Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Moggsy schreef:Het is maar hoe je in elkaar steekt.
Een bontdrager, een jager, een vleeseter, een leerfreak, het kunnen allemaal dierenliefhebbers zijn, waarom niet.
En een veganist kan makkelijk een hekel aan dieren hebben.
En wie niet van dieren houd zit ook niet op Bokt denk ik.
Dan zit je op een anti dieren forum.

bokt2010 schreef:Sabinee__ schreef:Ja hoor ik draag bont.
En waarom?
En ben je er anders door gaan denken na dit topic?
.

Maripossa schreef:Ik denk dat er wel een verschil is tussen leer en bont. Bont komt van dieren die speciaal gefokt worden voor de vacht en niet goed behandeld worden, en voor zover ik weet komt leer vooral van dieren die al geslacht werden voor het vlees. Ik vind het alleen maar goed dat je alles van een dier gebruikt, anders gebeurt er toch niets mee en is het nutteloos.
Ik vind wel dat dieren goed behandeld moeten worden, voor de vleesindustrie én de bont-industrie. In zekere zin zou je kunnen zeggen dat het dragen van niet-biologisch bont en het eten van niet-biologisch vlees even erg zou zijn, maar toch denk ik dan dat bont makkelijker te vervangen is dan niet-biologisch vlees. Nepbont is veel goedkoper dan echt bont, terwijl biologisch vlees juist duurder is dan niet-biologisch vlees.
. Citaat:Omdat het mooi is, lekker warm en toevallig in de mode is en bij mijn stijl past.
En nee ik ga hier echt niet anders van denken, omdat het toch wel word gedragen die jas die hangt daar toch al of ik hem nou koop of het buurmeisje.
Die ene jas meer of minder kijkt niemand vanop.
Ohja, En van wat voor materiaal zijn jou zadel en hoofdstel gemaakt?

denice schreef:Citaat:Omdat het mooi is, lekker warm en toevallig in de mode is en bij mijn stijl past.
En nee ik ga hier echt niet anders van denken, omdat het toch wel word gedragen die jas die hangt daar toch al of ik hem nou koop of het buurmeisje.
Die ene jas meer of minder kijkt niemand vanop.
Ohja, En van wat voor materiaal zijn jou zadel en hoofdstel gemaakt?
Ik vind dit best wel een domme opmerking. Als de meesten zo denken maakt het natuurlijk superveel uit. Echt bont is ook niet in de mode?
Het kan me weinig schelen of iemand bont draagt of niet, alleen als je zo denkt....

ilse86 schreef:Ja, dat is het meest voor de hand liggende antwoord als ik jouw stukje lees