Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hoofdstel2

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:38

Ja inderdaad. Zou het misschien wat duidelijker worden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:47

pff, ik werk bij de boekenclub en het is nu boekenweek. Wij mogen dus geen boekenweekgeschenk geven bij het grootste deel van onze boeken en hebben dat op zoveel mogelijk manieren geprobeerd te communiceren: in de gidsen, op blaadjes in de winkels en zeggen het er ook nog bij voor we af gaan rekenen. Het is helaas wettelijk verplicht en omdat het alleen voor ons geldt, worden we heel streng gecontroleerd, dus geen uitzonderingen mogelijk. En mensen worden boos! Niet normaal zeg, heb echt scheldende klanten gehad, die ons het kwalijk nemen.
Nu werk ik in den haag, vlakbij het binnenhof, dus als ik echt vervelende klanten heb, wijs ik ze door, ga lekker bij de regering klagen, die maken dat soort belachelijke wetten, kunnen wij er wat aan doen?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:14

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:48

Dat kan niet anders dan in scene gezet te zijn.
Je telt geld toch na als iemand 4500 dollar cash betaald...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:51

Lijkt mij ook... Maar ja... Jammer eigenlijk dat we de afloop niet zien... :P

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:37

Ik weet ook niet zo goed of ik het moet geloven, maar vind het wel erg interessant.
Deze man heeft nog veel andere filmpjes op youtube staan met ongelovelijke dingen. Daarin legt hij wel min of meer uit hoe het volgens hem werkt.
Hij weet precies hoe de geest van de mens werkt en door suggesties te wekken, die de respondenten niet bewust in de gaten hebben, kan hij wel hun onbewuste beïnvloeden, waardoor ze zullen gaan denken en reageren zoals hij het wil, zonder dat ze dit in de gaten hebben...

edit: Ik zie trouwens pas nu dat het diezelfde gast is die op tv mensen onder hypnose brengt. Dat deel geloof ik dan weer niet, maar die kleine stukjes van het mensen voor de gek houden met bepaalde afleidingen en suggesties kan ik me nog wel voorstellen.

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:26

Een jongen die ik voor de tweede keer in twee weken om zijn id vroeg (en deze dus de vorige keer niet bij zich had), begon echt op mij te schelden. Dat hij al lang 18 was en normaal ook meekreeg enzo. Toen ik hem toen nog geen sigaretten wilde geven was ik de psychopaat...

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:28

ik had vrijdag weer een leuke van een klant die altijd komt..

Meneer: Oh wat ben ik blij om jouw te zien zeg!
Ik : Ohjaa?
Meneer: Jaa want anders was ik blind!

Ahaaaa :=

Kon er wel om lachen

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:41

Zaterdag ook een leuke meegemaakt! Ik zat achter kassa 1, bij de drogisterij spullen in de AH, had ik net een lange band van een meneer doorgewerkt, en dan roept hij zijn dochtertje.
"Laura, kom je? pappa gaat naar huis"

en wat doet dat dochtertje? Die grist een Durex Play Vibrations Ring uit haar wagentje, en legt die op de band.

Alle klanten begonnen zich ermee te bemoeien

"Zo meneer, spannende plannen voor vanavond?"
"Ze beginnen er steeds vroeger mee!"
"Zo, die is er vroeg bij"
"Dat zal ze vast niet van een vreemde hebben"

Nou, ik lag ondertussen ook onder de kassa van het lachen, en ik heb nog nooooooit een volwassen kerel met zo'n rode kop gezien! :=

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:24

_O- GE-WEL-DIG Geen andere woorden voor. :')

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:27

Haha die van Lieziej :+,
die man zal wel hebben gedacht oliebol...

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:38

en dan was het dochtetje een jaar of 5 he? :') _O-

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:01

Die man zal zich ook wel kapot hebben geschaamd. _O-

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:15

Cerilene_ schreef:
Ik weet ook niet zo goed of ik het moet geloven, maar vind het wel erg interessant.
Deze man heeft nog veel andere filmpjes op youtube staan met ongelovelijke dingen. Daarin legt hij wel min of meer uit hoe het volgens hem werkt.
Hij weet precies hoe de geest van de mens werkt en door suggesties te wekken, die de respondenten niet bewust in de gaten hebben, kan hij wel hun onbewuste beïnvloeden, waardoor ze zullen gaan denken en reageren zoals hij het wil, zonder dat ze dit in de gaten hebben...

edit: Ik zie trouwens pas nu dat het diezelfde gast is die op tv mensen onder hypnose brengt. Dat deel geloof ik dan weer niet, maar die kleine stukjes van het mensen voor de gek houden met bepaalde afleidingen en suggesties kan ik me nog wel voorstellen.

