie je in vertrouwen kan nemen om alles aan op te biechten, dan heb je daar in ieder geval al steun aan omdat je daar dan niet meer tegen hoeft te liegen en je daar dan af en toe je problemen mee kan bespreken.
maar ga zo door in ieder geval!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:04

Knap gedaan meid!
Je hebt alweer 'n heleboel tips gekregen hierboven en daar sluit ik me wel bij aan.
Neem even rust dit weekend en dan maandag je gesprek, ik duim voor je. :)

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:55

Ik vind wel dat je hem de waarheid had moeten vertellen over je maandenlange bedrog. HIj heeft het recht dat te weten! En ja dat doet pijn bij hem, maar geloof me, dat maakt het uiteindelijk alleen maar makkelijker.
Ik hoop dat je je andere vriend ook de waarheid verteld en dat je hem de kans geeft om zijn eigen keus te maken. Ik hoop serieus dat jij niet voor hem kiest door hem niets te vertellen. Hij heeft het recht om het te weten en om zelf een keus te maken of hij bij je blijft of bij je weggaat. Pijnlijk als hij voor het laatste kiest maar goed dat zijn nu eenmaal de gevolgen.
Enne.... je bent nu toch niet al een uitvlucht aan het bedenken voor het gesprek maandag he?