Vind het echt ongelooflijk! Snap niet dat iemand zo dom is om het geld niet even na te tellen. Koop je een armband van 4500 dollar en die man telt het geld niet eens na. Neem aan dat ze aan het einde van het programma de producten terug hebben gebracht oid?

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:30

BSensation schreef:
Cerilene_ schreef:

Vind het echt ongelooflijk! Snap niet dat iemand zo dom is om het geld niet even na te tellen. Koop je een armband van 4500 dollar en die man telt het geld niet eens na. Neem aan dat ze aan het einde van het programma de producten terug hebben gebracht oid?

Volgens mij wel, op veronica was er ook altijd zo'n programma waarin ze lieten zien hoe makkelijk je iets kan beroven van iemand. Stond wel altijd bij dat ze het later terug gaven ;)

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:49

Ja dat programma is oplichters ontmaskerd, is wel grappig :P

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:42

dan zou je echt een slecht winkelpersoneel zijn hoor :O 4500 euro cash niet natellen en controleren :S me baas zou me dood maken..

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:54

Haha :Y) Zeker ik zou me dan ook echt dom voelen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:32

Volgens mij komt het doordat hij in het verhaal wat hij vertelt de woorden 'it's okay, you can take it' gebruikt. Mensen registreren dat met de handeling en nemen dus over 'it's okay' alsof ze het al hebben nageteld :)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:10

Ja, hij laat in een ander filmpje ook zien hoe je door bedekte woorden te gebruiken mensen van gedachten kunt laten veranderen over wat ze willen.

Ontopic: Wat ik ook altijd weer grappig vind is de vele mannen die bij hun vrouw onder de plak zitten.
Zo verkopen wij special edition modellen van bepaalde horloges, die speciaal zijn gemaakt voor de tour de france. Ze zijn een stuk duurder dan de normale modellen, maar hebben een enorme aantrekkingskracht op mannen van middelbare leeftijd.
Voorheen hadden we deze uitgesteld in een kast, die zowel van buiten als van in de winkel te bezichtigen was. Soms stonden er echt 6 mannen elkaar te verdringen voor dat raam om zich te vergapen aan de horloges. Hilarisch om te zien van binnenuit.
Ook hebben we zeer regelmatig mannen die wel 5 keer terugkomen en minutenlang voor de kast staan te kwijlen en keer op keer even willen passen. Vaak komen ze uiteindelijk terug met hun vrouw om hun 'schat' te tonen. Ik heb al een aantal maal meegemaakt dat zo'n vrouw met 1 ongeïnteresseerde blik op het klokje haar hoofd schud. Waarna zo'n vrouw zich hierna resoluut omdraaid, met de man in haar kielzog, met hangende schouders en een verdrietig gezicht...

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:16

Of mannen die gedwongen worden om hun mening uit te spreken als hun vrouw niet kan kiezen:
Vrouw: Moeilijk hoor, welke zal ik nou nemen?!
Man: Welke je het mooiste vind.
V: Nou, daar heb ik dus niets aan. Zeg nou welke is mooier?
M (begint zenuwachtig te worden): Mij maakt het niet uit schat, ik vind ze allebei mooi... En ik hoef er niet mee te lopen. Jij moet het dragen, dus jij moet kiezen.
V (lichtelijk geirriteerd): Jeetje, je kan toch wel zeggen welke je het mooist vind?!!!
M (de paniek klinkt nu licht in zijn stem door): Ehm, deze...???
V (zeer verontwaardigd, bijna alsof ze het over iets vies heeft): Deze??! Echt waar?!!!
M (kijkend naar de schoenen): Maar die andere vind ik ook mooi hoor...
V (nu echt kattig): Jee, aan jou heb ik ook helemaal nooit iets he?!!
M (in allerlaatset poging met bibberend stemmetje): Anders neem je ze toch allebei...? Je mag ze best allebei van mij hoor...???
V begint met mij vervolgens een luid en sarcastisch gesprek over mannen en hoe vreselijk onbegrijpelijk ze wel niet zijn, terwijl de vriend stilletjes sieraad nummer 2 afrekend, die zijn vriendin blijkbaar vanaf het begin het mooist vond, en opgelucht een paar stappen naar achteren doet...

(paste niet meer in mijn vorige post oid, ik ben te langdradig)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:24

Hahaha, cerile, zulke mensen zijn te grappig. Af en toe is het ook wel erg sneu voor de mannen :P

Wij hadden vandaag weer een jatterd...... tassen bomvol gestopt en rekende alleen een paar artikelen af.... We hadden al het idee dat het niet helemaal ging zoals het hoorde, dus ik had de klant bij me geroepen om af te rekenen (ala nieuwe kassa open), medecassiere erbij en de KW-chef aan de andere kant om alles in de gaten te houden en maar gevraagd wat er allemaal in de tassen zat. Klant verblikte of verbloosde niet:

Ik: Wat zit er allemaal in de tassen, is dat ook van ons?
Klant: Nee hoor, dat is van de AH
Ik: en die andere tassen dan? Mag ik er even inkijken?
Klant: Ja hoor en doet tas open. Dit is van de AH
Ik: Nou, dat denk ik niet hoor *pakt paprika uit de tas met sdb logo', deze is toch echt van ons net als de rest van de tas
Klant: okee, ja dan zal het wel van de super de boer zijn. (heel rustig)
Ik: En die andere tassen, mag ik daar ook even inkijken.
Klant: ja hoor, is van de GallenGall en geeft tassen
Ik: *kijkt in tassen en pakt bonnetje*. Nou, deze Pisangflessen zijn toch echt van ons hoor
Klant: Nee hoor, die heb ik bij de GallenGall gekocht
Ik: Op het bonnetje staat anders iets anders mevrouw?
Klant: Pakt bonnetje, kijkt heel dommig ernaar. Oja, ze staan er niet op, nou dan zullen die er ook wel bij moeten.
Ik: Laten we dat maar doen en die laatste tas, zullen we die er ook maar bij rekenen?
Klant: ja is goed.... :+

Klant wilde uiteindelijk rond de 60 euro gewoon meejatten.....

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:48

hahahhah oow wat slecht xD
gelukkig ben jij zo oplettend,,
er zijn mensen die zijn iets te goedgelovend :P

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:26

zap schreef:
Hahaha, cerile, zulke mensen zijn te grappig. Af en toe is het ook wel erg sneu voor de mannen :P

Wij hadden vandaag weer een jatterd...... tassen bomvol gestopt en rekende alleen een paar artikelen af.... We hadden al het idee dat het niet helemaal ging zoals het hoorde, dus ik had de klant bij me geroepen om af te rekenen (ala nieuwe kassa open), medecassiere erbij en de KW-chef aan de andere kant om alles in de gaten te houden en maar gevraagd wat er allemaal in de tassen zat. Klant verblikte of verbloosde niet:

Ik: Wat zit er allemaal in de tassen, is dat ook van ons?
Klant: Nee hoor, dat is van de AH
Ik: en die andere tassen dan? Mag ik er even inkijken?
Klant: Ja hoor en doet tas open. Dit is van de AH
Ik: Nou, dat denk ik niet hoor *pakt paprika uit de tas met sdb logo', deze is toch echt van ons net als de rest van de tas
Klant: okee, ja dan zal het wel van de super de boer zijn. (heel rustig)
Ik: En die andere tassen, mag ik daar ook even inkijken.
Klant: ja hoor, is van de GallenGall en geeft tassen
Ik: *kijkt in tassen en pakt bonnetje*. Nou, deze Pisangflessen zijn toch echt van ons hoor
Klant: Nee hoor, die heb ik bij de GallenGall gekocht
Ik: Op het bonnetje staat anders iets anders mevrouw?
Klant: Pakt bonnetje, kijkt heel dommig ernaar. Oja, ze staan er niet op, nou dan zullen die er ook wel bij moeten.
Ik: Laten we dat maar doen en die laatste tas, zullen we die er ook maar bij rekenen?
Klant: ja is goed.... :+

Klant wilde uiteindelijk rond de 60 euro gewoon meejatten.....

Die had bij ons toch echt een winkelverbod gekregen...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:48

Dat van die dure horloges snap ik in principe wel. Ik zou mijn man ook geen achterlijk duur horloge laten kopen. Hangt ook een beetje van de financiele situatie af, jij weet niet hoe de vlag er thuis bijhangt :)

Maar die anderen, met 'welke is mooier'? vind ik wel erg zielig idd. Die mannen krijgen altijd op hun lazer, wat ze ook zeggen :(